Ľudia pre Malacky » Komisia žiada o prerokovanie presunu autobusovej stanice

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Komisia žiada o prerokovanie presunu autobusovej stanice

Na svojom prvom zasadnutí prerokovala Komisia pre územný rozvoj, dopravu a životné prostredie zámer presunu autobusovej stanice do areálu Píly na Pezinskej ulici. Areál by sa mal podľa investora postupne zatraktívniť a ďalej komerčne využívať. Pribudnúť by mali obchodné prevádzky a služby pre obyvateľov mesta.

V súčasnosti sa nachádza autobusová stanica v priestore Nádražnej ulice pri železničnej stanici. V uplynulých dňoch rokovali o zámere presunu stanice Komisia pre územný rozvoj, dopravu a životné prostredie, ktorá sa zaoberala samotným projektom z pohľadu využitia územia a súladu s územným plánom mesta, a Komisia pre financie a rozpočet, ktorá sa zaoberala aj finančnými súvislosťami zámeru. V zverejnenej pozvánke Komisie pre správu majetku a legislatívu na stránke mesta je tento zámer navrhnutý na dnešné prerokovanie v bode 4 b). Komisia by sa mala zaoberať právnymi súvislosťami prevodu pozemkov.

Mesto Malacky môže získať z fondov Európskej únie finančné prostriedky na vybudovanie tzv. terminálu Bratislavskej integrovanej dopravy. Súvisí to s projektom vybudovania hlavných prestupových uzlov v Bratislavskom samosprávnom kraji, ktorý bude spojený s optimalizáciou a prepojením autobusovej a železničnej dopravy v kraji.

Investor, ktorý je vlastníkom pozemkov v areáli, požiadal o prerokovanie tohto zámeru okrem komisií aj na samotnom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Podľa našich informácií doručil investor na mestský úrad materiály doplnené o pripomienky komisií pre poslancov na distribúciu v piatok. 

Poslanci by mali rozhodnúť o variente ďalšieho riešenia

Komisia pre územný rozvoj, dopravu a životné prostredie na svojom zasadnutí vo štvrtok jednohlasne odsúhlasila podporu projektu Píly s podmienkou "riešenia pešieho spojenia medzi železnicou a terminálom a tiež s iniciovaním rokovaní o chránenom prechode cez železnicu".. (citované z uznesenia komisie).

Svojím uznesením komisia požiadala mestské zastupiteľstvo o prerokovanie tohto zámeru na štvrtkovom zasadnutí poslaneckého zboru. Podľa slov poslanca a predsedu komisie Milana Ondroviča je dôležité, aby včas rozhodlo mestské zastupiteľstvo a mohlo si vyberať z viacerých variantov riešenia.

Územie Píly sa v súčasnosti vedie v územnom pláne mesta ako polyfunkčné územie obchodu a služieb s vyčlenením priestoru pre prekládku autobusovej stanice. V rámci projektu by sa vybudovala „nová autobusová stanica, vrátane všetkých nutných prístupových ciest (peších aj cestných) a nutnej dopravnej infraštruktúry, napríklad napojenie na cestu č. 503 na ulici Na brehu s vybudovaním protihlukovej steny, prístupové komunikácie pre automobilovú, resp. autobusovú dopravu, príslušné parkovisko pre terminál BID, prístupové komunikácie pre peších...“ (citované z aktualizovaného Konceptu riešenia zo dňa 10.3.)

Areál Píly na Pezinskej ulici, ktorý ponúka investor k presunu autobusovej stanice.

Schéma riešeného územia. Dominantnú časť tvorí autobusová stanica s nástupišťami a námestie medzi stanicou a obchodnými prevádzkami. Nákres počíta s predĺžením nástupišť železničnej stanice.

Upozornenie: V prípade kopírovania či ďalšieho odkazovania sa na schému je potrebný súhlas vlastníka licencie nákresu.

Poslanci môžu rozhodnúť o zachovaní autobusovej stanice v priestore Nádražnej ulice. Malacky budú môcť získať finančné prostriedky na rekonštrukciu aj na tohto priestoru, kde by sa podľa projektu uvažovalo o vybudovaní nových ostrovčekov s prístreškami, rekonštrukcii chodníkov, miest na parkovanie a samotnej komunikácie.

Riešenie prestupového terminálu BID sa navrhuje zaradiť tiež do priorít mesta na roky 2011–2014.


