Krátke správy
27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.
30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.
» Archív krátkych správ
Inzercia
Posledné komentáre
peniaze ležia na ulici19.11.2024
Mesto sa opäť uchádza o dotáciu na...
nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...
eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...
Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...
nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...
Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...
Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...
Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...
Príspevky z fóra
Príspevky z tém
otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách
riki18.03.2015
Skatepark Malacky
pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky
občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky
ironik12.02.2015
Skatepark Malacky
Návrh na využitie vnútorných kapacít škôlky
Situáciu v škôlke nepodceňujeme, zaoberáme sa ňou už piaty rok. V minulosti sa zásadne navýšila kapacita materskej školy, získala spätná väzba a názory rodičov a v neposlednom rade sa zmenil a stransparentnil systém prijímania detí do škôlky. Keďže podľa nás existujú rezervy vo vnútornej kapacite mesta a dostali sme informáciu o ukončení spolupráce pri prenájme priestoru na Juhu, snažili sme sa zachovať priestor pre potreby škôlky.Situácia v škôlke je v roku 2014 a roku 2009 úplne iná. V tom čase neboli prijímané ani deti staršie ako 3 roky. Napriek tomu, že sme opakovane dostávali rozporuplné údaje o ich počte či nedoriešené návrhy a márne sme sa dožadovali prognóz vývoja, rozhodli sme o zámene objektov s detským domovom. Hoci riaditeľka materskej školy v tom čase žiadala riešenie zhruba pre 80 detí, dostala od nás možnosť rozšírenia kapacity o 120 miest, pričom poďakovanie za pomoc patrí aj učiteľkám škôlky.
Následne sa upravil a výrazne stransparentnil systém prijímania detí a zaviedli sa jasné a verejne kontroľovateľné kritériá. Stávalo sa, že boli prijaté dvojročné deti (nebolo zriedkavé dokonca aj menej ako dvojročné) na úkor trojročných, ktoré zostávali doma. Zákon pritom výslovne určuje postupnosť prijímania. Postavili sme sa aj na stranu Malačanov na úkor okolitých obcí, kde boli podľa mojich informácií voľné miesta.
Výsledkom tejto snahy je, že v súčasnosti sú prijaté všetky trojročné deti ku dňu zápisu a tiež deti, ktoré dosiahnu vek 3 rokov k termínu nástupu dieťaťa do škôlky.
Škôlka zostane ako priorita
Dostávam podnety na riešenie rôznych problémov, od škôlok cez mestskú políciu až po šport. Chápem, že každý pociťuje svoj problém za prioritný. Deklarovali sme, že aj do budúcnosti by sme škôlku mali mať v prioritách a malo by byť naším cieľom zabezpečiť ďalšie kapacity pre deti mladšie ako tri roky, ktoré dosiahnu tri roky aj neskôr ako je september 2014. Musíme si však povedať, kde má byť hranica prijímania dvojročných detí. Zákon ustanovuje, že mesto je povinné umiestniť deti nad 5 rokov, môže umiestniť deti nad 3 roky a len vo výnimočných prípadoch deti staršie ako 2 roky.
- Ak by bolo naším cieľom prijatie detí, ktoré dosiahnu tri roky do konca príslušného kalendárneho roka (t.j. štyri mesiace po nástupe do škôlky, čo si viem predstaviť ako výnimočný prípad v súlade so zákonom), z tohto cieľu by sme spĺňali 30 detí, ktoré dosiahnu tri roky do konca októbra. Tieto deti sú aktuálne už prijaté. Podľa dostupných údajov by tak zostávalo nájsť kapacitu ešte pre prijatie 45 detí, ktoré dosiahnu 3 roky v novembri (24 detí) a decembri (21 detí). Ďalších 42 detí bolo narodených až v roku 2012.
- Rozpočet mesta schválený na rok 2014 s kapitálovým výdavkom na riešenie škôlky nepočíta a o pár mesiacov nás čakajú komunálne voľby, kde si obyvatelia vyberú na ďalšie štyri roky svojich zástupcov. Ak by sa ukázalo na základe hodnovernej prognózy riaditeľa materskej školy, že treba Malacky pripraviť na pôrodný boom mladších ročníkov, som jasný zástanca dobudovania tiež nového pavilónu škôlky. Takéto rozhodnutie o dobudovaní, ktoré však už zaťaží mesto finančne, by mali podľa mňa prijať až budúci volení zástupcovia. My im môžeme pripraviť technické zázemie a financie.
- Mesto by však malo dovtedy maximálne využiť najmä vlastné vnútorné kapacity, ale nie na úkor prevádzky inej doteraz fungujúcej mestskej organizácie. Mám za to, že rezervy ešte máme, ale bez súčinnosti vedúcich predstaviteľov mesta a mestských organizácií to z pozície poslanca ovplyvníme ťažšie, môžeme žiadať aspoň o súčinnosť.
Osobne sa zasadím za to, aby sme našli vnútorné kapacity pre rozšírenie miest škôlky, čo sa mi javí ako najreálnejšia možnosť k septembru 2014.
Riaditeľka navrhuje prenajať priestor na súkromnú škôlku
Okrem rodičov aj my poslanci počúvame o priestorovej núdzi. Preto som zostal trochu nemilo zaskočený, keď som dostal ako predseda mestskej majetkovo-právnej komisie v utorok 27. mája informáciu od nášho zmluvného partnera o ukončení nájmu na priestor v areáli škôlky na Juhu a snahe opätovne prenajať priestor tretej osobe. Keďže vo štvrtok 29. mája bolo mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva, hneď nasledujúci deň v stredu som si tieto informácie potvrdil a zistil aktuálny počet detí v škôlke. Nemal som žiadne informácie o tom, že by vo veci boli nejaké rokovania.
Mestskému zastupiteľstvu som preto predložil ústnu informáciu o tomto stave a som rád, že riaditeľka škôlky verejne potvrdila, že mala v záujme dať tento uvolnený priestor do prenájmu tretej osobe za účelom zriadenia súkromnej škôlky (jaslí). Požiadal som preto kolegov poslancov, aby sme neschválili takýto zámer a uložili riaditeľke, aby uvolnený priestor naopak poskytla za účelom dodatočného prijatia detí podľa zoznamu neprijatých. Dovolím si zdôrazniť, že to nie je proti riaditeľke, vyjadrujem sa k veci bezohľadu na osobu.
