Ľudia pre Malacky » Pravidlá hry na Družstevnej

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Pravidlá hry na Družstevnej

Pravidlá spolužitia na Družstevnej ulici sme sa pokúsili nastaviť jasne. Chcem poukázať na to, že kde končí právo, tam by mala prevziať zodpovednosť sama spoločnosť. Počúvam ľudí, ktorí sa hrdia nerobiť nič a problém nechať v rovine susedského sporu, pretože je to nebezpečný precedens. Ale nepovažujem to za správne.

Ak by som prijal videnie, že je to susedský spor a mesto by sa nemalo vo veci angažovať, rezignovalo by na svoju ochrannú funkciu. Kto už je tu silnejší, keď nie samo mesto. Rozumiem argumentu odporcov, že takto by muselo mesto riešiť každý ďalší problém medzi susedmi. Dalo by sa na to hľadieť aj takto, ale nemyslím si, že problém Družstevnej je o spore dvoch rodín. Ak by aj bolo, znamená to, že títo obyvatelia nemajú právo na pomoc od mesta? Prečo sme teda búrali plot, keď nastal súkromný spor o zatvorenie spojnej uličky na Duklianskych hrdinov? Prečo sme teda umožnili využívať mestské pozemky, keď nastal súkromný spor o prístupovú cestu k rodinným domom v lokalite Pri mlyne? Prečo roky podporujeme zriadenie Komisie pre ochranu verejného poriadku, ktorá sa snažila riešiť súkromné spory rodín s naštrbenými susedskými vzťahmi? Prečo sme... prečo sme vôbec tu? Prečo si volíme zástupcov v meste? Myslím si, pretože sme nikdy nepomysleli na to, že mesto nemá v krajnom prípade podať pomocnú ruku slušným občanom, ktorí si nevedia sami pomôcť. Nedá sa jedným pomôcť a druhým toto právo uprieť. Dnes sú to rodiny z Družstevnej ulice, zajtra to môžu byť rodiny z Veľkomoravskej, Dubovského, Malého námestia, Štúrovej...

Ak by som prijal videnie, že je to nebezpečný precedens do budúcnosti, mesto by si tým zviazalo ruky a nemohlo by odstrániť následky svojho konania. Bolo to práve mesto, ktoré v roku 2002 svojím príspevkom na kúpu nehnuteľnosti roztočilo kolotoč, na ktorý teraz najviac doplácajú obyvatelia Družstevnej. Je našou povinnosťou napraviť nešťastné rozhodnutie. Keď som prišiel medzi ľudí v základnej škole na Štúrovej ulici, aby sme sa porozprávali o zámere v BVS, jedným z argumentov odporcov bolo, že klesnú ceny nehnuteľností, a tiež, že členovia dotknutej rómskej rodiny budú chodiť do krčiem, na detské ihriská, do obchodov. Nechcel by som sa púšťať do debaty a hodnotiť to, že to môžu robiť slobodne už aj teraz, a nezabráni im v tom ani ten novodobý najnárodnejší obhajca práv. Ale vezmime do úvahy, že súžitie s prisťahovanou rómskou rodinou sa nedotklo jednej či dvoch rodín, ale odrazilo sa na cenách nehnuteľností celej ulice, ba čo najviac, aj na povesti celého mesta. Nie je snáď v záujme mesta, aby nebolo denne terčom novinárskej kritiky a za postoj v téme Družstevnej v centre negatívnej prezentácie? Obzvlášť, keď je toľko tém, ktorými by sme sa vedeli prezentovať v očiach slovenskej verejnosti naopak pozitívne. O to viac som zaskočený mlčaním primátora mesta, ktorého vyše 130 Malačanov vyzvalo otvoreným listom k zaujatiu stanoviska, doteraz čakajú, žiadne nedostali...

Počúvam názory Malačanov, a vychádza mi aj to, že...

...pre niektorých téma Družstevnej stále existuje, pretože tam vlastnia rodinné domy, alebo sa obávajú, že jedného dňa sa rómska rodina presťahuje do ich susedstva, alebo im záleží na vyriešení problému,

...pre niektorých je už téma Družstevná otravná a pre niektorých je to už ukončená téma,

...pre niektorých je téma Družstevná zabudnutá až od momentu, keď sa odložil zámer zriadenia špeciálného bývania v areáli BVS,

...pre niektorých internetových extrémistov sú rozhodnutia súdov zdrapy papiera, hoci nezdvihli svoj zadok z kresla a neprišli so serióznou ponukou pomoci, tobôž nie návrhu.

