Ľudia pre Malacky » Prvá do realizácie pôjde cyklotrasa na Pezinskej ulici

Krátke správy

01.05.2021
Štát upravil nové pravidlá vstupu do prevádzok. S účinnosťou od pondelka 3. mája bude pre malacký okres negatívny test potrebný do práce, len ak je vykonávaná po 21.00 h, alebo napríklad na športovú prípravu. Zrušila sa podmienka negatívneho testu pri vstupe do škôl, škôlok či maloobchodných prevádzok. Negatívny test už nepotrebujú ani zákonní zástupcovia školopovinných detí či škôlkarov. Mesto preto neotvorilo dve víkendové testovacie miesta v ZŠ Dr. J. Dérera a v ZŠ Záhorácka. Ak niekto potrebuje test, môže využiť mestské odberové miesto v budove bývalého mestského úradu na Radlinského ulici (testovanie bez registrácie v nedeľu od 9.00 – 17.40 h, prestávka 12.40 – 14.00) alebo v kaštieli s registráciou počas celého týždňa vrátane sviatkov (bezplatne).

14.02.2021
Mesto oznámilo otvorenie základných škôl, škôlok a ZUŠ od pondelka 22. februára. Kompletné informácie vrátane pokynov k testovaniu jedného zákonného zástupcu uverejnil mestský úrad na stránke www.skola.malacky.sk.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

nobody24.07.2021
Na území mesta môže vzniknúť až...

LPM.sk10.07.2021
Mesto odstránilo nelegálny zákaz...

názor07.07.2021
Mesto odstránilo nelegálny zákaz...

Brano15.06.2021
Šiesty obvod skrýva zaujímavý...

názor19.04.2021
Pripravuje sa rekonštrukcia ďalších...

Marcel15.04.2021
Pripravuje sa rekonštrukcia ďalších...

To: Jan28.03.2021
Obec Kostolište zostala bez školy

Jan25.03.2021
Obec Kostolište zostala bez školy

Príspevky z fóra

Jano03.07.2021

EVA ŠKUTOVÁ17.05.2021

Edo10.05.2021

Iva07.05.2021

Tono15.03.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Prvá do realizácie pôjde cyklotrasa na Pezinskej ulici

Mestský úrad aktuálne obstaráva dodávateľa novej cyklotrasy na Pezinskej ulici. Tá bude ďalej prechádzať cez priemyselný park k Továrenskej ulici. V budúcnosti by sa mala napojiť na plánovanú segregovanú cyklotrasu na Továrenskej ulici.

Rok 2021 sa bude v Malackách niesť v znamení cyklotrás. Aspoň to vyplýva z aktuálne schváleného rozpočtu mesta na budúci rok. Najväčšími stavbami majú byť dve cyklotrasy o celkovej dĺžke viac ako 5 kilometrov. Mesto získalo na cyklotrasu Družstevná - Radlinského a Pezinská - priemyselný park dotácie z fondov Európskej únie zhruba 1,9 milióna eur. Na čas sa prestalo o týchto projektoch verejne hovoriť.

S cyklotrasou Družstevná - Radlinského by mala byť spojená aj rekonštrukcia Radlinského ulice a hlavnej svetelnej križovatky. Mesto pre náročnosť projektu odhaduje začiatok realizácie až v polovici roka. Mestské zastupiteľstvo schválilo finančné krytie realizácie tohto projektu aj spolu s ďalšími 900 tisícmi eur na rekonštrukciu chodníkov na Radlinského ulici, Záhoráckej ulici, či na kompletnú výsadbu zelene a nového verejného osvetlenia na Radlinského ulici.

Podľa aktuálnych informácií je v elektronickom tendrovaní prvá z týchto dvoch cyklotrás. Mestský úrad obstaráva dodávateľa pre cyklotrasu na Pezinskej ulici, ktorá bude prechádzať cez lúku oproti bývalej čerpacej stanici Jurki a ďalej cez priemyselný park. Spájať bude priemyselné areály a končiť má na Továrenskej ulici. Úrad pripravuje aj jej predĺženie až na koniec Továrenskej ulici samostatne vedenou cyklotrasou, čím sa po rokoch zruší nešťastne spojený peší a cyklistický úruh na chodníku.

Na Pezinskej ulici má byť cyklochodník vedený pri pešom chodníku, zároveň bude súčasťou projektu aj vybudovanie nového pozdĺžneho parkovania pri ceste k obsluhe rodinných domov, aby autá neblokovali cyklistov súčasným kolmým parkovaním. Nové kolmé parkovisko sa vybuduje na súčasnej štrkovej ploche pred vjazdom do areálu bývalého Agrostavu. Celá Pezinská ulica má dostať novú verejnú zeleň so stromami, nové verejné osvetlenie, kedy sa konečne po rokoch osvetlí aj doteraz neosvetlený úsek od Tesca po bývalú čerpaciu stanicu Jurki.