Primátor mesta nás informoval, že uložil riaditeľke škôlky pripraviť materiál o možnostiach využitia tohto priestoru. Tá ale vzápätí na rokovaní potvrdila mnou spomínanú obavu, že pripravuje prenájom pre súkromnú škôlku (jasle) za cenu 550 € na mesiac. Nebudem tento rozpor medzi dvomi vedúcimi osobami v meste už komentovať ako aj pripomínať, že o prenájme súkromnej spoločnosti RF, spol. s.r.o. rozhodol predtým primátor bez vedomia poslancov. Keďže nám však dal verejný prísľub, že do času rozhodnutia poslancov v júni nedá súhlas s prenájmom, predložil som upravené uznesenie, ktorým sme informáciu len vzali na vedomie a odporučili získať informáciu o kapacitách mesta. Tým tento bod skončil.
Na júnové rokovanie mestského zastupiteľstva ide teda materiál v pôvodnom znení a jeho účelom je schválenie prenájmu. Ide o priestor o rozlohe 70,94 m2 na obdobie 5 rokov. Dôvodom má byť, že "ide o priestor upravený na výchovu a vzdelávanie detí predškolského veku" a "finančný zisk z prenájmu bude vítanou dotáciou". Nič viac o dôvodoch sa v materiále nepíše.
Svoj názor som vyjadril už na rokovaní minulý týždeň. Považujem prinajmenšom za trúfalé voči rodičom hovoriť na jednej strane o nedostatočnej kapacite škôlky a na strane druhej dávať vlastný priestor verejnej škôlky na prevádzku škôlky súkromnej. Nech by tento priestor pomohol hoci len 11 rodinám, aj to sa počíta. Ak sú ale zástupcovia rodičov v Rade škôlky stotožnení s takýmto návrhom, nezostane mi nič iné, len pozorne počúvať dôvody. Pretože vlastný zrekonštruovaný priestor odovzdáme tretej osobe, ale za peniaze mesta chceme rekonštruovať či stavať iný. Nebránim sa ani položeniu otázky, prečo neustále poukazujeme na nedostatok miest, keď si nevážime ani to málo pod nosom.
Pridaj svoj komentár
Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.Komentáre k článku
04.06.2014 10:12:20 | Eva
Pytam sa, co robi este pani riaditelka este na riaditelskej stolicke? Mne osobne sa nepaci, ze vsetky skolky vedie len jedna osoba. Zarazil ma napr. aj vzhlad skolskeho dvora na MS Kollarova a v skolke, kam chodi moje dieta. V skolke mojho dietata su obycajne preliezky a dvor len s malymi obmenami pripomina casy, ked som tam chodila ja). V MS Kollarova je krasny dvor s modernymi hracimi prvkami, detickam som videla odrazadla a pod. Preco taketo nieco nemaju aj ine skolky? Je pravda, ze deticky sa pohraju aj na starsom dvore a maju skvele pani ucitelky, ktore nenahradi ziadne supermoderne ihrisko, ale pouzila by som na vsetky skolky rovnaky meter.04.06.2014 13:58:42 | Iva
Dobrý deň, nechcem sa nikoho dotknúť no pýtam sa robia rodičia svojich detí niečo preto aby sa mali ako v bavlnke? ja osobne som sa napr. podielala na skášľovaní dvora na Kolárovej ul., nosím plasty, papier...nechcem aby to vyznelo že sa chválim to nie ale aspoň takouto formou bezplatnou viem pomôcť...môj muž keď sa zbierali 2% tak hádam celú firmu vyzbieral a píšem to preto že ako som zistila 90% rodičov kašle na čo i len takéto maličkosti..Včera som bola svedkom ako rodičia vôbec sa nezaujímajú o chod škôlky a že nevedia že je takáto možnosť pomáhať a len sa prizerajú že čo to asi tak vláčim v mechoch, je mi do plaču...Viem doba za komunizmu bola iná áno nosili sme si zo škôlky či školy pomôcky a prézenty no bohužiaľ doba je zlá tak by bolo načase nie len kritizovať ale i priložiť ruku k dielu...jediné čo mňa mrzelo keď vyzbierame 2% daní pre škôlku kde máme deti tak sa použijú hoci aj do inej kde treba, no s týmto nesúhlasím ale zrejme ak sú všetky ako jeden subjekt tak s tým nič nenarobím...Pani Eva škôlka na Kollárovej je v celku pekná, pár rodičov pomohlo s maľovaním plota a keď píšete o vynovených hracích prvkoch tak ak sa nemýlim tak to bol dar od sponzora a to neviem presne ale ak to tak je tak spozor sa získal cez rodiča ktorého dieťa navštevuje škôlku , sú rodičia krorí pre svoje deti a ich spolužiakov nosia napr. kancelársky papier a pod...a opakovane budem písať ak sa všetci budeme v danej škôlke čo i len maličkosťou podieľať na úprave tak vedzte že vaše dieťa sa bude cítiť ako doma..Čo sa týka p. riaditeľky ja ju síce osobne nepoznám no nikdy som s ňou nemala žiaden problém, vždy bola milá a vedela poradiť a hlavne som zistila že má len jeden meter a je nekompromisná tak nechápem kde ľudia berú tie info a osočujú ju..a na záver na 5 škôlok je jeden p. školník a keď sa človek nad tým zamyslí tak každému musí dôjsť že sa to fyzicky nedá....ja som osobne spokojná ak mám nejaký problém riešim ho na mieste... a nemusím podávať sťažnosti mimo škôlky...04.06.2014 21:06:49 | Lucia
P.Riha mna by zaujimalo ake vnutorne rezervy ste mali na mysli okrem kapacit na juhu? Teda realne 11 miest, ktore teda pripadnu sukromnej skolke. A dalsia vec, 3 roky sa vzdy posudzuju nie k jarnemu terminu zapisu ale vzdy k zaciatku daneho skolskeho roka teda k 31.8. Teda neviem ako posudzujete deti nar.v novembri a decembri ale v ziadnom pripade nebudu mat 3 roky POL ROKA PO NASTUPE. Su to deti 2 -3 mesiace po nastupe, co mne nepride ako vynimocny stav v porovnani napr.s tym, ze budu v 1nastupe deti nar.aj 11/2011 aj 08/2012. Rozdiel bude 10 mes.len pre porovnanie! A stale budu posudzovane ako 3 rocne.Nebolo by zle pripustit si, ze sa jednoducho na tieto deti akosi pozabudlo.
