Krátke správy
27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.
30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.
» Archív krátkych správ
Inzercia
Posledné komentáre
peniaze ležia na ulici19.11.2024
Mesto sa opäť uchádza o dotáciu na...
nobody15.04.2024
Sasinkova ulica môže prejsť obnovou...
eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...
Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...
nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...
Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...
Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...
Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...
Príspevky z fóra
Príspevky z tém
otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách
riki18.03.2015
Skatepark Malacky
pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky
občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky
ironik12.02.2015
Skatepark Malacky
Rozbehne sa v Malackách výroba protichrípkovej vakcíny?
V aktuálnom čísle týždenníka TREND je uverejnený príspevok Gabriela Beera o chystanej výrobe slovenskej protichrípkovej vakcíny. Investorom je Správa štátnych hmotných rezerv. Jej zástupcovia sú vo vyjadreniach veľmi opatrní, odvolávajú sa na rešpektovanie zákona o ochrane utajovaných skutočností. Indície však autora zaviedli do Malaciek.Všetko nasvedčuje tomu, že vírusová fabrika bude u nás v už postavenej hale v priemyselnom parku.
Veľkú štátnu investíciu sprevádza extrémne ticho a na také narazil Gabriel Beer aj v prípade Malaciek.
"Pátranie po novej hale na Záhorí bolo komplikované. SŠHR sa v komunikácii zaštítila utajením projektu. Hovorkyňa mesta Malacky Michaela Janotová najprv netušila o ničom. Neskôr sa ozvala a pripustila, že niečo podobné sa pri meste predsa len realizuje. Primátor Jozef Ondrejka tiež nechcel nič bližšie k projektu povedať: "Ak máte informácie o nejakej stavbe v utajovanom režime, tak je potrebné, aby sa obrátili na toho, kto rozhoduje o utajovanom režime, alebo staviteľa. Tam si, prosím, žiadajte informácie, ktoré vás zaujímajú."
Píše v príspevku Tajná vírusová fabrika Gabriel Beer v TREND-e z 10. mája.
Kým na východe došlo aspoň k nejakému "verejnému" prerokovaniu (na internete možno nájsť zverejnenú štúdiu vplyvov na životné prostredie (EIA) týkajúcu sa pôvodne plánovanej fabriky na pandemickú protichrípkovú vakcínu v Šarišských Michaľanoch), informáciu o tom, že by podobná debata bola aj v Malackách, sa nájsť nepodarilo.
Ubezpečujem Vás, že prenesený výkon štátnej správy v stavebnom konaní sa mesto Malacky snaží vykonávať v zmysle platného zákona a platných právnych predpisov, to znamená aj to, že ak si nejaká stavba vyžaduje posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), tak posúdená musí byť. Pokiaľ má ktorýkoľvek účastník stavebného konania pochybnosti pri územnom alebo stavebnom konaní, môže sa proti rozhodnutiu mesta odvolať," napísal TRENDU J. Ondrejka.
Zo stanoviska necítiť, že by vedenie okresného mesta vnímalo ako problém to, že sa v jeho blízkosti bez zverejnenej analýzy vplyvov na životné prostredie stavia výrobňa, v ktorej sa má na kuracích embryách množiť živý rizikový vírus chrípky. Podľa dostupných informácií má farbika dokázať za nieľkoko mesiacov spracovať 5,25 milióna vajec a vytvoriť pritom asi tristo ton rôzneho živočíšneho odpadu. Napríklad mŕtvych infikovaných kuracích embryí.
Podľa zisťovaní TRENDU sa zatiaľ žiadna farmaceutická spoločnosť k malackej linke nehlási. Ani k tomu, že tu rozbehne výrobu a bude ju garantovať.
Zdroj: kurzívou citácie z TRENDU z 10. mája 2012
O vírusovej fabrike, ktorá by mala stáť v našom meste, sa mala možnosť malacká verejnosť dozvedieť prvýkrát až z príspevku Gabriela Beera.