Keďže ide o rozhodnutie s dlhodobým dopadom na mesto, vopred informujeme verejnosť o možnosti presunu či zachovaniu terminálu BID na Nádražnej ulici.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

14.03.2011 13:48:40 | Peter K

dobry den,v programe zastupitelstva vo stvrtok to nie je alebo som to tam nenasiel.. ked mam vyjadrit svoj nazor,by som poslancom odporucil presunut stanicu na Pilu. Nadrazna ulica sa nema kam rozsirovat je zastavana z kazdej strany. Areal Pily ponuka lepsie moznosti ked bude vybudovany podla schemy ktora tu je,moze byt pekny kus uzemia. Autobusy by mali vychadzat tym kruhovym objazdom hore na most zozadu a nie cez ulicu Pezinsku. V scheme je urobena krizovatka na Pezinskej. Myslim ze potom to moze odhlaghcit dopravu v centre.

14.03.2011 14:09:58 | petrasova

konecne koncepcny navrh do buducnosti!!! jednoznacne som za! aj ked trochu zvlastne ze navrhy idu od poslancov a nie mestskeho uradu :D ja by som sa chcela spytat niekoho kompetentneho - slabucko zlte plochy su co? chodniky? je to lem okolo parkovisk v strede .. a hlavne nech je tam vela zelene aby to nebol samy beton!!!

a neviete ako je to s kanalizaciou? uz som sa pytala a stale som nedostala odpoved :(

14.03.2011 14:40:35 | Marián Andil

Pre petrasova:
Podľa materiálu Z50/2011 na rokovanie MsZ ku dňu 17.03.2011, viď.:
http://www.malacky.sk/index.php?page=&menuid=254
mesto Malacky dňa 22.12.2010 opätovne (po tretí raz) zahájilo proces verejného obstarávania pre projekt odkanalizovania Malaciek. Podľa materiálu sa predpokladá ukončenie výberu dodávateľa v druhej polovici roku 2011 za predpokladu, že nebudú uplatnené žiadne revízne postupy zo strany uchádzačov.

14.03.2011 14:46:21 | peto peto

nebral by som to ako hotovu vec.. takyto projekt sa buduje desiatky rokov, v scheme je napisane ze to pojde na etapy.. neni zaruka ze investor urobi druhu a tretiu etapu hned ale za par rokov..

problem vidim v prechode medzi autobusmi a vlakmi.. vezmite si kolko ludi z kostolista, stvrtka, mikulasa, gajar chodi cez malacky.. medzi odchodmi je malo minut ako sa to bude riesit? zobrala komisia uzemneho rozvoja aj to do uvahy? presunut stanicu nie je problem ale vsetci ludia sa budu musiet presuvat na vlaky rano a popoludni opacne na autobusy.. kadial? v scheme je kresleny chraneny priechod.. co to je? investor to chce stavat ale az v 2. faze .. nemalo to byt hned v prvej faze postavene pri presune stanice?

14.03.2011 18:45:30 | Daniel Krakovský

Projekt je to zaujímavý, ale: prečo je vyriešené napojenie na existujúci podjazd? Podľa mňa tá cesta nie je na to stavaná. Skôr by som to riešil cez napojenie na kruhový objazd, resp. novovznikajúcou komunikáciou pri rastúcom obchodnom centre. Ďalšou vecou je chránený prechod, ktorý síce rieši železnicu, ale nie Pezinskú ul. Tam je projektovaný prechod. Ľudia, ktorí pôjdu z vlaku na autobus túto cestu na niekoľko minút úplne paralyzujú. Nedá sa vyriešiť aj tu možnosť nadchodu/podchodu? Resp. tento nadchod zalomiť o 90° na druhej strane železnice a cez cestu na autobusovú zastávku. A poslednou vecou je samozrejme posunutie odchodov aspoň o 5 minút, potrebných na presun medzi vlakovou a autobusovou stanicou.

