Ľudia pre Malacky » Vybrali sme z pošty: Stromová

Krátke správy

18.02.2020
Po viac ako dvoch rokoch verejného obstarávania je víťazom na modernizáciu železničného koridoru taliansko-slovenské združenie spoločností ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav - SK, a. s., Bratislava, za takmer 275 mil. eur bez DPH. Pôjde o obrovskú stavbu. Budú sa vymieňať kolajiská, budovať podjazdy, odhlučnenie trate a v Malackách aj nové nástupištia s podchodmi.

15.12.2019
Mestské zastupiteľstvo schválilo rozpočet mesta na rok 2020 jednohlasne. Mesto bude hospodáriť s rozpočtom 23 175 267 €, z čoho vyše 6 miliónov eur bude použitých na kapitálové investície. Stavať sa mimo iného budú aj cyklotrasy, dobuduje sa nová telocvičňa v ZŠ Dr. J. Dérera, kde sa zrekonštruuje aj kuchyňa. Stavať sa budú detské jasle či nové osvetlenie Radlinského ulice a Záhoráckej ulice pred základnou školou, v ktorej sa budú modernizovať odborné učebne.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

marian18.05.2020
Plot je konečne preč, vzniká park

lebo16.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

preto16.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

Jana15.05.2020
Plot je konečne preč, vzniká park

preto14.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

Marcel24.04.2020
Na Rádku možno vznikne nová škola

Jano13.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Ela05.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Príspevky z fóra

Iva26.05.2020

matej24.04.2020

matej24.04.2020

Edo24.04.2020

matej22.04.2020


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Vybrali sme z pošty: Stromová

Z pošty, ktorú dostávame od vás, čitateľov LPM.sk, dnes vyberáme postreh obyvateľa Padzelku. Poslal nám fotografie zo Stromovej ulice, kde sa inštalujú v týchto dňoch spomaľovacie pásy.

Padzelek je rozrastajúca sa obytná zóna v lokalite za letným kúpaliskom  (6. volebný obvod), v ktorej obyvatelia dlhodobo poukazujú na problém s udržiavaním rýchlosti. Autá jazdia rýchlo najmä na ulici Stromovej a Gaštanovej, ktoré sú hlavnými ulicami tejto zóny.

Inštaláciu spomaľovačov v lokalite Padzelek mali vo volebnom programe aj kandidáti za občiansku skupinu ĽPM, terajší poslanci za tento mestský obvod Říha, Andil, Janíková.

V predchádzajúcom týždni sa už začali inštalovať betónové spomaľovače na ulici Stromovej a Gaštanovej. Rozpaky medzi obyvateľmi vyvolalo hlavne ich umiestnenie.

Nespokojný obyvateľ Stromovej ulice sa nás pýtal, či „sú spomaľovače umiestňované správne“. Každý z nich sa totiž nachádza v križovatke ulíc. Čitateľ poukazuje, že podľa jeho skúseností vozidlá spomaľujú v križovatkách ulíc spontánne, keďže mnohé z križovatiek sú neprehľadné.

Spomaľovače by mali byť podľa jeho názoru umiestňované v uliciach medzi križovatkami, aby autá nenabrali po prejazde križovatkou vyššiu rýchlosť. Spomaľovače však víta ako prvý krok k zlepšeniu dopravnej situácie.


Ak bývate v tejto lokalite aj Vy, aký máte na to názor?



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

03.04.2011 21:24:47 | Milan Ondrovič

Projekt v upokojenia dopravy na Padzelku nepoznám, a samotný Padzelek len okrajovo, ale pár slov k upokojovaniu dopravy vo všeobecnosti mám.

V obytnej zóne by mali jej obyvatelia a návštevníci jazdiť rýchlosťou 20km/h a nemotoristická doprava by mala mať prednosť pred automobilovou, na to slúži dopravná značka Obytná zóna. Pokiaľ sa dopravné značenie nerešpektuje je najjednoduchšie, ale nie najlepšie navrhnúť krátke priečne prahy.

Na to, aby sa dosiahla jazdná rýchlosť cca 30km/h musia byť priečne prahy od seba dostatočne často, norma hovorí 50-120m od seba. Krátke priečne prahy sa navrhujú pred výjazdmi na neprehľadných miestach a iných plochách s obmedzeným rozhľadom teda aj v križovatkách.

Rozumnejšie však je, už pri návrhu obytných zón, navrhovať komunikácie tak, aby samotné priestorové usporiadanie neumožňovalo rýchlu jazdu. Dôležité je neprojektovať dlhé priame ulice s veľkým rozhľadom a pri návrhu použiť vybočenie, zúženie, odsun jazdného pruhu, vysunuté nárožia, dlhé priečne prahy, či vyvýšené plochy v križovatkách a na prechodoch, alebo kombináciu týchto a či iných ďalších opatrení, ale to len tak do budúcnosti, keď sa budú schvaľovať ďalšie územné plány obytných zón, myslím, že by sa malo na toto brať zreteľ...

