Krátke správy
27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.
30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.
» Archív krátkych správ
Inzercia
Posledné komentáre
peniaze ležia na ulici19.11.2024
Mesto sa opäť uchádza o dotáciu na...
nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...
eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...
Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...
nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...
Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...
Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...
Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...
Príspevky z fóra
Príspevky z tém
otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách
riki18.03.2015
Skatepark Malacky
pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky
občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky
ironik12.02.2015
Skatepark Malacky
Škôlky budú môcť prijať viac detí
Župan Pavol Frešo predstavil ďalší ročník projektu Naša škôlka – náš kraj. Zriaďovatelia materských škôl v Bratislavskom samosprávnom kraji majú až do 7. mája možnosť podať na župu žiadosť o dotáciu na obnovu svojich priestorov či mobiliáru. Kraj medzi škôlky prerozdelí tento rok 150 000 eur.„Táto iniciatíva mala za cieľ reagovať na to, že v bratislavskej župe je od 1 500 do 1 700 detí, ktoré sa nedostanú do škôlky. Samozrejme, primárne má toto na starosti mestská časť, resp. obec, ale v rámci nového plánu Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja našej župy máme možnosť im do toho prispieť,“ vysvetľuje predseda Bratislavského kraja Pavol Frešo impulz, ktorý viedol v kraji k vzniku projektu Naša škôlka – náš kraj.
Projekt Naša škôlka – náš kraj, v ktorom Bratislavský samosprávny kraj dotáciami pomáha materským školám s ich renováciou, pomohol v minulom roku navýšiť kapacitu škôlok o vyše 400 miest. Dotácie spolu vo výške 150 000 eur dostalo 28 obcí a mestských častí. Peniaze boli v minulom roku primárne viazané na rozšírenie kapacít škôlok.
V tomto roku má Bratislavský samosprávny kraj v pláne prerozdeliť dotácie v rovnakej výške ako v minulom roku, teda 150 000 eur, no primárne sú zamerané na zefektívnenie fungovania materských škôl. Na rekonštrukcie budov, tried, sociálnych zariadení, revitalizáciu ihrísk či na nákup hračiek. Iniciatívu kraja vítajú aj zriaďovatelia predškolských zariadení.
„Sme veľmi radi, že v tomto projekte, ktorý obce a mestá v našom kraji potrebujú, pretože neumiestnených detí je stále veľa, bude župa pokračovať aj v tomto roku,“ povedal na tlačovej konferencii starosta bratislavského Nového mesta Rudolf Kusý priamo v škôlke, ktorá aj vďaka minuloročnej dotácii od BSK dostavala nadstavbu a tým zvýšila svoju kapacitu o 48 detí.
„Samospráva má nedostatok prostriedkov a obmedzené možnosti čerpania eurofondov. Toto sa budeme snažiť zlepšiť aj v budúcom programovacom období. Očakávame že aj v tomto roku by sme mohli prijať o 300 až 400 detí viac ako keby tento projekt nebol,“ vyjadril sa Peter Húska koordinátor projektu Naša škôlka – náš kraj. Ďalej uviedol, že v Bratislavskom kraji vychádza priemerne na škôlku 95 detí, v Trnavskom samosprávnom kraji 54 a v Nitrianskom samosprávnom kraji je to len 43 detí.
Zriaďovatelia predškolských zariadení na území Bratislavského samosprávneho kraja majú možnosť až do 7. mája podať žiadosť o poskytnutie dotácie. O ich pridelení a prerozdelení budú rozhodovať župní poslanci na Zastupiteľstve BSK 20. júna.
Pridaj svoj komentár
Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.Komentáre k článku
24.04.2014 16:39:03 | Lucia
Sice fajn, ze si Malacky poradili este v foku 2011 bez dotacii a otvorila sa Rakarenska, len netreba zabudat, ze uz je rok 2014 a znova dalsich 150 deti sa nedostalo do MS...a situaciu je treba opatovne riesit, kedze pocet deti stale stupa!!! Aby si hlavne mamicky nemuseli vyberat medzi pracou a tym, kde umiestnit dieta, ked sa nedostane do MS. Pri dostatocnej kapacite by sa nemusela riesit otazka ako zobjektivnit kriteria = hladat moznosti ktore deti vyradit..25.04.2014 09:36:14 | Alexandra
Uplne suhlasim s Luciou. Kapacita skolok v MA je nedostatocna. Rodicia, ktorym nevzali dieta do skolky, sa potykaju s nelahkou financnou situaciou, ked zena zostava s dietatom doma, lebo ho nema kam dat (alebo nema na to zaplatit sukromnu skolku).Najidealnejsi stav by bol vziat vsetky deti od 3 rokov + vyclenit triedu pre mensie deticky - take polojaslicky. Ja by som nelimitovala ani prijatie deti z inych obci, ktorych rodicia pracuju v MA. Lebo nie je napr. mozne stihnut vyzdvihnut dieta vo Velkych Levaroch, ked jeho rodicia pracuju v MA.
Kompetentni nejako vynechali vyvoj demografie pri planovani poctu miest v materskych skolach. To, ze bol v 90-tych rokoch pokles deti neznamena, ze tento trend je pokracujuci. Ja sama som z generacie konca 70-tych rokov a vsetci moji vrstovnici naokolo riesia problem so skolkami.
25.04.2014 09:36:50 | Alexandra
Uplne suhlasim s Luciou. Kapacita skolok v MA je nedostatocna. Rodicia, ktorym nevzali dieta do skolky, sa potykaju s nelahkou financnou situaciou, ked zena zostava s dietatom doma, lebo ho nema kam dat (alebo nema na to zaplatit sukromnu skolku).Najidealnejsi stav by bol vziat vsetky deti od 3 rokov + vyclenit triedu pre mensie deticky - take polojaslicky. Ja by som nelimitovala ani prijatie deti z inych obci, ktorych rodicia pracuju v MA. Lebo nie je napr. mozne stihnut vyzdvihnut dieta vo Velkych Levaroch, ked jeho rodicia pracuju v MA.
