Ľudia pre Malacky » Riaditeľ nemocnice odpovedá na otázky čitateľov

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Riaditeľ nemocnice odpovedá na otázky čitateľov

Získať termín stretnutia u riaditeľa Nemocničnej, a. s., Ing. Petra Kalenčíka, nie je jednoduché. Tento zaneprázdnený manažér s plným pracovným kalendárom nás mal prijať zajtra, no stretnutie sa odložilo až na 23. november. Jeho odpovede na čitateľské otázky, ktoré ste mu mali možnosť položiť aj vy, však poznáme. Čítajte :)

Čitateľka Jana do redakcie ĽPM napísala: „Navštevujem nemocnicu v Malackách a teším sa zo zmien, aké urobili. Všetko je také pekné, moderné, personál sa zlepšil, ale čo ma neteší sú čakacie lehoty. Som z toho smutná. Stále počúvam ako je nemocnica ústretová. Keď som sa však objednávala na vyšetrenie, dali mi termín o polroka.  Toto by nemalo byť. Prečo nútia ľudí, platiť si za kartu a termín na ľahko nájde aj do pár dní.“

Prečo sú také dlhé čakacie lehoty? Aká je vyťaženosť jednotlivých ambulancií, ak pacient, ktorý vlastní kartu zdravia, môže dostať termín do 5 dní a bežný čaká aj rok?

Tlak na špecializované ambulancie a objednávanie sa na termíny je  spôsobený  širokou spádovou oblasťou, ktorú Nemocničná, a.s. v regióne, kde pôsobí, má. Ide približne o 80 000 pacientov. Rovnako v niektorých zariadeniach v okolí prebieha rekonštrukcia, takže pacienti prichádzajú do našej nemocnice. Nakoľko má pacient slobodnú voľbu zdravotného zariadenia, snažíme sa ošetriť všetkých pacientov, ktorí nás navštívia. Čakacie doby sú v súčasnosti všeobecným problémom všetkých zdravotníckych zariadení. Niektoré predĺženia sú spôsobené aj nastavením limitov zo strany zdravotných poisťovní.

Čo bude s nemocnicou, keď ju zrekonštruujete? Plánujete ju odkúpiť? Keď vám Bratislavský kraj nepredĺži zmluvu, čo budete robiť? Dokedy máte nemocnicu prenajatú? Zoberiete si po vypršaní lehoty prístroje a odídete?

Cieľom rekonštrukcie je v prvom rade zvýšiť kvalitu zdravotnej starostlivosti a poskytnúť pre pacientov komfort nového priestorového, materiálneho či prístrojového vybavenia. Operačné sály sú v pôvodnom stave tak, ako boli vybudované v 70-tých rokoch. Od tohto obdobia sa výrazne zmenili nároky na hygienu prostredia a manažment pacienta.  Rekonštrukcia zároveň zabezpečí splnenie kritérií zadefinovaných Vyhláškou MZ zo septembra 2008, ktorá stanovuje  minimálne požiadavky na personálne zabezpečenie a materiálno- technické vybavenie jednotlivých druhov zdravotníckych zariadení.

Nemocničná, a.s. je nájomcom nemocnice Malackách, ktorej zriaďovateľom je Bratislavský samosprávny kraj, od roku 2004 na obdobie 30 rokov. Myslím si, že aj spoločný projekt rekonštrukcie hovorí o tom, že obe strany vnímajú túto spoluprácu pozitívne.

Aký je váš názor na bezplatnú zdravotnú starostlivosť? Majú Slováci toľko peňazí, aby si mohli dovoliť platiť poplatky za zdravotnú starostlivosť? V Malackách je spoplatnené všetko, tak pre koho potom nemocnica slúži?