V uplynulých dňoch sa na internete opäť po dlhom čase objavili zaujímavé články k Družstevnej. Mám na to svoj názor. Ak prestali niektorí členovia rómskej rodiny dodržiavať podmienky, majú niesť zodpovednosť. Ak sa dopustil Oskar Dobrovodský protiprávneho konania (priestupku), má niesť zodpovednosť.

A my ostatní, ktorí si myslíme, že to nie je len susedský spor, tak je našou povinnosťou nebáť sa a pomôcť iným malackým spoluobčanom v núdzi. Slušní občania nemôžu byť nikdy terorizovaní. Tam, kde mesto narazilo na hranice zákona, ukážme pravidlá spoločnosti my, prevezmime po čase opäť spoločenskú zodpovednosť. Mesto totiž nie je neživý subjekt, tvoríme ho my ľudia. Mestá nevznikali kvôli blahu pánov, ale zo záujmu ľudí žiť v spoločenstve. V dobrých časoch sa spoločne baviť, v zlých časoch si pomáhať.

Aby sa niektorí členovia našej spoločnosti uvedomili, je zrejme treba po čase opäť ukázať, že na Družstevnej sa pravidlá hry musia dodržiavať.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

27.03.2012 13:10:08 | Oskar Dobrovodsky

Susedsky spor? Tym ludom co tvrdia, ze toto je susedsky spor, prajem z celeho srdca, aby sa k nim a ich rodinam nastahovali na cudzie pozemky podobni mili Romovia do ich susedstva. Uprimne to prajem vsetkym funkcionarom MsU, ktori uz stvrty rok podporuju porusovanie zakonov zo strany milych romov, na ktorych maju iny meter ako na nas, pracujucich gadzov, z ktorych dani ziju. Takychto susedov srdecne prajem aj podaktorym z OU v Malackach, hlavne JUDr. Bohumirovi Zatkovi, ktory ma uznal vinnym a pokarhal za nieco, co som nespachal. Podla Zatka som surovo napadol romov, hadzal som po nich drevene laty, ublizoval im a vyhrazal sa nacistickym "vyhladenim"... Vsetkm tymto osobam co ma zakerne obvinuju z podobnych nezmyslov a nazyvaju toto peklo "susedsky spor" zelam, aby tychto sviniarov a ich rodiny postihla podobna tragedia, aby sa ich zivot premenil na peklo v ludskej kozi, aby pomaly a nesmierne trpeli! Zaroven nimi hlboko pohrdam a opovrhujem...

27.03.2012 15:39:55 | Stanislava

Čo si p. Juraj Říha myslí pod jeho videním je zaujímavé aj to čo si podľa neho myslia občania o Družstevnej.... ale
1- komu týmto vypisovaním pomôže
2- k čomu sú jeho argumenty dobré keď danú situáciu neriešia
3- prečo sa radšej nekoná ale len mele "pántom"

Mal by sa radšej držať poslaneckej a zastupiteľskej činnosti ako písať eseje a úvahy......

27.03.2012 17:23:23 | Pavol

trafena hus zagagala.. p. Riha to vystihol, Stanislava sa nasla v ktorej casti?

...si ta, pre ktoru..je už téma Družstevná otravná a pre niektorých je to už ukončená téma,
...si ta, pre ktoru je téma Družstevná zabudnutá až od momentu, keď sa odložil zámer zriadenia špeciálného bývania v areáli BVS,
...si ta, ktora nezdvihla svoj zadok z kresla a neprišli so serióznou ponukou pomoci, tobôž nie návrhu. .-- ??

takychto srajdov maju malacky dost, typicky slovac Stanislava,ako hus gaga,kritizuje ale este viac mele "pántom"... si uvedom keby sa nepisalo o Druzstevnej,vyseru sa na Malacky setky statne media a na Dobrovodskeho hodi kazdy bobek.. tento clanok beriem od p.Rihu ako blog - "reakcie,nazory".. keby Stanislava urobila polovicu tolko co p.Riha nebral by som ju ako zabludenu hus ktora mele len smradlavym pantom

27.03.2012 18:15:41 | Malačan

Paľo, nie si ty náhodou Ř? Chudák!