Fabrika pre výrobu vakcín na pandemickú chrípku mala stáť pôvodne v Šarišských Michaľanoch v areáli spoločnosti Imuna Pharm, ktorá mala výrobu garantovať. Začiatkom roku 2010 ich oslovili zo štátnych rezerv, mali si vybaviť získanie osvedčenia o priemyselnej bezpečnosti od Národného bezpečnostného úradu. Podpísali zmluvu o budúcej zmluve, v nej mali postkytnúť za symbolické euro pre projekt pozemky a nevyužívanú halu. Začal sa proces posudzovania vplyvov na životné prostredie v Šarišských Michaľanoch a potom nastalo ticho. Z EIA o informovaní verejnosti o zámere vyberáme:
Dotknutá obec informovala verejnosť o zámere spôsobom v mieste obvyklým, a zároveň verejnosť informovala, kde a kedy je možné do zámeru nahliadnuť. MPŽPRR SR podľa § 23 ods. 1 zákona zverejnilo oznámenie o predložení zámeru navrhovanej činnosti a zámer na svojej internetovej stránke www.enviroportal.sk 26. 07. 2010
Ministerstvo požiadalo aj obec Šarišské Michaľany, aby zo zákona informovalo verejnosť. Na obecnom úrade sa 12. 10. 2010 uskutočnilo verejné prerokovanie navrhovanej činnosti. Pozvánka pre verejnosť bola zverejnená na úradnej tabuli mesta. Na rokovaní sa nezúčastnil žiaden zástupca verejnosti a obci Šarišské Michaľany neboli od verejnosti doručené ani žiadne pripomienky k zámeru.
Rozbehnutiu výroby vakcín na pandemickú chrípku v Malackách by malo podľa zákona 24/2006 Z. z. (príloha 8 Zoznam navrhovaných činnností podliehajúcich posudzovaniu vplyvu na životné prostredie) predchádzať posudzovanie zámeru cez EIA rovnako ako v prípade Šarišských Michaľan.
V Malackách zatiaľ verejnosť o zámere informovaná nebola, podľa autora príspevku Gabriela Beera, s ktorým sme aj telefonovali, o výrobe protichrípkových vakcín v našom meste najskôr netušila ani hovorkyňa mesta. Redaktor TRENDU komunikoval priamo s primátorom.
Jozef Ondrejka je členom dozornej rady Eurovalley, a. s., akciovky ktorá spravuje priemyselný park v Malackách. V roku 2005 do spoločnosti vstúpil veľký developer HB REAVIS GROUP. Na internetovej stránke Eurovalley, a. s., ktorá má sídlo v budove MsÚ na Radlinského 2751/1, je posledná pridaná aktualita z januára 2009!
Minulý rok predala spoločnosť Eurovalley, a. s. viac ako hektár pozemkov v sektore C priemyselného parku za cenu, ktorú Správa štátnych hmotných rezerv neprezradila. To prečo nominanti SDKÚ-DS v SŠHR nevyužili na východe ponuku pozemkov za euro a dali prednosť kúpe nových, si môžeme len domýšľať. Podľa informácií TRENDU práce na hale v priemyselnom parku finišujú a čoskoro by mali nastúpiť montážnici technológie.
Pridaj svoj komentár
Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.Komentáre k článku
14.05.2012 16:25:50 | Jana
A vraj dobre miesto pre zivot...to uz asi nebude...aby sme sa radsej odstahovali :(14.05.2012 19:22:18 | Marián Andil
Nemám slov, takýto závod a ešte k tomu tak blízko obytných zón ... Obyvatelia mesta neboli informovaní o zámere a úrad dal súhlas na výstavbu prevádzky, ktorá vyprodukuje stovky ton infikovaného živočíšneho odpadu.V Šariškých Michalanoch to samospráva zverejnila, naša samospráva nie.
Keď to štát stavia v režime utajenia, tak to mali stavať niekde vo vojenskom obvode v lese a aby to bolo strážené ... a nie niekoľko sto metrov od obytných zón a 200 m od plánovanej rekreačnej zóny 3 duby.....
Kedy to chceli občanom odtajniť? Až tam začnú voziť tie milióny vajec?
Ja sa po rôznych priemyselných závodoch pohybujem 12 rokov a všade sa stávajú raz za čas havárie .... ale v tomto prípade ani nemusí byť havária, stačí, že sa nakazí niektorý zo zamestnancov a potom pôjde do obchodu a kopa ľudí môže ľahnúť do postele ....