A na druhej strane, medzi riadkami skor citam, ze nie je momentalne ochota hladat ine riesenia teda tym myslim vo vzajomnej sucinnosti ved.predstavitelov mesta ako ste pisali, nakolko je uz jun a akosi neverim v zazraky, ze by sa naslo riesenie napr.do septembra, ci konca roka, ked uz aj tieto deti budu 3 rocne.
05.06.2014 08:53:01 | mateson
Presne tak. Vek sa posudzuje k 31.8. Nie k jarnému zápisu.05.06.2014 09:17:50 | Zuzana
Mna by zaujimalo, na co sa pisu odvolania voci neprijatiu, ked realne si MS nenecha ziadne volne miesto pre taketo deti. V podstate sa len urobi hruba ciara a sucho sa konstatuje, ze ste pod ciarou. Namiesto toho sa prijali deti z oktobra.Neviem preco mam taky pocit, ze by mali byt tieto nov.a dec.deti znevyhodnene voci ostatnym a hlada sa miesto kam ich narychlo supnut. Niezeby som ako rodic nebola vdacna za kazde volne miesto, len mi to pride nefer voci rodicom, ktory napr.budu musiet vodit dieta az z okolia nemocnice napr.na juh PESO, ak nedisponuju autom a ostatne deti si v pohode mohli vybrat skolku podla bydliska. A zase presuvat dieta po pol roku, ked si ledva zvykne na 1 miesto..to lutujem tie deti zase..
Ak sa nahodou aj najdu vhodne priestory pre tieto deti (45 miest nie je zrovna malo),urcite by to malo byt do septembra, aby p.riaditelka mohla ako tak prihliadnut na miesto bydliska a deti primerane prerozdelit.
Z tohoto mi akurat vyplyva jedine, chcete deti porozhadzovat kde sa da a zaplatat dieru. No chudaci deti, akoby uz teraz netrpeli dost tym, ze su narodeni po septembri. Nic proti navrhu a snahe hladat volne vnutorne kapacity ale myslite prosim aj na chudence deti. Neviem si predstavit ako 3 r.dieta slape peso od nemocnice na juh v januari na 8.h., lebo nepatri k solventnym obcanom s autom.
05.06.2014 09:53:00 | Lucia
Dakujem za odpoved p. Riha, z casti som dostala odpoved a som rada, ze ako jeden z mala sa angazujete v tejto oblasti.Vek sa posudzuje k 1.9.dokonca je to uvedene v kriteriach prijimania na stranke MS. Neviem ci je presne v zakone uvedene k akemu datumu, je to v podstate jedno, len by asi MZ malo vediet co schvaluje, ked sa podla toho prijimaju deti.
Co sa tyka priestorovych noriem na 1 dieta, s tym by som si velmi hlavu netrapila, podla mna ani tych 154 prijatych deti tieto normy nesplna.
Za seba mozem povedat, ze s prenajmom akejkolvek casti tretim osobam NESUHLASIM, len by sa mal zistit dostatocny zaujem o tuto lokalitu zo strany neprijatych deti, ako pise Zuzana, lebo asi by naozaj nebolo fer, porozhadzovat deti 5 km od bydliska, prip.prerozdelit uz prijate deti podla bydliska,mozno je tam kopec deti, kt.su priamo z juhu. Nenechat tieto priestory len pre "podciarove" deti.
Ak by aj prenajom nevysiel, co s dalsimi 34 detmi, kam ich umiestnit? Ak sme sa teda zhodli v tom, ze deti nar.do konca roka 2011 by mali byt umiestnene.
Myslim, ze v podstate uz mate jasno, ze hladate priestor pre 45 deti, co su cca 2 cele triedy. V podstate ak ste presvedceny o vnutornych rezervach mesta, radi by sme tiez ako rodicia vedeli kde sa da umiestnit 45 deti. Ak to nechceme riesit presunom uz existujucich zariadeni.
05.06.2014 11:32:13 | mateson
Je to to isté ako s prijímaním detí do ZŠ. Do prvého ročníka sa prijímajú deti ktoré do 31.8 dosiahli vek 6rokov.06.06.2014 11:43:08 | Dana
Urcite sa oplati zabojovat aj o 11 miest. 3.5 tisic eur by nemal byt snad az taky problem hadam. Inak v novele skolskeho zakona platneho od 1.1.2013 je uvedene, ako pisal p. Riha, ze z dovodu zvyseneho zaujmu zak.zastupcov mozno naozaj zvysit pocet deti o 3 na 1 triedu a zohladnit pritom deti mladsie ako 3 roky. Cize neviem ako je na tom kapacitne MS, myslim si, ze p. Riaditelka tiez poskytuje skreslene informacie a nebolo by od veci pozriet sa na realne kapacity.Inak p.riaditelka tvrdila uz asi pred 2 mes.o priestoroch na juhu, ze ich vraj mesto nevyuzije, lebo 3.osoba dostane nejaky prispevok z eurofondu pri otvoreni sukromnej skolky..:) Neviem kde je pravda teda.
Inak, ano, planuje sa otvorit sukr.LESNY KLUB pri Trvalke. Nic proti alternativnym formam vzdelavania, utcite je fajn, ze deti su vonku v prirode ale na ubytovanie maju nieco ako administrativno-skladove priestory byv. Slovakopharmy, fakt neviem ci im toto RUVZ schvalil, su to dost "bojove"podmienky pre 3.r.deti za ktore je podla mna 230 eur+strava dost ale to necham na posudenie rodicov.
