Ľudia pre Malacky » Nové dopravné značenie na Hviezdoslavovej

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Nové dopravné značenie na Hviezdoslavovej

Pred dvoma týždňami pribudlo na chodníku pred Materskou školou na Hviezdoslavovej ulici nové dopravné značenie, určené na parkovanie motorových vozidiel. Po vyznačení zavládol zmätok, zmena nie je zrozumiteľná ako pre vodičov, tak i pre chodcov. Prečo prišlo k zmene a čo mala priniesť? Pýtali sme sa na odpovede kompetentných.

Pôvodne označený úsek cestnej premávky na tejto ulici uprednostňoval chodcov pred parkujúcimi vozidlami. Vyvýšený chodník, ktorý končí na úrovni budovy školy, pokračoval vodorovným dopravným značením pozdĺž plota až po Bernolákovu ulicu. Vodiči, ktorí chceli zaparkovať, alebo parkovisko opustiť, boli povinní dať prednosť prechádzajúcim chodcom. Na úrovni vtedajšieho chodníka sú osadené aj dva stĺpy s elektrickým vedením, ktoré pre vodičov znamenajú ďalšie obmedzenie. Tí, ktorí parkovanie na tomto mieste využili  príležitostne, v mnohých prípadoch doplatili na nevhodné umiestnenie stĺpov poškodením zadnej časti vozidla.

FOTO: Pohľad na odrazené kryty zo svetiel vozidla

Keďže navrhnuté riešenie vyvoláva u rodičov detí prinajmenšom rozpaky, navštívila som ako poslankyňa MsZ a členka Rady pri materskej školy kompetentného pracovníka Mestského úradu v Malackách, referenta Oddelenie územného rozvoja a životného rozvoja - správa mestských komunikácií a doprava, Ing. Viliama Končeka. Ako správcu komunikácií v našom meste, som sa opýtala na detaily upraveného parkoviska. Vo svojej odpovedi obhajoval jednoznačný postoj k realizovanému riešeniu.

Podľa jeho zistení zabehnutý systém premávky na Hviezdoslavovej nerešpektovali mnohí vodiči aj chodci. Neprehľadným sa stával v najmä v ranných a poobedňajších hodinách (v čase odovzdávanie a preberania detí v MŠ), vodiči parkovali aj na vyznačenom chodníku. Okoloidúci chodci, ktorým bolo zabránené prejsť po chodníku, vchádzali do vozovky. Ďalej tvrdil, že vjazd a výjazd vozidiel popri prechádzajúcich rodičoch s deťmi sa mu zdal príliš nebezpečný. Uvažoval o využití dohľadu v ťažiskových hodinách príslušníkmi mestskej polície. Tí však v rovnakom čase zabezpečujú pomoc na priechodov pre chodcov v blízkosti základných škôl. Nešlo o rozhodnutie narýchlo, úpravu navrhol už pred 3 rokmi.

Rovnako ma zaujímalo, na aký účel bude slúžiť asfaltová plocha, ktorá sa nachádza po úprave za parkoviskom až po trávnatú plochu. Realizovaný návrh mestského úradu počíta s touto časťou ako chodníkom pre chodcov. Tí budú musieť obchádzať parkovisko. Konček však toto riešenie obhajuje väčšou bezpečnosťou chodcov.

Ak je toto riešenie konečné, bude potrebné chodník zreteľne označiť a aj vykonať potrebné stavebné úpravy (schod z asfaltovej plochy pri vchode do MŠ), upozornila som počas rozhovoru pána Končeka. Súhlasil so mnou a povedal, že chodník by bolo vhodné vyznačiť piktogramami na chodníku. Rovnako reagoval aj k úprave bezbariérového prechodu na chodník, termín realizácie však nie je známy. K polohe stĺpov, ktorá spôsobuje časté kolízie, sa vyjadril, že navrhne ešte dodatočne vyznačenie výstražnými farbami do úrovne očí (toho času už vykonané).

