Ľudia pre Malacky » Aj tento rok nás čaká na jeseň otvorenie nákupného centra

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

peniaze ležia na ulici19.11.2024
Mesto sa opäť uchádza o dotáciu na...

nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Aj tento rok nás čaká na jeseň otvorenie nákupného centra

AKTUALIZOVANÉ. Po stavebnom útlme sa v Malackách opäť rozostavali domáci investori. Aktuálne aj podľa zverejnených informácií na webstránke mesta Vodohospodárske stavby Malacky, a. s. plánujú Nákupné centrum Továrenská dokončiť už v októbri. Toto načasovanie je k blízkosti vianočnej sezóny úplne prirodzené. Budeme mať City Park?

Minulý rok sme v októbri čakali otvorenie malackého Tesca, napokon v ňom môžeme nakupovať od 27. 10. 2011. Na Padzelku to však nebola jediná ohlásená investícia.

Nákupné centrum Továrenská

Ešte v júni 2011 vydala TASR správu o tom, že v Malackách vyrastie nákupné centrum s čerpacou stanicou v hodnote približne 450 000. €, v ktorom by mohlo nájsť prácu 80 zamestnancov. Spoločnosť Vodohospodárske stavby Malacky, a.s. plánuje na pozemku s rozlohou 23 000 metrov štvorcových postaviť obchodné priestory zložené z dvoch stavieb halového typu. Jedna bude slúžiť ako predajná galéria (podľa informácií z malacky.sk má v predajnej časti byť 16 obchodov) a v druhej má byť umiestnený fastfood.

investičnom zámere, ktorý investor  v tom čase predložil na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA), bol temín dokončenia uvádzaný v decembri 2012.  Aktuálne malacky.sk zverejnili, že stavebné konanie ešte nie je finalizované. Investor však ohlasuje, že v októbri chce nákupné centrum otvoriť.

V areáli sa upravuje plocha, pripravujú siete.

Foto: Lucia Vidanová, 5 . 5.

Novostavba bude situovaná vo východnej časti mesta Malacky medzi cestou na Pernek a Továrenskou ulicou, v obytnej zóne Padzelek. Nákupné centrum ponúkne 4 400 metrov štvorcových obchodných plôch a 178 parkovacích miest. Investor uvažuje o dominantnom nakupovaní systémom cash and carry, ktorý je dostupný aj pešími komunikáciami.

Obchodné centrum Malacky

Vo februári sme uverejnili príspevok o Padzelku, kde sme zdokumentovali aj rozostavaný objekt Obchodného domu Malacky investora Ferdinanda Buzeka. Podľa informácií od investora ho dostavajú ešte v tomto roku. Hoci mal byť objekt pôvodne dvojpodlažný, bude len jednopodlažný. Rovnako ako J. Gallo, ktorý sa vyjadroval pre malacky.sk v prípade Nákupného centra Továrenská, ani F. Buzek nechcel prezradiť, ktoré obchody u neho nájdeme.

Na okraji mesta tak vznikne zhluk nákupných centier na spôsob, akým sa to rieši aj v iných mestách. Vedľa Tesca stojí napríklad v Leviciach Hypernova, v Skalici je vedľa hypermarketu Tesco obchodno-zábavné centrum MAX a elektrodom NAY. V Senici minulý rok vedľa Kauflandu otvorili Nákupné centrum Family, v ktorom nájdete Kik, Takko, JYSK PLANEO Elektro, Dráčik, DM, Deichmann. A čo z toho bude v Malackách?

City Park?

Z neovereného zdroja máme informáciu, že Nákupné centrum Továrenská bude City Parkom.

TM Real, s. r. o., zdroj: www.levican.sk

City Park otvorili 19. 4.  v Leviciach v blízkosti Tesca a Hypernovy. Levické centrum s celkovou rozlohou vyše desaťtisíc metrov štvorcových ponúka okrem nakupovania i doplnkové služby, akými sú napr. lekáreň, či občerstvenie. Návštevníkov tu láka obchodné značky, napríklad Nay elektrodom, Intersport, PLANEO Elektro, JYSK, New Yorker, Deichmann, Dráčik, Takko a i.