Kompetentni nejako vynechali vyvoj demografie pri planovani poctu miest v materskych skolach. To, ze bol v 90-tych rokoch pokles deti neznamena, ze tento trend je pokracujuci. Ja sama som z generacie konca 70-tych rokov a vsetci moji vrstovnici naokolo riesia problem so skolkami.
25.04.2014 22:24:39 | Katka
Aj takto by sa to možno dalo riešiť.....http://archiv.koma-modular-construction.cz/koma/public/cs/novinky/novinky-sk/prvni-kontejnerova-skolka-na-slovensku/
26.04.2014 08:07:10 | Mária
Aký je tvoj názorŠkôlky nie sú priestory, pri hlavnej zámockej bráne otvorili,vlastne predlžili herňu,v tej celej budove pekná škôlka v peknom prostredí,že by mestu boli prednejšie zničené rodiny,deti bez jedla,týrana rodina ,koho to zaujíma,že otec je gembler,jeho vec,nie chyba je kde asi ,čo už keď aj poslanci radšej zahlasujú za herňu.26.04.2014 16:38:48 | Lucia
Nebolo by od veci, aby sa ozyvalo co najviac mamiciek s podobnym problemom, cize dieta sa mi nedostalo do MS, aby si aj Mesto uvedomilo, ze situaciu treba urychlene riesit a nielen odsuvat na dalsie roky. Podla mna, cim viac deti sa kazdy rok nedostane do MS, tym vacsi pocet tych 5.,6.rocnych bude v buducnosti, ktore sa musia zo zakona prijat. Dospejeme teda k tomu, ze takto o 3.-4.roky nebude miesto ani pre 3.rocnych!!! Uz pre tento rok je jasne, ze 97 neprijatych deti, bude treba prijat na bud.rok a o to menej bude miest pre 3.rocnych...Ako teda dalej? Vyriesi to vznik dalsej sukromnej skolky? Na ktoru vacsina rodicov nebude mat financne prostriedky?Preco sa neobnovi prevadzka byvalej MS na ulici M.Razusa, ktora je napr.vyuzivana max.doobeda na cinnost Centra volneho casu a MC Vanok? Ked uz je vacsina byvalych budov MS zial odpredanych, preco nevyuzit aspon to malo co Mestu zostalo, kedze sa akosi neratalo s rastom demog.krivky...mam skor pocit, ze sa tu akosi spoliehame, ze je to otazka len najblizsich rokov a co potom odporucit mladym rodinam, ktore by si radi vybrali malacky za miesto svojho bydliska? Ano ale bez deti...alebo dostatok fin.prostriedkov na sukromnu skolku, pre tu sa miesto najde vzdy..
28.04.2014 11:19:02 | Jana
Môj mladší syn bude mať teraz v máji 3 roky. Tak sme ho tento rok prihlasili do škôlky. Ako som počula, tak tí, čo neboli prijatí už o tom vedia a teraz sa budú zasielať pozvánky na zápis... takže predpokladáme, že sme bez problémov prijatí.... takže asi tento rok nebude problém prijať všetky deti 3+ ...Čo sa týka CVČ a MC Vánok, tak obe institúcie fungujú aj poobede, nielen doobeda. Sú veľmi užitočné a nevidím nikde v Malackách iné priestory, kam ich dať. Aj tak to kedysi boli jasle a nie škôlka.
28.04.2014 22:02:57 | pre Janu
No milá Jana, inak by ste reagovala, keby Vaše dieťa bolo narodené v októbri - novembri, len o pol roka neskôr. Aj v tom prípade by ste boli tak spokojná?30.04.2014 18:02:50 | pre Janu
Tu je skoda slov, kazda maminka si bojuje za seba. Kym pani Jana je rada, ze jej dieta sa narodilo v maji, my ostatne, ktore sme si to tak nenaplanovali a mame deti narodene v mesiacoch od oktobra, novembra a neskor mame smolu. Nahodou myslienka presunutia CVC Vanok by bola tym najrychlejsim riesenim, narozdiel od inych alternativ, ktore budu aktualne pre Mesto tak o 5 rokov. Som zvedava ako sa maminky zatvaria, ked sa im buduci rok nedostanu do skolky ich deti nad 3 +, nakolko bude treba umiestnit rocnik 2011...02.05.2014 11:12:13 | Klara
Ja si myslim, ze problem nie je v priestoroch, ale v nakladoch, ktore je mesto ochotne do skolok investovat a celkovo v ochote mesta tento problem riesit.04.05.2014 12:00:53 | Malacanka
Presne tak, ako napisala Klara, navyse sa zvolebnieva, takze teraz sa nebude riesit nic a po volbach az bude situacia s MS opat vyhrotena, sa budu prezentovat nove programy ako pomoct mestu Malacky, budu sa hladat riesenia a mozno sa nieco vyriesi tak o 3 roky, som len zvedava, co urobia rodicia dovtedy. Ked sa kazdy rok nedostane cca 100 deti...No ved urcite sa najdu nove " kriteria" ako vyradit co najviac deti...som si ista, ze uz to nebude len o veku a o tom ako umiestnit 3+ deti.Staci si pozriet stranku MS a jednoducho ratat 97 neprijatych deti su deti nar.11,12/2011 a z roku 2012 najma 01-04. Takze zostane volnych cca 50 miest + ti co zaziadaju o odklad do ZS a velmi pochybujem, ze sa zmestia vsetky deti do 31.8.2012, hlavne ked sa v roku 2012 narodilo este viac deti ako v predchadzajuce roky. Takze rodicia planujte si uz teraz kam date deti, lebo mesto bude mat ine "priority" ako uputat pozornost volicov pred volbami:)
05.05.2014 13:39:32 | názor
nad presunom Vánku treba vážne uvažovať a riešiť túto krízu promptne, lebo bude len horšie ...07.05.2014 21:53:31 | Jana
Do Malaciek sme prisli pred 7 rokmi za pracou. Zial do skolky nam dieta nezobrali, takze nie je ani praca a preto uvazujeme, ze sa odstahujeme do Bratislavy. Mozno by sa kompetentni mohli zamysliet aj nad variantou, ze im ludia z tohto mesta poutekaju.09.05.2014 10:10:02 | Malacanka 2.