FOTO: Pohľad na nový chodník (bez označenia)

FOTO: Pohľad smerom ku kostolu

Keďže vykonané zmeny neboli predmetom rokovania ani komisie pre územný rozvoj, dopravu a životné prostredie (ani mestského zastupiteľstva), spýtala som sa na názor jej predsedu Ing. Milan Ondroviča, PhD. „Uprednostnili autá pred chodcami. Vodiči môžu komfortne zaparkovať z cesty a je tam aj o zopár miest viac. Nemusia dávať prednosť chodcom idúcim po chodníku, za to stovky chodcov môžu dennodenne obchádzať autá. Chodník pri vstupe do škôlky je navyše navrhnutý tak, že s kočíkom prejdete len s ťažkosťami a na vozíku vôbec. Nemyslím si ani, že je to veľmi bezpečné riešenie, ak tam dieťa bude prechádzať pomedzi zaparkované vozidlá na druhú stranu, nechcel by som byť na mieste vodiča, ani rodiča. Myslím, že toto riešenie malo za cieľ primárne zvýšiť počet parkujúcich miest, sekundárne odstrániť kolíziu veľmi pomaly idúceho parkujúceho vozidla s chodcom. Priamosť, bezbariérovosť pešej trasy, rozhľadové pomery v miestach prechádzania zostali úplne na vedľajšej koľaji. Je to o tom ako si pri riešení problému nastavíte priority, ak tam ozaj existoval problém, ktorý bolo nutné riešiť, mali podľa mňa vyvýšiť existujúci chodník, vyriešiť odvodnenie a zreorganizovať parkovanie či už aj za cenu malého zásahu do priľahlej zelene.", konštatoval Ondrovič.

FOTO: Vyvýšený prechod na chodníku pri vchode do MŠ

Názory odborníkov na cestné komunikácie sa líšia. Ku ktorému názoru sa prikloníte, nechám na vás. Čas ukáže, či táto rekonštrukcia bola tým najvhodnejším riešením.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

22.10.2014 15:37:32 | Martina

Podla mňa nápad nie je zlý, len nie je dokončený. O bezpečnosti detí by som veľmi presvedčená nebola nakoľko chodnik nie je nijako oddelený od parkovacieho miesta. Bola som svedkom, že auto potiahlo ďalej ako malo a nedaj bože by tam vbehlo dieťa s vedomím matky - veď sme na chodníku tak neviem...taktiež tam stála dodávka, ktorá sa do klasickèho parkov.miesta nezmestí. To znamená, že bola v štvrtine chodníka, úplne na konci, čiže bol veľký problèm prejsť. To je môj pohľad na vec.

22.10.2014 16:40:49 | XYZ

Pán Ing.Konček, prečo ste túto vec okolo parkovania pri materskej škôlke nekomunikovali s p.Ing.Ondrovičom, keď je na cesty odborník? Ste mladý ale myslím si, že sa cítite byť unavený z toľkých problémov. Posuňte sa ďalej.

23.10.2014 09:52:46 | nzr

ďalšie idiotské riešenie dopravy a parkovania v MA ...

23.10.2014 12:18:23 | Robo Višváder

Celé je to len o zvyku. Keď sa dorieši ten vyvýšený prechod na chodníku pri vchode do MŠ tak to bude OK. A tých pár metrov čo sa prejde navyše nikoho nezabije. Popri chodníku osadiť nízky plot (prípadne stĺpiky) aby bol chodník opticky oddelený od parkoviska a je to. Celé je to len o zvyku.

23.10.2014 14:49:08 | ghazu

Zaujimave, vacsinu mesta stvu retardery, ale o tych kriticky clanok na LPM nenajdete, kedze to bola iniciativa lpm...Ale ine riesenie, ktore myslim ze nieje az take zle urcite lespie ako to predtym, ked pri cuvani hrozilo dost vacsia nebezpecenstvo, to uz kritizovat idu. Ako pise robo, je to este nedotiahnute ale urcite lespie ako povodny stav.

23.10.2014 23:22:52 | mato

Mnohonasobne lepsie riesene ako predtim. Nehrozi kolizia s chodcami.

23.10.2014 23:36:44 | mato

A ohladne vychadzania vyhlaska vravi jasne.

§ 21
Vchádzanie na cestu
(1) Pri vchádzaní na cestu z miesta mimo cesty, z poľnej cesty, z lesnej cesty, z cestičky pre cyklistov, z obytnej zóny alebo z pešej zóny vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlu idúcemu po ceste.

(2) Ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečný vjazd na cestu pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby.

