Ľudia pre Malacky » Príprava obchvatu je jasná priorita

Krátke správy

14.01.2018
SČK Miestny spolok Malacky pozýva na odber krvi v termíne od 5.2.2018 od 8.00 do 11.00 h v priestoroch Gymnázia Malacky, Ul. 1. mája. Na odber si treba priniesť občiansky preukaz, kartu poistenca, preukaz darcu. Záujemcovia sa môžu nahlásiť na t.č.- 0949/123 362.

29.12.2017
Oba veľké mestské projekty hlavnej cyklotrasy a záchytného parkoviska postúpili po administratívnej kontrole do odborného hodnotenia. Podané sú aj ďalšie tri projekty na odborné učebne v základných školách. Mesto sa uchádza o financovanie všetkých projektov z eurofondov vo výške takmer 2 miliónov eur. Výsledky by mali byť známe na jar.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

obcan16.01.2018
Začína sa výmena svietidiel...

Tomáš15.01.2018
Začína sa výmena svietidiel...

nobody02.01.2018
Slovensko a Rakúsko spojí ďalší...

Marek26.12.2017
Aké bude počasie?

Vlado14.12.2017
Opäť bližšie k rekonštrukcii cesty...

Peter13.12.2017
Opäť bližšie k rekonštrukcii cesty...

J.Říha12.12.2017
Mesto vyhlásilo ponukové konanie na...

J.Říha12.12.2017
Mesto sa pripravuje na obchvat

Príspevky z fóra

Mila04.01.2018

Dano02.01.2018

Lucia Vidanová14.12.2017

Iva04.12.2017

Dr.Fukusima PhD.07.10.2017


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Príprava obchvatu je jasná priorita

Pre našich kandidátov na poslancov kraja Luciu Vidanovú a Juraja Říhu je jasnou prioritou riešenie tranzitnej dopravy. Majú konkrétnu predstavu a cieľ. Pripraviť projektovú dokumentáciu na novú cestnú spojnicu medzi cestou z Veľkých Levár a cestou zo Studienky. Je to podstatný dielik, ktorý súvisí s priamym napojením obcí na diaľnicu pred Malackami. Zisťovali sme aj najnovšie informácie o príprave nových diaľničných križovatiek.

Lucia Vidanová a Juraj Říha kandidujú na poslancov Bratislavského samosprávneho kraja spoločne v tandeme, keďže obyvatelia si budú vo voľbách 4. novembra vyberať v našom volebnom obvode dvoch zástupcov. Medzi ich najväčšie ciele patrí odklon tranzitnej dopravy vedúcej stredom Malaciek. Projekt dvoch nových diaľničných križovatiek sa pritom dostal aj medzi dlhodobé strategické ciele vedenia mesta.

Obaja ste sa rozhodli kandidovať na poslancov kraja. Vaša práca pre Malacky tým končí?

L. Vidanová: "Nie, určite nie, práve naopak. Mnohí mi už pri zbere podpisov pod našu kandidatúru kládli túto otázku. Musím otvorene priznať, že som tiež v minulosti nazerala na človeka, ktorý sedí na viacerých stoličkách súčasne, inak. Až časom som pochopila, že viacmandátové pôsobenie môže byť veľmi efektívne. Toto leto na stretnutí organizovanom Transparency International Slovensko Elenka Pätoprstá, ktorá je poslankyňou miestneho zastupiteľstva v Petržalke, členkou zastupiteľstva za hl. m. Bratislavu a aj  VUC-ky, rozprávala o jej ceste od aktivistky k všetkým poslaneckým funkciám. Vyjadrila sa, že nie je nič lepšie ako to, ak si môžete témy a projekty, na ktorých pracujete, odsledovať zo všetkých pozícií. To ma presvedčilo. Mnohé riešenia sú kompetenčne podriadené rôznym stupňom samosprávy. A zasadnutia krajského zastupiteľstva sú raz mesačne. Trúfame si to skĺbiť s tým, čo už dnes robíme. Pri pohľade do zoznamu kandidátov nie sme jediní. Juraj ako primátor okresného mesta by vo VUC-ke podľa môjho názoru mal hájiť záujmy nášho obvodu určite. Veď, kto iný, ako primátor, vie, čo treba urobiť. Ak by sme získali dôveru od obyvateľov spoločne, náš hlas bude zohratý a silnejší. Aj pri riešení  tranzitnej dopravy. Už dnes vieme jasne pomenovať naše prvé kroky."

Medzi vaše konkrétne priority patrí príprava projektovej dokumentácie pre novú cestnú spojnicu medzi tzv. levárskou a studienskou cestou. Súviseli by prvé kroky s tým?

J. Říha: "Samozrejme. Riešenie tranzitu zo smeru Podhoria a obcí za Veľkými Levármi patrí nepochybne medzi najväčšie strategické priority aj Malaciek. Na úrovni mesta sme iniciovali spolu s ministerstvom dopravy projekt nových dvoch diaľničných križovatiek na diaľnici D2, a to D2 - Rohožník a D2 - Studienka pri Moteli M. V spolupráci so železnicami sme dostali do projektu modernizácie trate medzi Bratislavou a Kútami aj nový železničný nadchod za Malackami. Postupne si tak skladáme mozaiku. Chýba nám ešte posledný dielik, a to je komunikácia, ktorou prepojíme cestu z Veľkých Levár k tomuto železničnému nadchodu a ďalej k navrhovanej diaľničnej križovatke pri Moteli M. K príprave tejto novej cesty však potrebujeme súčinnosť kraja. Vieme presne, čo treba urobiť, aby sme to dosiahli. Tranzitujúce vozidlá tým odkloníme pred Malackami a obyvateľov z Malých Levár, Veľkých Levár, Závodu, Sekúl, Moravského Sv. Jánu a Studienky by sme dostali priamo na diaľnicu. Odľahčili by sme krajským cestám a výrazne pomohli doprave aj v centre Malaciek."