No je mi to luto, ale aj my planujeme odchod z Malaciek, hoci sme rodenymi Malacanmi ako rodina, dokonca sme si tu postavili rodinny dom. Avsak nasa dcera sa tiez nedostala do skolky, cakat na zazrak sa nam nechce a uz vonkoncom zazivat tuto situaciu nebodaj pri 2.dietati niekedy v buducnosti. Tiez by si mesto mohlo uvedomit aj ine priority ako dopravu. V rakusku je napr.poldenny pobyt dietata v skolke dokonca zadarmo, cim sa podporuje zamestnanost mamiciek. V Malackach ale aj vsade na Slovensku je to presne naopak. Nemyslim si, ze pri tolkych usporach, co tu popisuju LPM, ktore chcu investovat do dopravy by bol problem vybudovat, alebo znovuotvorit 1 skolku, ktora by v pohode stacila na tych 100 neumiestnenych deti kazdy rok a bolo by po probleme. Avsak ked su ine priority, tak potom to tak aj vyzera. V Ma sa bohuzial funguje podla strategie, az sa vsetko vyhroti a hrozi kolaps, potom sa na poslednu chvilu hladaju riesenia, aj ked sa o tom vie dobrych 5 rokov dopredu.09.05.2014 13:31:45 | J.Říha
Úplne chápem, že obyvatelia pridávajú k rôznym problémom rozdielnu prioritnosť a váhu. Niekto sa prihovára, aby mesto riešilo ako prioritné dopravu, diskutovali sme s mnohými športovcami, ktorí zase žiadajú ako prioritu šport, vnímame aj názory rodín s malými deťmi s inými prioritami.Môžem vám však v plnej zodpovednosti opätovne napísať, že s Palom Tedlom (predsedom Komisie pre vzdelávanie, mládež a šport) sme už dávnejšie prezentovali či tu stránke LPM.sk alebo v našich novinách, že sme urobili maximum pre to, aby
1. bola nedostatočná kapacita materskej školy riešená ako prvá v roku 2011. Hoci sme boli v tom čase tvrdo kritizovaní, jasným rozhodnutím, ktoré sme urobili v úvode volebného obdobia, sa kapacita detí zvýšila o 120 miest.
2. sa následne pozornosť sústredila na kvalitu škôlky a názory rodičov, kedy poslanec Marián Andil ako člen Rady školy presadil realizáciu prieskumu.
3. sa mesto postavilo na stranu rodičov dožadujúcich sa transparentného výberu a jasne a vopred daných kritérií prijímania detí. Boli prijaté nové kritériá založené na veku dieťaťa ako predpokladá zákon, zároveň aby bol zoznam verejný a rodičia si vedeli proces spätne skontrolovať. Istá postupnosť prijímania detí od najstaršieho po najmladšie je podľa mňa správna. Rovnako sme sa prihovorili, aby boli uprednostnené deti z Malaciek oproti okolitým obciam, kde potom zostávajú voľné kapacity.
V tom čase sme sa tiež vyjadrili a teraz to opätovne potvrdzujem ako cieľ, že sme si potrebovali urobiť poriadok v systéme a tak ako sme dokázali zodpovedne iniciovať rozšírenie kapacity na Rakárenskej ulici v roku 2011, tak rovnako sa pokúsime zabezpečiť ďalšie navýšenie kapacity pre deti mladšie ako 3 roky. To je myslím z našej strany voči vám jasné stanovisko a vyhlásenie.
09.05.2014 15:13:18 | obcan mesta
Tragediou je , ze zamestnanci MsU a MsP (alebo im spriazneni kamarati) z okolitych obci umiestnuju svoje deti do skolok v MA, (ako to tu pan Riha popisuje). Skolky v okolitych obciach su prazdne a obyvatelia Malaciek nemozu umiestnit svoje deti v skolkach v MA. Mesto ako zamestnavatel sa chova systemom blizsia kosela ako kabat a to na ukor danovych poplatnikov, kt. by malo sluzit.Je verejna znamost, ze zamestnanci mesta s trvalym bydliskom v okolitych obciach dokazali umiestnit svoje deti v skolke v MA napriek tomu, ze tieto neprijimali (neumoznili umiestnenie deti rodicov s trvalym bydliskom v MA)
Vo svojej podstate zneuzivali a zneuzivaju svoje postavenie (zamestnanie v mestskej organizacii MsU, MsP...) vo svoj prospech... Malacky dobre miesto pre zivot.... ,ale koho zivot...
09.05.2014 17:03:16 | Lucia
Velmi pekne dakujem za odpoved p. Riha, cenim si Vas nazor a rovnako nepodcenujem dolezitost inych priorit pre Malacky a toho, co bolo doteraz pre MS uz urobene.Ja osobne vsak potrebujem umiestnit dieta do MS este tento skolsky rok. Pochybujem, ze by sa naslo promptne riesenie, napr.do konca roka. Moja dcera je napr.novembrova a tu uz nejde o problematiku deti mladsich ako 3 roky ale 3+. Rovnako si vazim potrebu urobit v systeme poriadok, avsak zohladnit len 1 kriterium a to vek nepovazujem za celkom objektivne. Je napr.dost mamiciek, ktore su napr.nezamestnane alebo doma s mladsim surodencom alebo maju starych rodicov, ci dostatok financii na umiestnenie do sukromnej skolky a nie su natolko odkazane na to, aby sa ich dieta dostalo do MS este tento rok, na rozdiel od ostatnych, v tomto pripade hovorim za seba, ktore musia vyriesit dalsi 1 rok a teda sa rozhodnut ci pojdu do prace, tu uz nejde o riesenie 1 ci 2 mesiacov. Podla mna by nato mali byt zapisy aby sa zhodnili aj individualne charakteristiky kazdej rodiny. Nemozno brat vsetko len podla veku, osobne sa citim diskriminovana v tom, ze sa moje dieta "nestihlo"narodit do 31.8...a tym, ze sme vystihli zrovna silny rocnik, kedy sa rodi najviac deti ale zaroven sa zrovna teraz zobjektivnuju kriteria a hlada sa poriadok v systeme...
