Preteky sú súčasťou medzinárodných seriálu Medzinárodných majstrostiev Slovenskej republiky. Na štart by sa malo postaviť 105 pretekárov, dokonca dve ženy. Z domácich pretekárov to budú Vladimír Blusk, Filip Haranta, Vladimír Blusk, ml. a Petra Harantová. Hlavným usporiadateľom podujatia je Racing Club Záhorák.
"Zorganizovať takéto preteky nie je jednoduché. V apríli sme sa rozhodli, že do toho ideme a potom sme museli začať vybavovať množstvo povolení," hovorí Ľubomír Haranta. Dopravné obmedzenia nezainteresovaní neprijali s nadšením, podľa niektorých takéto podujatie nepatrí do centra. "Je zámer časom presunúť preteky mimo centra, napríklad do okolia Priemyselnej ulice, ale nato je potrebné opraviť cestné komunikácie. Tento rok bol toto jediný možný variant okruhu," odpovedal Filip Haranta v reakcii na podnet na FB stránke LPM.sk.
Takýto druh pretekov sa bežne koná aj centrách miest. O týždeň neskôr (28. 9.) zažijú motocyklovú slávu Holíčania, kde organizujú Medzinárodné majstrovstvá Európy vingate oldtimer - motocyklové preteky (6. ročník), pričom depo je umiestnené priamo v areáli Holičského zámku. Motocyklové preteky sa vrátili po šestnástich rokoch aj do Kopčian. Tunajší Moto club výrazne pomáha aj Malačanom.
"Vy, obyvatelia Malaciek, žijúci v tesnej blízkosti trate, máte jedinečnú výhodu sledovať dianie na trati priamo z pohodlia vašich bytov a domov. Zároveň sa vás najviac týkajú obmedzenia vyplývajúce z organizovania podujatia. Obmedzenia sa týkajú zákazu parkovania na vyznačených miestach v mape trate a neprejazdnosti ulice Partizánska. Preto vás prosíme o zhovievavosť, pretože od soboty 21. 9. od 18.00 h do nedele 22. 9. do 18.00 h nebudete môcť na vašom parkovacom mieste zaparkovať.
Vopred sa ospravedlňujeme za spôsobené nepríjemnosti a ďakujeme, že takto podporíte oživenie tradície, ktorá začala v Malackách už v roku 1971 a jednoznačne do Malaciek patrí," odkazujú organizátori z Racing Club Záhorák.
Zóny zakázané pre divákov z dôvodu maximálnej bezpečnosti
Trať v dĺžke 1480 metrov.
V nedeľu 22. 9. 2013 od 8.00 do 18.00 h z dôvodu športového podujatia v Malackách bude zmena v organizácii dopravy
Riešenie autobusových zastávok:
Malacky, Okr.súd; Malacky, pomník padlých; Malacky, Sasinkova a Malacky, M.R.Štefánika 1400 budú dočasne zrušené bez náhrady
Obchádzkové trasy:
• smer Bratislava - autobusy zo železničnej stanice budú vedené cez Nádražnú ulicu (bude obojsmerná) s následným odbočením v smere na Stupavu, rovnaká trasa aj z Bratislavy
• smer Studienka a Rohožník - autobusy zo železničnej stanice budú vedené cez železničné priecestie po Pezinskej ulici s pokračovaním v smere na kruhový objazd (pri Tescu) ďalej k nadjazdu s odbočením na Studienku a Rohožník
• smer Pernek - autobusy zo železničnej stanice budú vedené cez železničné priecestie po Pezinskej ulici s pokračovaním v smere na kruhový objazd (pri Tescu) s odbočením na Pernek
• smer Veľké Leváre, Gajary, Záhorská Ves - autobusy zo železničnej stanice budú vedené cez železničné priecestie po Pezinskej ulici s pokračovaním v smere na kruhový objazd (pri Tescu) ďalej cez nadjazd s odbočením doprava k zastávke Slovakia
Zdroj: www.malacky.sk
Prvé motocyklové preteky sa v Malackách uskutočnili 30. mája v roku 1971 pod názvom Rýchlostné preteky sériových motocyklov. Jazdilo sa v triedach 50, 125 a 250 cm3. Celkovo štartovalo 20 jazdcov, z toho trinásť Malačanov. Od roku 1972 už boli päťdesiatky súčasťou majstrovstiev Slovenska, preteky sa konali v strede mesta, no od roku 1973 sa pre prestavbu križovatky presťahovali mimo centra, o rok neskôr tu už štartovali aj pretekárske špeciály. Do centra mesta sa podujatie vrátilo v roku 1978. V roku 1983 sa tu v kubatúre 50 cm3 (o rok neskôr ju nahradili osemdesiatky) jazdilo už o body do federálnych československých majstrovstiev.
Na trati sa počas šestnástich ročníkov predstavila celá slovenská špička na čele s Petrom Balážom, Rudolfom Mitošinkom, Ernestom Korčákom, svoj debut na okruhoch tu v sedemdesiatych rokoch zažil Pavol Dekáne. V Malackách bolo v prvých ročníkoch špecialitou, že sa tu počas jednej sezóny konali aj dve podujatia, na jar a na jeseň. Celú históriu malackých pretekov odštartoval ako riaditeľ už v spomínanom prvom ročníku 1971 Arnold Gašpar, s ktorého menom bola spätá celá história okruhu. Aj preto si súčasní organizátori z Racing Clubu Záhorák chcú uctiť jeho pamiatku práve týmto podujatím, ktoré ponesie jeho meno.
Zdroj: www.moto-cup.sk
Odporúčame aj príspevok M. Macejku Prvé motocykle v Malackách na Malackých pohľadoch. Spomienky...
Zľava: Vladimír Haranta, Filip Haranta, Vladimír Blusk, ml., Vladimír Blusk, Juraj Blusk
Teší sa na vás tím organizátorov...