Su este ine alternativy na umiestnenie zvysnych 34 deti? Nieco sa hovorilo o priestneni fary a zriadeni dalsej triedy pri fare, kostole...to su ale neoverene info..
08.06.2014 11:12:13 | Peto K.
Prenajom miestnosti na sukromnu skolku je TOTALNA HLUPOST. Chces podnikat? Zozen si iny priestor ale mestsky priestor ma zostat pre mesto. V normalnom meste by primator OKAMZITE ODVOLAL za takyto navrh riaditela. Naj je ze sa hovori kto si ho chce prenajat. Zamestnankyna pod riaditelom!! Ako je mozne?! Prenajom mozu schvalovat iba juzanski smeraci Mracna a Halcin co su spriahnuti koli volbam s riaditelom. Pozrite sa na ich vystupy nic normalne iba destruovat cim IDU PROTI rodicom.08.06.2014 13:23:07 | Rodič predškoláka
Dobrý deň, diskutujúci rodičia..ako rodič síce prijatého predškolského dieťaťa, ma táto téma zaujala a po prečítaní všetkých príspevkov, som si zhrnul nasledovné:1. Dospelo sa ku konsenzu, že deti nar.do konca školského roka 2011 by mali byť umiestnené v tomto šk.roku, nakoľko ide o deti 2-3 mesiace po nástupe.
Toto považujem za správne rozhodnutie z 2 dôvodov:
a)odľahčí sa ročník 2012 a Mesto nebude musieť riešiť rovnakú (ak nie horšiu situáciu o rok + 45 tohtoročných neprijatých detí)
b)z psycholog.hľadiska nie je správne, aby v 1 triede boli zaradené deti nar.v novembri a zároveň v auguste 2012, veď ide už o 3 a 4 r.dieťa a navyše za posledných xy rokov, vždy boli prijaté deti nar.do konca šk.roka, toto by bolo po 1x.
2. Riešime teda vnútorné kapacity pre 45 detí. Netreba zabúdať, že nejde len o m2 ale aj o to, že deti musia mať nejaký dvor a hracie prvky. Čo mi príde ako možný problém hľadať v kapacitách mesta. Naviac, riešenie sa musí nájsť do 15.9., ak má Mesto dostať na tieto deti reálne financie.
3. Považujem za NEHORÁZNOSŤ vôbec rozmýšlať nad prenájmom mestského priestoru. Ak sa podarí vytvoriť priestor pre 11 detí, uložil by som ako POVINNOSŤ RIADITEĹKE, aby prerozdelila všetky prijaté deti (154+11) podľa bydliska. Aby sa prijaté riešenie "nevyhlo účinku", že rodičia odmietnu toto miesto (priznajme sa, Juh je predsa len pre 2/3 Malačanov dosť od ruky), a priznajme si, štátnu škôlku väčšina rodičov volí aj kvôli poplatkom, čiže väčšina z rodičov je "primerane" zarábajúcih a nemá možnosť voziť dieťa každý deň autom. A radšej možno budú čakať na nejaké miesto bližšie bydlisku. (Hoci, by rodičia mali byť radi, že nejaké miesto dostanú..., tým by sa vyhlo diskriminácii týchto detí, keďže nemali možnosť ako ostatní vybrať si škôlku podľa bydliska). To je len môj postreh..
4. V podstate neviem či existuje riešenie a nemám prehľad o mestských priestoroch..všimol som si len témy premiestnenia CVC..nie som zástancom ani odporcom, v podstate je to už dávno vyriešené (tým, že p. Říha konštatoval, že nechce riešiť tento problém presúvaním existujúcich zariadení), no určite stojí aspoň za úvahu zhodnotenie výhod/nevýhod, nakoľko si priznajme, toto zariadenie obýva dosť lukratívne miesto v centre Malaciek, navyše bývalú škôlku, ihneď pripravenú k prevádzke, od 1.9., kde by nebol problém umiestniť 45 detí.
Na druhej strane, ide o zariadenie, ktoré poskytuje mimoškolské aktivity asi cca 600 deťom (z toho z 1/2 z okolitých obcí), síce v nepravidelnom režime (isté dni a hodiny v týždni). No a v neposlednej miere by vznikol nový problém, kam umiestniť toto zariadenie. Toto riešenie mi nepríde ako nereálne (už raz Mesto muselo promptne vyriešiť rovnaký problém pri presúvaní DD a vytvorením škôlky na Rakárenskej a ukázalo sa, že riešenie bolo správne).
Nuž tu si treba zhodniť najmä priority, či má prednosť predškolská príprava alebo mimoškolská, či dáme prednosť deťom z MA/alebo aj z okolitých obcí, či chceme problém vyriešiť teraz alebo ho odsunieme na ďalší rok...
No otázok je viac, keďže som doteraz nenašiel žiadnu odpoveď p. Říhu, určite bude rád (čisto z nezaujatého hľadiska), keby zhodnotil aj túto alternatívu, príp., ak má prehľad o existujúcich vnútorných kapacitách, aby predložil možné alternatívy (okrem tej na juhu). Inak vzniká problém, že tu riešime neriešiteľné a alternatíva vnútorných kapacít asi nebude vhodná.
5. Nová verzia šk.zákona je platná od 1.1.2013, kde sa hovorí o navýšení kapacít v prípade zvýšeného záujmu rodičov, síce p. Hudecová deklaruje, že RUVZ v žiadnom prípade nedovolí navýšenie, otázne je, či vôbec RUVZ ráta aj s touto novelou. I keď ako rodič, by som bol osobne rád, aby sa existujúce kapacity už nenavyšovali, nakoľko napr. na Kollárovej, už sú teraz deti ako sardinky..Lenže sa ukazuje, že nájsť nový mestský priestor, bude skôr utópiou.
6. Neviem či Mesto ráta s babyboomom, nemyslím si, že bol problém pozrieť počet narodených detí za posledné roky a tým vyrátať počet 3-6 ročných. Už raz tu bola daná štúdia a hovorila o stúpajúcom trende až do roku 2020..No ak je teraz taký problém čo so 45 deťmi, čo bude ďalšie roky?! Teraz sa pýšime, že sme umiestnili všetky 3-ročné deti a o rok, či dva? Budeme sa vyhovárať, že sme s takýmto problémom nerátali? Hoci o ňom vieme už dávno?