..a v neposlednej miere tym, ze zijeme priamo v Malackach a nie napr.v Kostolisti alebo inej prilahlej dedine, ktora tiez prioritne prijima deti so svojim trvalym bydliskom ale nema problem s prijimanim aj v priebehu sk.roka. Tu zase nemaju sancu malacke deti, lebo si drzia miesto pre svojich. Od Malaciek ako okresneho mesta by som cakala rozhodne viac.
Mali by byt nastavene podmienky tak, aby sa napr.mohli deti umiestnovat v priebehu sk.roka, vtedy mozno hovorit o objektivnom nastaveni kriterii pri zohladneni veku.
Len pre zaujimavost, kedy by sme mohli ocakavat nejaky ten pokus o riesenie tejto problematiky ? O rok, ci viac? Vela mamiciek sa nato pyta a musim zial konstatovat hlavne medzi nami mamickami pri stretnutiach podstatnu mieru znechutenia, nakolko musime riesit existencne problemy.
09.05.2014 18:09:28 | Zuzka
Ja by som sam chcela spytat nielen na casovy interval riesenia moznosti kapacity MS ale aj na mozne alternativy. Uz sa tu velakrat spominala nadstavba MS Kollarovej, ci vybudovanie novej skolky..to vsetko mi pripada ako plan xy rokov dopredu a z hladiska financii nie celkom realne. Ako sa staviate k moznosti premiestnenia CVC a MC Vanok a vyuzitia tejto budovy v prospech navysenia kapacity MS? Uz po minule roky tu p. Riha vysvetloval ze CVC ma svoje opodstatnenie a jeho zrusenie by bolo krokom spat. Nebolo by od veci pozriet si napr.efektivnost fungovania tohto zariadenia v prospech malackych deti (nie deti z okolitych dedin) a vynalozenych financnych prostriedkov na jeho prevadzku alebo takisto na pretvorenie koncepcie fungovania MC Vanok (ktore momentalne bojuje s existencnym problemom, kvoli nedostatku mamiciek, ktore by fungovali ako dobrovolnicky pri jeho prevadzke). Ak by sme porovnali (cisto odhadom) mnozstvo nakladov na prevadzku tychto zariadeni s nakladmi na zriadenie/znovuotvorenie MS v prospech 100 rodin, ktorym sa deti nedostali do MS, nebolo by teraz efektivnejsie zvolit prioritnejsie riesenie, ak uz hovorime o prioritach.A to hovorim o krajnej moznosti zrusenia tychto zariadeni, co samozrejme nikto nechcel, skor sme hovorili o moznosti premiestnenia tychto zariadeni nakolko nie su vyuzivane pravidelne. Samozrejme sa tu hovorilo o problematike nedostatku park.miest (lebo napr. Kollarova ich tiez nema vela:)), existencie sukromnych garazi na tomto pozemku alebo existencie viacuceloveho ihriska (ktore by mohlo byt vyuzivane v poobednajsich hod.napr.po 16.hod.,kedze je urcene prioritne pre skolopovinne deti, aspon by sa zabranilo poskodzovaniu detskeho ihriska pubertiakmi) a dalsich nedostatkov, co mi pridu ako uplne banality pri rieseni napr.nadstavby, alebo stavby novej MS a pri porovnani vyhod ( ako napr. dostupnost v centre v protiklade s budovanim novej skolky na periferii mesta, relativna zachovanost budovy s novovybudovanym ihriskom, v protiklade aj s existujucimi MS, ktore nemaju ani zdaleka taky dvor - napr. Kollarova skor vybeh ako dvor, o zachovalosti budov, ani nehovoriac) a najma pripravenost na prevadzku ako najrychlejsie riesenie.
Samozrejme to bol len laicky postreh, ak maju LPM lepsie alternativy, rada sa o nich dozviem. Mimochodom, tiez sa mi dieta nedostalo do skolky a obavam sa, ze problem bude aj pri vybere ZS pri rovnakom naraste deti.
11.05.2014 18:29:03 | Emy
Mám takýto návrh, Dušan Spuchlák predáva rodinný dom na Vajanského ulici -neviem, či už nie je predaný-. Z tohto domu by sa dala prerobiť škôlka veľmi ľahko, je dosť veľký , mohli by tam byť aj dve triedy, stravu by mohli voziť z Kolárovej, prípadne by sa mohli chodiť hrávať na ich dvor. Aký máte na to názor?14.05.2014 09:21:39 | Jana
Milé mamičky s deťmi narodenými od októbra do novembra, ktorým sa nepáči moja spokojnosť....Ja som svoje dieťa tiež nepchala do škôlky skôr ako dovŕši 3 roky a nastupujeme až od septembra. Nájdite si pre svoje dieťa jasle.... tiež som mala v máji nastúpiť do práce a nenastúpila som, lebo mi ide dieťa do škôlky až od septembra.
O CVČ a Vánku nemáte ani potuchy, keďže je pre vás také jednoduché ich odsunúť, vyhodiť a podobne.... je to vidieť v príspevkoch, keď píšete, že fungujú len občas a podobne.... ale nikto z Vás nepovie kam ich odsunúť... vyriešením jedného problému len vytvárate iný...ale to Vás netrápi, že? Hlavne, že vaše dieťa bude umiestnené v škôlke.
14.05.2014 09:38:08 | Jana
Ešte ma napadlo, čo keby sme okrem Vánku a CVČ zrušili v Malackách všetky voľnočasové aktivity a kluby? Veď na čo nám sú? A mohli by sme teda diskriminovať ostatných, čo majú starých rodičov alebo lepšie finančné zázemie, na ktoré si sami zarobili ... na čo by ich deti chodili do štátnej škôlky? Oni na to nemajú právo .... to že štátu platia omnoho viac daní ako ostatní je len ich problém...nemajú toľko zarábať... tak ich zderme aj my z kože, nestačí, že to robí štát.Ach tá závisť je ale veľká ..... ale to žiadna mamička neprizná, že keď nastúpi do práce skôr ako pred dovŕšením 3 roka dieťaťa dostane príspevok na starostlivosť o dieťa každý mesiac plus dotáciu od Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, že odišla z materskej skôr? Prečo tie peniaze teda ona nevyužije na súkromnú škôlku?