(3) Vozidlo vchádzajúce na cestu musí byť vopred očistené, aby neznečisťovalo cestu.

23.10.2014 23:38:48 | mato

A za dalsie pred mototechnou stoja auta a tie ties porusuju vyhlasku lebo brania vo vyjazde s parkovyska a ties brania prejazdu nato je tiez vyhlaska tak nechapem ako je mozne ze Pan Hamar si dovoli davat kuzele dopravne na cestu a tim si urcovat dopravne znacenie.

§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy. Pri státí vodič vozidla nesmie obmedziť pohyb chodcov ani cyklistov.

24.10.2014 12:21:19 | J.Říha

K Veľkomoravskej si dovolím uviesť niekoľko poznámok, keďže je snaha zo strany podporovateľov niektorých mojich protikandidátov podsúvať verejnosti domnienky a nie fakty.

1. O upokojenie dopravy požiadali občania tejto ulice tak ako v iných lokalitách, či Kukučínovej, Jánošíkovej a najnovšie Hviezdoslavovej a Cesty mládeže. Snáď nemajú byť karhaní poslanci, že vyhoveli žiadostiam občanov a uložili mestskému úradu spravovať projekt, aby sa týmito žiadosťami občanmi mestský úrad už zaoberal.
2. Mestské zastupiteľstvo schválilo peniaze na upokojenie dopravy na Veľkomoravskej ulici ako celku, nie konkrétneho retardéra ani nie konkrétny projekt. Nie je to ani naša kompetencia.
3. Milan Ondrovič usporiadal medzinárodný workshop študentov technických univerzít k niekoľkým lokalitám mesta. Išlo o bezplatné štúdie ako výstup z tohto workshopu. To, že mestský úrad nevypracoval projekt a dokonca posunul v rozpore s odporúčaniami jeden retardér pri ZŠ, ktorý tam ani nemal byť, sme sa dozvedeli až po realizácii ako iní občania. Technické chyby, ktoré mestský úrad urobil, myslím odstraňuje priebežne.
4. Mestské zastupiteľstvo dokonca ani nevyberá firmy, tie vyberá mestský úrad vo verejnom obstarávaní a zmluvu podpisuje primátor mesta. To len keby chcel niekto zavesiť na hlavu poslancov aj ceny.

To sú fakty, ktoré si viete overiť podľa uznesení mestského zastupiteľstva. Nie som s tým spokojný ako to funguje, preto som už verejne potvrdil, že ak by som získal mandát, zmením hneď po voľbách fungovanie verejného obstarávania v týchto nízkych zákazkach a zefektívnim činnosť mestského úradu. Ak by som pod niečo mal dať svoj podpis, budem za to niesť zodpovednosť a nebojím sa ju aj niesť. Ale musím mať možnosť to ovplyniť. Mandát poslanca mi to nedovoľuje.

Článok Zuzky Baligovej vnímam ako jej dobrú snahu zistiť si viac informácií o zmene, ktorú ako členka Rady materskej školy spozorovala pred materskou školou. O tejto zmene sme dokonca nevedeli ani pred realizáciou.

27.10.2014 22:27:22 | fero

Vsimli ste si jak je to fasa ? kolko ludi z vas videlo ze by pouzilo chodnik pred autami ? kazdy ide po ceste a ja ked tade denne chodim na bajku vzdy som pouzil tento chodnik, teraz tam nemienim brckovat, kedy tam bola az taka premavka a neprehladnost, pozna niekdo niekoho ze ho nacuval na chodniku?
Ruku na srdce kdo ten chodnik teraz pouziva ? vsetci su na ceste ...a je to "bezpecnejsie"

28.10.2014 19:39:05 | Pišta

Predchádzajúci príspevok (Fero) dokazuje, že zmena na uvedenom mieste má zmysel. Konečne prestal denne jazdiť na "bajku" po chodníku, kde nemal mimochodom čo robiť a začal používať v tých miestach jemu určenú cestu. Takže chodcom na chodníku teraz už nehrozí, že ich Fero pozráža. Že niektorí chodia po ceste? To ešte nemusí znamenať, že nové riešenie je zlé. Existuje tu aj možnosť, že chodec idúci po ceste i napriek tomu, že o tri metre ďaľej má široký chodník, to nemá v hlave celkom v poriadku.