V odstavci „vaječný problém“ je písané, že budú používať pri výrobe formaldehyd... jeden závod čo požíva pri výrobe formaldehyd tu už máme, tak prečo nepridať ďalšieho .... nemám slov.
Nikde na internete sa nedá nájsť správa o posudzovaní vplyvom na životné prostredie (EIA) ale podľa zákona č. 24/2006 Z. z. však mal tento proces prebehnúť.
Viď.
Podľa zákona č. 24/2006 Z. z., PRÍL.8 ZOZNAM NAVRHOVANÝCH ČINNOSTÍ PODLIEHAJÚCICH POSUDZOVANIU ICH VPLYVU NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
4. Chemický, farmaceutický a petrochemický priemysel
Rezortný orgán: Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky
3. Chemické prevádzky, t.j. prevádzky na výrobu chemikálií alebo skupín chemikálií, alebo medziproduktov v priemyselnom rozsahu, ktoré sú určené na výrobu:
3.5. prevádzky na výrobu základných farmaceutických výrobkov vyžívajúce chemické, biochemické alebo biologické procesy
14.05.2012 20:46:38 | Mival
Smutne citanie. To co sa deje okolo tohoto tzv. "technologickeho parku" s*i od pociatku - od poklepania zakladneho kamena az po dnes. A bude este horsie, lebo zaujmy obcanov v Eurovalley nikto nehaji a cele je to iba o peniazoch a kseftoch.14.05.2012 21:50:52 | Ivana
Smutne, ozaj smutne, co tu s nami robia....ja neviem, ci plakat,a lebo rozbit niekomu hubu :( ale ani jedno mi nepomoze. Keby aspon informovali ludi, EIU urobili...nieco. Ale takato ignoracia...nedivila by som sa, keby z toho mali nejaki ludia z nasho mesta pekne peniaze. Nedivila...no...smutne :(14.05.2012 21:54:03 | Martin Mráz
EIA už asi prebehla, len to zabudli zavesiť na web :-(V Malackách už nám chýba asi len skládka jadrového odpadu, v ďalšej "päťročnici" asi postavíme :-(
14.05.2012 22:18:11 | Marry B
No moje nervy. To nie ze sem ludia pojdu za lepsim zivotom ale skor poutekaju. To uz co je? Nikomu tu fakt nezalezi na tom co sa tu chysta a nedaj boh zrealizuje? To nikomu nezalezi co tu nechame dalsim generaciam? Sa mi uz asi definitívne rozum zastavuje.cely svet sa zblaznil.14.05.2012 22:32:32 | marian
strasne... nie zavod ale ze taketo dolezite informacie sa clovek dozvie z neoficialnej obcianskej stranky a malacke media cusia a pisu o modrom gombiku... haloooo mestsky pani!!! a proc by pisali? pravda.. naco aj,koho by zaujimalo ze v malackach vznikne liahen virusov! ty obcan bud ticho a plat dane.. este by sa novinari dotkli primatorka a nemu by sa to nelubilo sak lebo on neni primatorom dobreho miesta pre zivot, on je asik primatorom eurovaley!!!"Pokiaľ má ktorýkoľvek účastník stavebného konania pochybnosti pri územnom alebo stavebnom konaní, môže sa proti rozhodnutiu mesta odvolať," napísal TRENDU J. Ondrejka.... nechapem primatora on sa snad docisto zblaznil??