Zdroj: www.city-park.sk

Zdroj: TASR, malacky.sk.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

05.05.2012 17:24:16 | nobody

šípka na prvej fotke ukazuje na objekt, ktorý patrí firme vyrábajúcej plastové okná, nie Vodohospodárskym stavbám

05.05.2012 18:30:20 | Redakcia LPM.sk

Mapka so šípkou bola súčasťou dokumentácie http://eia.enviroportal.sk/detail/nakupne-centrum-tovarenska- Objekt sa nachádza priamo pred firmou, ktorá plastové okná vyrába. Keďže pôsobila (podľa nobody) zmätočne, odstránili sme ju. Na základe aktuálnych fotografií sa už čitateľ zorientuje.

05.05.2012 20:54:04 | Zuzana

tesime sa na obe nakupne centra ... uz aby tu boli :-)) dufajme, ze stavebnici dodrzia svoje sluby a sprevadzkuju svoje budovy, rozostavana stavba na Padzelku uz pridlho chatra

06.05.2012 11:34:55 | stano

nákupné centrum nieje zlý nápad.ale mohol by už niekto zčat uvažovat aj nad nejakym aqua parkom co tu v okolí chýba....

06.05.2012 18:18:10 | Majo

Stano mýliš sa. Moraváci kúsok za hranicami už aqua park stavajú v Pasohlávkach. Rakušáci majú aqua park kúsok od našich hraníc v Laa už roky. Kto zaváha nežerie. K nám sa turisti budú chodiť pozerať akurát tak na cigáňov.

06.05.2012 19:01:53 | Majo

Čo sa týka nového nákupného centra, len dúfam, že to zase nebude taká architektonická chuťovka ako TESCO,BILLA a LIDL. A McDonald ako som čítal na oficiálnych stránkach mesta? Ľudia ste smiešny, v Malackách? Bude tam jeden čínsky stánok so špecialitami s psieho mäsa.

06.05.2012 23:24:28 | Marika

No musím sa pripojit k názoru /Stanko/...fakt by si Malacky zaslužilo lepšie kúpalisko a lepší areál a nie len samé nákupné centrá a fastfoody...a ...bude tu len väčšia konkurencia, nič viac. Tu Padzelkovu "takmer" zrúcaninu to by nebolo zle skultúrniť, ale načo dalšiu plechovicovu skladačku ?? Skutočne tu chýba dať väčší priestor a pritiahnuť turistov a okolie k vode, nemusí to byt rovno mega aquapark ale nech to má úroveň, nech sa neparkuje pod nadjazdom. Stačí fakt isť kusok za "hranice" a zobrat si z toho niečo, má to ovela väčšiu uroveň a Malačania už len kvôli čistote a urovni radšej idú tam ako do Malaciek., to je škoda . či?

07.05.2012 08:22:46 | Daniel

Pre Mariku a Stana: stavať aquapark v meste ako sú Malacky nemá absolútne žiadny význam ani zmysel. Jednak tu nie je ani termálny prameň ani nič podobné, čiže by to nemohlo byť prevádzkované celoročne a spádová oblasť tiež nie je bohvieaká obrovská, keď tu je konkurencia aká je (správne to napísal Majo, dodám len, že Senec je hodinku cesty autom). Kúpalisko má kapacitné problémy len v najväčších horúčavách, kedy majú problémy aj iné aquaparky, inak je poväčšinu času poloprázdne a neverím, že jeho hospodárske výsledky sú úplne super. Tak načo ďalší ...

07.05.2012 09:44:24 | Zuzana

Suhlasim s Danom ... spocitajte si, kolko krat za rok by ste taky aquapark navstivili pri cenach listkov, ktore tieto parky ponukaju ? 1-2 max. 3x ? urcite by to bola coskoro pre Malacky nerentalbilna investicia. Kazde mensie ci vacsie okresne mesto na Slovensku ma nakupne centrum, Malacky nemaju ani jedno, pokial nepocitam Tesco, Kaufland a pod. - co su len supermarkety. Treba investovat do projektov, ktore maju zmysel aj navratnost.

