Ľudia pre Malacky » Hlasujte za architektonickú figu desaťročia

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Hlasujte za architektonickú figu desaťročia

AKTUALIZOVANÉ (18. 11.) 2001 – 2011 – desaťročie, ktoré sa výrazne podpísalo pod súčasný vzhľad najmä centra nášho mesta. Ako? Na to si už odpovie väčšina z nás. Architektonický mix nových budov vníma každý po svojom. Dávame vám možnosť slobodne sa vyjadriť v ankete o „ozrutu“ (o stavbu) desaťročia.

V priebežnom rebríčku ankety o architektonickú figu desaťročia, ktorú vyhlásila redakcia lpm.sk  pred piatimi dňami, aktuálne suverénne vedie polyfunkčná budova pri OD Stred. Za ňou sa drží LIDL necitlivo zasadený vedľa malackej synagógy Na brehu. Tretia priečka patrí polyfunkčnej budove ROGI na Záhoráckej ulici.

Ostatné objekty na Mierovom námestí, polyfunkčná budova na Sasinkovej ulici a rozostavaná budova na Kostku v ankete výrazne nebodujú. Okrem redakciou vybraných sedem stavieb, ktoré "skrášlili" centrum mesta za posledné desaťročie, anketujúci navrhujú zaradiť aj budovu podnikateľského inkubátora, objekty na Radlinského ulici oproti Vrablecovi, pavlačový objekt na Záhoráckej ulici, dvaja hlasovali aj za stavbu s ružovou fasádou vedľa Unicreditbank.

Horúcim tipom z minulosti je podľa M. Tedlu aj panelová budova s lodžiami na Mierovom námestí (tá však v centre stojí už viac ako jedno desaťročie). Objavili sa aj viaceré hlasy za zaradenie dvojkríža na Námestí SNP v parčíku pri ZŠ Dr. J. Dérera.

K vyhláseniu ankety nás inšpiroval čitateľ s nickom Pika, ktorý navrhol v diskusii k príspevku Kocka na Kostku hlasovanie k stavbám, ktoré sa tu za posledné roky postavili s fotografiami „obludárií“.

Kocka na Kostku

V roku 2008 mesto zrekonštruovalo z eurofondov Ulicu J. Kostku a dokončilo aj obnovu Záhoráckej spolu za viac ako 37 tisíc eur. Známa ulička ku kinu bola vydláždená, ... čítaj celý článok

Zapojiť sa môže každý z náš bez rozdielu, či je lekár, učiteľ, mladší či starší... Možno nie sme odborníci, ale máme svoj názor. Umožnime Malačanom, aby hlasovali podľa svojho cítenia.

Zámerne neuvádzame mená architektov, pretože naším cieľom nie je poškodiť ich povesť, ale priniesť spätnú väzbu obyvateľov, ktorí okolo stavieb dennodenne chodia, ktorí tu žijú, trávia tu svoj voľný čas, a majú svoje mesto radi.

TAK ZAPOJTE SA DO HLASOVANIA AJ VY.

Pravidlá hlasovania

Pripravili sme veľmi jednoduché pravidlá:

  1. Ak sa chcete zapojiť do hlasovania, môžete napísať svoj názor do diskusie, pridať komentár, alebo len napíšte označenie budovy, ktorej dávate svoj hlas.
  2. Môžete hlasovať za nominované stavby, alebo navrhnúť aj ďalšiu, ktorej dávate svoj hlas.
  3. Hlasovať môžete aj na našej ĽPM Facebook stránke pridaním komentáru k fotke stavby v albume alebo napísať priamo do diskusie, ktorému objektu dávate svoj hlas.
  4. Na úvod vybrala redakcia LPM.sk 7 stavieb, ktoré najčastejšie rezonujú v diskusiách a názoroch obyvateľov, a ku ktorým zámerne neuvádzame poradové čísla, a teda štartujú na rovnakej pozícii.
  5. Podľa počtu aktuálnych hlasov budeme upravovať rebríček 5 stavieb podľa poradových čísiel, ku ktorým zoradíme prislúchajúce fotografie.
  6. V prípade, že niektorá stavba mimo zobrazeného poradia 5 stavieb dostane dostatočný počet hlasov, priradíme jej fotografiu, a zaradíme ju do tejto top elitnej skupiny malackých stavieb.

Architekt víťaznej stavby od nás dostane po skončení hlasovania balíček fíg :)


Nominácie:

Polyfunkčná budova Rogi - Záhorácka ulica - priebežne 3. miesto

Polyfunkčná budova - Sasinkova ulica

Rozostavaná stavba - J. Kostku

Polyfunkčná budova - pri obchodnom dome Stred - priebežne 1. miesto

Obchod Lidl - ulica Na brehu - priebežne 2. miesto

Polyfunkčná budova - pri okresnom súde

Polyfunkčná budova - Mierové námestie



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

13.11.2011 16:59:41 | jozo

Polyfunkčná budova - Sasinkova ulica

13.11.2011 17:35:53 | sona o

"Možno nie sme odborníci, ale máme svoj názor. Umožnime Malačanom, aby hlasovali podľa svojho cítenia."