27.03.2012 18:18:07 | funkcionar SMERu

Stana Mokrohajska ty si ta posledna co ma co hovorit... skoro vystudovana politologicka z divnej trencianskej univerzity, este sa ta SDKU nezbavila? Slavik ta mal odkopnut hned po volbach... a sak co by chcela ta vasa SDKU, skoro skoncila na hnojisku dejin... alebo to nie si ty co kandidovala proti p.Rihovi a dostala vo svojom rodnom okrsku 42 hlasov???? http://www.malacky.sk/docs/volby/2010_komunalne%20volby_obvod6.pdf

ty kandidatka! teba nezvolili ani vlastny ludia z ulice... takych ma SDKU kandidatov.. melu prazdnu hubu akurat a idu kritizovat.. nie som nadsenec p.Rihu ale s***** cigani ma seru a ked sa spoji p.Riha aj s certem tak ty drz klapacku to je chlapska zalezitost

suhlas s pavlom,Mokrohajska je typicky slovac,ako hus gaga,kritizuje ale este viac mele "pántom"... a este si lieci komplexy z nezvolitelnosti

27.03.2012 19:09:56 | Jana Knéblová

Pre nás, ktorí tu žijeme a chceme žiť naďalej, poctivo platíme dane tomuto štátu a tomuto mestu, platíme za odvoz odpadu, ktorý aj triedime, nie je ľahostajné toto rozmazávanie situácie na Družstevnej. Riešenie bolo na dosah ruky a myslím, že naozaj dobré. Nech sa píše ak sa bude písať o Družstevnej tak aspoň budú Malačania vedieť, že aj Družstevná ulica patrí k Malackám a žijú tu "ĽUDIA" . Je pravda, že sme napísali otvorený list pánovi primátorovi mesta Malacky Ondrejkovi - do dnešného dňa nám neprišla odpoveď - vlastne aj to je odpoveď pán primátor nám dal jasne najavo svojím mlčaním ako si váži obyvateľov Družstevnej ulice a možno aj celého mesta...

27.03.2012 21:19:34 | Lukas.O

napíšem ti sprosto a pravdivo...vy, banda malačanská debilná ste jožkovy ondrejkovy dobrý akorát tak ked idú volby, aby mohol dalej hrabat, rozkrádať mesto, buzerovat obcanov s neskutočne dementnými príkazmi, rozkazmi a zákazmi a to je asi tak všetko....malacky sú celé na hlavu, cigáni sa tu majú ako králi a my poctivá biela slušná rasa sme len banda *ov čo má držať hubu a krok....týmtpo posielam nesrdečný pozdrav celému vedeniu tohoto s*eného mesta a ešte by som chcel pozdravit extra jedného mestského pána policajta, čo si myslí, že môže bezdôvodne buzerovať, vulgárne napádať a pokuotovať slušne sa baviacich ludí v podniku....kde má tento homosexuál v modrom drese na to právo? tam nech dalej stráži ráno prechody pri škole, kontroluje fajčiaci mládež a obúva papučky na autá chudobným ubožiakom z tejto zhnitej dediny, aby si pomastil svoje teplé ego...howg .... *

27.03.2012 21:49:05 | iGor

Myslim ze problem z Družstevnej sa posuva dalej do mesta, po meste chodia romovia z druzstevnej a okradaju deti – (bicykle, peniaze vydieranie), kradnu zelezo kde sa len da, netazi sa im prejst na opacny koniec mesta aby tam slusnym ludom ukradli spred domu kus zeleza (kryjuci drenaz), ktory tam lezal minimalne 20 rokov, netazi sa im zajst ku dialnici aby tam kradli kryty z kanalov ktore tam lezia viac ako 30 rokov a kde je mestska policia, kde su poslanci ....

a kde su socialni a hygienickí pracovnici, ktori dopustia aby v 21. storoci zili ludia a ich deti tak ako žijú Tí neprispôsobiví (chudáci???) na Družstevnej ....
ako ich môžeme stále kŕmit sociálnymi dávkami a privilégiami??? čo nikto nechápe že oni potrebujú práve nedostať absolutne nič aby sa prebrali...

a nikto, naozaj nikto z kompetentnych nič neurobí???

takto teda vyzera to "dobré miesto pre život"???

hanbím sa za toto mesto

27.03.2012 21:59:22 | Svetlana O.

"Mal by sa radšej držať poslaneckej a zastupiteľskej činnosti ako písať eseje a úvahy...... " .. bola by som zvedava ako by si pocinala Stanislava na jeho mieste. Nevidela som ziaden jej navrh ani nazor na riesenie. Pisalo sa tu pred tym o sudnych rozhodnutiach,tie musel niekto napisat,zaplatit, obhajit, pisalo sa tu o burani stavieb,poslanci LPM mali navrh na BVS,keby kazdy z poslancov bol taky aktivny,Malacky by vyzerali uplne inak. Stanislava zabudnite na volby ze ste neuspeli.Ked vas otravuje tema Druzstevnej, najdite si inu zavaznu a napiste k nej ako pomozete vsetkym nam obcanom. Byvam na Partizanskej a pan poslanec je nasim poslancom za obvod. Kto mal skusenost s panom poslancom vie,ze drzi slovo a je par krokov pred ostatnymi.Mozno pan poslanec chcel napisat svoje pocity,na Sme pisu politici svoje blogy bezne.Tu ich kritizujme.Mozno je za tym nieco ine.Pockajme,nemame mozno dostatok informacii aby sme robili zavery a pisali predcasne hodnotenia ako Stanislava za ktore by sme potom hambili.

28.03.2012 08:16:45 | Oskar Dobrovodsky

Malacania? Najnovsie si vravia podaktori z nich "Juzania"... Na MsU v prociganskych Malackach mna a moju 81-rocnu krstnu mamu v novembri 2011 takmer napadli a zbili, ale boli tam policajti, tak si netrufli. Dokonca vyrevuju daco o "Dobrovodskeho ciganoch", vraj to su moji cigani! Po prve su to cigani z Partizanskej a na Druzstevnej okupuju CUDZIE POZEMKY, VLASTNIA LEN 47m2 a nie su to MOJI cigani vy stupidne buta totske hovada. Viem, ze mnohi Malacania ma nenavidia, pretoze sa nezlaknem postavit sa bezpraviu, porusovaniu zakonov SR, poukazujem na rozne spinavosti a machinacie sucasneho vedenia mesta, pri sudnych pojednavaniach na ktore sa pripravujem vsetko vyplava na povrch...Vacsina Malacanov su v mojich ociach zbabelci, ktori ak by videli na ulici krvacat cloveka, tak by pravdepodobne odvratili svoj zrak a nechali ho tak, vacsina by predala svoju matku, svoju dceru ci syna za par grosov. V jedno jedinom s prociganskym "aktivistom", ktory takisto ako neprisposobivi asociali porusuje zakony SR suhlasim a to, ze Malacky by si zasluzili pamatnik OBCIANSKEJ NESOLIDARNOSTI, ktory by nas preslavil vo svete...na taky pamatnik by som s radostou prispel!

28.03.2012 08:51:03 | J.Říha

Pán Dobrovodský, prosím Vás, nenapádajte slovne iných ľudí. Rozumiem, že situácia je pre Vás náročná, ale myslím si, že čím viac útočíte na ľudí a prajete im niečo zlé, a to je jedno či pracovníkom mestského úradu alebo bežným obyvateľom, tým rýchlejšie strácate podporu ľudí, ktorí Vám donedávna veľmi fandili.

Stanislava, aj to je názor, a ja ho prijímam. Je dobré, že si ho môžeme slobodne povedať. Nebudem sa pýtať, či sa osobne poznáme. Ale ak ste to Vy, viete dobre, že sme boli opakovane napádaní za nečinnosť pri riešení odtoku na Pezinskej. Vec je doriešená. Tiež sme o tom sprvoti písali, čo sa Vám nepáčilo. Nezatvárajme sa, naopak otvárajme spoločne diskusie, umožnime Malačanom vyjadriť svoje názory na veci, ktoré sa ich týkajú. Ako písala pani Knéblová, neznamená, keď sa nepíše o Družstevnej, že neexistuje. Určite nielen za seba môžem povedať, že v LPM uvítame každého konštruktívny návrh k akejkoľvek téme. Článok k tomu napokon smeroval. Smeroval k zodpovednosti spoločnosti (komunity) za dianie.

Prosím diskutujúcich, neosočujte Stanislavu len kvôli tomu, že vyjadrila svoj názor, tak ako som vyjadril ja týmto (skôr pocitovým) článkom.

28.03.2012 09:23:47 | Oskar Dobrovodsky

Toho prociganskeho aktivistu som myslel ALOJZA HLINU, ktory nacierno ponechal ciganske kontajnery naproti mojmu oknu.
Vazeny pan Riha, pre mna je vacsina Malacanov "vzduch"....A nepotrebujem, ani nechcem od takychto ludi nejaku podporu, jednoducho ma vobec nezaujimaju. Coze, fandenie? Robite si srandu? Fandenie take, ze nazyvaju tychto asocialov "Dobrovodskeho cigani"? Alebo poculi ste vyjadrenie tej bezocivej hovorkyne mesta Michaely Janotovej? Ci obvinenia veduceho odboru vseobecnej vnutornej spravy OU- MA JUDr. Bohumira Zatka o tom, ze som vinni a ani nie za tri tydne od udajneho mojho napadnutia tlupy agresivnych ciganov vyniesol rozsudok?! Je to jasne sikanovanie mojej osoby, chcu ma ti zbabelci dostat na kolena...

28.03.2012 13:43:00 | Stanislava

Som rada, že sa všetci do mňa "obuli" info pre tých inkognito :
- nehanbím sa za svoje meno ani za svoj názor....máme slobodu slova a demokraciu
- voľby pre mňa, ktorá býva mimo Malaciek dopadli výborne a som spokojná a vďačná aj za tých 42 hlasov
- áno mám Bc. Trenčianskej univerzity a nevidím na tom nič divné keď sa človek vzdeláva
- v SDKÚ nie som, na kandidátku som sa prihlásila len kvôli voľbám a bola by som rada ak by ste ma nedávali do kopy s p. Slávikom
- čo by som spravila na mieste p. Říhu ... nuž asi to iste čo sa spravilo s ľudmi čo obývali dom pri pošte lebo ak to išlo vtedy prečo by to nešlo teraz....
- nenašla som sa v žiadnej časti len by ma potešilo keby sa taká maximálna pozornosť venovala aj iným aktivitám mesta....

29.03.2012 00:50:10 | Svetlana O.

Pozeram,ze p.Stanislava sa riadne strapnila a dalej strapnuje svojimi vyjadreniami. A som rada,nemylila som sa v p. poslancovi Rihovi. Byt Stanislavou hanbila by som sa. Nie ako pise ze sa nehambi,mala by sa aj ospravedlnit p.poslancovi za utoky na neho.Radila som pockat a netrvalo to ani 24 hodin a na Druzstevnej sa udiala vec,ktoru nikto necakal.Ani p.Dobrovodsky. LPM vie stale prekvapovat aj ked ju mnoho zatracuje. Neviem kolko bolo za tym usilia ale susedia p.Dobrovodskeho dostali,co si zasluzili a malacania nadej ze tu je skupina obcanov (LPM) na ich strane. Verim,ze keby bol tento mlady p.poslanec primatorom a nebol zbabelcom ako terajsi p.primator,rozprasia na prach aj poslednu chalapku.Drzim palce v boji!

29.03.2012 11:32:09 | Stanislava

Milá pani alebo slečna Svetlana... Myslíte si, že keď som dala p. Říhovi negatívne otázky, vyjadrila som svoj názor k článku a to za účelom aby som sa dozvedela kam toto celé smeruje a pritom som ho nijako vulgárne neurazila, je na ospravedlnenie??? Tak ako ich presunuli na ul. Hlboká, tak zrovna mohli skončiť aj na inej adrese. Do dnešného dňa som ale nevedela, že mať vlastný názor a pýtať sa, je niečo za čo by sa človek mal hanbiť a bol trápny....
Aby som Vám spravila radosť ... sa týmto ospravedlňujem p. Říhovi, že som označila jeho článok za zaujímavý a že som mu dala tri otázky...