Toto vaše pokrytectvo je krásnym výsledkom sebectva.... keď sa mi nemáme dobre, tak sa nemôže mať nikto iný....hľadať reálne riešenie to nie, len sa montujete do všetkého čomu nerozumiete.
14.05.2014 22:01:23 | pre Janu
Mila pani Jana, hovorite tu o zavisti, ktora nema s vyssie uvedenymi prispevkami nic spolocne. Osobne mienim dieta umiestnit do skolky az bude mat 3 roky, avsak malacky mi to neumoznili vdaka nedostatocnym kapacitam budem musiet cakat dalsi rok!!! Tu vobec nejde o zneuzivanie systemu, ja som zostala so svojim dietatom doma cele 3 roky a nemozem za to, ze stat nerata s moznostou ze sa 3-rocne dieta sa nedostane do skolky a tym padom moze ist rovno pod most, lebo nedostane ziadne davky, podporu ...ak teda nema zrovna dobre zarabajuceho manzela.Co sa tyka CVC a Vanku, nikto ich nemienil zrusit. Narozdiel od Vas sa maminky pokusaju hladat moznosti ako situaciu riesit, pokial mozno hned,kedze Mesto na to kasle a vytvara tu vizie na 10 rokov dopredu a s fin.planmi, ktore nebudu realne nikdy.
Ak my nemane montovat do vsetkeho comu nerozumieme, tak si velmi rada vypocujem Vase navrhy!! A uz sa na ne tesim..kedze asi patrite k odbornicksm na cinnost vsetkych volnocasovych aktivit vratane MS. Ale pravdepodobne patrite ku skupine, co rada kritizuje a dokopy nevymysli nic.
Mimochodom kritizujete kriteria, ktore platili 20 rokov a len teraz sa tvarime aki sme objektivni ked zohladnime len vek...Ked bude dostatok miesta pre vsetky deti, nebude treba zavist a porovnavanie. Momentalny stav je skor o prioritach. Zda sa mi smiesne riesit volnocasove aktivity a davat im vacsiu dolezitost oproti stavu, v akom su dnesne MS a to vo vsetkom, od prijimania deti zacnuc, po kvalitu konciac.
Nie je znakom pokrytectva neschopnost si vypocut kritiku? Co ste vobec cakali aji reakciu ked napisete ze idete so synom na zapis a ze vsetci neprijati uz dostsli vyrozumenie. Ze sme Vam mali zagratulovat? Tieto prispevky su reakciou na clanok, ktory hovori o moznostiach navysenia kapacity. Reagovali sme na to, ze sa s touto situaciou nic nerobi zase od r.2011 a ze vzdy sa zacnu hladat riesenia tesne pred volbami, ake nezistne...
14.05.2014 23:13:06 | pre Janu
Milá múdra Janka, ktorá asi ovláda všetko. Takže v prvom rade je veľký rozdiel neprijať dieťa do MŠ narodené v máji a v novembri. Prijať uplakané dieťa do už zadaptovaného kolektívu v máji je dosť stresujúce pre tie deti, čo už sa konečne zaklimatizovali a ktoré sú ešte stále ovplyvniteľné okolím. Nech sa páči, choďte si to vyskúšať.A ďalšia vec, čo sa týka CVČ a voľnočasových aktivít, ktoré podotýkam prebiehajú v poobedných hodinách....Pýtam sa, máme tu málo ZŠ? V školách predsa funguje vyučovanie v doobedných hodinách, voľnočasové aktivity v poobedných hodinách a rysuje sa čo? RIEŠENIE. Neverím tomu, žeby sa v niektorej ZŠ nenašli priestory, ktoré by mohlo CVČ využívať....to by ale najprv museli kompetentný chcieť riešiť....Nič proti CVČ, ale v ňom konané aktivity sú v prvom rade pre deti ZŠ. Tak nech je aj súčasťou ZŠ (ktoré majú podotýkam tiež svoje krúžky a voľnočasové aktivity pre žiakov)....a ešte by sa celkom isto aj financie ušetrili. Takže v priestoroch CVČ (bývalá zrušená MŠ) by vznikli 2-3 triedy MŠ a Vánok by tam kľudne mohol zostať, keďže to sú mamičky s malými deťmi, určite by si navzájom s triedami MŠ mohli pomáhať. Tak len trocha na zamyslenie.
15.05.2014 07:34:27 | danovnik, pre Janu a spol.
Na citani poslednych prispevkov som sa dobre zabavil...Pani Jana mi pripomina jednu nemenovanu riaditelku bratislavskej MS, ktora mi povedala, "ze deti po septembri, by sa ani nemali rodit." Aj to je riesenie nie? Tak som si vyvodil zaver, ze podla Jany a jej podobnych, budeme rodit planovane vsetci do augusta, komu sa to nepodari, bude nezamestnany, ale budeme mat dostatok klubikov a inych volnocasovych centier, lebo vsak volneho casu budeme mat habadej, ked budeme bez prace, no nie...Ved Malacky su na tom tak dobre, ze nepotrebuju zvysovat zamestnanost.Pre mna je znakom pokrytectva, ak pride na zapis tehotna mamina, ked vie, ze dalsi rok bude doma,len aby mala dostatok casu na mladsieho, ked "dobre zarabajuci"setri na svojom dietati a dava ho do statnej skolky namiesto sukromnej, kde mozu dat dietatu neporovnatelne viac, uz len tym, ze ich nie je 25na m stvorcovom..
No ako sa hovori, "trafena hus vzdy zagaga"... a teda vzdy sa ozyva ten, koho sa vyssie uvedene riadky dotknu, tym nechcem urazit nikoho..
Neviem na co su tieto debaty, nikdy sa tym nic nevyriesi, mile mesto ma ine priority. A tak nechajme priestor, nech zase vznikne urgentna situacia a tvarme sa, ze mesto nevie kolko deti sa kazdy rok narodi a vyriesme to vznikom dalsej sukromnej skolky, pardon, oni sa vlstne volaju detske centra a kluby a zalozme decku vkladnu knizku so setrenim, lebo k tomu smerujeme, vlastne podaktory uz tam sme...Natlaca sa mi otazka, co vyrastie z takto privilegovanych deti, hm??