07.05.2012 11:01:37 | Majo

Ja si zase myslím, že investovať do nejakej atrakcie, ktorá by prilákala turistov do Malaciek alebo okolia, nieje až taká nenávratná investícia. Kedy ste stretli nejakého turistu v uliciach Malaciek? Kedysi sem chodili aspoň Česi na šutrovňu v Malých Levároch. Dnes sa tam už nechodia kúpať ani domáci, len preto, že sa tam už roky nič neinvestovalo. Dnešným turistom nestačí len špinavá voda a jeden stánok s pivom a párkami. Dnes ľudia vyhľadávajú atrakcie a hlavne také, aké inde nenájdu. Myslím si že mesto a celý okres v tomto zaspal dobu. Hlavná vec, že tu bude nákupné centrum. Ale asi si neuvedomujete, že tie peniaze, ktoré chcete míňať v nákupných centrách sa tu len tak nevyskytnú. Niekto ich sem musí najskôr priniesť. A to by mali byť v prvom rade turisti.

07.05.2012 12:46:18 | stano

pre Daniel: myslim ze nieco podobne aquaparku by sa tu uzivilo ved MA okres je dost velky cca 60-70tis obyvatelov! nic na okoli tu nieje az teda na senec len zrovna blízko to nieje,preto tam ani nechodíme... a do Laa uz vobec nie...ked uz nie aquapark tak by mohli investovat do nejakej tej sutrovne v Levarkach nech to je trosku k svetu...

07.05.2012 14:34:39 | Majo

pre Stano. 50-60tisíc obyvateľov je na každú atrakciu málo. Tu je potrebné pritiahnuť na niečo návštevníkov aj z iných regiónov a hlavne zo zahraničia. Záhorie má tú výnimočnú výhodu, že leží na hraniciach troch štátov. Treba však vybudovať hraničné prechody z Rakúskom. Cez tu smiešnu kompu, ktorá viac nepremáva ako premáva, sem žiadneho Rakúšana nedostaneš.Tento problém pochopili ľudia z Devínskej a preto tam stavajú aspoň cyklomost. Potom treba zmeniť myslenie miestneho obyvateľstva. Záhorák ma v hlave zakódované, že každý cudzinec je nepriateľ a treba ho vyhnať. Pokiaľ sa nezmenia tieto veci, žiadny investor tu nebude chcieť investovať do niečoho podobného , ako je napríklad aqua park.

07.05.2012 14:47:51 | Daniel

Pre stana a Maja: 80-tisíc ľudí je málo, zvlášť, ak je to na skok od Bratislavy, kde drvivá väčšina ľudí z okolia aj tak trávi čas. Peniaze aspoň tu v bratislavskom kraji nie sú z turizmu, z toho žijú pod Tatrami, tu je to hlavne o priemysle a obchode, atrakcie už sú len priestor, kde minúť zarobené peniaze. Na tomto závislí nie sme. A keď už sme pri tých Levárkach - nie je to tak dávno, čo tam boli z EÚ investované obrovské milióny (kto chce, nech si prečíta sumu pri vrátnici kempu). Druhá vec je, že tie peniaze tam vidieť nie sú a je jasné, že niekam zmizli. Keby tá suma, ktorá do toho bola vrazená, bola naozaj využitá účelne, dnes sú Levárky tam, kde boli pred xy rokmi. A keď už niekto podniká, tak vie, že investovať do aquaparku s otáznou návratnosťou je úplný nezmysel, radšej naozaj otvorím nákupné centrum. Kúpalisko, ktoré tu máme, bohate postačuje na celý okres, aj keď tam by sa tiež hodila investícia do vybavenia, ale inak mu nič nechýba.

07.05.2012 15:32:23 | Majo

pre loly. No vidíš. To som vôbec netušil. Bohu žiaľ je to presne tak ako píše Daniel. Celý kraj žije s priemyslu a obchodu a podľa toho tu aj tak ľudia premýšľajú. Na všetkom čo najrýchlejšie zbohatnúť. To že väčšina ľudí trávy svoj volný čas v Bratislave je pravda. Ale prečo? Len preto, že tu u nás doslova a do písmena skapal pes. Žiadne nákupné centrum na tom nič nezmení.

