Ľudia pre Malacky » Nezaťažený pohľad na vec

Krátke správy

18.02.2020
Po viac ako dvoch rokoch verejného obstarávania je víťazom na modernizáciu železničného koridoru taliansko-slovenské združenie spoločností ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav - SK, a. s., Bratislava, za takmer 275 mil. eur bez DPH. Pôjde o obrovskú stavbu. Budú sa vymieňať kolajiská, budovať podjazdy, odhlučnenie trate a v Malackách aj nové nástupištia s podchodmi.

15.12.2019
Mestské zastupiteľstvo schválilo rozpočet mesta na rok 2020 jednohlasne. Mesto bude hospodáriť s rozpočtom 23 175 267 €, z čoho vyše 6 miliónov eur bude použitých na kapitálové investície. Stavať sa mimo iného budú aj cyklotrasy, dobuduje sa nová telocvičňa v ZŠ Dr. J. Dérera, kde sa zrekonštruuje aj kuchyňa. Stavať sa budú detské jasle či nové osvetlenie Radlinského ulice a Záhoráckej ulice pred základnou školou, v ktorej sa budú modernizovať odborné učebne.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

marian21.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Pavel20.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Kamila19.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Peter18.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

pds17.02.2020
Ďalšou novo osvetlenou ulicou bude...

Roman03.02.2020
O prijatí dotácie na obnovu...

Vlado27.01.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Miloš15.01.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Príspevky z fóra

matej07.01.2020

Edo13.12.2019

matej24.11.2019

matej21.11.2019

matej11.11.2019


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Nezaťažený pohľad na vec

Riešiť veci po starom, prehliadať niektoré problémy a ísť v starých koľajach. Do toho mesto skĺzne veľmi ľahko. Nie každý človek zžitý s mestom má potrebu ho zlepšovať. Ľudia si málokedy sťažujú, pretože majú pocit, že všetko funguje v rámci možností. Aj preto bolo mojou ambíciou podporiť spoluprácu mesta s vysokými školami a študentmi, ktorí častokrát môžu poskytnúť nezaťažený pohľad na riešenie niektorých problémov.

Nielen mesto môže získať, ale spolupráca študenta s mestom má pridanú hodnotu pre oboch, sám som to zažil. Výstupy študentov sú niekedy iba vízie, ktoré sa nikdy nezrealizujú, ale niekedy môžu byť inšpiráciou a užitočným podkladom pre spracovanie ďalšej dokumentácie.

Keďže sám viem ako je užitočné pre študenta nerobiť len teoretickú prácu, ale projektovať v reálnom prostredí, snažím sa tento princíp uplatniť aj pri mojich študentoch. Tu je niekoľko ukážok zo záverečných prác, ktoré možno niekedy ovplyvnia tvár mesta, ale možno ani nie.

Autobusová a železničná stanica Píla, Ondrovič, M., 2002. Cieľom práce bolo preukázať možnosť urbanizácie a umiestnenia združenej autobusovej a železničnej stanice na vtedy nevyužívanom pozemku Píly a vytvoriť tak dopravné centrum mesta. O tom, či sa v súlade s územným plánom, podarí presunúť autobusovú stanicu a urbanizovať pozemok Píly rokovalo aj toto Mestské zastupiteľstvo hneď v úvode svojho voľebného obdobia. Viac informácií nájdete tu.

Upokojenie Záhoráckej ulice, Blaženiaková, M., 2009, Cieľom práce bolo preukázať možnosť zvýšenia priepustnosti automobilovej dopravy a zvýšenia bezpečnosti nemotoristickej dopravy na Záhoráckej ulici. Práca môže byť ešte zaujímavá v súvislosti so sťažnosťami obyvateľov, ktorí z Pribinovej ulice už takmer nie sú schopní odbočiť do ľava.