Moje citenie je taketo:

> "Polyfunkčná budova Rogi - Záhorácka ulica" - absolutne nevhodne zaclenena budova .. poskodilo to vyzor celej ulice, naco sa domceky rekonstruovali, ked tam postavili taku obludu kockatu s rovnou strechou :(

> "Polyfunkčná budova - Sasinkova ulica" - asi najvacsi zasah do vyzoru centra mesta... krasne prostredie sa zmenilo a zaplnilo. ziadny vzdusny priestor ... a lipy? kazdy si pamatate ako ich vyrezali

Neviem sa rozhodnut ktorej z tychto oblud by som dala hlas... jeden horsi ako druhy.. ale citenie mi hovori ze "Polyfunkčná budova - Sasinkova ulica" by mala dostat tento "prestizny titul stavby desatrocia"... Davam jej svoj hlas

13.11.2011 17:50:00 | rennatte

Polyfunkčná budova - pri obchodnom dome Stred - totálna ozruta

13.11.2011 18:33:24 | renata

Lidl, vrazdila by som ked idem okolo synagógy, do plaču nad ľudskou hlúposťou,. smútok. :(

13.11.2011 18:38:49 | sona obermarova

Zaradila by som tam budovu mestskeho socialneho centra...Ale ne pre architekturu, ale co sa deje za jej murmi vie len ... zodpovedna riaditelka Mracnova s jej rodinou. To je tez jedna ostuda, takze podla pravidiel ju mozem navrhnut zaradit do hlasovania...

13.11.2011 19:17:23 | Nobody

Autor zabudol do ponuky pridať objekty z Radlinského ulice - skupinu budov pri obchodnom dome a objekt oproti Vrablecovi.

Najväčší hnus je Lidl

PS Mali by ste zverejniť aj autorov týchto skvostov, t.j. "architekta" a stavebníka.

Zároveň víťazovi súťaže navrhujem zdesaťnásobiť daň z nehnuteľnosti ako "odmenu za zaprasenie tohoto mesta

13.11.2011 19:39:34 | hortenzia

za tieto všetky krasne budovy sa podakujte mestu nasmu architektovi co to vobec povolil a vsetkym na stavebnom urade ktory sa na tom nahrabali ..

13.11.2011 19:43:09 | hortenzia

stavebnik ani projektant za to nemoze ale ti čo ste si ich zvolili

13.11.2011 19:50:10 | oharek

lidl

13.11.2011 20:00:03 | rous5

polyfunkčná budova-obchodný dom stred

13.11.2011 20:06:41 | jano

Ja dávam hlas pavlacovej šestpodlaznej budove vedľa drogérie na Zahorackej ulici

13.11.2011 20:24:01 | jano

A ešte keby som mohol navrhnúť na druhej strane ulice tú ružovú nechutnost vedľa unicredit banky, to sa tiež "vydarilo"

13.11.2011 20:27:40 | Nataša Špelicová

polyfunkčná budova-obchodný dom stred - hoci kandidatov by bolo viac...

13.11.2011 21:00:58 | tomas tedla

jednoznacne ROGI...nechapem ako mohlo mesto povolit tuto hroznu modernu budovu medzi tie krasne stare domy....