14.05.2012 23:12:54 | marian
redakcia lpm.sk nenasetrila na skener? musi clanok fotit z fotaku? nahradte to a bude to plus!15.05.2012 07:09:55 | jj
Doporučujem okamžité "mimoriadne" zasadnutie mestského zastupiteľstva.15.05.2012 07:31:24 | Martin
Dokedy bude Ondrejka (ani oslovením pán sa tento človek nedá nazvať) rozhodovať v Malackách o ĽUĎOCH bez ĽUDÍ? Čo to máme za primátora, ktorý si tu robí čo chce? Ondrejka toto nie je TVOJE MESTO.15.05.2012 08:28:51 | myzma
poslane do vybrali sme.... hlasujte, nech je to na ociach15.05.2012 08:29:40 | myzma
http://vybrali.sme.sk/novinky/15.05.2012 08:47:36 | Martin Mráz
Súhlasím s názorom \"jj\" a dúfam že poslanci, ktorým záleží na obyvateľoch Malaciek požiadajú o zvolanie mimoriadneho rokovania MsZ (rokovací poriadok § 4 odst. 6) a o výsledku budú informovať verejnosť....15.05.2012 09:54:26 | dobre schovane
http://www.malacky.sk/index.php?page=monitoring15.05.2012 10:13:44 | X
To nevadí, že niečo také bude v Malackách. Dôležité je, aby tam neboli zamestnaní Slováci. Slovák totižto ukradne zo svojej roboty aj to čo nepotrebuje. To znamená, že za pár dni po spustení prevádzky by mal vírus doma aj "Lojza z Hasprunky". A v tom je ten problém. Nezáleží kde taká firma stojí, ale akí ľudia v nej pracujú.15.05.2012 12:44:37 | jana
To naozaj nikto nezastaví Ondrejku a jeho kumpánov?MALAČANIA,zobuďte sa!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je to naše mesto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
15.05.2012 12:45:02 | Jozef
Najst EIA na enviroportali nemozeme pretoze si to vymysleli uradnici velmi dobre. Dali cely projekt do utajeneho rezimu a na ten sa mozu odvolavat pri poskytovani informacii. Nikto nemusi o nicom informovat a zaroven utajeny rezim mozu vyuzit na zakrytie nelegalneho postupu pretoze o nelegalnosti sa nema kto dozvediet kedze sa nic neuverejnuje. A keby sa aj dozvedel odbiju ho tym ze mu neposkytnu ziadne informacie lebo projekt je v utajenom rezime. Aky utajeny rezim ked sa o nom pise vsade. Ak si dame do suvislosti informacie z internetu a trocha pozname cinnost stavebneho uradu tak tych nelegalnosti sa udialo niekolko. Zavod na vychode Slovenska bol schvaleny stavebnym uradom. Pred vydanim povolenia sa ku kazdemu projektu musi vyjadrit prislusny urad zivotneho prostredia a to ci dany projekt podlieha alebo nepodlieha hodnoteniu vplyvov na zivotne prostredie {EIA}. V tomto pripade hodnotenie je urcite potrebne. Na vychode Slovenska asi robia veci transparentnejsie a poznaju stavebny zakon. Tam staveby urad vydal rozhodnutie o umiestneni stavby po preskumani vplyvov na zivotne prostredie cim vlastne stavbu povolil. Zo zahadnych dovodov sa niekto rozhodol umiestnit tuto vyrobu inde {v Malackach}. Kedze bolo asi malo casu tak hmotne rezervy ako investor si kupili pozemok {co na tom ze na vychode ho mohli mat zadarmo ved penazi mame dost}. Tu mal nasledovat uplne rovnaky postup stavebneho uradu ako na vychode. S tym malym rozdielom, ze v ramci priemyselneho arealu uz bolo vydane stavebne povolenie na nejaku standardnu halu pre buduceho investora aby sa netrapil s jeho vybavovanim. Zabudlo sa vsak asi na to ze to povolenie bolo vydane na nejaku skladovu halu a nie na zavod pre vyrobu vakcin. Takze hmotne rezervy sa pustili do vystavby haly a dufali ze pred kolaudaciou poziadaju stavebny urad o zmenu ucelu vyuzitia stavby co aj urobili. Problem je v tom, ze zmena ucelu stavby je mozna za istych podmienok. Ta podmienka