To sú len moje postrehy, ak sa vyjadria viacerí, budem rád, vrátane p. Říhu.:)
08.06.2014 19:02:07 | Miro
Prosim admina o schvalenie komentara mozno trochu mimo temu ale suvisi. Nikoho nechcem urazit ale prenajom je uplna sprostost. Schvalovat ho moze len Mracna a Hudecova ale ti spolu pecu uz za komunalky. Smer si pripravuje kandidatku na poslancov akoze "nezavislych" ale bude to obycajna smeracka banda. Oslovuju roznych ludi a vsetko je postavene "proti rihovsky" ziadny program nemaju ani riesenie skolok ale len pospinit rihu a blokovat ho. Zapajat idu vychodniarov a maju podporit smerackeho kandidata nejakeho byvaleho policajta zo stupavy co musel odist lebo mal strasne prusery. Takze Smer ide dat kandidata co nema ziadnu skusenost sotva vie o meste ale hlavne ze je. Az sa divit lebo ked na neho vytiahnu tie prusery zo stupavy skonci. Takze necakajte riesenie skolok tieto volby budu o spinavostiach aby Smer ziskal moc v Malackach. Skolky pod vedenim jedneho riaditela nemozu nikdy nic dobre doniest. Musia sa rozpojit ako kedysi byvalo a konkurovat si!! Ale preto sa Smer nasiel spojenca v skolke!08.06.2014 22:49:41 | pre mira
Tym ludom zo smeru su skolky ukradnute. A vsetci vieme kto pana kandidata z juhu podporuje. Panko zo stavebnin. A preco asi? Pre modre oci? Alebo pre dodavku stresnej krytiny po volbach? Bude boj o zachranu obchodov lebo sak keby sa vymenil "nepriaznivy" primator moze nekdo dojst o bubaky. Snad sa bude hovorit o tom pocas kampane.09.06.2014 06:36:04 | Miro
Keďže ma tiež zaujíma téma malackých škôlok, tak som si dal tú námahu a pozrel som si zastupiteľstvo, aj koment p. Slivovej na fb. No veľmi ma zaujala tá inteligentná žena s tou fľašou v ruke. Už keď idem niekde niečo prezentovať, tak aspoň s úctou vystupujem. Či to bol len taký obranný mechanizmus? Inak na jednej strane si zastáva p. riaditeľku a na strane druhej poukazuje na zastupiteľstvo, kde poslanci dali najavo, že p. riaditeľka porušila zákon o ochrane osobných údajov, nevypracovala materiál, ktorý od nej žiadali a teraz si príde s tým, že ide prenajať priestor? Hm, nie je to tak trocha na zamyslenie? Veď si tu p. riaditeľka robí čo chce. Tvrdí, že tak pomôže rodičom umiestniť deti. No pekné od nej, za koľko euráčkov to bude? No to už je mi len pomoc. Keď teda niesú financie, určite by som uvažoval ako p. Ondrovič. Určite to bude menej ako v súkromnej. A vôbec, do CVČ chce dať deti na doobedie, tak to povedala a na Štúrovej sa to už nedá tak spraviť?No nič p. Říha, držte sa a dotiahnite to do konca. Síce kričíte (obrazne povedané), ale v rámci svojich možností a asi sa to mnohokrát ani nijako inak vo vašom postavení voči tomu, čo tam máte ani nedá, ale vaše slová sú zrozumiteľné a viete čo chcete.
Hľadáte voľné kapacity v škôlke, tak ma napadlo, Keď ešte nebola Rakárenska, tak na Bernolákovej bolo 6 tried. Teraz je tam len 5, tam sa nedajú pridať deti?
09.06.2014 11:02:53 | Verona
v orvom rade prosím aj ja admina o zverejnenie príspevku. Bolo by dobre, keby sa zverejňovali všetky, príspevky bezohľadu na koho komentáre poukazujú a nepoužíval sa dvojaký meter. Takže pán Miro, ak ste si pozreli zasadnutie, tak ste pochopili, že schválené ešte nič nieje a že prenájom škôlky či nie , sa bude schvaľovať na najbližšom zastupiteľstve a bude o ňom hlasovať celé zastupiteľstvo a nielen vami menovaní ľudia. Ako som povedala pani riaditeľky sa nezastávam, len sa mi nepáčil prístup pána Říhu a hlavne to, že na prenájom som na tejto stránke upozornila ja v deň zastupiteľstva doobeda, ale admin to zverejnil až nasledujúci deň. Po ďalšie, keďže som len obyvateľka Malaciek . Tiež som bola prekvapená, že z toľkých učiteliek sa nik neprihlásil a riaditeľkou ostala tá istá osoba. Neviem, ale predpokladám, že aj ju volilo zastupiteľstvo, nie ja a vami menovaní ľudia. Poprosím vás nehádžte všetkých do jedného vreca, aj keď tu máme poslancov aj zo Smeru, predsa aj v okrskoch , kde sú nezávislí poslanci majú ,ako ich nazývate smerákov a nik o tom nevraví. Myslím, že je dôležité aký človek je a ako sa správa a nie v akej je strane ( politické presvedčenie je každého osobná vec). A potom hádzať všetkých do jedného vreca. čo sa týka vašich vyčítiek zo zastupiteľstva vybrali ste si len to čo sa páči vám. Ak ten prenájom aj bol proti zákonu, to ja neviem, ale laický rozum, mi potom hovorí, ako je to možné. Veď takéto veci predsa idú cez zastupiteľstvo, alebo nie??? A čo sa týka spolčovania nejakého policajta , poviem len toľko, ja viem zatiaľ len o kandidatúre na primátora o pánovi Říhovi, ktorý sa tým netají a len dúfam, že bude mať nejakých protikandidátov, zatiaľ o žiadnych neviem. Zatiaľ som nepostrehla, aby sa niekto verejne vyjadril. Jediná vec, ktorú riešim je MŠ na Štúrovej ulici a ako predseda rodičovského združenia mám záujem skvalitniť život detí v tejto škôlke nie len s peňazí rodičov, ktorí do škôlky investujú, ale chcem aby mesto ako zriaďovateľ sa začalo starať aj o stav danej škôlky. Myslím, že ani ostatné nie sú na tom bohvie čo , ale to je už na spokojnosti rodičoch detí v daných škôlkach. Takže Miro, budem rada, keď vystúpite na zastupiteľstve so svojimi argumentami. a neprekrúcajte fakty09.06.2014 17:27:53 | Nika
Poprosim o radu LPM (alebo skor konkretne p. Rihu, ktory pri novych pravidlach prijimania presadzoval, aby sa do uvahy nebrala zamestnanost matiek).Koncom novembra moje dieta dovrsi 3 roky, miesto v MS nedostalo, kedze po dovrseni 3 rokov matka nema narok na ziadny prispevok od statu a do prace nastupit nemoze, kedze nema kam umiestnit dieta, ako si ma poradit?