13.11.2011 21:38:02 | Miroslav Tedla

Dobrý večer.
Mojim horúcim typom z minulosti je ošklivá panelová budova s lodžiami na Mierovom námestí- vedľa a oproti posledným dvom kandidátom z práve prebiehajúcej ankety.
Ale k tejto ankete:
Na tomto mieste (určite aj na iných miestach) by bolo dobre verejne pranierovať osoby, ktoré sú zodpovedné za to, že takéto stavby môže vzniknúť v zástavbe, ktorá má určitú hmotu a určitý štýl. Tento by mal byť v základných črtách zachovaný a nie negovaný. Pokúsim sa vyjadriť svoj laický názor ma túto problematiku.
V prvom rade je za to že tu niečo také vzniká zodpovedná osoba (osoby, útvar mesta), ktorá na niečo také dáva povolenie. Neviem ako to funguje v praxi, budem vďačný ak tu niekto napíše ako taký proces prebieha. Ocenil by som aj nejaké mená, ktoré si priradím k určitej budove, keď okolo nej pôjdem a aspoň budem vedieť kto je priamo zodpovedný za tú ktorú konkrétnu hrôzu.
V druhom a neposlednom rade je zodpovedný investor. Investor by síce mal mať základné estetické cítenie, ale ako vsetci vieme, v tejto dobe ide najmä o to aby postavil čo najlacnejšie čo možno najvačšiu podlahovú plochu ktorá sa dá komerčne využiť. Keby niekomu povolili postavit 30 poschodí napr. v Bratislave na Hviezdoslavovom námestí, tak ich tam postaví. To, že zohaví verejné priestranstvo na ktore sa všetci potom musíme dennodenne pozerať, to investorovi v tej chvíli nevadí. A keď nie je toho kto by to reguloval, tak potom to dopadne tak ako napriklad budova ROGI alebo ako budova, ktorá je prilepená na historický múr malackého kláštora.
Až v treťom rade by som vinil architekta. Ten je podľa môjho názoru často ovplyvňovaný investorom a jeho pripomienky často nemusia byť brané do úvahy. Veľkosť architekta však spočíva aj v tom, aby v konfrontácii s investorom presadil to, aby nevznikla budova ktorá síce môže mať určité kvality, ale nerešpektuje génia loci. V Malackách sa to zjavne často nedarí...
Ďalšími zodpovednými, sme priatelia my všetci, za to že také niečo dovolíme. Za to že sa nezaujímame, ako sa má vyvíjať tá ktorá nezastavaná parcela. Za to, že na túto tému zväčša absentuje širšia diskusia (česť výnimkám ako napr parkovací dom na Bernolákovej ulici). Za to ako mesto vyzerá môžeme do istej miery všetci. Verte mi, že keby v takej napr. Skalici chcel niekto postaviť budovu ktorá by svojou hmotou a inými atribútmi nerešpektovala charakter danej lokality, tak ho skaličané zlynčujú aj s tým kto tú stavbu navrhol a povolil. Pokial si túto našu zodpovednosť neuvedomíme, dovtedy tu budeme takto plakať nad rozliatym mliekom a lutovať sa aké sú tie Malacky škaredé.
Mesto Malacky nie je mesto zo zachovaným dedičstvom historických budov alebo ulíc. Za komunizmu veľmi utrpelo z urbanistickej stránky, to však nedáva nikomu dôvod na to aby takáto bezkoncepčnosť pokračovala aj 20 rokov po revolúcii.
Konkrétne k navrhovaným budovám:
Lídl je montovaná stavba v centre mesta, jej výhodu vidím v tom, že sa dá keď tam raz skončí zmluva tak za pár dní sa dá objekt rozobrať a môže sa na tom mieste postaviť niečo naozaj hodnotné. Toto miesto teda nepovažujem za stratené.
Budova na J. Kostku síce nerešpektuje výšku okolia, ale zatiaľ nie je dokončená, ťažko sa podľa fotiek vyjadriť, v konkrétnej lokalite som nejaký čas nebol.
Budova na Sasinkovej je zvláštna, architekt zjavne nevyznáva čisté línie. Ale nejakým spôsobom sa snaží spojiť brutálnu križovatku ktorou kedysi niekto znásilnil centrum mestečka a budovy na Malom námestí, ktoré podľa mňa patria k tomu lepšiemu čo v MA vzniklo. Mám ešte v pamäti ako som chodil na gymnázium okolo zarasteného voľného priestranstva, na ktorom už už začali vyrastať 8 poschodové paneláky strihu Záhorácka ulica. Našťastie prišla nežná revolúcia a postavilo sa Malé námestie.
Objekt pri červenom obchodnom dome a budova na Mierovom námestí sú postavené na miestach, kde sa vzhľadom na existujúcu zástavbu dá ťažko čomukoľvek čokoľvek vyčítať. Sú to priestory ktoré nejaká novostavba nedokáže napraviť. Budove pri obchodnom dome sa to rozhodne nepodarilo. Budova na Mierovom námestí si myslím že je prijateľná moderná stavba, samozrejme dá sa polemizovať o jej umiestnení.
Polyfunkčná budova na Mierovom námestí- ja som za to aby budovy medzi baštami mali dve nadzemné podlažia, teda aby sa výškou časom vyrovnali objektu mliečneho baru v ktorom t.č. sídli Rock pub Bašta. Ale zabrať celú prednú a vlastne jedinú fasádu výkladmi je v tejto lokalite nech sa nikto nehnevá barbarstvo.
Budova ROGI vzhľadom na mimoriadne citlivé vsadenie do okolia má môj hlas.
Dr. M. Tedla

13.11.2011 23:13:34 | Dana

Ta ruzova budova medzi unicreditbank a byvalou lekarnou

13.11.2011 23:23:23 | stano bellan

Óooo, ako malacké je vyjadrovať sa ku všetkému a hlavne po funuse. A potom čo? Necháte majiteľovi "víťaznú" budovu zbúrať?

13.11.2011 23:42:06 | ivan bellan - kozmonaut

Som taky Bellan, kozmonaut. Rad lietam vo vyskach, rad poucujem inych, rad lobujem za kastiel, rad vydam knizky kde si vyrazia Malacky logo, rad vyhlasujem,ze na tuto stranku nevstupim,..

Ale ako ivan sem rad chodim, ako ivan sa rad tvarim sa ze som niekto iny.. rad sa tvarim ze som ivan, lebo som ivan bellan, kozmonaut... "Du blejt velebnosti... Fraška. " to su moje najlepsie vyroky... som to proste ja, rovny chrbat, rovna maska, taka satismaska.. ja hlasujem za najvacsi ohyzd lidl, a mozno ivan bellan - historik nas pouci, ze jozinek hlavny to konzument lidlu to myslel vazne s lidlem v centre...

Som ivan, ivan bellan, kozmonaut.. a ti poslanci, co sa zdrzavaju, ti konec koncem podporovali jozinka konzumenta, vtedy boli dobri aj pro ivanka bellana, vtedy sa nemali vzdavat mandatu.. proc by to robili.. sak kazdy hlas sa pocital a ten lidlik v centre, jaka ceresnicka do vyzoru centra...