Bezplatná zdravotná starostlivosť je zrejme relatívny pojem, nakoľko si každý z nás na zdravotnú starostlivosť prispieva. Zdravotná starostlivosť je v našej nemocnici v zmysle platnej legislatívy samozrejme naďalej bezplatná. Nakoľko je naším cieľom udržať nastavenú kvalitu poskytovaných služieb, situácia (zníženie úhrad zo strany zdravotných poisťovní) nás však núti spoplatniť niektoré nadštandardné služby spojené s poskytovanou plánovanou zdravotnou starostlivosťou, ktoré sme doteraz poskytovali bezplatne, resp. v cene úhrady zaplatenej od zdravotnej poisťovne.

Kedy plánuje nemocnica zrekonštruovať fasádu budov?

Prioritou našej nemocnice bolo stále investovať v prvom rade do prístrojového či materiálneho vybavenia, zrekonštruovať najprv interiér a zabezpečiť tak komfort a kvalitu služieb pre pacienta, ako aj kvalitný zdravotnícky personál.

Bude sa dať parkovať aj vo vnútri? Pacienti, ktorí chcú parkovať v areáli dnes, musia platiť, prečo?

Vzhľadom na rozlohu a možnosti areálu, je parkovanie logicky obmedzené. Logistika v rámci areálu nemocnice musí byť zabezpečená tak, aby umožnila plynulý prejazd vozidlám dopravnej zdravotnej služby, ktoré prevážajú pacientov na jednotlivé vyšetrenia, príp. zabezpečujú lekársku službu prvej pomoci pre urgentné prípady.

Za akých okolností by v Malackách mohla opäť vzniknúť pôrodnica, ktorá voľakedy pokrývala potreby celého malackého regiónu?

Nemocničná, a.s. prebrala nemocnicu v Malackách s už zrušenou a rok nefungujúcou pôrodnicou, ktorú zrušil zriaďovateľ, v tom čase BSK. Nová pôrodnica predstavuje dnes investície na vybudovanie 2 nových oddelení, zabezpečenie potrebného nového erudovaného personálu a doriešenie zmlúv so zdravotnými poisťovňami. Zameriavame sa stále však na gynekologickú a prenatálnu starostlivosť o pacientky, v tomto sme kvalitne pripravení. V akútnych prípadoch sme pripravení poskytnúť zdravotnú starostlivosť matke aj novorodencovi.

Ohrozujú malackú nemocnicu výpovede lekárov? Čo si myslíte o protestoch lekárov?

Do dnešného dňa neevidujeme žiadnu výpoveď súvisiacu s prebiehajúcim štrajkom lekárov.

Podporujete transformáciu nemocníc na súkromné spoločnosti?

Transformáciu nemocníc vnímame len ako zmenu vo forme, nie vlastníctva. Zmena právnej formy však nestačí na to, aby sa nemocnice dostali minimálne na úroveň vyrovnaného hospodárenia. Jedným z hlavných problémov sú nízke úhrady zo strany zdravotných poisťovní za hospitalizácie, ktoré v dostatočnej miere nepokrývajú náklady.

Na čo  by si mal, podľa vás, dávať občan pozor pri výbere zdravotnej poisťovne? Aké má skúsenosti Nemocničná, a. s. s preplácaním výkonov v jednotlivých poisťovniach, ktoré na Slovensku pôsobia? Robíte rozdiely v prístupe k pacientovi, ktorý je v určitej poisťovni alebo majú všetci rovnako dostupnú zdravotnú starostlivosť?

Pacient má zo zákona nárok na rovnakú zdravotnú starostlivosť. Momentálne nepovažujeme rozdiely medzi zdravotnými poisťovňami za podstatné.

Rieši sťažnosti pacientov priamo riaditeľ? Ak nie, tak aký je postup? Na koho sa môžu pacienti nemocnice v prípade nespokojnosti obrátiť?

