Ľudia pre Malacky » Mesto sa pripravuje na obchvat

Krátke správy

15.03.2018
Mesto sa uchádza o dotáciu 950 tisíc eur z Ministerstva kultúry SR na komplexnú rekonštrukciu fasády Pálffyovského kaštieľa. Projektom sa má riešiť aj asanácia vlhkosti fasády v zemi, kedy sa celý kaštieľ hlboko odkope a podreže. Na túto fázu prác by nadviazala obnova fasády aj s úplnou výmenou okien.

11.02.2018
Projekt II. etapy modernizácie verejného osvetlenia je v plnom prúde. Inštalovaných je už takmer 500 nových LED svietidiel z celkového počtu 1430. V nasledujúcich týždňoch sa budú rekonštruovať rozvádzače a opravovať diagnostikované systémové poruchy vedení. Mesto tým odstráni dlhodobé problémy s výpadkami v rôznych častiach mesta. Súčasťou projektu je aj výmena časti železných stožiarov a všetkých pôvodných betónových stožiarov v sídliskách.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

Lucia15.05.2018
Riaditeľ nemocnice odpovedá na...

nobody11.05.2018
Poslanci schválili zámer výstavby...

Dano11.05.2018
Poslanci schválili zámer výstavby...

nobody08.05.2018
V Malackách pribudne záchytné...

J.Říha07.05.2018
V Malackách pribudne záchytné...

miloš07.05.2018
V Malackách pribudne záchytné...

Peter01.05.2018
Opäť bližšie k rekonštrukcii cesty...

Miro30.04.2018
Rekonštrukcia Veľkomoravskej bude na...

Príspevky z fóra

jajehopapluha14.05.2018

Edo26.04.2018

iveta Boskovicova28.02.2018

John26.01.2018

Reno19.01.2018


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Mesto sa pripravuje na obchvat

V súvislosti s riešením tranzitnej dopravy cez mesto iniciovalo vedenie Malaciek projekt dvoch diaľničných križovatiek. Ide o strategické priority mesta, preto sme zisťovali, aký je aktuálny stav riešenia.

Malacky čakajú na riešenie tranzitnej dopravy vedúcej stredom mesta po ceste 1. triedy od Veľkých Levár a v časti Rádku po cestách v správe Bratislavského samosprávneho kraja od Rohožníka a Studienky niekoľko volebných období. Doteraz bez nejakého návrhu a riešenia. Preto súčasné vedenie mesta iniciovalo zmenu doterajšej koncepcie obchvatu trasovaného okolo Malaciek, keďže neboli ani vykúpené pozemky, ani začatá príprava dokumentácie. Projektom, takpovediac budovanom na zelenej lúke, je výstavba dvoch diaľničných križovatiek D2 - Rohožník a D2 - Studienka pri Moteli M.

K druhej spomínanej križovatke by mala byť dovedená aj nová prípojná komunikácia spájajúca cestu z Veľkých Levár, čím by došlo k odklonu všetkej tranzitnej dopravy na diaľnicu pred Malackami.

Schéma riešenia hlavnej tranzitnej dopravy cez Malacky iniciovaná novým vedením Malaciek

V súčasnosti je príprava diaľničnej križovatky D2 - Rohožník po procese posudzovania vplyvov na životné prostredie, čo bol prvý podstatný krok trvajúci vyše roka. Ministerstvo na diaľničnú križovatku vydalo pozitívne záverečné stanovisko, čím dostal projekt zelenú aj z hľadiska ochrany životného prostredia. "Aktuálne sme už oslovili vedenie Ministerstva dopravy a výstavby SR so žiadosťou o spustenie procesu prípravy projektovej dokumentácie pre územné a stavebné konanie ako nevyhnutnú súčasť ďalšieho postupu. Konečné rozhodnutie očakávame v septembri, v danej chvíli sme za mesto urobili pre realizáciu tohto projektu maximum," odpovedal na naše otázky viceprimátor mesta Milan Ondrovič.

Grafické zobrazenie navrhovanej novej diaľničnej križovatky D2 - Rohožník, variant 2, ktorý dostal už zelenú ministerstvom životného prostredia.