Som ivan, ivan bellan -- zhnuseny a znechuteny.. po funuse dojst a mudrovat a seba nevidiet.. a ved co ine pseudohistorici dokazu

14.11.2011 10:37:42 | Lucia Vidanová

Leto 2005. Od večera do rána. Lipy na Mierovom námestí ležali ako nemý výkričník našej doby. Obvodný úrad životného prostredia v Malackách odporučil dreviny ponechať, no stavebný úrad sa vysporiadal s pripomienkami šikovne „nie je možné obmedzovať práva vo výstavbe na tomto pozemku.“ Vedúci OŽP MsÚ vtedy reagoval: „Mesto dodržalo všetky zákonné podmienky pre povolenie výrubu.“ (podrobne v príspevku Museli stromy ustúpiť v Malackom hlase 15/2005). V MH 18/2005 redakcia uverejnila vizuál polyfunkčnej stavby Diana, ktorá tu stojí. So sedlovou strechou. Je dnes sedlová? Nie je. A aj o to tu ide. Do akej miery môže verejnosť zasahovať do územného a stavebného konania, ak nie je bezprostredným susedom stavby, ktorá sa tu plánuje. Nie som odborník, ale asi NIJAKO, či mýlim sa? Na súkromných pozemkoch vznikajú súkromné stavby.
Pred funusom alebo po funuse, vox populi je pre tých, ktorí o tom v zákonných medziach rozhodujú, nemý.
Billa. Členovia niekdajšieho poslaneckého zboru mi raz vraveli ako Rád vincentiek ponúkal Malý kaštieľ mestu za „smiešnych“ 300 000 Sk, no mesto na túto ponuku nereflektovalo. Kúpil ju súkromník, stavbu poistil, vyhorela, prišla Billa. A dnes je už len tá grota, stojaca vedľa parkoviska osamelým pamätníkom minulých hodnôt, ktoré nám pretiekli medzi prstami ako vody skrytej Maliny.
Lidl. Mnohí si pamätajú na rozhodovanie o umiestnení toho zázraku. Poslanci odolávali, bojovali, dobojovali. „Pre mesto to bol dobrý obchod, zarobilo veľa peňazí, vyriešilo veľa vecí. Budovy, ktoré tu stáli boli v dezolátnom stave a určite nepôsobili v centre esteticky. Objekt CVČ bol znehodnotený podzemnými vodami,“ citujem Ing. Arch. V. Streleckého, ktorý sa takto vyjadril v MH 18/2005.
Výstavba pokračuje. Patrí to asi k životu. Niekedy šťastne, inokedy nie. Svetlým príkladom môže byť budova na Zámockej ulici, tmavým kocka na Kostku.
Pre kozmonauta: Názory Stana Bellana si vážim. Nezosmiešňujte výsledky jeho práce, ktoré ocenili aj odborníci. Ak číta lpm.sk, to ma len teší. Je tu priestor pre každý názor a vážim si hlavne ten, ktorého autor sa neskrýva za anonymný pseudonym. Kúpu kaštieľa schvaľujem. Čo ak by sme dopadli ako s jeho menšou dvojičkou Na brehu.
S. Bellan pseudohistorik? AK by som mala spolovice toľko vedomostí v tejto oblasti, tak by som si gratulovala :). Vy ste na tom inak?
Snáď Stano nebude proti, ak v ďalšom komentári uverejním znenie jeho príspevku z MH 18/2005. Aj po šiestich rokoch je výsostne aktuálny.

14.11.2011 10:38:35 | Lucia Vidanová

„Každý večer sa z nadjazdu spúšťam rovno do stredu námestia, kde stojí na stĺpe Severínek ako SBS-kár v strede Legolandu. Centrum mesta je posiate objektami, stojacimi v úctyhodných rozostupoch a predstavujúcich rozmanité vzorky architektúry. Budovy sa prestali dotýkať a námestie mestečka, zomknuté plece pri pleci, sa už nikdy nevráti. Obnova je samozrejme súčasťou prirodzeného behu života. To chápem. Rovnako viem, že väčšina historických miest sa dožila 20. Storočia len vďaka tomu, že neboli peniaze na ich prestavbu. Chápem aj, že súčasníci nie vždy vedia ocenia svoj vlastný svet. Aj gotika bola svojho času kritizovaným a opovrhovaným módnym výstrelkom. Ostalo jej meno po Gótoch, čo bol rovnako hanlivý prívlastok ako dnes „podnikateľské baroko“.
Problém je v roku 2005 a v tom, že dávno poznáme skutočnú hodnotu architektúry nielen ako druhu umenia. Narábame bez váhania so slovom urbanizmus, čo je vážny odbor zaoberajúci sa životom v meste a plánovaním jeho výstavby a zabúdame pritom na jeho obsah. Pôvodné latinské „urbanismus“ znamená okrem „mestský a obyvateľ mesta“ aj „jemný, uhladený, zdvorilý, elegantný a vkusný.“ O tom by som si dovolil skutočne pochybovať vždy, keď sa večer spúšťam z nadjazdu do stredu Legolandu.
STANO BELLAN (Malacký hlas 18/2005. s. 3)

14.11.2011 10:53:30 | Lucia Vidanová

A od "samej radosti" neviem, za aký objekt skôr zdvihnúť ruku. S úcty k minulosti hlasujem za Lidl (najradšej v spojení s Billou). Podľa môjho názoru by si však tonu fíg zaslúžili tí, ktorí pred desaťročiami povolili výstavbu diaľničného privádzača a vrazili tak dýku do srdca "historickým Malackám."