Vedenie nemocnice sa zaoberá každou sťažnosťou za predpokladu, že je k nám doručená, podpísaná  a spĺňa všetky náležitosti, ktoré vyplývajú zo Zb. Zákona č. 9/2010 par. 5 odst 7. Sťažnosti evidujeme a vybavujeme v zákonom stanovenej lehote - do 60 tich dní od prijatia. V prípade, že sa pacient sťažuje osobne, stále sa snažíme pomôcť a nájsť spoločné riešenie vzniknutej situácie.

Pacienti sa však môžu stále obrátiť so svojimi otázkami na naše klientské centrum – registračné pulty. Plánujeme v budúcnosti využiť aj terminály v priestoroch Nemocnice a urobiť pre pacientov formu elektronického dotazníka, kde by sme mohli zbierať spätnú väzbu a snažiť sa zlepšiť služby či spokojnosť pacientov. O zavedení tejto služby budeme určite včas informovať.

Prečo nemôžu byť všetky ambulancie pod jednou strechou? Lekári sú v Malackách roztrúsení po celom meste, nemohli by sa vrátiť späť do nemocnice?

V prípade, ak by lekári mimo areálu nemocnice prejavili záujem o využitie našich nemocničných priestorov, veľmi radi sa budeme touto požiadavkou zaoberať.

Čo bude s pohotovosťou v nemocnici. Majú ju vraj rušiť. Kam mam volať ako pacientka a kam mam dôjsť,  keď sa mi niečo stane? Nemocnica sa o mňa postará, bude niekto v noci na príjme?

Lekárska služba prvej pomoci (LSPP), tzv. pohotovosť, ktorá poskytuje zdravotnú starostlivosť ambulantnou a výjazdovou po 15-tej hodine v pracovných dňoch a v dňoch pracovného pokoja a počas sviatkov, trvá v nezmenenom režime naďalej. Neodkladná/urgentná/akútna zdravotná starostlivosť je zabezpečená prostredníctvom ústavnej pohotovostnej služby priamo v nemocnici. Riešením medializovanej zmeny ohľadom LSPP sa budeme zaoberať v prípade, ak skutočne dôjde k navrhovaným legislatívnym úpravám. Budeme o tom pacientov v našej spádovej oblasti určite včas informovať.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

09.11.2011 16:46:55 | ocne oddeleni

Pani doktorka na ocnom je jedna hroza, nemam ziadne poistenie na sk a isla som sa opytat ci za poplatok by ma mohla vysetrit a ak ano ci by som mohla pockat alebo kedy by som mohla prist, zacala na mna ziapat ze ked nema karticku tak ma neosetri a co vlastne tam chcem ze ona nema cas, no cisto prijemna doktorka, urcite ju clovek odporuci dalej za prijemny pristup a odpoved. No otras.

25.02.2012 19:47:30 | pohotovosť

dna 24.2.2012 o 15hod.bol môj manžel na pohotovosti s nahlou bolestou kolena .lekar čo mal službu(neviem meno ,ale lahko si ho zistite kto mal v ten den službu) mu povedal,že či nevie čitat čo je napisane na dverach chirurgia čo on ma stym robit a poslal ho preč bez ošetrenia,Na druhý den sme išli na pohotovost Kramare pre velke bolesti kolena do rana už nemohol ani nohou pohnut (bakerova cysta) tam ho lekar vyšetril urobil punciu.Neviem kde sa stažovat na pristup lerara v Malackach ked nikto nič neberie vážne, lekarovi prajem nech nezažije taku bolest a nebol odmietnuty ako on urobil mne