je, ze stavebny urad preskuma nove {navrhovane} vyuzitie stavby a kedze ide o zasadnu zmenu {zmena z logistiky na vyrobu vakcin} poziada prislusny urad zivotneho prostredia o stanovisko ci uvedena stavba resp. jej dalsie vyuzitie nepodlieha EIA {hodnoteniu vplyvov na zivotne prostredie}. Kedze sa jedna o tak podstatnu zmenu, ktora takemuto hodnoteniu podlieha malo byt rozhodnutie o zmene ucelu vyuzitia stavby vydane az po procese EIA. Kedze taketo hodnotenie trva niekedy az 6-8 mesiacov tak sa nasi drahi uradnici rozhodli opomenut tuto povinnost. Ved co uz, projekt je utajovany, nemusia sa nikomu spovedat, nic uverejnovat a tak dufali ze sa o tom nikto nedozvie. Obyvatelia Malaciek, okolitych obci, zamestanci okolitych zavodov su nepodstatni. A o zivotnom prostredi ani nehovorim. Takze statni uradnici, ktorych ulohou by malo byt chranit zaujem mesta a teda jeho obyvatelov sa rozhodli porusit zakon a to hned niekolkokrat. Investor {hmotne rezervy} sa rozhodol pustit do vystavby niecoho co im stavebne povolenie nedovolovalo, nasledne poziadali o zmenu ucelu vyuzitia stavby bez akehokolvek posudenia zmeny a jeho vplyvov na zivotne prostredie, stavebny urad Malacky rovnako zmenu neposudil a jej posudenie ani nevyzadoval a zmenu stavby povolil a prislusne organy sa tomu prizerali. Co ich k tomu viedlo si mozeme vsetci domysliet.15.05.2012 12:52:45 | Jan
Cinnost stavebneho uradu je riadena vedenim mesta. Taketo rozhodnutie podpisuje statutar mesta primator alebo starosta. AK sa stavebnemu zakonu nerozumie ma tam na to ludi, ktori sa v tom vyznaju. Preco ich tam drzi..!!!!!15.05.2012 13:02:33 | Martin S.
Ja sa poseriem z toho Ondrejku. Ze vraj ak ma ktorykolvek ucastnik konania pochybnosti moze sa proti rozhodnutiu odvolat.p. Ondrejka, ucastnikom konania by teoreticky mohla byt verejnost avsak ta by sa o zamere musela najskor dozvediet. Kedze projekt utajujete tak sa o nom nemohla dozvediet a kedze sa o nom nemohla dozvediet tak nemohla vzniest namietky a teda mohli ste nelegalnost kludne zakryt.
Tak neklamte
15.05.2012 13:09:15 | treba to dat do kriminovin
noviny@joj.sk15.05.2012 13:28:28 | Sydney
Nepomoze nam vsak ani bedakanie - treba zacat upovedomovat obyvatelov a riesit to silou ludu. Moznosti odporu je vela ...15.05.2012 13:44:31 | Kamil
Je treba zrušiť cenzúru mestských médií !!!!!!!!!!!15.05.2012 16:52:02 | nobody
trocha čierneho humoru:čo nechytíme sami, to nám dodajú štátne hmotné rezervy...
15.05.2012 18:46:14 | malacan
ak je to vsetko pravda co sa tu pise, tak onedlho o tom bude vysielat aj Markiza a Jojka v spravach a bude z toho tak velky skandal v Malackach, ze to terajsi primator uz nedokaze ospravedlnit pred verejnostou a nikto mu to neodpusti ak sa dokaze, ze vedel o tej stavbe, ze sa tam budu robit vakciny, ze mala byt o tom informovana verejnost a malacania sa to namiesto od neho dozvedeli z nejakeho casopisu a oklukou a obyvatelia okolia neboli informovani co sa im bude za plotom vyrabat.Takyto projekt nemoze byt utajovany, s*i to porusovanim zakona a obchadzanie zakonom predpisanych postupov a zvysovanim rizika sirenim epidemie v prilahlej obyvanej oblasti, ktorej sa nikto nepytal, ci s tym suhlasia. Ved tam musi byt aj zakonom predpisany okruh ako daleko od domov sa moze taky objekt nachadzat ked budu na dvore skladovat tony odpadu biologickeho alebo ho prevazat cez tie ulice a okolo domov. Taketo fabriky sa stavaju v malo obyvanych oblastiach, mali to postavit na vychode v pustatine a nie v husto obyvanej oblasti15.05.2012 19:15:09 | Marion
