Ľudia pre Malacky » BSK nadviaže na spoluprácu s Dolným Rakúskom, ponad Moravu pribudnú ďalšie cyklolávky

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

BSK nadviaže na spoluprácu s Dolným Rakúskom, ponad Moravu pribudnú ďalšie cyklolávky

Bratislavský kraj a Dolné Rakúsko budú pokračovať v spolupráci aj v ďalšom programovom období 2014-2020. Do konca roka podpíšu už tretiu zmluvu, kde zakotvia spoločné plány pre ďalší rozvoj. Predseda Krajinskej vlády Dolného Rakúska Erwin Pröll a predseda Bratislavského kraja Pavol Frešo označili za spoločné priority dopravu, počíta sa aj s výstavbou štyroch cyklolávok v území medzi Vysokou pri Morave a Malými Levármi. Hovorili aj o obchvate Bratislavy D4, ktorý má byť napojený na rýchlostnú cestu S8 v Rakúsku.

„Sme to práve my dvaja, ktorí nesieme tú najväčšiu zodpovednosť za ďalší rozvoj našich regiónov, je to veľká zodpovednosť, pretože práve tieto dva regióny patria medzi najdynamickejšie regióny v Strednej Európe,“ uviedol Ervin Pröll. Zároveň hovoril o plánovanom cestnom moste medzi Záhorskou Vsou a Angernom, ktorý mal odbremeniť tranzitnú dopravu, no na základe výsledkov miestneho referenda bol most občanmi zamietnutý. „Dá sa povedať z takej reálnej perspektívy, že najbližších 10 až 15  rokov výstavba tohto mosta na základe výsledkov referenda je nereálna. Práve preto sme sa dnes bavili o alternatívach, ako urobiť určité medziriešenia, vyriešiť túto situáciu. A zhodli sme sa na tom, že jedna z možností je zintenzívniť a vylepšiť túto tranzitnú dopravu,“ uviedol Ervin Pröll. BSK preto prišiel s alternatívou prepojenia oboch štátov cyklolávkami. Ervin Pröll túto iniciatívu víta, pretože zlepšia a zjednodušia dopravu aspoň pre peších a pre cyklistov.

„Spoločne sme dokázali, že na rieke Morava vieme budovať mosty. Spoločne sme dokázali, že ich vieme budovať rozumne, efektívne a s najmenšími nákladmi v porovnaní s podobnými mostmi,“ povedal Pavol Frešo. A preto vytvorenie ďalších cyklistických a peších lávok ponad rieku Morava, napr. z Vysokej do Marcheggu, má podľa neho veľmi realistický základ. „Samozrejme, okrem dennej cykodopravy výrazne pomôžu aj rozvoju turistického ruchu,“ dodal župan Pavol Frešo. Lávky medzi Záhorím a Rakúskom by mali slúži najmä cyklodoprave, čím by sa podporilo nielen cestovanie za prácou či za službami, ale aj cestovný ruch. Cieľom je, aby tieto lávky na rakúskej a aj na slovenskej strane končili priamo v obci a aby tak prechádzajúci mohli plynulo pokračovať v cestovaní integrovanou dopravou. Či už autobusom alebo vlakom.  Práve preto BSK plánuje realizovať lávky len na miestach, kde by nepredstavovali zásadný zásah do chráneného územia.

Pri Marcheggu a Vysokej pri Morave má v budúcnosti vzniknúť aj prepojenie diaľnice D4 a rakúskej rýchlostnej cesty S8. Rakúšania chcú prvú časť výstavby S8 spustiť už budúci rok. Druhú časť chcú dokončiť v rokoch 2018 až 2019 a rýchlostnú cestu vybudovať až po rieku Moravu, pričom k hraničnému prepojeniu by mali dôjsť najneskôr v roku 2022.

Premetom rokovania bola aj rekonštrukcia Malokarpatského osvetového strediska, ktoré je v zriaďovateľskej pôsobnosti BSK, na kultúrno-atraktívne centrum. BSK tak chce oživiť typické tradície a využiť danosti cezhraničného regiónu na rozvoj prírodného a kultúrneho dedičstva.

Ervin Pröll zároveň prijal pozvanie na stretnutie Vyšehradskej štvorky v Bratislave, na ktorom sa začiatkom júna strenú zástupcovia metropolitných miest a regiónov. Organizátorom Vyšehradského fóra je Bratislavský kraj a Hlavné mesto SR Bratislava. Nosnou témou rokovaní budú najmä skúsenosti a problémy metropolitných regiónov. Ervin Pröll prisľúbil aktívnu účasť s tým, že budú presadzovať spoločné potreby a priority.




pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

20.03.2015 20:30:58 | Enso

Výborná investícia 5 mostov pre 4-roch cyklistov ročne. To ozaj pomôže rozvoju regiónu. Vlastne to je úspech, mohlo to skončiť vybudovaním 10 koridorov pre migrujúce žaby.