26.02.2012 16:55:22 | Ľudia pre Malacky

Mrzí nás, že máte takúto negatívnu skúsenosť, najmä pokiaľ ide o ľudské zdravie, je laxný prístup lekára neospravedlniteľný.
Vyberáme z uverejneného rozhovoru: "Vedenie nemocnice sa zaoberá každou sťažnosťou za predpokladu, že je k nám doručená, podpísaná a spĺňa všetky náležitosti, ktoré vyplývajú zo Zb. Zákona č. 9/2010 par. 5 odst 7. Sťažnosti evidujeme a vybavujeme v zákonom stanovenej lehote - do 60 tich dní od prijatia. V prípade, že sa pacient sťažuje osobne, stále sa snažíme pomôcť a nájsť spoločné riešenie vzniknutej situácie."
Radíme Vám preto, aby ste využili túto možnosť a sťažovali sa na postup lekára. Váš podnet si zapíšeme a budeme sa na pýtať aj my. Redakcia už eviduje sťažnosť inej čitateľky na postup pri ošetrení v nemocnici. Spojíme sa s vedením a budeme informovať aj ostatných, aby bolo takýchto prípadov čo najmenej. (Anonymná "pohotovosť" - adresujte nám, prosím, svoje meno a kontaktné údaje, samozrejme, ak chcete, na info@lpm.sk, aby sme sa vedeli spýtať na postup lekára pri vybavovaní konkrétneho pacienta.)

03.05.2013 21:48:15 | Iveta Salayová

V marci 2013 bola moja mamička Terézia Poštenyiová prijatá na oddelenie chyrurgie s bolesťou chrbtice a zvracaním krvi. Bolo jej robené rôzne vyšetrenie. Stav sa jej zhoršil natoľko, že ochrnula na horné a dolné končatiny. Primár ju pepustil do domácej liečby s diagnozou, že je citlivá na bolesť. Ochrnutú ju nebol ochotný dať previesť na Kramáre ani na moje prosenie. Je smutné , že človek čaká pomoc a nie je mu poskytnutá. Mamička prišla po svojích a odvážali ju ochrnutú.Sestrička na chyr. od. my poveda že mamička simuluje. Vyžiadala si ju našťastie ešte neurologička na ambulanciu, kde ju ešte vyšetrila. Povedala že hneď musí byť prevezená na Kramáre.Hovorí sa stále o prevencii a včasnom príchode k lekárovi. Tak kde sa stala chyba? Museli ste ju nechať prísť do takého stavu? Ešte stále sa liči a či bude chodiť to je otázne. Tie stále bolesti zapríčinila polyradikuloneuritída, vírus ktorí zasiahol miechové korene nervov. Jej liečenie bude dlhodobé a to sa nevie či bude chodiť. Hlavne že ste zinkasovali za lôžkové. Pekná zdravotná starostlivosť. Poisťovňa by Vám nemala preplaťiť nič. Lebo ste ju doviedli do vážneho zdr. stavu a poslali preč.

20.11.2014 22:03:33 | Lucia Michalicová

Názor nemám.... Chcem sa sťažovať na doktora RIPPELA, ktorý sa zachoval dňa 15.11.2014 (mal službu na pohotovosti) ako keby boli ostatný ludia žebráci a hajzli... kde sa mám naozaj sťažovať nakolko odmietol vyšetriť pacienta?

21.11.2014 17:18:35 | Patrik Mackovich

Asi pred rokom ma doktorka na pohotovosti v MA odmietla ošetriť s natiahnutým rebrovým svalom , že prečo neprídem cez deň. Ale dvoch pripitých nezamestnaných bezdomovcov s množstvom času nazvyš, ktorí si vzájomne spôsobili zranenia veselo ošetrovala.

24.11.2014 15:55:04 | Slavo

Natiahnuty rebrovy sval na pohotovost nepatri.

24.11.2014 18:06:21 | Patrik Mackovich

Pre Slavo.
Asi máš pravdu, ale ja som nevedel o čo sa jedná a dosť to bolelo. V Malackej nemocnici ma už nikto neuvidí iba ak u obvodného lekára. Bratislava je kúsok a je tam neporovnateľná starostlivosť.

15.05.2018 19:36:50 | Lucia

My ludia si načo akože platíme zdravotnú????????? to ako toto čo je za prístup v nemocnici?? ked príde človek do nemocnice tak hned by ste ho mali višetrit!!!!!! toto čo ste za lekári? čo to je za nemocnice a lekárov ? !!!!!!!!