Je naozaj absurdne, ze je to utajovany projekt, ale zaroven sa stava v intravilane mesta, blizko sidliska a rodinnych domov. A tiez je absurdne, ze o tom moze rozhodnut v meste jeden jediny clovek - primator. A zase je to o nas, bez nas, to ludi najviac nastve. On by fakt mal uz z toho postu dobrovolne odist pre neschopnost rozumiet svojim spoluobcanom, ktorych takto absurdne zastupuje. Nikto neuveri, ze z toho nic nema, ziadnu proviziu.15.05.2012 19:49:51 | odvolanie
Veď to je priznanie v priamom prenose čo poslal Trendu- citujem -Pokiaľ má ktorýkoľvek účastník stavebného konania pochybnosti pri územnom alebo stavebnom konaní, môže sa proti rozhodnutiu mesta odvolať," napísal TRENDU J. Ondrejka.Takže jasne primátor priznal, že "mesto" už rozhodlo,ale zároveń rečami o utajenej stavbe priznal verejnosti, že žiadne územné ani stavebné pripomienkové konanie pre občanov a pre verejnosť nebolo doteraz ani začaté oficiálne. AKo sa ľudia mohli odvolať proti rozhodnutiu mesta, ke´d to rozhodnutie nebolo zverejnené ani na stránke mesta ani v mestských médiách ani inde? Ako mohlo mesto o tom rozhodnúť bez vedomia všetkým poslancov? Ako je to možné že o tom neboli informovaní poslanci MZ? Alebo je primátor Boh a keď je členom Eurovalley tak je mu dovolené čokoľvek aby podpísal ? vyzerá to tak že ánolPrimátorovou povinnosťou bolo informovať poslancov o tom čo sa chystá v Eurovalley, lebo jeho mesto nominovalo do tejto funkcie a občanom metsa sa zodpovedá. Lenže keď pán primátor nie je schopný informovať poslancov o tom čo sa deje v predstavenstve Nemocničnej keď tam vždy na rokovaní Nemocničnej sedí ako jediný zástupca mesta sedí a poslušne odhlasuje všetky zvýšené poplatky pre pacientov evidentne aj čo sa deje v Eurovalley utajuje pred vlastnými poslancami a pred ľuďmi, ktorí sme ho volili. Malacky- zlé miesto pre život- Ďakujeme pán primátor! Nie mesto, ale vy osobne ste rozhodli- o nás bez nás.Posúdená musí byť - tá fabrika jej vplyv na životné prostredie- dobrý alibizmus- ale vy ste to chceli dať asi posúdiť až keĎ bude tá fabrika dostavaná, úplne na poslednú chvíľu a ľudia by už s tým nemohli nič urobiť, lebo by ste povedali ľu´dom, že to stálo veľa peńazí akcionárov tá fabrika a kto by im to potom zaplatil, že?15.05.2012 20:22:39 | marian
narod chce odvolat ondrejku... po ondrejkovi moze dojit len zlo.. dnes nema ondrejka nasledovnika sa uvedomte ci chcete otvorit brany nenazrancom,populistom a samozvancom... aky je vyber? sns si da pozemkovu hamarovu? alebo sa vrati senior exprimator moravcik? chran nas boh pred tymito dvomi ludmi! tak kto? suchy novota(nicek)? stbak zo zahorackej? pristahovalec a xenofob? alebo velky obhajca sprenevery? stale ma nenapada nikto.. nerobte unahlene veci lebo moze byt este horsie!15.05.2012 21:45:10 | sestra
Ty hovor za seba Marian, sestry chcu Rihu za primatora, aj ked on nechce byt primator, aj ja chcem aby bol Juraj Ríha primátor, roky dokazuje ze vie robit pre obycajnych ludi a riesit problemy Malacanov a vyriesil uz vela veci, ktore terajsi primator vzdal a je v rovnakom veku ako bol Ondrejka ked prvy krat vyhral volby- je sympaticky, vzdelany, dokonca vzdelanejsi nez terajsi primator,je tu vzdy pre Malacanov ked treba ochotny a velmi rada mu aj s kampanou pomozem ked sa nekedy rozhodne kandidovat zadarmo. Bude rovnako dobre vyzerat na kalendarikoch pre babky ake volakedy daval Ondrejka tlacit svoje kalendariky pre babky Malacanky. Sak ho uz len babky volia, mladi ani nechodia volit a sedia doma na zadku ,ked su volby, keby isli aj mladi ludia volit ostatne volby, uz mame dnes primatorku a nie toho stareho primatora co ludom nic nepovie dolezite co sa ich tyka iba plat berie z dani od malacanov.VOTE for Juraj RIHA!15.05.2012 22:02:16 | marian