14.03.2011 21:21:14 | Milan Ondrovič

Vyjadrím tu svoj názor na túto príležitosť a vaše reakcie na ňu. Samozrejme na prvý pohľad sa to nemusí javiť ideálne riešenie práve kvôli prestupom, ak tam však stanicu nepresunieme a investujeme peniaze do rekonštrukcie súčasnej stanice, po vybudovaní plánovaného podjazdu pod železnicou bude súčasná autobusová stanica značne obmedzená, pretože sa z nej nebude dať vychádzať ako dnes, podjazd totiž bude ústiť do križovatky pri „Železiarstve Bolf“ a naviac nebude uspôsobený pre autobusy.
Toto sa udeje po rekonštrukcii železnice na rýchlosť 160km/h, podľa informácií z ŽSR niekedy po roku 2015. Potom by malo byť možné vystupovať na perónoch a následne mimoúrovňovo prejsť na BID terminál, či do mesta. Nebudem sa tajiť, že tento zámer podporujem (viď schéma v článku Náš pohľad: Atraktívne mesto, http://www.ludiapremalacky.sk/clanok/nas-pohlad:-atraktivne-mesto/), keď som sa pred voľbami myšlienkou vzniku pešej zóny v meste zaoberal, nečakal som, že sa po tom, ako pílu získal súkromný investor, ešte niekedy môže podariť presun stanice v zmysle platného územného plánu a odľahčiť tak dopravu v centre. Myslím si, že toto je jedinečná príležitosť a môže to byť prvým krokom aj k riešeniu celého centra mesta, pretože na starej stanici môže okamžite vzniknúť cca 100 parkovacích miest, čo nie je málo a otvára to ďalšie možnosti.
Prerokovali sme tento zámer na základe podnetu vlastníka pozemku „píla“ vo štvrtok v komisii URDaZP, vzhľadom k časovej nadväznosti na výzvu OPBK 1.2 sme ju odporučili prerokovať už teraz, preto nie je v programe, podľa mojich informácií by však mal byť tento zámer prerokovaný vo štvrtok a poslanci by mať materiály k dispozícii včas, upresním to, práve mi boli doručené .
Autobusy by mali vychádzať cez okružnú križovatku na nadjazd a odtiaľ do všetkých smerov. Slabo žlté sú chodníky, slabozelené zeleň a slabomodré námestie. Investor má v záujme rozvíjať lokalitu súbežne s výstavbou prestupového terminálu, je to v jeho záujme. Celý projekt operačného program BSK je má za cieľ zefektívniť hromadnú dopravu v regióne BSK. Budú sa redukovať priame linky SAD do BA a posilnia sa linky SAD do Malaciek, Pezinka a Senca odkiaľ budú ľudia pokračovať do BA vlakom, takže sa budú upravovať cestovné poriadky, tarify, spôsob platby a celý systém by mal byť efektívnejší.
Chránený prechod je úrovňový rozšírený prechod riadený svetelnou signalizáciou, investícia cca 70 000 €, (toto tam malo byť už dávno), prvé rozhovory na túto tému som so sekretariátom generálneho riaditeľa a odborom rozvoja železníc absolvoval minulý týždeň, pričom som pochopil, že principiálne je to možné, ale do konca mája nie, a vtedy musia byť všetky povolenia, rozpočty atď. podané, preto je to v druhej fáze, ale bez ohľadu na to, ako to dopadne vo štvrtok, niečo by sa s tým prechodom malo robiť a možno i s ďalšími v Malackách (koľko ľudí už zomrelo pri Gajdárovi) do roku 2015 je predsa len ďaleko… Dano pre informáciu cena podchodu pre peších je cca 330 000 €, cena nadchodu cca 660 000, ale ako som už spomínal podjazd a podchod bude realizovaný s modernizáciou ŽSR ako vyvolaná investícia.
Tak dúfam, že som vás neunavil týmto dlhým vysvetľovaním, preto si to dovolím na záver odľahčiť..možno stačilo napísať, že presun stanice na pílu je strategicky dôležitý pre ďalší rozvoj mesta Malacky a že Malačania aj tak neprestupujú z vlaku na autobus, lebo nemáme poriadnu MHD...

15.03.2011 08:41:23 | Peter Černý

Milan - železiarstvo u Bolfa je pri Tatre, asi si myslel žel. Vrablec.
Áno, Malačania neprestupujú, ale asi treba brať do úvahy, že prestupujú ľudia z okolia Malaciek - ako bolo spomenuté v príspevkoch vyššie.

15.03.2011 10:49:38 | Charlie Or

Táto myšlienka je už dosť fúzatá.
Prvé pokusy boli pred mnohými rokmi a narazili na problém ako s pozemkami.
Areál Píly asi ešte nezmenil majiteľa - Štát v správe VLM.
S kompetentnými projektantmi som tento problém riešil niekoľko krát.

Prvý radikálny problém sú majetko - právne vzťahy - ŽSR, Štát.

