Ľudia pre Malacky » Pomôže doprave pri inkubátore jednosmerka?

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Pomôže doprave pri inkubátore jednosmerka?

Náš čitateľ nás upozorňuje na zlú dopravnú situáciu na Bernolákovej ulici pri podnikateľskom inkubátore. Podľa jeho názoru by ju vyriešila jednosmerka. Zisťovali sme v teréne, čo si o tomto riešení myslia tí, ktorí pri inkubátore denne parkujú alebo týmto úsekom prechádzajú.

"Je to tu v určitej chvíli neúnosné. Mesto by tu malo urobiť jednosmerku, tak ako to bolo kedysi. Jednu časť cesty nechať na parkovanie. Aj tak tam už dnes do polovice vozovky autá parkujú," reagoval Martin Binčík. Pri dvoch míňajúcich sa autách ide o milimetre. "Neraz som si našiel ťuknuté auto alebo vyhnuté zrkadielko," dodal. Ak sa tam pristaví auto, ktoré zásobuje prevádzky, tak zatarasí celý prejazd.

Takto to vyzerá na Bernolákovej v podvečer, počas dňa nenájdete voľné parkovacie miesto a protiidúce autá sa vyhýbajú len s ťažkosťami.

Jeho slová potvrdzujú aj pracovníčky sociálnej poisťovne, ktorá v inkubátore sídli. "Parkovanie pri inkubátore je strašné. Auto mám poodierané z oboch strán. Pred budovou som to už vzdala a radšej chodím parkovať o ulicu ďalej." Jej kolegyňa pritakáva: "Asi ani jedno parkujúce auto našich zamestnancov nezostalo bez poškodenia. Autá nechávame radšej zo strany Mierového námestia alebo až pred škôlkou." Zhodne dodávajú, že pri zjedosmernení ulice by sa predišlo mnohým kolíziám.

O vyjadrenie sme požiadali aj Milana Ondroviča, mestského poslanca a predsedu komisie pre územný rozvoj a životné prostredie, ktorý sa vo svojej profesii navrhovaním dopravných riešení priamo zaoberá:

"Problém parkovania na uliciach nie je len na Bernolákovej ulici pri inkubátore, ale podobné, možno nie tak vypuklé, sú aj na mnohých iných uliciach. Zjednosmernenie ulíc je logickým zjemnením problému s parkovaním. Na úseku Bernolákovej ulice v smere od Hviezdoslavovej k Mierovému námestiu súčasne odľahčí križovatku na Kláštornom námestí, ktorá je príliš blízko svetelne riadenej križovatky a výjazd z nej je problematický," napísal.

Mesto si v súčasnosti necháva vypracovať analýzu dopytu a ponuky parkovacích miest, na základe ktorej by bolo možné pristúpiť ku komplexnému riešeniu problému s parkovaním v meste. "Podľa môjho názoru samotné zvyšovanie počtu parkovacích miest nie je ďalej únosné a mesto by malo pristúpiť k riešeniu tohto problému komplexne reguláciou a spoplatnením parkovania na území mesta, spolu s podporou cyklistickej dopravy a znovuzavedením funkčnej hromadnej dopravy," dodal Ondrovič.

Čo myslíte vy? Aké sú vaše skúsenosti s prejazdom na tomto úseku? Diskutujte pod príspevkom...


Jednosmerka na Zámockej ulici

Zdroj: Malacký hlas 8/2008

Zdroj: Malacký hlas 09/2008

Zmena na Ul. 1. mája od apríla 2008 mala svojich zástancov aj odporcov. Vodiči si napokon zvykli.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

19.09.2012 15:23:15 | Jana Knéblová

Len "toť nedávno" sa zamietla výstavba parkovacieho domu na Bernolákovej, kde mohli byť motorové tátoše pekne uskladnené: http://www.ludiapremalacky.sk/clanok/domky-drobne-ale-predsa-zmeny/
Sami obyvatelia jasne hovoria, že parkovacích miest je málo. A keď si prirátate návštevníkov mesta, ľudí ktorí prídu za prácou, vybavovaním na úrady, lekárom (ktorí sú taktiež roztrúsení po celom meste) je naozaj umenie zaparkovať.

19.09.2012 15:38:26 | Lucia Vidanová

Parkovací dom? Uprostred sídliska na ploche, ktorá sa má v najbližších rokoch revitalizovať a konečne by mohla slúžiť ako reprezentačná rekreačno-oddychová zóna, určite nie. Na okraji mesta, mimo centra, prosím.