15.05.2014 08:16:39 | ijazrr
K voľným priestorom v ZŠ - ja verím, že by sa nenašli. Škola, kam chodí moja staršia dcéra (a pôjde tam aj mladšia) vyučuje všade -od suterénu po strechu i v dvoch doplnkových budovách. Detí na prvom stupni je v triede aj 30. Až sa teda presuniete zo škôlok do škôl, zistíte, že populačný nárastt sa už prejavil aj tam.V Centre voľného času pravidelne krúžkuje niekoľko stoviek detí a dospelých z Malaciek i okolia. Okrem toho sú tam poriadané ďalšie akcie. A tá budova by veľmi potrebovala opravy, o čom mesto asi tiež vie. Tadiaľto cesta určite nevedie.
Škôlky v obciach tiež nezývajú prázdnotou (viem od kolegov) a v Bratislave a okolí je to s prijímaním podobné, ak nie horšie.
Pokiaľ ide o deti, ktoré dovŕšia 3 roky napr. v máji - ak mamička po ukončení materskej musí nastúpiť do práce v máji, prečo by nemala dostať škôlku? Aby jej dieťa neplakalo medzi tými ostatnými už adaptovanými? Tak to mi príde naozaj celkom malicherný dôvod v porovnaní s nutnosťou nastúpiť do práce. Ale rovnako nesúhlasím so zohľadňovaním individuálnej situácie každej rodiny - dieťa má mať právo ísť do škôlky bez ohľadu na to, či má rodičov nezamestnaných, na materskej a podobne. Veď škôlka nie je ustanovizeň na varovanie detí - je to školské zariadenie, ktoré má obrovský význam v príprave na školu. Možnosť navštevovať škôlku - to je vytváranie rovnakých štartovacích príležitostí.
Akokoľvek budeme problém obracať zo všetkých strán - nová škôlka je potrebná. Ak náhodou o pár rokov počet detí klesne - môžu sa tam urobiť jasle. Niečo mi hovorí, že keby tu jasle boli a brali deti od 1 roka, tak by ani nebol problém ich naplniť.
Za seba - som mimoriadne rada, že nám končia škôlkové časy a máme miesto v škole. Lebo asi aj na Harvard je ľahšie sa dostať, ako v Malackách do škôlky.
17.05.2014 08:48:00 | Dana
Mna prekvapilo len ticho, ktore sa tyka riesenia tejto situacie. V poslednych zasadnutiach mesta nebola ani zmienka o zvysovani kapacit MS. Myslim si, ze sa Malacky akosi uspokojili tym, ze nieco urobili v r. 2011 a dalsie roky su tym vyriesene. Zase sa bude zliepat narychlo riesenie na zaciatku dalsieho obd.pre roky 2015-2018. Pride mi to nefer voci mamickam, co riesia problem tento rok a upozornuju na to viac ako posledne 2 roky:((Dalsia vec co ma zaraza je to, preco prave pre CVC existuje len jedno jedine vhodne miesto v celych Malackach. Ak by sa aj uvazovalo nad jeho PREMIESNENIM, NIE ZRUSENIM (lebo ako vidim vyvolava tato otazka burlivu diskusiu), predstavovala by som si pre neho lepsie miesto ako v centre mesta v budove byv.skolky, ci jasli. Same CVC je priritne urcene pre volnocasove aktivity deti navstevujucich ZS a ich rodin. Aj vo svojej vyr.sprave uvadzaju nedostatok priestorov pre sportove aktivity, dramat.kruzok a pod. Ked sa napr.uvazovalo nad zriadenim skolky v objekte byv.Vcelnice, preco by toto riesenie nebolo napr.vhodne skor pre fungovanie C VC? Viem, ze budova je v dezolatnom stave a stalo by nemalo fin.prostriedkov jeho obnovenie, ale kym by napr. CVC mohlo napr.na rok pozastavit svoju cinnost a nijaka tragedia by sa az tak nekonala..neriesenie kapacity MS posledne 2 roky, pripravuje o spanok min. 100 rodin kazdy rok!!!
Neviem ako funguje napr. McK, ci by sa nedalo zefektivnit priestory, tiez maju 1 celu budovu..Mam skor pocit, ze by bolo skor potrebne zefektivnenie cinnosti vsetkych takychto zariadeni, lebo v Malackach zijem viac ako 30 rokov a ich cinnost sa zvyrazni vzdy par krat do roka pred istymi podujatiami ako napr. 1. Maj a pod.inak cely rok zase nic!
V kazdom pripade si myslim, ze ak by mesto chcelo vyriesit situaciu s MS hned, tak priestor CVC s miernymi upravami je asi jediny vhodny vo vlastnictve mesta. Ak teda nezijem v utopii budovania novej skolky, lebo to mi pride celkom ako sci-fi..