V minulosti sa hovorilo aj o možnosti výstavby kolektorov, teda súbežných ciesť pri diaľnici. Podľa všetkého zostal tento zámer iba v rovine plánov, nepočíta s ním ani Národná diaľničná spoločnosť. Primátor mesta Juraj Říha: "Tri roky vysvetľujeme našim partnerom a starostom v okolí, že zámer kolektorov je len fantáziou, ktorú si vysnívalo pár zúčastnených ôsob z okolia. Všetky dvere nám k tomu projektu boli zatvorené. Nehovoriac o podporných faktoch. Na Trnavu, kde boli kolektory vypustené, prekračovala intenzita dopravy 54 tisíc vozidiel denne, a to v čase keď sa začalo hovoriť o rozšírení diaľnice D1 na šesťpruh. V Malackách bola intenzita dopravy len tesne nad 25 tisíc vozidiel denne a podľa prognóz má dosiahnuť v roku 2040 zhruba 33 tisíc vozidiel. Je preto rozdiel porovnávať náklady 300 miliónov na kolektory trasované cez chránené územia a dvomi mostami cez potok Malina a 30 miliónov na ďalšie nové križovatky. Ak nám teda v regióne ide o riešenie tranzitu, mali by si všetci kompetentní prestať tvrdohlavo obhajovať svoje a naopak sa vzájomne podporiť. Nemôže nám nikto vyčítať našu snahu, keďže považujeme za neakceptovateľné, aby rekonštrukcia cesty z Rohožníka končila pri tabuli Malaciek a už nikoho ďalej nezaujímalo, že kraj pustí v Malackách obojsmerný tranzit, ktorý je teraz pre kamióny v jednom smere vylúčený."

Podľa primátora Malaciek je zaradený projekt diaľničných križovatiek do zoznamu investičných projektov a na základe opakovaných rokovaní bol zaradený do projektu modernizácie železnice aj nový železničný nadjazd za Malackami, ktorý bol nutnou podmienkou výstavby novej spojnej komunikácie medzi cestou z Veľkých Levár a navrhovanou novou diaľničnou križovatkou D2 - Studienka.

Mesto zároveň začalo so zmenami a doplnami územného plánu mesta, kde dôjde k zosúladeniu týchto projektov pred možným začatím územného konania. Tému budeme preto sledovať aj naďalej.


Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm
Volkswagen reklama

Komentáre k článku

17.08.2017 14:34:45 | Roman

Diaľničiari to asi nepovolia - je to príliš veľa križovatiek, ktoré nie sú od seba dostatočne vzdialené. Zároveň to nerieši tranzit ako taký, pretože väčšina šoférov jazdiacich po starej ceste jednoducho nechce riešiť diaľničnú známku. Tranzit podľa mňa neodsunieme, pretože je tu stará cesta, ktorou tranzit vždy pôjde stredom mesta a na obchvat sa asi nezmôžeme. Preto treba optimalizovať domáce jazdenie. V Malackách by pomohlo, keby sa ľudia nevozili autom na krátke vzdialenosti a viac sa uprednostňovala cyklo resp. pešia doprava. Riešil by som to natvrdo parkovným v celom meste centrum na hodiny a okolie podľa bydliska s kartičkou bydliska. Parkovné by malo byť cca 0,50eur na hodinu a od 5 hodín vyššie, aby tam niekto len tak nenechal auto.

30.11.2017 01:57:11 | Robert

osobne si myslim ze vcera uz bolo neskoro. Zatial len vela slubov a ziadne riesenie a je absurdne riesenie situacie znizenou rychlostou cez Malacky a stravit v kolone viacej casu ako samotna cesta

12.12.2017 07:37:46 | Milan

Podla zakona vzdialenost medzi dvomi najazdmi na mesto musi byt vacsia ako 3km,, Aj v druhych statoch dodrzuju tieto vzdialenosti

12.12.2017 20:56:13 | J.Říha

Dobrý deň, na prípravu prvej diaľničnej križovatky D2 - Rohožník sme už získali výnimku z odlišného technického riešenia, čo znamená, že môžu byť diaľničné križovatky vo vzdialenosti menšej ako 5 km.

Obdobnú výnimku dostali aj križovania pri Senci.