K riešenie Autobusovej dopravy treba prirátať aj preriešenie dopravy pešej, a automobilovej. Prejazd cez železnicu je len dočasné trpené zlo - zo strany ŽSR.
Treba sa len pozrieť na druhú stranu Moravy a uvidíte, že onedlho tu vznikne dopravný koridor, ktorý rozdelí Malacky an dve \" samostatné časti \" - Plot, železnica, plot.
Ľudia, ktorí pricestujú jedným spojom nedostanú sa s dostatočnou časovou rezervou na iný spoj.
Tento problém je omnoho závažnejší ako vybudovať autobusový terminál.
Dosť bolo pesimizmu a držím kompetentným palce pri boji s veternými mlynmi.

15.03.2011 11:04:46 | Milan Ondrovič

Ďakujem za upozornenie..áno samozrejme som mal na mysli železiarstvo Vrablec.."Podjazd s vyústením u Bolfa by bol príliš ambiciózny projekt.."

Uvedomujem si, že tam prestupujú ľudia..Je potrebné zachovať ich bezpečnosť. Prechod na druhú stranu železnice bude komfortnejší ako v súčasnosti, bude tam chodník a prechod pre chodcov. Do budúcnosti by s prestupom nemal byť problém, budem rád ak tam čo najskôr vznikne chránený prechod a neskôr podchod a peróny..

Pri takomto projekte treba pozerať aspoň na 20 rokov dopredu.. investovať teraz fondy do rekonštrukcie existujúcej stanice, keď je príležitosť ju vymiestniť na pílu, sa mi z dlhodobého pohľadu javí ako vyhodené peniaze..a tie autobusy si zakonzervujeme v centre mesta..

15.03.2011 11:52:51 | peto peto

dakujem za odpovede pan predseda.. pozeral som schemu a keby mali autobusy jazdit cez nadjazd do centra nemaju zakresleny odbocovaci pruh.. ? jeden pruh na BA, jeden na Rozhoznik, dalsie pruhy su odbocovacie z nadjazdu do stanice..

urcite by bolo super keby sa to spojilo so zeleznicou a priamo s nastupistami ale som skeptik kedy zacnu zeleznice robit 160 km/h na trati cez nas a ze celu trat zmodernizuju.. v spravach pocuvame ze zeleznice nemaju peniaze, eurofondy z dopravy chce vlada presuvat na dialnice.. neviem

15.03.2011 12:31:52 | Peter Černý

Milan - Aj ja si myslím, že je to dobrá myšlienka, otvára sa ďaľšia časť Malaciek ktorá bola doteraz pre širokú verejnosť "zakonzervovaná" - Tesco, nový terminál ... len treba brať do úvahy starosti "bežných ľudí", konfort cestovania ( prestupovanie - vytvorenie dostatočnej časovej rezervy ) a samozrejme spomínanú bezpečnosť.
Možno tieto veci berieš ako samozrejmosť s tým že budú vyriešené, ale chápem obavy ľudí ktorí do toho až tak nevidia a Malacky denne využívajú ako prestupové miesto.

18.03.2011 11:46:54 | Novota M.