L. Vidanová: "Je nešťastné, že dlho pripravovaná rekonštrukcia cesty z Rohožníka na Malacky nepočíta s Malackami a jej oprava ide na náš úkor. Veľa obyvateľov ani nevie, že rekonštrukcia tejto cesty zároveň končí pred tabuľou mesta. Všetka tranzitná doprava sa presunie pred nemocnicu a na už dnes preťažený nadjazd. Z vedenia kraja to nikoho akosi netrápi. Preto sme obaja deklarovali, že sme principiálne proti obnoveniu obojstranného tranzitu kamiónov cez Malacky do času, kým nebude dobudované napojenie na diaľnicu."

Ide o váš principiálny postoj. Ako ďaleko je teda príprava diaľničnej križovatky D2 - Rohožník?

J. Říha: "Ešte sme ďaleko od realizácie, ale zároveň najbližšie v doterajšej histórii mesta. Viem, že sa teraz objavujú kandidáti na poslancov, ktorí sľubujú takmer všetko. Od pôrodníc až po kulturáky. Realita je však úplne iná. Nestačí si dať heslo na billboard, ale treba mať aj konkrétnu predstavu a výsledky. Za tri roky sa nám podarilo z úrovne vedenia mesta dostať túto novú dialničnú križovatku do fázy prípravy projektovej dokumentácie pre územné a stavebné konanie. To je historický pokrok. Len rok trval proces posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA. Už ju máme s pozitívnym hodnotením. Nemôžeme však zaspať, musíme naštartovať zmenu územného plánu kraja a spustiť prípravu projektovej dokumentácie na už spomenutú cestnú spojnicu za Malackami, keďže na týchto dvoch projektoch sa musí pracovať súbežne."

Skutočne hrozí, že by sa na Duklianskych hrdinov opätovne po rokoch pustil obojsmerný tranzit kamiónov?

J. Říha: "Nie že hrozí, to tak aj môže reálne nastať. Stačí si položiť jednoduchú otázku. Prečo by kraj nespustil obojstranný tranzit, ktorý je teraz kvôli zlému stavu a šírke cesty na Rohožník vylúčený? Akonáhle sa zrekonštruuje, nič nebude brániť, aby si firmy opätovne skracovali cestu cez Malacky. Som všetkými desiatimi za, aby sa cesta z Rohožníka zrekonštruovala. Ale nemôžem ako primátor Malaciek súhlasiť, aby to bolo na úkor nášho mesta. Nové vedenie kraja sa bude musieť vysporiadať aj s rekonštrukciou Ulice Duklianskych hrdinov a úpravou križovatky pri pohostinstve Gajdár."

L. Vidanová: "Preto podmieňujeme projekt rekonštrukcie tejto cesty priamym napojením na diaľnicu pred Malackami, čo by si isto želali aj obyvatelia z Podhoria, aby si skrátili cestu do Bratislavy. Veľa obyvateľov si pamätá, ako bezohľadne jazdia kamionisti pred nemocnicou a aj to pri rozhovoroch spomínajú. Zažila som to aj na vlastnej koži, keď sme pár mesiacov na tejto ulici práve v blízkosti križovatky, bývali. Vôbec si neviem predstaviť, že by sa doprava mala ešte zhustiť, to už ani nie je možné. Chceme byť preto s Jurajom ich hlasnými zástupcami v kraji."

Téma tranzitu rezonuje medzi obyvateľmi dosť dlho. Je šanca na jej úspešné riešenie?

J. Říha: "Nebudeme sľubovať výstavbu obchvatu, pretože sa to nedá urobiť za päť rokov. Som si ale istý, že naším zvolením by sme nestratili drahocenný čas, aby sme to pripravili. Je pravidelným folklórom, že sa o problémy mesta začnú zaujímať kandidáti až pol roka pred voľbami. A potom o nich nepočuť. Tým sa aj s Luciou odlišujeme od ostatných kandidátov na poslancov. Ľudia našu prácu poznajú. Keď som nastúpil do funkcie primátora, neverili mi, že dotiahneme obchvat do tejto fázy prípravy. Dokonca s úsmevom krútili hlavami, že nedokážeme vybaviť ani výnimku, aby u nás mohli byť stavané diaľničné križovatky vo vzdialenosti menšej ako 5 kilometrov. Dnes už túto výnimku máme. Som presvedčený, že ak dostaneme s Luciou vo voľbách dôveru, dotiahneme aj posledné kusy chýbajúcej mozaiky k príprave obchvatu."

Vľavo schéma začatého riešenia tranzitu cez Malacky s oklonom dopravy na diaľnicu dvomi diaľničnými križovatkami. Vpravo návrh diaľničnej križovatky D2 - Rohožník, ktorá postupuje do tendra na dokumentáciu pre územné a stavebné konanie.


Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku