Ľudia pre Malacky » Vybrali sme z pošty: Stromová

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Vybrali sme z pošty: Stromová

Z pošty, ktorú dostávame od vás, čitateľov LPM.sk, dnes vyberáme postreh obyvateľa Padzelku. Poslal nám fotografie zo Stromovej ulice, kde sa inštalujú v týchto dňoch spomaľovacie pásy.

Padzelek je rozrastajúca sa obytná zóna v lokalite za letným kúpaliskom  (6. volebný obvod), v ktorej obyvatelia dlhodobo poukazujú na problém s udržiavaním rýchlosti. Autá jazdia rýchlo najmä na ulici Stromovej a Gaštanovej, ktoré sú hlavnými ulicami tejto zóny.

Inštaláciu spomaľovačov v lokalite Padzelek mali vo volebnom programe aj kandidáti za občiansku skupinu ĽPM, terajší poslanci za tento mestský obvod Říha, Andil, Janíková.

V predchádzajúcom týždni sa už začali inštalovať betónové spomaľovače na ulici Stromovej a Gaštanovej. Rozpaky medzi obyvateľmi vyvolalo hlavne ich umiestnenie.

Nespokojný obyvateľ Stromovej ulice sa nás pýtal, či „sú spomaľovače umiestňované správne“. Každý z nich sa totiž nachádza v križovatke ulíc. Čitateľ poukazuje, že podľa jeho skúseností vozidlá spomaľujú v križovatkách ulíc spontánne, keďže mnohé z križovatiek sú neprehľadné.

Spomaľovače by mali byť podľa jeho názoru umiestňované v uliciach medzi križovatkami, aby autá nenabrali po prejazde križovatkou vyššiu rýchlosť. Spomaľovače však víta ako prvý krok k zlepšeniu dopravnej situácie.


Ak bývate v tejto lokalite aj Vy, aký máte na to názor?



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

03.04.2011 21:24:47 | Milan Ondrovič

Projekt v upokojenia dopravy na Padzelku nepoznám, a samotný Padzelek len okrajovo, ale pár slov k upokojovaniu dopravy vo všeobecnosti mám.

V obytnej zóne by mali jej obyvatelia a návštevníci jazdiť rýchlosťou 20km/h a nemotoristická doprava by mala mať prednosť pred automobilovou, na to slúži dopravná značka Obytná zóna. Pokiaľ sa dopravné značenie nerešpektuje je najjednoduchšie, ale nie najlepšie navrhnúť krátke priečne prahy.

Na to, aby sa dosiahla jazdná rýchlosť cca 30km/h musia byť priečne prahy od seba dostatočne často, norma hovorí 50-120m od seba. Krátke priečne prahy sa navrhujú pred výjazdmi na neprehľadných miestach a iných plochách s obmedzeným rozhľadom teda aj v križovatkách.

Rozumnejšie však je, už pri návrhu obytných zón, navrhovať komunikácie tak, aby samotné priestorové usporiadanie neumožňovalo rýchlu jazdu. Dôležité je neprojektovať dlhé priame ulice s veľkým rozhľadom a pri návrhu použiť vybočenie, zúženie, odsun jazdného pruhu, vysunuté nárožia, dlhé priečne prahy, či vyvýšené plochy v križovatkách a na prechodoch, alebo kombináciu týchto a či iných ďalších opatrení, ale to len tak do budúcnosti, keď sa budú schvaľovať ďalšie územné plány obytných zón, myslím, že by sa malo na toto brať zreteľ...

04.04.2011 00:28:08 | názor

Padzelek z pohľadu dopravného značenia doteraz nebol a asi ani nebude obytnou zónou, čiže maximálna dovolená rýchlosť je 50 km/hod. Po vybetónovaní spomaľovačov sa situácia určite zlepší.
Spomaľovačov bude ale príliš veľa a ich umiestnenie je aj podľa môjho laického pohľadu nelogické.

04.04.2011 15:42:20 | Dusan

Milan, rad by som vedel, kde sa budu projektovat nove obytne zony v Malackach? Na jednej strane je plynove potrubie, na dvoch zasobniky a na stvrtej je dialnica. Takze to bude problem, ze?!

04.04.2011 19:09:09 | Ivan a Kika

Myslím,že vybudovanie až toľkých spomalovačov je absúrdne.Malo by to zmysel,ak by ich bolo menej a hlavne, aby autá neparkovali na obidvoch stranách, pretože sa vôbec nedá vyhýbať autám idúcim oproti. Vodiči sa tak stretávajú s tým,že musia spomaľovať na retardéroch a zároveň sa vyhýbajú autám v smere jazdy a aj oproti. Úplny nezmysel je umiestňovanie v zákrutách, kde nedisciplinovaní vodiči parkujú priamo pred neprehľadnou zákrutou a teda vodič, ktorý tadiaľ prechádza sa dostáva do nemilej situácie. Taktiež si myslím ,že umiestnenie retardérov na hlavnej ceste je síce fajn, ale lepšie by bolo na umiestnenie na vedlajších cestách, pretože vodiči vychádzajúci z vedľajších ciest nedaním prednosti vchádzajú priamo na hlavnú cestu a ohrozujú vodičov na hl.ceste. Keby radšej už konečne dali zrkadlo na cestu križujúcu Dubovského a Záhradnú. Taktiež vybudovanie chodníkov by sa sem hodilo,pretože je tu veľa mamičiek s deťmi a kočíkmi. Bezpečnosť je dôležitá, ale podľa môjho názoru laika je to nepremyslené a je ich zbytočne veľa a tiež by som volila iné miesta.

04.04.2011 19:32:21 | fireman72

Čo sa týka hustoty umiestnenia bude "Padzelek" rarita. "Najúčinnejšie" budú iste tie spomaľovače tesne za zákrutami.

04.04.2011 20:02:23 | fireman72

Mimochodom a čo ostatné ulice všade sa jazdí rýchlo. Ale nie, ja som skromný mne stačí aj kanalizácia.

P. S. Dúfam, že sa jej dožijem. Predsa už nie som najmladší.

04.04.2011 22:15:03 | annava

Kedy sa bude riešiť Veľkomoravská? Tam je potrebné dať spomaľovače.

05.04.2011 07:46:36 | Milan Ondrovič

Krátke priečne prahy nie sú práve najvhodnejšie prvky upokojenia dopravy pre Veľkomoravskú ulicu, pretože tá patrí medzi najvýznamnejšie zberné komunikácie v meste. Rozumnejšie by bolo upokojenie dopravy riešiť zúžením nadrozmerných jazdných pruhov a úpravou jej križovatiek.

05.04.2011 18:09:01 | nobody

účinnejšie bude Veľkomoravskú rozkopať (alebo v lacnejšej verzii neopravovať) a bude to :-)

05.04.2011 22:26:28 | Pagáč ml.

Určite súhlasím s názorom, že je tých spomalovačov ABSURDNE VEĽA. Namiesto toho aby sa riešila už pomaly neúnosná situácia, keď autá čo majú kopu miesta v príjazdových cestách parkujú po OBOCH stranách pred domami na ulici, čo veľmi obmedzuje plynulosť premávky, sa stavajú retardéry snáď každých 40 metrov!!!. Nechápem. Ľuďom sa proste nechce vystúpiť z auta otvoriť si tú bránu a zaparkovať v príjadovej ceste, radšej to nechajú na ulici - TO je problém.

08.04.2011 18:47:54 | Jaja

Nebolo by rozumnejšie zakázať státia na vozovke a vybudovať chodníky? Kadiaľ chodia ľudia???

12.06.2011 13:47:05 | f. holeš

Rád by som vedel, koho napadlo rozmiestniť na Padzelku retardéry v takom veľkom počte na takej malej ploche. Zslúžilo by si to zápis do Guinessovej knihy rekordov. Okrem toho je pravdepodobne porušený zákon o cestných komunikáciách, lebo nie sú označené zvislou dopravnou značkou ani farebne. Od koho mám vymáhať škodu pri poškodení auta? Ale čo, veď na Slovensku je to skrátka tak.