14.11.2011 11:53:05 | Dusan C

Suhlasim ze si za to mozeme sami,ale trocha aj s tym ze donedavna informacie o spolocnych zameroch mesta boli zverejnovane typu cim pomalsie sa o tom obcan dozvie tym lepsie,najlepsie po funuse a odsuhlasovanie takychto projektov vo vacsine pracovnej doby obcana,ktory si musi brat dovolenku!Aj tak si stale myslim a viem ze sme naozaj vynni!Ale ked o nieco poriadne ide tak sa nevieme zmobilizovat a dokazat,ze nam naozaj o nieco ide-nevieme byt aktivny!A o tomto vie aj vedenie ci otcovia naseho mesta a to je ich vyhoda!
Suhlasim aj s SBS a legolandom,suhlasim aj zo slovickom urbanizmus-na jednu stranu mestsky na druhu uhladeny,jemny,zdvorily,elegantny vkusny ale kdo to slovicko nauci tych ktory su zaslepeny peniazmi a rychlim ziskom-zasa si za to mozeme iba ja ako obcan,ale co s tym chcem robit?aby sa mozno s odstupom casu na nas potomci nepozerali,ze co sme to tu zanechali za odkaz par skladov a plechovych budov(,ktore keby skoncili tak si to rozoberu a odnesu o kusok dalej)-nejake hranate jednoduche tvary budov medzi starimy domcekmi aj ked uz je davno po revolucii jednoducho same "lacne spasi"-tu povahu svojho ja sme mohli vydiet-ked Kaufland spravil protiakciu na Tesco,vsetko najlepsie len za par korun-preco to kupujeme,ked to vlastne nepotrebujeme,alebo to zhnije v chladnicke-mozno to aj vyhodime-----------necudujem sa ze mame take vedenie!Konzum ale lacny neni!-vela muziky za malo penazi?/pracka penazi?
Nie neni vobec lacny a aj keby bol tak nie na ukor umenia!

14.11.2011 12:00:12 | Dusan C

Tiez si neviem vybrat dal by som Lidl(budem bufat,ze tam ludia prestanu nakupovat!),ale ked mne to bolo tak pekne vysvetlene tak davam Polyfunkčná budova Rogi - Záhorácka ulica!

14.11.2011 13:08:07 | stano bellan

Haló, môj kozmický menovec, aké je tvoje ctené meno? Nechápem načo tie jedovaté sliny. Stúpil som niekomu na otlak? Pri mojej váhe to musí zabolieť...
Áno, veci, z ktorých som bol obvinený, mám skutočne rád. A je ich omnoho viac.
Luci, ďakujem. Aspoň niekto si pamätá, že si myslím stále to isté. I tak sa znovu pýtam: čo s tým, keď skončí hlasovanie? Zbúrate ten dom, alebo zakryjete?
Takmer presne pred rokom prebehla v Trende anketa o najškaredšiu novostavbu Slovenska. Redakcii stačilo 184 hlasujúcich (väčšina v jednom dni) k vyhodnoteniu a zostaveniu rebríčka, v ktorom sa, mimochodom, na treťom mieste umiestnil komplex River Park. To už je aká zvrhlosť?
Tu nejde o stavby a ako pseudomilovník architektúry si ani nedovolím vyjadriť sa, aby som kozmonautovi bespôsobil duševnú újmu. Problém je v tom, že toto mesto ako celok už nemá dušu. Nehovorím o ľuďoch. Mesto. Ak to dokáže niečo napraviť, tak vrátiť späť do mesta vodu. Potok, plochu, fontánu, hocičo, ale poriadne. Mesto, ktoré spájal potok ako niť je bez vody. Tak kto sa pridá k hlasu za fontánu? Hlasujte konečne za niečo, nie proti niečomu.
Ospravedlňujem sa, ak som niekoho pobúril, že som sem vstúpil i keď si nepamätám, že by som prisahal, že nikdy. Ale nič sa nedeje. Urobil som to nerád a v podstate omylom, keď som klikol na link, ktorý mi poslala kamarátka a neprečítal som si vopred adresu. Zase mi nadlho stačí.
P.S.: Milý kozmonaut, nikdy v živote som nevydal ani jednu knihu - vytvorenie všetkých si vždy objednal nejaký vydavateľ. Takže ak narážaš na to, že sa mi podarilo mestu draho streliť niečo, čo som za pár korún vyrobil, sklamem ťa.