17.05.2014 09:00:55 | Dana pre ostatnych
Uz tu viaceri vyjadrili potrebu pocut nazor p. Rihu, rada by som sa tiez pridala k tejto skupine, zaujima ma to o to viac, ze sa blizia komunalne volby a zatial sme sa len dozvedeli, ze situaciu planuje riesit a je v jeho program.cieloch, ale kedy a ake su alternativy?? Mozno sa tym vyriesi cela tato diskusia..Kedze chce, aby "ludia mali Malacky radi" a situacia mladych rodin by mala byt na poprednych miestach, ved nejde o nesplnitelny ciel...Samozrejme nepopieram ine priority, keby sa naslo vhodne riesenie co najskor, nebolo by potrebne ozivovat tuto temu kazdy rok a tlacit tento problem stale pred sebou..potom sa mozme venovat ak skvalitneniu MS a tym nejako vobec napredovat.17.05.2014 13:29:45 | peto peto
to tu pise jedna rovnaka pani mamicka s neprijatym dvojrocnym deckom? :D nechcem vas urazit ale nemali by ste atakovat riaditela skolky a ne poslancov? mozno to riaditel nevidi ako problem lebo ma prijate decka co nastupuju o rok do skoly a aj troj rocne. proc by mal prijmat aj dvojrocne? keby vam aj zajtra postavili skolku pre dvoj rocne decka kde je zaruka ze dalsi rok nedojdu iny nespokojny rodicia co chcu dostat do skoly jedno rocne decka ;) taky egoizmus citit ze az. moje dvoj rocne decko neni prijate do skolky tak vykrikujem nech zrusia nejaku instituciu alebo premiestnia? a kam? ja davam inaci navrh.. mesto nech zrusi nejaku zakladnu skolu a celu obsadi skolkou... asi tak vypadaju vase navrhy. a sak nebluznite :D18.05.2014 09:11:03 | ijazrr
Ak už teda dávame nápady, ako riešiť škôlky - tak ja si myslím, že zastaviť na rok činnosť CVČ nie je správne, ale že by sme sa kľudne rok alebo aj dva obišli bez prvomájových Malaciek, adventných Malaciek, zejdeme sa na Hambálku, Malackého hlasu. Radšej sponozorov požiadať o príspevok na novú škôlku.21.05.2014 08:21:53 | Ani
ani z voza-ani na voz...je jedno aké kritéria na prijatie do MŠ v Malackách (a nie len tu) budú.Keď p.riaditeľka prijímala detí s individuálnym prístupom, bolo zle
keď sa robí podľa veku narodenia- stále zle
Problém s nedostatkom miest tu je už 7 rokov, nie je to prekvapenie, ak nie všetky deti dostanú miesto v škôlke.
Preto každá rozumná mamička uvažuje aj nad alternatívnym riešením umiestnenie dieťatka v prípade neprijatia.
21.05.2014 19:15:33 | petra
Kazda rozumna mamicka by aj rada rozmyslala nad alternativnym riesenim, kam umiestnit dieta v pripade neprijatia, lebo 3-rocne dieta, uz potrebuje kolektiv a je jedno, ci bude mat 3 roky v novembri alebo az v januari. Len co ked vsetky alternativy v Ma su financne nedostupne. Nie kazda maminka moze dozicit komfort v sukromnej skolke:( v podstate je jedno ktoru alternativu by si zvolila), vzdy to bude zavratna suma pre vacsinu normalne zarabajucich rodin. Alebo je cca 300 € malo?27.05.2014 11:07:52 | J.Říha
Dobrý deň, k škôlkam sa vyjadrím a predstavím aj svoj konkrétny návrh.27.05.2014 23:31:01 | Iva
ani neviem ako začať, sú tu rôzne vyjadrenia no kým niekto niečo napíše nech si najskôr overí info, neviem kto sa cíti ukrivdený že mu nebolo prijaté dieťa do škôlky...môžu to byť len mamičky 45 detí ktoré sú nar. 11/2011, bohužiaľ miestnosti sa nesajú nafúknuť a ani naklonovať, poviete si ale je múdra to nie no bohužiaľ je zlá doba...ostatné deti sú rok nar. 2012 a teraz sa pýtam načo míňa niekto energiu? predsa zápis do MŠ je od 3 rokov... MŠ su v dezolátnom stave tie treba tiež riešiť, deti majú jednu miestnosť na hranie, papanie a spanie, jedna katastrofa, nevyhovujúce no bohužial môžme byť radi že aspoň sú nejaké...28.05.2014 10:46:15 | Malacanka
No tiez neviem ci sa vobec oplati este nieco komentovat..ja som tiez za skvalitnenie skolok, ktore su v hroznom stave uz 20 rokov..to je jasne, no keby sme chceli byt tak objektivni a budeme naozaj brat deti od 3 rokov, tak asi by v skolke neboli prijate ani tie, co sa narodili v septembri a oktobri a zostalo by viac financii aj miesta pre tie, ktore maju 3 roky do konca augusta..rovnako to nevysvetluje preco napr.minuly rok boli prijate deti narodene az do konca roka ( ved tie mali ledva 2,5)...to mi totiz vychadza z poslednych prispevkov, ze by si rodicia asi zelali najviac..No neviem, skolky su financovane aj z dani obcanov zijucich v Malackach. Ak sa rozhodneme ist touto cestou, jednoznacne bude menej financii pre skolky, pretoze mamina, ktorej dieta neprijmu do MS musi zostat nezamestnana. Ako teda mozno zvysovat kvalitu, ked zvysujeme nezamestnanost?
28.05.2014 10:47:46 | Nika
Poslancov by malo naozaj skôr zaujímať v akom dezolátnom stave tieto školky sú. A tiež že rodičia sú ticho, na nič sa nesťažujú, sú radi, že im dieťa do školky za lacné peniaze vôbec prijali. Všetci sú už vycvičení, majú babky, dedkov, tí pomáhajú, aby nebodaj dieťa po štvrtej v škôlke už nebolo a pani učitelky a upratovačky mohli isť skoro domov. Školský poriadok s*í ešte socializmom a pani riaditeľka si o všetkom rozhoduje sama.29.05.2014 09:06:27 | Denisa
Prosím Vás rodičia a hlavne maminky, nebudte slepí a hluchí a zameraní len na súčasný stav, myslite trochu aj na budúcnosť!Píšete, že sú ukrivdení len tí, ktorým sa deti narodili v 11 a 12/2011 (45 detí sa vám zdá inak málo?). Ja si myslím, že naopak tieto maminky sa s týmto stavom už zmierili (nič iné im ani nezostalo) a sú možno aj radi, že nabudúci rok, budú medzi prvými a naopak zoberú takmer 50 miest pre ročník 2012.
Inak zo zákona, MŠ musí prijať len deti, ktoré dovŕšili 5. rokov a deti s odloženou školskou dochádzkou, deti od 3rokov sa SPRAVIDLA môžu prijať. Predškolská príprava NIE JE POVINNÁ:
Ak ste teda spokojní so súčasným stavom, kľudne sa vám budúci rok môže stať, že prijmu deti nar. len napr. do konca mája (pretože NEBUDE MIESTO). Vzhľadom na ešte väčší nárast detí nar. v roku 2012 sa tomu ani čudovať nebudem.