Kedze ste zdoraznovali IBA VEK, vo svojom okoli poznam aspon 5 mamiciek, ktore sice maju o mesiac starsie dieta ( a teda umiestnene v MS, mimochodom tiez k 31.8.nemali 3 roky), su vsak doma s mladsim surodencom, alebo len ocakavaju narodenie babatka, su radi, ze budu mat cas na mladsieho surodenca, zatialco mamicky ako ja zostavaju bez prace. Chceli sme sa vyhnut diskriminacii, tak ako sa jej vyhnut, ked nie je mozne zabezpecit priebezne prijimanie deti v priebehu sk.roka? Matka pride koncom novembra o pracu a dalsich 9 mesiacov (do dalsieho sk.roka), ma zit z coho???
Chapem Vas umysel o zobjektivnenie, prosim zachovat ludsku stranku a podporovat ZAMESTNANOST matiek, ktore to maju po skonceni RD aj tak uz dost tazke!!
09.06.2014 23:14:17 | peto
Precital som si vase nariekanie. Mile mamy zijete v sociku? Kazdy sa ma postarat o seba. Nesuhlasim aby sa z mestskych penazi davalo kazdy rok na skolky. Mesto vam rozsirilo kapacitu. Deti mam odrastene a ja ako vy ziadate skolku ja mozem ziadat parkovacie miesta a stadion. Iba preto ze kricite? Sukromna skolka? Rodina? Skolka v inej obci? Radsej budete nariekat. Za chvilu dojdu rodicia 1-rocnych deti a budu chciet zas skolku. Jedna mama z vlastneho egoizmu len "ja ja ja" aby umiestnila svoje dieta asi chce aby vyhodili ine starsie 3.rocne decko mamy na materskej. Take dieta nema narok ako vase na socializaciu? Si to pletiete skolka neni docasne ulozisko za vasu pracu ale skolka je pre decka na vychovu. Nejake mamy to furt nechapu. O tom juhu pomlcim byt Verona. Juh zapacha smerom a vychodniarmi az to neni pekne. "nezavisly" poslanec JH co robi u smerackeho kalinaka a potlapkava si so sefom mestskeho smeru FF, dalsi praviciar JM co sa z neho stal smerak. Posudzovat podla spravania? Taky smerak JM posudzujme ho co urobil pre Malacky. S jeho zenou dokazali. Si strasne "nezavisla" na videu vidiet proti komu kopes aj aka "slusna" si. Ty tu netaraj o nezavislosti. Neber to ako urazku ale odkial si povodom? Nepristahovala si sa aj ty na juh z vychodu?09.06.2014 23:58:04 | beata
Vážený p.Říha Vaše navrhované a schválená kritéria pre prijatie dieťaťa do školky - teda vek 3 roky se mi nezdá moc správný. Ale to je môj pohľad. Ako som si overovala , veľa detí tohto veku bolo prijatých .Ale veľký počet mamičiek prijatých detí je a ešte bude aj po novom roku na materskej dovolenke , alebo čakajú ďaľší prírastok do rodiny. Zdá sa mi to veľmi ale veľmi nespravodlivé , aby boli tieto deti za týchto okolností prijaté / malé kapacity / , pretože mnoho mamičiek ako tu už bolo spomínané , nemôžu nastúpiť do práce pretože ich dieťa prijaté nebolo , pretože sa narodilo po 31.8.Neviem či som sa správne vyjadrila , ale uvedomujete si čo to môže spôsobiť v rodinách ak im nepríjmete dieťa do škôlky a mamička nemôže nastúpiť do práce??? Ďalej píšete že hľadáte miesta pre vytvorenie nových tried! Pred časom sa mesto pohrávalo s myšlienkou na zriadenie strednej školy v Malackách - Letecká žákladňa na Juhu . A čo tieto priestory. Ja som tam pracovala , je tam veľa nevyužitého priestoru. Je tam veľká nevyužitá kuchyňa s jedálňou , pod ňou nevyužitá spoločenská miestnosť. Oproti , kde bolo letecké krídlo je veľa krásných presvetlených miestností , kde by som si vedela predstaviť materskú škôlku, Je tam celkom pekný dvor kde by sa deti mohli hrať.!!! Načo nám bude stredná škola potrebujeme základ materskú školu to je odrazka pre deti na ZŠ a potom sa uvidí.Ďalej jeden čas Nemocnica ponúkala na prenájom celé poschodie v administratívnej budove??? Možno sa Vám moje nápady budú zdať hlúpe , ale vždy radšej ľladať možnosti ako deti umiestniť ako sa zaoberať myšlienkou že p. riaditeľka toto alebo hento ...10.06.2014 07:50:58 | Nika pre Peta
Mily pan Peto, je vidiet ze uz mate odrastene deti a asi boli v skolke za inych podmienok volakedy. Ano, je dolezite riesit aj ine temy, ja vychadzam z toho najdolezitejsieho a to su deti. Neziadam umiestnenie 1-r.dietata, hranicu sme si uz urcili, pokial citate aj ostatnu diskusiu a ani neziadam vyhodenie ineho 3-r.dietata na ukor mojho, i ked ano, kazde dieta ma narok na socializaciu, a MS nie je odkladisko, ako ale k tomu pristupuju mamicky na materskej s dalsim surodencom, ked starsieho "odlozia" a su pri tom doma s mladsim? Neviem ci sa vobec dokazete vcitit do tohto dietata. Narozdiel od maminy, ktora nemoze byt doma a dieta chape, ze ak je mamina v praci, ono je v skolke.Vsade na celom Slovensku sa prihliada k zamestnaniu matiek, sa spamatajte, tie matky, pridu o miesto. Na zaplatenie sukromnej nema peniaze, rodicia neziju a v okolitych obciach ho tiez neprijali ( a to nehovorim, ze bez auta ako??)