14.11.2011 14:56:23 | Milan Ondrovič

Pan Bellan, asi sa nepoznáme, škoda. Nie budovy nezvalíme, ale zakryť by sa niektoré mohli, určite by to vzhľadu mesta pomohlo :)

Možno poznáte umelca s menom Jeanne-Claude, ten zakryl dokonca Reichstag, http://www.bing.com/images/search?q=Jeanne-Claude&view=detail&id=DABEDFF63A5B14CBDEE14A36C620AAB51F542C92&first=61&FORM=IDFRIR

Súhlasím s Vami, že mesto nemá dušu, nežije. Mesto môže ožiť len ak bude mať verejné priestory kde prevláda pobytová funkcia. Jediným takým miestom v centre mesta je asi park pred Kláštorom – trochu málo na Malacky si myslím. A v tom centre na uliciach musia byť aj nejaké akcie a nie všetko tlačiť do zámockého parku. Mesto získa dušu len ak v centre budú ľudia postávať, posedávať, popíjať kávičku, rozprávať sa, pozerať na deti ako sa hrajú, skáču na skejte či na trampolíne, hrajú petang či gorodky...

Člen komisie pre URDaZP v súvislosti s výstavbou skejtparku navrhol revitalizáciu celého priestoru pod diaľničným privádzačom, ktorý podľa Lucie vrazil dýku do srdca historických Malaciek, a zhodou okolností je tam vodný prvok, ktorý má pripomínať schovanú Malinu, možno naše názory majú spoločného viac ako si myslíme. http://www.youtube.com/watch?v=J-A5_ydrsho&feature=player_embedded

Poslanci vzali túto ideu na vedomie, ale myšlienka naráža na každom rohu na „ne-prekonateľné“ prekážky.

V iných mestách to ide, pozrite si ako napríklad vyzerá námestie Eduard Wallnöfer platz, v Innsbrucku, prekročíme niekedy svoj tieň, zámkovej dlažby? http://www.thearchhive.com/?p=11533

A že sa bežný ľudia vyjadria a povedia čo sa im v meste nepáči? Čo proti tomu máte? Možno sa spamätajú architekti či investori keď mesto nie. Veď o nič nejde.

Vzťah Investor : Architekt : Mesto je vždy individuálny, ideálne je keď je pomer vyrovanný a rozhľadený investor sa dá dokopy s vynikajúcim architektom v meste ktoré si jasne definuje regulatívy výstavby. To Malacky nerobia už od nepamäti.

Bežnou cestou je, že sa regulatívy výstavby vo významných zónach - ako isto centrum mesta vždy je, definujú v územnom pláne zóny, tam je možné o.i. podrobne definovať priestorové usporiadanie a funkčné využitie územia, zastavovacie podmienky jednotlivých stavebných pozemkov, nevyhnutnú vybavenosť stavieb, regulatívy začlenenia stavieb do okolitej zástavby atď. Bez tohto záleží na stavebnom úrade, nechcem povedať, že má voľné ruky, ale viac menej postupuje primerane v medziach územného plánu resp. stavebného zákona a ďalších predpisov.

Malacky by sa mali pozerať dopredu, môže z nich byť pekné moderné mesto, historické však už nie. Videl som práce študentov architektúry, ktorí centrum mesta Malacky rozpracovali v experimentálnom ateliéry – niektoré tie práce sú podľa môjho laického názoru úžasné. Proste mladí ľudia hľadia do budúcnosti a majú v hlave jasno.

Ja teda ak môžem, hlasujem za Kocku pri obchodáku, ktorej povolenie muselo byť tak na hrane, že až.

14.11.2011 15:00:38 | Marion

Cenu by si zasluzili viacere stavby, ale najhorsie su tie pri obchodnom dome Stred. Cena je hlavne za drzost investora a stavebnika.

14.11.2011 20:50:10 | sivakova

ocenenie by som udelila nasmu malackemu architektovi a stavebnemu uradu ktory je za to zodpovedny a povoluje stavby. ale z tychto ponuk by som vybrala lidl

14.11.2011 20:51:50 | TONO POLAK

JA HLASUJEM ZA LIDL

15.11.2011 07:30:51 | Jozef

Hlasujem za ROGI

15.11.2011 11:03:54 | ivan

Keď mám hlasovať za "obludu" tak potom pre pavlačový objekt na Záhoráckej nalepený na drogérii. Pôsobí na mňa ako lacná obrovská ubytovňa s úplne rozbitou fasádou, a to farebne aj členením. To, že trčí iba zo smeru keď sa ide od Kostolišťa trocha zachránila výškovovo uskakovaná susedná budova smerom od križovatky. Bez nej by len ešte viac svietila v plnej svojej rozbitej mohutnosti.

15.11.2011 14:31:19 | Fesáloš

Polyfunkčná budova - pri obchodnom dome Stred

16.11.2011 22:25:21 | Jakub Valachovič

A ten ohavný, hnusný, nechutný dvojkríž v parku SNP tam nezaradíte?

16.11.2011 22:47:42 | Dusan Rusnak

Polyfunkčná budova - pri obchodnom dome Stred

A tiez by som uvital konkretne mena zodpovednych pri kazdej tej stavbe, urcite to nie je problem zistit.

