„V súčasnosti sa pripravuje verejné obstarávanie a zmluva s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR,“ informovala hovorkyňa mesta Michaela Janotová. Celkové náklady projektu elektronizácie budú 1 052 959 eur, mesto sa na tejto sume podieľa piatimi percentami. Realizácia závisí od verejného obstarávania, ale predpokladaný termín je do jari 2016.
Podľa informácií z mesta projekt prinesie dovedna 41 služieb. „Pôjde o zelektrizovanie všetkých služieb, ktoré v súčasnosti úrad poskytuje a pribudne niekoľko nových,“ dopĺňa hovorkyňa. Elektronické vybavovanie úradných úkonov má znížiť administratívnu záťaž a štandardizáciou procesu prispieť k transparentnosti interakcie medzi klientom a mestom.
Elektronizácia služieb mesta Malacky a partnera – mesta Stupava prispeje tiež k naplneniu vízie eGovernementu v Slovenskej republike. Podľa informácií z materiálu Z 76/2011, ktorý schválili poslanci v júni 2011, budú elektronické služby podľa typu rozdelené na transakčné (vyžadujúce obojsmernú komunikáciu) a informačné (jednosmerná komunikácia medzi verejnou správou a občanom, podnikateľom).
V prípade Malaciek pôjde o tieto:
Informatizácia miestnej samosprávy je jednou z hlavných prioritných oblastí vlády Slovenskej republiky v rámci informatizácie spoločnosti, ktorá má viesť zvyšovaniu spokojnosti občanov, podnikateľov a ostatnej verejnosti so samosprávou. Od projektu si realizátori sľubujú zefektívnenie a zvýšenie výkonnosti a kompetentnosti samospráv Malaciek a Stupavy.
Už v súčasnosti funguje portál www.egov.malacky.sk, ktorý takisto poskytuje služby samosprávy v elektronickej podobe. Vďaka novému projektu ich bude oveľa viac.
Tému elektronizácie služieb samosprávy sme otvorili minulý týždeň príspevkom Komunikácia s úradmi sa presúva na web