Podľa dostupných údajov z internetu mestský úrad vyhlásil verejné obstarávanie na dodávateľa v novembri s predpokladanou hodnotou zákazky 1,088 mil. eur. Z toho vychádza, že so stavebnými prácami by sa malo začať na jar.

Ďalšia dotácia na cyklotrasu

Mesto najnovšie uspelo aj s projektom výstavby cyklotrasy Partizánska - Cesta mládeže a získalo ďalších vyše 1,6 milióna eur. Navrhovaná cyklotrasa v dĺžke vyše 2,5 kilometra spojí najhustejšie obývané časti mesta Malacky s už spomínanou cyklistickou diagonálou Družstevná - Pezinského.

Súčasťou projektu je i vytvorenie integrovanej autobusovej zastávky slúžiacej ako prepojenie hromadnej dopravy a cyklodopravy. Do zrekonštruovanej autobusovej zastávky sa počas realizácie projektu doplní uzamykateľný prístrešok na odkladanie bicyklov. Zároveň ako doplnkovú cyklistickú infraštruktúru plánuje mesto vystavať sedem elektronabíjacích staníc.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

01.01.2021 18:10:20 | Marcel

To fakt mesto Malacky nema kam "strkat" peniaze ? Nemam ani nahodou pocit, ze tieto projekty za 2,7 mio extremne zlepsia zivot obyvatelom Malaciek. Tak skarede centrum mesta ako maju Malacky by sme na Slovensku hladali asi velmi tazko. Doprava, parkovanie ? Cista katastrofa. Ale hlavne, ze budeme mat cyklotrasu.

04.01.2021 17:31:28 | LPM.sk

Každý má inú preferenciu. Pre niekoho by bol tento projekt zbytočný, pre iných zásadný k zvýšeniu bezpečnosti chodcov a cyklistov.
Mesto na tento projekt získalo dotáciu z fondov EÚ, ktorá pokryje 95%né financovanie.

04.01.2021 21:25:41 | Marian

Sucasny sposob dopravy v meste, ci uz dynamickej alebo statickej je dlhodobo neudrzatelny. Vacsina europskych miest sa snazi presadzovat, aby ludia pouzivali alternativne sposoby dopravy - najma nemotorove. Mozeme byt radi, ze podobnu filozofiu si osvojilo aj vedenie mesta. Treba im za to podakovat. A samozrejme si treba uvedomit, ze pri budovani cyklotras sa casto se*arne vyriesia aj ine lokalne problemy.

10.01.2021 17:37:03 | Miloš

Pre Marian.
Problem by som videl skorej inde, ze v meste sa zhustuje premavka.
1. Je tu vela pristahovalcov, ktori pracuju v priemyselnych parkov. Na jeden 3izbovy byt pripadaju aj 5 ludi. A tych 5 ludi ma auto. A namiesto toho eby presli 200m pesi do obchodu tak idu autom.
2. Vela aut, ktore prechadzaju mesto sa potrebuju dostat na dialnicu. A kedze mesto nema obchvat hlavne od Levar tak sa vsetko stretne v meste(Gajary, Kostoliste, Jakubov,M.+V. Levare, a dalsie dediny.
Preto ak by chcelo mesto znizit pocet aut v meste bolo by najlepsie uz postavit obchvat mesta. A to este nepisem ak na D2 je buracka a odklanaju vsetku dopravu cez Malacky.

15.01.2021 15:06:06 | Marian

Pre Milos.
Suhlasim, ze obchvat je potrebny a zmensi pocet tranzitujucich aut, ale jeho realizacia nebude stat malo a nie je to v rukach samospravy. Zaroven to nevyriesi problemy mimo hlavnych tahov a statickej dopravy , kde nam auta neustale ukrajuju velke plochy z verejnej zelene. Ludia si kupia auto a maju pocit, ze je ich ustavne pravo to auto parkovat na ulici a ak tam miesto nie je, tak ho treba vytvorit.
Bezpecne cyklotrasy maju potencial presvedcit ludi, aby nepouzivali auta na dopravu po meste na kratke a stredne vzdialenosti. Zaroven ludia mozu zacat pouzivat napriklad kombinovany sposob dopravy do prace bicykel+vlak napr. do Bratislavy.
Bez cyklotras nemozeme cakat, ze sa tak stane.