Malo by byt prirodzene a v kapacitach nastavene, ze ked dieta dovrsi 3 roky, matke skonci RD, nastupi do prace a dieta do skolky a nebude cakat doma nezamestnana dalsich 9 mes.na zaciatok dalsieho sk.roka.
Prosim Vas, p. Peto, kym nebude v MA zaklad fungovania, budeme ako v zacarovanom kruhu a to sa chcem vyhnut urazaniu z egoizmu.
10.06.2014 09:45:37 | nzr
ad Verona - riaditeľa MŠ volí Rada škôlky, nie mestské zastupiteľstvo;ad Verona - o fyzický stav MŠ by sa mala starať hlavne p.riaditeľka, jej zástupkyne, údržbári a kompetentní na mestskom úrade, a teda nie prioritne poslanci (schvaľujú financie prevádzkové i kapitálové) a rodičia (platia dane a poplatky);
ad Dana - škôlka-Klubík pri spojenej cirkevnej škole úplne končí k 27.6.2014, nová škôlka bude možno po vybudovaní novej fary a rekonštrukcii priestorov terajšej fary pre potreby cirkevnej školy a škôlky (za 3-5 rokov??);
ad J.Říha - lesná škôlka pri OZ Trvalka bude len jedna trieda pre 15 deti členov tohto OZ (komunita);
ad J.Říha - komu kompetenčne na mestskom úrade spadá školstvo a teda aj MŠ? - nemal by tento dozerať na kroky riaditeľky MŠ? nesuplujú poslanci mestského zastupiteľstva prácu niekoho, kto je za to slušne platený?
10.06.2014 12:12:44 | Marion
Predpokladám, že všetky osoby, ktoré chcú diskriminovať matky so starším dieťaťom v škôlke a mladším doma, si nikdy nemali možnosť vyskúšať aké to je náročné. Byť 9 hodín denne sama s babatkom, ktoré potrebuje mamu na sto percent a 3ročným dieťaťom, ktoré potrebuje zabaviť, samo sa hrať dokáže tak 15minút, inak sa nudí a robi zle, žiarli na babatko, prechádza svojou prvou pubertou, je veľmi vyčerpávajúce, ťažšie ako akákoľvek stresová práca. Všetci platime dane, všetci mame nárok na rovnaké zaobchádzanie.10.06.2014 13:08:33 | Administrator
Prosime diskutujucich, aby vo svojich komentaroch nepodnecovali neznasanlivost a nezneuzivali temu skolok s nesuvisiacimi temami, taketo komentare nebudu tolerovane. V pripade dalsieho nerespektovania bude diskusia uzavreta uplne. Dakujeme za pochopenie.10.06.2014 13:32:50 | mateson
Keď moje dieťa nastupovalo v MA do školky v roku 1993 musela som priniesť potvrdenie zo zamestnania, že som zamestnaná. Malo 4 roky. Nebrať do úvahy zamestnanosť rodičov /nie iba matka je rodič/ je totálne zlé.Naopak, malo by byť prioritou prijímať deti zamestnaných rodičov.10.06.2014 15:04:53 | m.r.
A sme zase v začarovanom kruhu a bez existujúceho riešenia. Nech už sa cíti ktokoľvek diskriminovaný, kritéria sa aj tak budú musieť časom upraviť, možno aj pre nasledujúci šk.rok (alebo nájst a navýšiť kapacity), pretože jednoduché rátanie nepustí.Tento rok bolo 5.a 6.r. detí (musia byť zo zákona prijaté) cca 40. Pre budúci rok zostane z ročníka 2011 cca 45 detí, t.j. 85 detí. Voľných miest je cca 150. Naozaj si rodičia myslíte, že z ročníka 2012 (zostane voľných 70 miest), budú umiestnené všetky deti do 31.8.? Napr. pre tento rok bolo z ročníka 2011 nar. do 31.8. cca 90 detí. Z toho mi logicky vychádza, že budú prijaté deti max. koniec mája, možno zopár z júna. Čo potom rodiča júlových a augustových, hmmm?
Ak nesúhlasíte s kritériom zamestnanosti, aké iné by ste navrhovali? Ja neviem, predsa len som otec ale, všade v okolitých krajinách s kritériom zamestnanosti nemá nikto problém, napr. v ČR existuje bodovací systém, ak má matka zamestnanie prirátavajú sa body, tak ako napr. ak má dieťa v škôlke staršieho súrodenca. Jednoducho sa pracujúcim matkám umožní nástup do práce a matky na RD dávajú miesta priebežne sa uvoľňujúce v priebehu roka. Ja viem, že musí byť vyčerpávajúce mať 2 malé deti doma, lenže v tomto prípade si myslím, že štát a v konečnom prípade aj obec stráca oveľa viac, keď sa zvyšuje nezamestnanosť, než keď dáme priestor mamičkám na RD, aby sa plnohodnotne venovali mladšiemu (tie zatiaľ neprídu o prácu, ako ostatné). To by sme mohli brať aj ako diskrimináciu napr. aj to, že si mamičky mali naplánovať 2 deti po sebe, ak nechcú prísť o miesto (a dieťa sa nestihlo narodiť do 31.8.,)nemyslíte?
Alebo sa zmierte s tým, že bude menej miest. Ja som si vždy myslel, že pracujúci rodič = platiaci dane = zvyšujúci úroveň mesta. Tu platí len jedno zatiaľ, dieťa bez škôlky = nezamestnaná matka=bludný kruh.