Úprava križovatiek na vnútornom dopravnom okruhu, Hamaďáková, Z., 2011. Cieľom práce bolo posúdiť dopady dokončenia vnútorného dopravného okruhu mesta a zriadenia pešej zóny na Radlinského a Zámockej ulici na komunikačný systém mesta. Práca môže byť zaujímavá ak mesto jedného dňa nadobudne odvahu a financie realizovať zásadnejšie zmeny v zmysle územného plánu.

Rekonštrukcia križovatky Brnianska – Záhorácka, Samek, M., 2012, Cieľom práce bolo návrhnúť časť obchvatu cesty I/2 a následného upokojenia Brnianskej ulice. Práca môže byť zaujímavá, pretože poskytuje úplne iný pohľad na riešenie križovatky pri dolnom kostole, aj v súvislosti s nedávno prerokovaným materiálom mestského zastupiteľstva. Viac informácií nájete tu.

Mesto takto môže získať vízie, nápady a najmä nezaťažený pohľad na riešenie niektorých problémov. Môže intenzívnejšie spolupracovať nielen so Stavebnou fakultou, ale myslím, že väčšina fakúlt Slovenskej technickej univerzity, ale aj iné univerzity by mali záujem o užšiu spoluprácu so samosprávou, či už na poli realizácie záverečných prác alebo projektov.

Samospráva môže získavať nielen nápady, ale aj finančné prostriedky. Napríklad naša fakulta v spolupráci aj s Malackami úspešne zrealizovala projekt Roseman - financovný zo štrukturálnych fondov, zameraný na manažment bezpečnosti cestnej dopravy a implementáciu prvkov upokojenia dopravy. Takýmto spôsobom mesto získalo na realizáciu dopravno-bezpečnostných opatrení cca 84 000 €.

A tak sa napríklad úprava priechodu pre chodcov pri sv. Floriánovi, načrtnutá v diplomovej práci M. Blaženiakovej z roku 2009, síce v oklieštenej podobe a rozsahu primeranom rozpočtu, zrealizovala v rámci tohto výskumného projektu.

City and Traffic v Malackách

V zmysle podpory spolupráce mesta s vysokými školami plánuje naše pracovisko v Malackách zorganizovať 18. medzinárodný študentský workshop City and Traffic, ktorý je zameraný na návrh živších, atraktívnejších a bezpečnejších ciest a verejných priestorov s dôrazom na podporu medzinárodnej spolupráce študentov.

Workshopu sa zúčastní asi 50 študentov a pedagógov z Česka, Poľska, Maďarska, Rakúska, Nemecka, Slovinska, Litvy, Srbska a Slovenska a v priebehu týždňa vypracujú a predstavia svoj pohľad na riešenie niektorých vybraných problémov mesta Malacky spojených s dopravou. Projekt podporuje Višegrádsky fond, SPP a mesto Malacky. Myslím, že sa môžeme tešiť na zaujímavé výstupy a časom uvidíme, ako s nimi mesto naloží.

City and Traffic, Krakow 2011



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

17.03.2013 17:46:51 | Karovičová

Aký je tvoj názorTieto riešenia sú všetky zaujímavé a určite by našej doprave pomohli, no ja vidím zásadný problém v tom, že ľudia z okolitých obcí M U S I A docestovať do stredu Malaciek (akýmkoľvek dopravným prostriedkom) a následne pokračovať ďalej. Čo preťažuje dopravu nielen v centre ale aj v obytných zónach na vstupoch do Malaciek. Myslím, že by sme potrebovali obchvat-(y), aby sa hlavná dopravná tepna premiestnila mimo mesta.

17.03.2013 17:49:51 | miroslav

inak ten kruhac pri AFK by bolo treba, lenže teraj je to tam zrekonstruovane, tak ci by to sa tam zasa nejako neburalo, ale aj tak by sa tam zisiel.