17.11.2011 17:03:47 | Mival

svojou "architekturou" a najmä umiestnením jednoznačne ten prílepok pri obchodnom dome Stred

18.11.2011 08:17:28 | názor

pripájam sa k jakubovi -
aj ja som za ytongový dvojkríž s marmolitom a fasádou v parku na Námestí SNP - vrchol nevkusu, budovateľského nadšenia a nezamazateľná to stopa po národnom buditeľovi jánovi slotovi žiľinovskom

18.11.2011 12:44:56 | ena

Je tu taká široká škála adeptov, že je fakt ťažké vybrať.
Niektoré budovy sú len bez fantázie, ale oranžový strašiak pri OD stred je asi šereda č.1, ovšem ak môže niečo ešte prekonať samotný obchodný dom.
Naviac ešte toho životného priestoru okolo....uf.

18.11.2011 14:11:55 | iveta

Možno by bolo, jedoduchšie hlasovať za nejakú estetickú budovu v Malackách, nebolo by toľko kandidátov, ale pripájam sa k tým, čo menovali ten "dvojkríž", lebo keď už aj symbol a umelecké dielo v jednom je obluda, tak už nie je o čom... Čo sa týka tých skulptúr, on ani ten "Štefánik"pri okresnom súde nie je bohviečo.....

18.11.2011 17:49:44 | Mata

Ja by som dala "cenu" mestu Malacky ako celku...Nie je tu ani jedna budova, miesto, na ktore by som bola hrda.Malacky su jedna velka katastrofa. Sa pozrite na Skalicu akosi vazi stare budovy,ako ich opravuje.A Malacky???stale budu ukazovat na Zamocky park co spravili 10 rokov dozadu a odvtedy nic!hamba!

18.11.2011 19:43:39 | pipink

Hehe..polyfunkcny dom pri OD stred je eednoznačným favoritom- taká obludnost sa len tak nevidí- je to vlastne dvojka, ktorá nema nic spolocne..su ako dvojvajecne siamske dvojcata...erm...velmi zly vkus..kto je za toto \"spojenie\" zodpovedný? Mali by ho vykastrovať...Dakujem.

18.11.2011 20:13:26 | mexican

TAK JA SOM ZA LIDL

18.11.2011 20:14:08 | suzuki

jednoznacne lidl

18.11.2011 20:18:15 | jozka ondrak

z tychto krasotin sa neda vybrat ale ked uz tak lidl mohli ste tam dat aj peknu buduvu mesta malacky fakt reprezentativne

18.11.2011 20:34:06 | Marián Andil

Hlasujem za Polyfunkčnú budovu - pri obchodnom dome Stred.
Keď vidím na fotke tých 17 okien a okienôčiek rôznych veľkostí a to citlivé vsadenie do priestoru :), tak oceňujem celý tým od architekta, investora až po úradníka na MsÚ, ktorý toto povolil...

výber z vyhlášky č.532/2002 MŽP SR
§ 4
Umiestňovanie stavby
(1) Pri umiestňovaní stavby a jej začleňovaní do územia
sa musia rešpektovať obmedzenia vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov chrániacich
verejné záujmy a predpokladaný rozvoj územia podľa
územného plánu obce, prípadne územného plánu
zóny.
(2) Umiestnením stavby a jej užívaním nesmie byť
zaťažené okolie nad prípustnú mieru a ohrozovaná
bezpečnosť a plynulosť prevádzky na priľahlých pozemných
komunikáciách. Umiestnenie stavby musí
zodpovedať urbanistickému a architektonickému charakteru
prostredia a požiadavkám na zachovanie pohody
bývania.
....
§ 6
Odstupy stavieb
(1) Vzájomné odstupy stavieb musia spĺňať požiadavky
urbanistické, architektonické, životného prostredia,
hygienické, veterinárne, ochrany povrchových
a podzemných vôd, ochrany pamiatok, požiarnej bezpečnosti,
civilnej ochrany, požiadavky na denné osvetlenie
a preslnenie a na zachovanie pohody bývania.
Odstupy musia umožňovať údržbu stavieb a užívanie
priestorov medzi stavbami na technické alebo iné vybavenie
územia a činnosti, ktoré súvisia s funkčným
využívaním územia.
....
(7) Vzájomné odstupy a vzdialenosti treba merať na
najkratších spojniciach medzi vonkajšími povrchmi
obvodových stien, ďalej od hraníc pozemkov a okrajov
pozemnej komunikácie. Vystupujúca časť stavby sa
zohľadňuje, ak vystupuje viac ako 1,50 m od steny.

19.11.2011 16:28:56 | Malačan

Pri porovnaní Malaciek so Skalicou, ak by boli Skaličania útlocitní, by sa museli uraziť. Neporovnávajme neporovnateľné.

19.11.2011 23:15:08 | Karla

Všetky budovy v centre mesta v okolí obchodného domu Stred.
Ale jednoznačne polyfunkčná budova pri obchodnom dome Stred. Ako toto niekto mohol povoliť? Dúfam, že sa do diskusie zapoja aj tí, čo to povolili a
vysvetlia nám prečo. Biznis je biznis.

20.11.2011 09:39:45 | pika

hlasujem za budovu na Sasinkova, budovu pri OD STRED, a samoztejme Lidl.
to stromoradie ktore. padlo za obet ozrute ns krizovatke by bolo fakt skarede v centre mesta...