S parkovaním je problém v každom meste, preto dnes väčšina projektov rieši podzemné parkovacie plochy, ak je to možné. Máme rozlohou najväčší podnikateľský inkubátor na Slovensku (ak nás nikto nepredbehol), no neviem, či sa spravil prepočet, koľko parkovacích miest je k takej budove potrebných.

Okrem toho niekedy mám pocit, že vodiči chcú svoje autá zaparkovať nie pred vstupom do budovy, ale rovno, keby sa dalo aj v budove. Ja chodím zatiaľ stále pešo, nikdy som nemala problém obehnúť všetko, čo som potrebovala. Malacky predsa nie sú Bratislava. Podporujem rozvoj nemotorovej dopravy, možno som teraz taká nabudená aj kvôli Európskemu týždňu mobility, ale verte, pri presúvaní po meste sa aj bez auta dá.

Každopádne, ak by sa ten úsek zjednosmernil, tak budú asi všetky autá prechádzať popri našej bytovke. Ak odborníci uznajú, že je to správne riešenie, tak nech je. Nie som "dopravák", aby som to vedela posúdiť.

19.09.2012 15:48:33 | Zlatka

Je to zbytočné, aj tak tam denne neprejde až toľko áut, aby tam prišlo ku kolízii. My tam máme prevádzku, denne v okolí parkujeme a nikdy nebolo auto ťuknuté. Keby tam aj náhodou bola jednosmerka, dúfam, že z tej strany, ako je veľké parkovisko.... Nemyslím si, že spoplatnenie parkovísk zlepší situáciu s parkovaním v meste. Akurát si prilepšia podnikatelia, ktorí budú to parkovné vyberať !!!

19.09.2012 17:25:38 | Nobody

Ďalší dôkaz krátkozrakosti vedenia tohoto mesta. Prečo odsúhlasili postavenie administratívnej budovy v centre mesta bez toho, aby boli vyriešené problémy s dopravou, ktoré spôsobí?

Na druhú stranu: Prečo je v inkubátore, ktorý má slúžiť na podporu podnikania v meste, Sociálna poisťovňa?

19.09.2012 17:35:16 | X

"Máme rozlohou najväčší podnikateľský inkubátor na Slovensku"
Rozlohou určite. Počtom firiem ktoré v ňom fungujú, to je iné. Aj vďaka Vám pani Vidanová sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky. Po Vašom tvrdom boji proti farmaceutickej výrobe v Malackách, si ďalší potenciálny investor velice dobre rozmyslí, či sú Malacky len dobrým miestom pre život, alebo aj pre podnikanie.

19.09.2012 18:27:31 | Lucia Vidanová

Pre X: Tak potom neviem, ale čítajte http://www.inmalacky.sk/info.php?id=22 Hneď informácia v úvode. Toto sme zdôrazňovali aj v deň otvorenia inkubátora 26. októbra 2004 (viac v MH 13/2004). Ak správne počítam tak tam je podľa http://www.inmalacky.sk/firmy/index.php devätnásť inkubátorových a šestnásť komerčných subjektov. Tak ako ukazujem svojim malým deťom 7 x päť prstov na jednej ruke :)

Neviem, akým spôsobom dokáže poukazovanie na nezákonnosť výstavby pandemického pavilónu odstrašiť potenciálnych investorov. Ak budú dodržiavané zákony a nebudú sa veci diať za chrbtom občanov, investície budú zosúladené s potrebami regiónu, investori budú ochotní trebárs podporovať aj šport, kultúru, neziskový sektor v meste, tak proti rozširovaniu podnikateľskej základne v Malackách nič nemám. Môžu fungovať vo vzájomnej symbióze.

Pre Nobody: Inkubátor ponúka na prenájom aj administratívne priestory za komerčné ceny (http://www.inmalacky.sk/info.php?id=35). Myslím, že práve v takých Sociálna poisťovňa sídli. Nie je podľa mojich informácií nejako špeciálne zvýhodňovaná. Len časť priestor slúži na podporu začínajúcim podnikateľom, tí musia spĺňať isté kritéria, aby zvýhodnené nájomné mali.