Takže je podľa mňa logické, že takto systematickým odsúvaním problému, im to takto o 1 či 2 roky padne celé na hlavu. O tom, že sa situácia momentálne nerieši, svedčí podľa mňa aj to, že ani v jednom rokovaní MsZ nebolo od začiatku roka o MŠ nič spomenuté!
Bolo by fajn, keby sa prestali rodičia porovnávať a navzájom osočovať, kto je aký egoista a začali rozmýšlať spoločne nad riešením, lebo ide o spoločný problém pre všetky deti od 3 až do 6 rokov. Ak sa však nevyrieši problém s kapacitou, nikdy nebude dostatok financií na zvýšenie kvality už existujúcich škôlok. Vždy sa bude niečo látať. Určite by ma zaujímalo, či si teda aj Malacky podali žiadosť o dotáciu z BSK a ak ju dostanú, ako s ňou naložia.
Zároveň rozumiem rodičom detí nar. 11 a 12/2011, lebo tí možno očakávali riešenie tento rok (a upozorňovali na to už minulý rok) a sotva ich bude zaujímať čo bude takto o 2 roky, lebo musia vyriešiť súčasný stav, bohužial taká je mentalista Slovákov.
29.05.2014 09:49:38 | Denisa
Inak milí rodičia, len pre info, aj dnes sa o 17.h uskutoční zasadnutie MsZ, v rámci 4 bodového programu (aj s úvodom a záverom) sa rieši napr. kanalizácia, či voľba hl.kontrolóra ale stav a situácia MŠ určite nie.http://www.malacky.sk/index.php?page=mesto&menuid=1094
/> Rovnako ako to bolo v predchádzajúcich rokovaniach už od začiatku roka. Naposledy sa riešili max. kritériá prijímania v minulom roku, o kvalite a zvyšovaní kapacít dllllllho nič. Aj to by malo dostať rodičov škôlkarov do obrazu, na ktorom poprednom mieste je práve táto problematika. (Tým nechcem poprieť význam a dôležitosť iných tém:))
29.05.2014 13:09:31 | Verona
Milí rodičia,po prečítaní reakcií k tejto téme, sú na zváženie. V prvom rade si myslím, že by bolo dobré, keby ste si pozreli mestské zastupiteľstvo
http://www.zastupitelstvo.sk, zo septembra bod číslo 4. a 10. bod Správa o výsledku vykonanej NFK tvorby a použitia mimorozpočtových prostriedkov za roky 2011 a 2012 v r.o.m. – MŠ J. Kollára v Malackách
10. bod Koncepcia materských škôl a jeho pokračovanie v troch častiach, podľa čoho by ste zistili aká situácie je, podľa koho boli upravené kritéria, ktoré nevravím, že sú zlé, ale neriešia deti narodené po 15. septembri daného školského roka, kto je na jednej strane rád, že sa Rakárenská otvorila, no na druhej strane si myslí, pravý opak, že nebola až tak potrebná. Komu tak veľmi vadila trieda v MŠ Štúrova s 11 deťmi, ktorá patrila firme Fritz, ktorí túto budovu, kde ta trieda je zrekonštruovali a prispievali na chod triedy, len nie na réžie. A prečo aj keď bola táto spolupráca zrušená , prečo trieda, kde mohlo byť najviac 12 detí umiestených neostala mestu, ale ju ponúkli do prenájmu. Od septembra mohlo byť prijatých o 12 detí viac. Je jasné, že aj rodičia to preháňajú,keď som si pozrela,kto všetko si podal prihlášky do škôlky detí narodené v roku 2012, to je pre mňa nepochopiteľné, sama mám dieľa v tomto roku narodené, ale prihlášku podám až budúci rok. Tak sa Vás pýtam pán Říha ako to teda je?? Keďže si sám protirečíte, alebo je to len taktika k primátorským voľbám, aby ste zahviezdili??? Jedná vec je istá, deti je rok čo rok viac, stačí ak si pozrieme zoznam prihlášok do MŠ a budeme počítať iba s deťmi staršími ako 3 a deľmi, ktoré v danom školskom roku dovŕšia 3 roky je ich dosť. Kapacít tu bolo pred rokmi dosť, ale MŠ sa zrušili, že nie sú potrebné a teraz by sa zišli.
Tu je zákon podľa, ktorého sa majú deti prijímať https://www.vedatechnika.sk/SK/VedaATechnikaVSR/Legislatva/245_2008_skolsky_zakon.pdf paragraf 59, teda ak je to kapacitne možné deti od troch rokov, len je škoda, že to nikto nedomyslel, čo s deťmi narodených koncom roka, Maminy, ocinovia pozrite si video zo zasadnutia a urobte si vlastný názor.
29.05.2014 21:29:20 | Marti
pravdu má Nika, mesto nielenže sa nerieši novú škôlku, nerieši ani údržbu starých škôlok. Veď sa pozrite, že ssa nanich nič nezmenilo ako ich kedysi vybudovali. Ale za to tu si prečítajte http://zahorie.sme.sk/c/7210568/centrum-mesta-skraslila-vynovena-fontana.html, kam dáva mesto peniaze z mestskej kasy. Viac ako 4 tis. € len na kvetinovú výzdobu okolo toho bazénika so soškou vedľa mestských záchodov. . No keď sa na niečo plytvá eurofondami, s tým mi obyčajní asi veľa nenarobíme, ale keď sa plytvajú peniaze z mestkej kasy na takéto zbytočnosti, tak to už je čo povedať. Hlavne, že nám boli zvýšené poplatky a dane...Najčítanejšie články
Dnes je 04.12.2024
- Meniny má Barbora
Počasie
- Voľby 2022 (6)
- Voľby 2018 (9)
- Reklama (4)
- Predstavujeme (11)
- Správy BSK (97)
- Životné prostredie (20)
- Kultúra (215)
- Malacky dnes (142)
- Reakcie, názory (72)
- Vybrali sme z pošty (11)
- Cestopisy (8)
- Rôzne (404)
- Šport (257)
- Rozhovory (32)
- Témy (65)
- Mesto (480)
Odkazy
- Mesto Malacky
- Primátor mesta
- Mestské zastupiteľstvo
- Elektronické služby Malaciek
- Bratislavský samosprávny kraj
- ZMOS
- Cezhraničný projekt Paltour