21.11.2011 22:11:04 | Tomas

lídl

24.11.2011 20:16:57 | anicka vaskova

lidl

09.12.2011 11:10:10 | Lucky

Jednoznačne najhoršia budova mesta je polyfunkcny objekt na Sasinkovej ulici. Druha najhorsia stavba je vedla Obchodneho domu stred. A na tretom mieste sa u mna umiestnila stavba LIDL.

09.12.2011 15:02:03 | Kleofáš

V našom meste chýba ešte v centre veľké súsošie s postavami primátora a jeho družiny s nápisom " títo sa postarali o prekrásny vzhľad nášho mesta dobrého pre život".

11.01.2013 01:41:41 | zuzana

Inkubátor, na ten sa ma všetci návštevníci pýtajú ako na prvý. A potom ich s neskrývanou hrdosťou dokola omieľajúc mantru "dobré miesto pre život" pyšne prevediem aj po ostatných skvostných dominantách tohto mesta. Ech, ešteže aj tá Senica je taká hnusná, hneď sa Malačanovi lepšie dýcha...

27.01.2014 13:27:26 | GM

Vsetky su otrasne a zasluzili by vyhrat, neviem sa rozhodnut.

31.01.2014 18:01:39 | Fero

Ja hlasujem za Lidl

31.01.2014 18:06:30 | Miroslav

Rogi na Záhoráckej tiež nie je bohviečo...

01.02.2014 12:56:20 | V.Handl

Lidl a Billa. Verím, že sa dočkám toho, že tieto budovy sa zbúrajú spolu s nadjazdom, Malina sa vytiahne na povrch a budeme mať krásny prechod do zámockého parku z centra mesta s potôčikom a pekným výhľadom na synagógu. Do toho vysadiť nejakú tú alej, trávičku, lavičky pri Maline a výrazne by to zmenilo ráz mesta.

02.03.2014 22:43:54 | Silvia

Jedno horšie od druhého...!

03.03.2014 13:17:01 | Rozihabka

Ach,ten dvojkríž na Námestí SNP...

08.03.2014 12:47:37 | Iva

1. miesto Polyfunkcny dom pri OD jednota
2. miesto ostrovcek na Zahorackej ulici, ktory obmedzuje rychly vyjazd vozidiel z centra a namiesto pomoci upchava centrum a znemoznuje rychly prejazd napr. rychlej zdravotnej pomoci
3. miesto osvetlenie v chodnikoch, ktore vo vecernych hodinach neprijemne svietia do tvare a znemoznuju orientaciu a vacsina ich nefunguje, teda zbytocna investicia

08.03.2014 13:35:15 | Iva

1. miesto Polyfunkcny dom pri OD jednota
2. miesto ostrovcek na Zahorackej ulici, ktory obmedzuje rychly vyjazd vozidiel z centra a namiesto pomoci upchava centrum a znemoznuje rychly prejazd napr. rychlej zdravotnej pomoci
3. miesto osvetlenie v chodnikoch, ktore vo vecernych hodinach neprijemne svietia do tvare a znemoznuju orientaciu a vacsina ich nefunguje, teda zbytocna investicia

09.03.2014 11:58:40 | ondrej

dobrá je aj tá budova Jozku Ondrejka čo si postavil na Sasinkovej

18.04.2014 09:01:15 | Marek

Chýba vám v ponuke obchodný dom stred a ubytovňa átrium!

25.04.2014 12:04:52 | maryba

Polyfunkčná budova - pri obchodnom dome Stred

vysoke domy, uzke ulicky - taka Malacka Cumbria, Toskansko :).
fascinujuca architektura, mali by v zacatom style pokracovat a zastavat kopletne priestor pred OD STRED. To by bolo nieco uzasne.
Tie budovy by mali mat VELKYM NAPISENE mena architekta, investora a architekta mesta ktory povolil tieto stavby!

25.04.2014 12:09:42 | maryba

... dalsi architektonicky skvost.
Policajne riaditelstvo Malacky.
Neviem ci je dominantoupriestranstva Synagoga, LIDL alebo PR Malacky.

... tiez na zplakanie.

19.02.2015 13:02:28 | Vlado

Pozrite sa na vzdelanie pracovníkov stavebného úradu . Koľký z nich majú odborné vysokoškolské vzdelanie v odbore t.j. pozemné stavby alebo architekt. Jedna pracovníčka ktorá vystavuje stavebné rozhodnutia nevie čítať stavebné výkresy. Ako je možné že si nový primátor ešte neoveril odbornosť a stavebnú prax Malackých odborníkov veď oni za to nesú zodpovednosť???

04.04.2019 16:04:24 | Martin

Tých ozrút v meste z doby Ondrejku, kedy stred mesta utrpel niekoľko smrteľných rán, je mnoho. Ťažko vybrať tú najväčšiu ohavnosť, ktorá by potvrdila, že architekt môže byť kdekto, namiesto toho aby bol architekt považovaný svojim spôsobom za umelca. Môj hlas ale patrí polyfunkčnej budove na Sasinkovej ulici – nevzhľadná šedivá betónová pevnosť s úzkymi oknami (strieľňami) uprostred mesta. Hnus s nulovou architektonickou hodnotou viditeľný zo všetkých smerov.