19.09.2012 19:46:40 | Katka

Jednosmerná cesta riešením nie je. To že ľudia nevedia parkovať, to je problém. Keď si žena/muž zaparkuje tak, že celým autom zasahuje do cesty, alebo do prejazdu ( z dôvodu že nevie pakovať) a potom si nájde auto škrknuté, nech sa nečuduje. Ja tu parkujem 3 roky a ešte nikto mi auto neodrel. Miest na parkovanie je tu bohate ( škôlka, parkovisko, mäsiarstvo, za pacifikom, Bernolákova). A čo sa týka zásobovania do Inkubátora, tu je problém. Zásobovacie autá by veľmi radi parkovali a zásobovali obchody z bočného vjazdu ( v Inkubátore ), ale nie je im to umožnené, lebo vo vjazde parkujú páni čo si idú na kávu... A sedia tam 2 hodiny..... Jednosmerka ? to riešenie nie je, neviem si predstaviť ako by také množstvo áut vychádzalo do mesta z križovatky pri Zelenom dome, ba pri Bašte. Už teraz sa tam ledva dá vychádzať s autom. Tak isto ako jednosmerka na 1.mája.... To si želali hádam len ľudia bez auta... Tu je riešením len trpezlivosť keď prechádzame cez túto ulicu :)

19.09.2012 20:40:28 | Ramon Moralez

@Jana Knéblová : ...a co deti,maji si kde hrat ?

19.09.2012 21:04:02 | Andrej

Re:Katka - ...vo vjazde parkujú páni čo si idú na kávu... A sedia tam 2 hodiny..... Keby len dve hodiny. Tyto pani co tam parkuju si pomylili kaviaren z kancelariou,a tym padom tam parkuju cele dni.
Takisto s tym parkovanim a oskretim auta na ulici. Ja tam parkujem cca 6rokov a nikdy!! som nemal nic z autom. Ale zase neparkujem tam cele dni. I ked na druhej strane som uz 2x videl ako tam ,,tukol,, niekto auto. Ale vzdy to bola len chyba vodica pri parkovani. A k samotnemu inkubatoru - zda sa mi ,ze od tial pomaly ale iste vsetky firmy utekaju prec. xixi

19.09.2012 21:31:55 | milan

Je to ok.

19.09.2012 22:43:54 | boris

Suhlasim s Nobody a pod. nazormy, v meste sa stavaju budovy bez parkovacich
miest.Totalne amaterske.Riesenie je jednoduche:na stavebnom pozemku ma byt len taka budova ,aby sa na tom pozemku vmestilo,tolko parkovacich miest,
kolko je v budove bytovych a inych vyuzivanich miestnosti.Samozrejme ak su
podzemne garaze ,tak aby bola povinnost, aby kazdy co tam byva si tu garaz kupil.Lebo doteraz vacsina aut parkuje na ulici a takto to aj vyzera.Kompetentny
este ste na to neprisli?

20.09.2012 09:41:20 | architekt mesta

Dajme do centra ešte jeden obchodný reťazec ,lebo je ich tu veľmi málo.
Vybudujú nám kruhové objazdy a parkoviská.

20.09.2012 14:59:19 | X

Splnil by si najtajnejšie sny Romanka Toldyho.

20.09.2012 21:07:13 | Mimon

S parkovaním v Ma bol, je a vždy bude problém. Ak si chce živnostník postaviť predajňu, tak musí vybudovať nie - málo parkovacích miest. Ale nepochopím, ako napríklad schválili FLORIANA - síce pekná budova, ale ešte viacej skomplikuje parkovanie ako pred Tatrou, tak aj zo Zahorackej i cez podzemné parkovisko. Kde sú započítané parkovacie miesta pre zákazníkov budúceho obchodu, alebo kancelárie??? - pochybujem, že v podzemí!! Jednosmerky nič nevyriešia, mesto by malo vždy myslieť najmenej na 20 rokov dopredu. Cesty stavať široké, navýšiť štandardy a rátať radšej s väčším počtom parkovacích miest, ako robiť o 5 rokov jednomerky!!!

21.09.2012 13:02:46 | nemotor

za pjet roku fesaci tadyk budu auta hnit na krajoch cest.

25.09.2012 09:31:32 | ma la čan

je najjednoduchšie niekoho obmedziť napr. jednosmerkou či zákazom vjaddu.Načo sú na 1 mája po oboch stranách chodníky tak široké z každej strany, o pol metra zužiť a môžeme aj parkovať netreba tam ozdobne stlpiky. Alebo Továrenská zákaz vjazdu nad 7,5 T preto musia chodiť všetky auta cez mesto - pýtam sa kde je ekonomika,ekologia dopravna situacia v meste ???

09.03.2014 09:31:45 | xxx

chodim na stavebnu fakultu a ked navrhujeme nejaky objekt nezaobide sa to bez podzemneho parkoviska,a tak by to malo byt aj v skutocnosti a nie stavat stavat stavat a potom budu ludia parkovat na detskych ihriskach a travnikoch...nechapem tych projektantov preco to neriesia uz pri navrhovani,je to vsetko ich chyba