17.03.2013 18:11:05 | Jaro

Kruhac pri AFK by bol dobra vec, no len aby to nebol zasa zle vypocitany kruhacik, v ktorom sa neda ani otocit pretoze ho projektoval nejaky uzasny specialista na dopravu... takych kruhacov je uz dost a su skor zatazou a blokadou dopravy, pretoze ju spomaluju... tu je naozaj otazne, ci sa da ukrojit napriklad z parčíka a na druhej strane z pozemku po zastavku autobusov...inak je to zbytocne...

17.03.2013 18:14:37 | Iveta

Inak ten kruhac pri AFK mal byt uz davno spraveny. Je des dostat sa z Pribinovej ulice na hlavnu a to este v rannej ci vikendovej spicke. Ale ako rozmyslam ved tam sa neda s autom odbocit 7 dni v tyzdni. A ked si este predstavim multifunkcnu novu budovu. ktora sa stava pri Fabianovi tak to bude uplny des kedy kolvek.

17.03.2013 18:20:12 | peter

otazka: co robi mesto s diplomovymi pracami VS studentov? pouzije ich alebo koncia v archivoch kniznic?!

prepocital student pri navrhu kruhacu pri afk jeho potrebu? ako laik si myslim ze neni potrebny kruhac ale urobit ostrovceky a semafory

17.03.2013 18:26:18 | Iveta

Neni to moc 3 semafory za sebou? ved sa tam provoz uplne sprajcne. Myslim. ze skor kruhac by bol lepsi.Od nadjazdu by to bol treti a uz tam to je sprajcnute ak niektory nejede jak ma.

17.03.2013 18:30:30 | peter

lidlu by som nakaslal a tie semafory zrusil + zrusil napojenie cesty od lidlu na hlavnu - nechal max len pruh na nadjazd alebo zbural cestu uplne a nech si jazdia ludia od zamockej... kruhac pri afk je luxus drahe, semafory su osadene za kratky cas

radsej urobil velky kruhac miesto hlavnej svetelnej krizovatky nie tuto atrapu centra mesta

17.03.2013 19:57:47 | gisell

...a to je parada takyto workshop....este by bolo zaujimave spravit potom taku verejnu prezentaciu pre obcanov a laikov, aby videli vyhody a nevyhody jednotlivych rieseni....a mozno sa to casom pohne k realizacii a neostane to len na papiery..

17.03.2013 20:14:47 | Milan Ondrovič

Áno pri AFK by mohla byť aj svetelne riadená križovatka, aj by tá okružná križovatka mohla byť väčšia, čo by iste malo svoje +/-. Nechcel som tu ale obhajovať práce študentov, tí si svoje práce už úspešne obhájili. Skôr som chcel ukázať na potenciál, ktorý v spolupráci mesta s vysokými školami vidím. A samozrejme nielen s našou školou, ale neďaleko sa študuje aj architektúra, reštaurátorstvo, manažment či sociálna práca a iné školy a oblasti z ktorých dostať nezaťažený pohľad na riešenie niektorých problémov by bolo určite prínosné. No a čo mesto s takýmito prácami robí? Neviem, o niektorých ani nevie že existujú a tých čo vie tak neviem, že by s nimi mesto nejako systematicky pracovalo, moja snaha v úvode volebného obdobia o zapracovanie možnosti ocenenia záverečnej práce prínosnej pre rozvoj mesta napríklad aj preplatením nákladov na jej tlač sa nestretla s pochopením. No možno sa aj toto zmení a mesto bude aktívnejšie pristupovať k spolupráci s VŠ.
,
No a pre gisell: Ak sa úspešne podarí zrealizovať workshop City and Traffic, tak jeho oficiálna časť určite bude končiť verejnou prezentáciou prác.

17.03.2013 20:21:19 | Martin O.

Len aby sa nestalo to, že vodič ktorý zíde z diaľnice a chce prejsť Malackami ďalej, dostal závrať s tých kruháčov než prejde mestom. Nato aby niekto s križovatky urobil kruhový objazd, nepotrebuje vysokú školu. Umenie je zjednodušiť dopravu, bez zbytočných stavieb, ktoré zohyzďujú už tak dosť ohyzdné mesto.