07.05.2012 20:13:51 | nobody

Ja neviem, prečo v tej turistike nie sú tunajší ľudia aktívnejší. Nemáme akvapark, ale kto ho potrebuje? Na našu škodu nevieme využiť to čo máme. Máme Moravu na splavovanie - v Čechách je z toho priemysel, tu skapal pes. Máme skvelé trasy pre cykloturistiku (napr. hore Záhorím po podhorí, dole kopcom popri Morave). Máme možnosť na rozvoj inline korčuľovania, (v nedeľu som videl na ČT1 reportáž z okolia Berlína, kde majú cca. 90 km uzavretý okruh len pre korčuliarov), ale tu je všetko na divoko. Koho omrzia korčule, bicykel alebo kánoe, šup ho na trekking do Karpát. Len sa dať dohromady, ponúknuť možnosti a ostrihať vlnu z turistov...

07.05.2012 22:54:00 | Majo

Keď chceš do regiónu dotiahnuť turistov z nabitými peňaženkami, musíš im aj niečo ponúknuť. Na to čo ponúkaš vo svojom príspevku ty, pritiahneš akurát tak ako hovoria Česi baťuškarov. To je skupina turistov, ktorá príde z plnými batohmi jedľa a neminú ani cent. Turistický ruch sa od 90. rokov dosť zmenil. Je smutné, že si to na Záhorí nikto nevšimol. Je dobré vytiahnuť päty z domu a pozrieť sa trochu do sveta ako to tam funguje.

08.05.2012 11:03:27 | nobody

na tento názor môžem povedať len jedno: kto si neváži malé veci, nezaslúži si veľké...

08.05.2012 16:43:23 | Majo

O akých malých veciach to hovoríš. Tu predsa nieje vôbec nič čo ponúknuť turistovi. Je mi smutno, že v 21. storočí sa ešte nájdu ľudia s podobným názorom, ako máš ty. Nepoznám ťa osobne, ale mám pocit, že patríš do skupiny zadubených domasedov, ktorý si myslia, že zem sa točí okolo Malaciek. Ja si skôr myslím, že keby nám tu komunisti nepostavili v 70 rokoch diaľnicu, ľudia by tu ešte dodnes žili v jaskyniach a na stromoch.

11.05.2012 15:56:10 | Malačan

Majo, si suverén. Nikto v tejto debate ti nesiaha ani po členky. Len v jednom ti musím oponovať. Píšeš: Ja si skôr myslím, že keby nám tu komunisti nepostavili v 70 rokoch diaľnicu, ľudia by tu ešte dodnes žili v jaskyniach a na stromoch. A to je v tvojom príspevku to najsmiešnejšie. Skutočnosť je totiž taká, že keby tu komunisti 40 rokov nebačovali, dnes by Rakúšania a Nemci chodili k nám na dovolenky a naši dôchodcovia by sa vyvážali na výletných lodiach po Dunaji. Tých 40 rokov komunistickej nadvlády pracujúci ľud tejto krajiny ešte dlho nerozchodí. Najsmutnejšie na tom je to, že kopec bývalých komunistov nám život spríjemňuje dodnes.

04.07.2012 11:41:00 | Roman

Prosím redakciu ĽPM, aby tento komentár nepochopila zle...
City Park v Malackách nebude. Kontaktoval som spoločnosť TM Real, ktorá vlastní City Park a rozostavané nákupné centrum oni nestavajú :)

04.07.2012 12:11:45 | Lucia Vidanová

Vďaka za info, nikto nenapísal, že ak TM Real stavala v Leviciach, tak stavia aj v Malackách :)

Ja osobne sa však domnievam, že ide o nákupné centrum s rovnakou filozofiou, keďže som nákupné centrum v Leviciach (mám fotodokumentáciu z mája) navštívila a skelet toho, čo sa stavia v Malackách to kopíruje a značky obchodov, ktoré sú v Leviciach sa s najväčšou pravdepodobnosťou prekryjú s tým, čo budú v Malackách.

Môžeme to na jeseň porovnať :)

04.07.2012 17:05:22 | Roman

Skelet kopíruje... Tak ako aj Family Centrum aj všetky ostatné fachmarktcentrá... Samozrejme, že to bude niečo podobné :) Skúste sledovať aj konkurenciu ;)