Rád by som reagoval na tento príspevok. V prvom rade nemôžem súhlasiť s názorom, že s touto myšlienkou museli prísť poslanci a mesto to nenapadlo. V minulosti som pôsobil ako poslanec MsZ a viem, že mesto s touto myšlienkou prišlo už pred min. 10 rokmi, no problém bol v tom, že územie píly nie je v majetku mesta. Pamätám si, že v spojitosti s navýšením rýchlosti na 160 km/h bolo podmienkou zrušenie všetkých úrovňových prechodov. Dokonca sa zvažovalo, že podjazd pri nádražnej ostane len pre peších a zásahové vozidlá (sanitky, policajti, hasiči). Hovorilo sa o tom, že podchod spájajúci novú autobusová stanicu so železničnou stanicou bude riešený tak, že z podchodu sa bude vychádzať priamo na nástupište. Nepamätám si ako presne mal byť podchod riešený. Bol by to asi problém, musel by byť situovaný kolmo pod kolajnicami za starou budovou stanice. No toto je na projektantoch, aby to vyriešili. Chcem skôr prispieť svojim názorom k riešeniu dopravy smerom na západ od železnice. Pokiaľ naozaj chceme odľahčiť dopravu medzi Nádražnou a Severínkom, tak jediným riešením je smerovať dopravu pod nadjazd a nadchod pre peších (slimák) ako keby smerom na Rádek. Teraz je možné odbočiť len do ľava smerom k hasičom no pokiaľ by sa pridal odbočovací pruh vpravo smerom na nadjazd, bolo by možné sa vyhnúť Radlinského ulici. V tejto súvislosti ma napadlo, že slimák mal byť zrušený a mal byť realizovaný podchod len pre peších nadväzujúci na os Zámockej k hl. bráne parku (voľakedy to tak bolo - bez podchodu). Možno by potom ľudia neprebiehali cez koľajnice aj vzhľadom na oplotenie. Bol by som rád ak by sa knečne v Malackách našli investori, ktorým okrem svojho zisku záleží aj na našom meste. Nemôžem sa však ubrániť pocitu, že za poskytnutím vlastného pozemku na vybudovanie autobusovej stanice musí byť aj niečo viac ako len to, že to pritiahne viac potenciálnych zákazníkov do budúcich obchodov. Či za tým nie je náhodou iná skrytá výhoda pre investora, nie až tak výhodná pre mesto. Viem, že to môže vyznieť ako keby sme vždy za všetkým hľadali to negatívne, no minulosť nám dáva veľa príkladov na to čo sa u nás udialo (najmä v oblasti architektúry). Teraz prestrelím, čo ak bude žiadať zámenu pozemku s existujúcou autobusovou stanicou a vybuduje tam niekoľko poschodovú výškovú budovu. Aj keď by sme novú autobusovú stanicu konečne potrebovali, no nie za cenu ďalšej devastácie vzhľadu mesta. Každopádne však túto myšlienku a som rád, že sa znovu ožilila. Je mi len ľúto, že zankne (i keď už dnes bez strechy) ďalší kúsok z histórie. Nie je to síce chránená budova, no viem si predstaviť, že v tomto dome mohlo byť múžeum aj s časťou venovanou histórii spracovania dreva v okolí. Dnes už málokto vie kadiaľ viedla úzkokolajka na zvoz dreva. Nevieme odprezentovať to, čo by mohlo byť zaujimavé pre návštevníka mesta. Je veľa vecí o ktorých by sa tu dalo písať, no už by to nebolo k téme. Pokiaľ majú poslanci záujem o názor občanov k jednotlivým témam, mohli by iniciovať stretnutia s občanmi, kde by sa mohli prediskutovať rôzne témy.

21.03.2011 18:55:53 | Milan Ondrovič

Pán Novota, túto myšlienku dobre poznám a je živá už od roku 2000, po tom čo prevádzka na píle skrachovala, hľadalo sa využitie pozemku píly pre potreby mesta. V roku 2002 bolo v územnom pláne zakotvené rezervovať časť pozemku píly pre presun autobusovej stanice a osobnej časti železničnej dopravy. Mesto však pozemok nezískalo a ten sa celý dostal sa do súkromného vlastníctva, a realizácia tejto myšlienky bola v nedohľadne.

Väčšina vecí ohľadne technického riešenia a organizácie dopravy je tak ako píšete, podrobnosti si môžete pozrieť v územnom pláne mesta.

Viem, že minulosť dáva mnoho zlých príkladov, ktoré vo Vás môžu vzbudzovať obavy, ale je tu nové zastupiteľstvo, plné nových ľudí, ktorí chcú koncepčne rozvíjajúce sa Malacky a majú podporu v odborných komisiách v ktorých sedí veľa skúsených odborníkov. Práve vďaka tomu sa podarilo s vlastníkom pozemkov vyjednať také podmienky, ktoré sú výhodné pre obe strany.

Ak sa tento projekt podarí, bude to príkladom verejno súkromného partnerstva, mesto bezodplatne získa pozemok pod budúcim terminálom, pri výstavbe terminálu sa vybuduje dopravné napojenie terminálu, ktoré môže neskôr využívať i vlastník priľahlých pozemkov a do zóny sa dostanú „zákazníci“. Pozemky pod súčasnou stanicou zostanú mestu a myslím, že by na nich malo vzniknúť záchytné parkovisko pre centrum.

Dovolím si tvrdiť aj za ostatných poslancov LPM, že všetci majú záujem poznať názory občanov, aj preto existuje tento portál, a máme v pláne aj stretnutia s verejnosťou. Je pravdepodobné, že postupne prídu, z môjho pohľadu, veľmi zaujímavé témy ako napr.: parkovacia politika, dopravný generel, územný plán centra mesta..

21.03.2011 20:39:14 | annava

Tak to sa teším na parkovaciu politiku,parkovanie v Malackách katastrófa...
No a taktiež sa teším, kedy sa budete zaoberať herňami v Malackách, ich zrušeniu.