04.04.2011 00:28:08 | názor

Padzelek z pohľadu dopravného značenia doteraz nebol a asi ani nebude obytnou zónou, čiže maximálna dovolená rýchlosť je 50 km/hod. Po vybetónovaní spomaľovačov sa situácia určite zlepší.
Spomaľovačov bude ale príliš veľa a ich umiestnenie je aj podľa môjho laického pohľadu nelogické.

04.04.2011 15:42:20 | Dusan

Milan, rad by som vedel, kde sa budu projektovat nove obytne zony v Malackach? Na jednej strane je plynove potrubie, na dvoch zasobniky a na stvrtej je dialnica. Takze to bude problem, ze?!

04.04.2011 19:09:09 | Ivan a Kika

Myslím,že vybudovanie až toľkých spomalovačov je absúrdne.Malo by to zmysel,ak by ich bolo menej a hlavne, aby autá neparkovali na obidvoch stranách, pretože sa vôbec nedá vyhýbať autám idúcim oproti. Vodiči sa tak stretávajú s tým,že musia spomaľovať na retardéroch a zároveň sa vyhýbajú autám v smere jazdy a aj oproti. Úplny nezmysel je umiestňovanie v zákrutách, kde nedisciplinovaní vodiči parkujú priamo pred neprehľadnou zákrutou a teda vodič, ktorý tadiaľ prechádza sa dostáva do nemilej situácie. Taktiež si myslím ,že umiestnenie retardérov na hlavnej ceste je síce fajn, ale lepšie by bolo na umiestnenie na vedlajších cestách, pretože vodiči vychádzajúci z vedľajších ciest nedaním prednosti vchádzajú priamo na hlavnú cestu a ohrozujú vodičov na hl.ceste. Keby radšej už konečne dali zrkadlo na cestu križujúcu Dubovského a Záhradnú. Taktiež vybudovanie chodníkov by sa sem hodilo,pretože je tu veľa mamičiek s deťmi a kočíkmi. Bezpečnosť je dôležitá, ale podľa môjho názoru laika je to nepremyslené a je ich zbytočne veľa a tiež by som volila iné miesta.

04.04.2011 19:32:21 | fireman72

Čo sa týka hustoty umiestnenia bude "Padzelek" rarita. "Najúčinnejšie" budú iste tie spomaľovače tesne za zákrutami.

04.04.2011 20:02:23 | fireman72

Mimochodom a čo ostatné ulice všade sa jazdí rýchlo. Ale nie, ja som skromný mne stačí aj kanalizácia.

P. S. Dúfam, že sa jej dožijem. Predsa už nie som najmladší.

04.04.2011 22:15:03 | annava

Kedy sa bude riešiť Veľkomoravská? Tam je potrebné dať spomaľovače.

05.04.2011 07:46:36 | Milan Ondrovič

Krátke priečne prahy nie sú práve najvhodnejšie prvky upokojenia dopravy pre Veľkomoravskú ulicu, pretože tá patrí medzi najvýznamnejšie zberné komunikácie v meste. Rozumnejšie by bolo upokojenie dopravy riešiť zúžením nadrozmerných jazdných pruhov a úpravou jej križovatiek.

05.04.2011 18:09:01 | nobody

účinnejšie bude Veľkomoravskú rozkopať (alebo v lacnejšej verzii neopravovať) a bude to :-)

05.04.2011 22:26:28 | Pagáč ml.

Určite súhlasím s názorom, že je tých spomalovačov ABSURDNE VEĽA. Namiesto toho aby sa riešila už pomaly neúnosná situácia, keď autá čo majú kopu miesta v príjazdových cestách parkujú po OBOCH stranách pred domami na ulici, čo veľmi obmedzuje plynulosť premávky, sa stavajú retardéry snáď každých 40 metrov!!!. Nechápem. Ľuďom sa proste nechce vystúpiť z auta otvoriť si tú bránu a zaparkovať v príjadovej ceste, radšej to nechajú na ulici - TO je problém.

08.04.2011 18:47:54 | Jaja

Nebolo by rozumnejšie zakázať státia na vozovke a vybudovať chodníky? Kadiaľ chodia ľudia???

12.06.2011 13:47:05 | f. holeš

Rád by som vedel, koho napadlo rozmiestniť na Padzelku retardéry v takom veľkom počte na takej malej ploche. Zslúžilo by si to zápis do Guinessovej knihy rekordov. Okrem toho je pravdepodobne porušený zákon o cestných komunikáciách, lebo nie sú označené zvislou dopravnou značkou ani farebne. Od koho mám vymáhať škodu pri poškodení auta? Ale čo, veď na Slovensku je to skrátka tak.