10.06.2014 15:49:05 | Mračna
Miro, neviem síce kto si, prečo ma urážaš, ale ak si sa pozeral na MsZ, ja som kritizoval predloženie tejto témy kolegom poslancom. Prečo? Pretože 1. zodpovednosť za škôlky nesie riaditeľka,2. máme tam Radu v ktorej sú o.i. i dvaja poslanci
3. máme komisie, ako poradný orgán MsZ, i pre školstvo
4. na meste sú zodpovední zamestnanci i pre školstvo
5. na zastupiteľstvo 19.6. má predkladať p. riaditeľka materiál
Na dôvažok, z diskusie vyplynulo, že táto téma bola už na meste riešená a dokonca p. riaditeľka dostala v tejto veci od primátora konkrétne úlohy.
Zásadne nekomunikujem s niekým, kto je neslušný. Teraz som to urobil, pretože vytváraš úplne nezmyselné konštrukcie. Čože to ja mám spoločné s pani Hudecovou? Čomu to má slúžiť?
Napriek všetkému, ak máš záujem o diskusiu na ľubovoľnú tému, teda i škôlky, ja som Vám k dispozícii. Téma by mohla znieť napr. škôlky v MA po roku 2000.
11.06.2014 16:17:28 | Maja
Kto si pozrel záznam z posledného MsZ v máji, rýchlo pochopí koľko rýchlych riešení by sa našlo a nedotiahlo do konca:1. Zrazu by sa našiel priestor pre predškolákov (5.-6.r. deti) cca 20-30 detí, avšak dané deti už majú rozhodnutie o prijatí a sú prerozdelené do tried MŠ a neexistuje žiaľ cesta späť (i keď neviem prečo, je to len vecou komunikácie, aby týmto rodičom bolo oznámené, že ich deti budú navštevovať ZŠ Záhorácka a predsa 6- ročné deti by sa už mali pohybovať v prostredí školy ako tzv. nultý ročník), Konečne jedno reálne riešenie a paradox, p. riaditeľka o tom riešení vie od r. 2010, neviem čo sa teda s ním robilo alebo nerobilo doteraz.
2. Ak nebude schválený prenájom triedy na Juhu - vytvorí sa priestor pre 11 detí (novembrové deti) títo rodičia ale nemajú na výber a budú musiť vodiť dieťa na druhý koniec MA, avšak mali by byť vďační, že nejaké miesto majú.
3. p. Hudecová deklaruje, že vždy sa uvoľní v priebehu roka zopár miest, ktoré doteraz vykryla deťmi, ktorých mamičky boli na RD a pritom stačilo pridať do kritérií okrem veku aj zamestnanosť rodičov a boli by spokojní všetci, lebo prioritne by sa umiestnili deti zamestnaných matiek a v priebehu roka aj deti mamičiek na RD.
4. Dokonca sa uvažovalo aj nad alternatívou škôlky v areáli CVČ na pol dňa na doobedie, zase riešenie pre maminy na RD a zase nedotiahnuté do konca.
Niekedy by stačilo možno viac rozmýsľať a nehľadať riešenia o 5 minút 12 a nemuseli by sme stáť pred neriešiteľnou otázkou. Som veľmi zvedavá, čo sa udeje na júnovom zasadnutí.
11.06.2014 20:51:29 | beata
Pre. m.r. Veľmi krásne a rozumne si to vystihol / hla / . Ak už poslanci z tohto tvojho príspevku nepochopia kde spravili chybu , tak by asi mali vrátiť svoje mandáty a poobzerať sa po niečom inom !!!!!! Inak je som tiež mala 3 deti po sebe . Takže nielen ja ale veľmi mnoho žien vie čo je to byť na RD a byť 24 hodín s deťmi. A nemali sme také možnosti dávať deti do škôlky pokiaľ sme nešli do práce. Tak milé mamičky , neplačte a nehorekujte , že musíte byť s dieťaťom doma a ste unavené , tak aj preto musíte dať dieťa do škôlky, aby ste si oddýchli a teda keď už platíte tie dane ,i napriek tomu , že obsadíte miesto inému dieťaťku , ktorého mamička nutne potrebuje ísť do práce , aby mohla zabezpečiť základné potreby svojej rodiny. Aj ony sú tiež unavené ...12.06.2014 14:06:04 | Marion
Mgr. Ján Miklóssy, ŚŚI, Bratislava v mesačníku: Manažment školy v praxi, 9/2013,článok „ Niektoré kompetencie obce ako zriaďovateľa vo vzťahu k riaditeľovi -povinnosti vymedzené právnymi predpismi“ str. 10, uvádza : „ žiadne právne predpisy neustanovujú ako podmienku prijatia dieťaťa do materskej školy to, že jeho matka nesmie byť na materskej dovolenke s druhým dieťaťom. Rovnako sa prijatie dieťaťa neviaže na trvalé bydlisko rodičov alebo na ich zamestnanie, len na to, či má materská škola voľnú kapacitu. Ak sú takéto podmienky súčasťou podmienok prijímania detí do MŠ, sú diskriminačné, pretože sú v rozpore s princípom výchovya vzdelávania ustanovenom v § 3 pís. d) školského zákona, t.j. s princípom zákazu všetkých foriem diskriminácie“.
Najčítanejšie články
Dnes je 04.12.2024
- Meniny má Barbora
Počasie
- Voľby 2022 (6)
- Voľby 2018 (9)
- Reklama (4)
- Predstavujeme (11)
- Správy BSK (97)
- Životné prostredie (20)
- Kultúra (215)
- Malacky dnes (142)
- Reakcie, názory (72)
- Vybrali sme z pošty (11)
- Cestopisy (8)
- Rôzne (404)
- Šport (257)
- Rozhovory (32)
- Témy (65)
- Mesto (480)
Odkazy
- Mesto Malacky
- Primátor mesta
- Mestské zastupiteľstvo
- Elektronické služby Malaciek
- Bratislavský samosprávny kraj
- ZMOS
- Cezhraničný projekt Paltour