23.03.2011 07:17:04 | ickoo

odhliadnuc od toho, že budu cestujuci viac utekat z vlaku na autobus a naopak, tak mi budú pod okami jazdit nie len vlaky ale aj autobusy, takže ďalšia kludná štvrť bude v ..... a neviem či to domy na Partizánskej vydržia....no asi pojdem za zastupiteľstvo... aj s celou štvrťou..

31.03.2011 11:46:38 | DJ

Zaujíma ma ako pokročil zámer riešenia lokality „rozvojové územie Píla“ s umiestením budúceho autobusového terminálu Bratislavskej integrovanej dopravy (BID)?

31.03.2011 15:40:43 | názor

prevzaté z oficiálneho malackého webu:
Horúce rokovanie mestského zastupiteľstva (18.03.2011)

Vo štvrtok 17. 3. zasadali poslanci MsZ od 9.00 h až do 17. 45 h. Prerokovali dovedna asi 30 bodov programu. K závažným patrilo aj schválenie zámeru presunu súčasnej autobusovej stanice na plochu objektu bývalej píly a s tým súvisej budúcej výstavby prestupového terminálu.

Úspechom zastupiteľstva bol významný ústupok budúceho investora, ktorý najskôr žiadal za poskytnutie vlastných pozemkov zámenu za iné, no napokon súhlasil s ich bezodplatným poskytnutím. Realizácia je však podmienená splnením podmienok výzvy Regionálna a mestská hromadná doprava, operačný program Bratislavský kraj. V opačnom prípade by bolo reálnejšie využiť už hotový projekt na rekonštrukciu Nádražnej ulice.

01.04.2011 06:58:17 | DJ

Chcel som len vedieť čo na tento projekt odpovedali - SAD, ŽSR a BSK ?

01.04.2011 16:23:42 | Milan Ondrovič

Podľa mojich informácií BSK neuznalo výstavbu a rekonštrukciu komunikácií ako oprávnený náklad vo vzťahu k výzve OPBK, takže v súčasnosti zrejme nebude možné na píle realizovať projekt BID terminálu.

Myslím, že by úpravami mal prejsť aj pripravovaný projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru, ktorý počíta s rekonštrukciou Nádražnej ulice, a urýchlene by sa malo pristúpiť k vysporiadaniu pozemkov, ktoré nie nie sú vo výlučnom vlastníctve mesta.

Pokiaľ ja viem, tak stále zostáva otvorená otázka zriadenia záchytného parkoviska na píle, čo by mohlo byť kvalifikované ako oprávnený náklad vo vztahu k vyzve OPBK. O tomto v súčasnosti prebiehajú rokovania medzi mestom, vlastníkom píly a BSK. Viac, oficiálnych informácií bude zrejme až po zasadnutí komisie.

19.04.2011 16:39:35 | Lucky

Dobrý deň. Rád by som reagoval na tento príspevok. Kedže denne využívam železničnú stanicu, tak viem jak to tam chodí. Keď vystúpia z vlaku 100-ky ludi, niektory sa tlacia na chodniku smerom do mesta, iny sa tlacia smerom od mesta k stanici. Dostal som taký nápad, že, keby sa na Nádražnej ulici vytvorila pešia zóna. Od tej križovatky od pekarne až po železničnú stanicu. Tak by bol vacsi prisetor na pohyb a transport k autobusovej stanici. Na mieste kde sú teraz autobusové zastávky by som vybudoval parkovisko. Pri tej pekarni by som vybudoval vchod do podchodu, ktory by smeroval na miesto pily. (k autobusovej stanici). Určite by som vybudoval dalsi vchod do podchodu, ktory by bol od Cukrarne vlora tam na tom prazdnom mieste. Určite teraz sa pytate ako budu chodit kamiony do PEPSI ked bude z nadraznej ulice pesia zona. Navrhujem aby si pri zeleznicnom prejazde pri tabarine spravila nova cesta az k pepsi urcena pre kamiony. Sice neviem ci je to mozne. Tak by sa odlahcila doprava v centre. Kedze by kamiony chodili po tovarenskej a priemyselnej.

A ked sa bude stavat autobusova stanica, dufam ze pocitate aj s nejakymi budovami, kde by boli cakarne, a nejake miesto na obcerstvenie. A ked sa bude stavat Obchodny dom, dufam ze to nebude betonová džungla, ale nejake pekne Obchodne centrum kde sa da nakupovat a relaxovat, nieco na sposob MAXu alebo AUPARKU.
Bol by som rad ak by ste aj tento navrh brali do uvahy.
Dakujem.