keby sme mali primatorku (hamarovu???) u moci je moravcik.. hamarova si bez moravcika ani nevytrie zad** .. moravcika malacky zazili a spamatavaju sa z toho dodnes!!! ludia ako hamarova malacky nespasia!!!15.05.2012 22:11:08 | tupec
Ti vajicka potom mozu dodavat do lidla, bile, kauflandu a teska. Sak tupy blbon to kupi. Blbon si da aj na huavu nasrat.16.05.2012 04:51:05 | volic
Marian netrep, hocijaky iny primator by bol asi lepsi primator nez tento tu co tu je.Nech si vstupi chlapec do svedomia,ci nema zodpovednost pred obcanmi za to co robi alebo vobec nerobi pre nich.Ked si neplni svoje zakladne povinnosti voci svojim obyvatelom a volicom tak nech ide kade lahsie, za co ho mesto plati,aby nic nevedel a nic nerobil, ked ma, zasiahnut v prospech obcanov a nezamlcovat dolezite skutocnosti, to je jeho psia povinnost . A Hamarova neni taka blba zena aby nou ovladal Moravcik.Teba sa nikto nebude pytat koho ma volit, ked su ludia nastvani.Tomu sa hovori vrchol drzosti alebo vrchol blbosti ako sa teraz sprava.16.05.2012 08:10:25 | Marcela
Ondrejkovi je uz tusim uplne jedno co si o nom budu mysliet ludia, ked im taketo veci robi za chrbtom, preda svoj dom v bazinach a pojde na Sejsely, myslim, ze sa mame este na co tesit...priznam sa, ze ja fandim tymto mladym ludom, dovtedy som politiku nesledovala, ale ich program som si odlozila, pekne sa v nom da skrtat. Ved oni nahradzaju (ne)cinnost uradu vypustaju jedno VZN za druhym, riesia problemy, ktore mesto nechalo roky hnit a narast do obrovskych rozmerov, vytvorili alternativu mestskej propagande a nahradili mestske media. A to ich je kolko, destat-dvadsat?! Ja uz mam vo volbe primatora jasno aj ked to meno este nepoznam. Bude to ten co ziska podporu tychto mladych ludi.16.05.2012 08:30:54 | pre sestru
Vážená sestra, prestaňte sa už raz Vy, čo ste v produktívnom veku, navážať do "babiek". To čo je zvolené na akejkoľvek úrovni v tomto štáte by som nevolila v žiadnom prípade ani, ako "babka" a preto som aj prestala chodiť na voľby, aby ste dostali priestor ukázať aký život si zvolíte Vy, "mladí" . A Vy čo, sedíte, a nariekate v anonymných debatách. Na 1. mája bol zámocký park narvaný ľuďmi, prečo ste ich neoslovili, aby sa Vás zastali nejakou petíciou alebo nejako demonštratívne Vám nepomohli vyjadriť odpor k vedeniu nemocnice? Viete prečo Vás vedenie neberie vážne, lebo vie, že aj tak nič neurobíte, ani sa nebudete súdiť o svoje práva, akurát budete šomrať za chrbtom.16.05.2012 09:41:36 | pre Mariana
Si ty Maroško ale hlupák -namiesto toho aby si osočoval druhých uveď svoje pravé meno, daj do pľacu vecné námety, návrhy ako v tomto meste pokračovať ´dalej, ako riešiť tie naozajstné problémy,a veľmi vážne a v neposlednej miere ak budeme toto poznať a aj Teba určite spravíme kampaň aby Ťa volili aj moravčík a hamarová. Ver mi.16.05.2012 09:48:51 | obcan
Milá nevolička, ktorá ignoruješ voľby a vďaka tebe teraz máme takého neschopného primátora, ktorému dajú hlas už len staré babky, šak som videl kto chodil tieto voľby voliť poslancov do MZ a primátora- iba starí ľudia a mladí sedeli doma na zadku, potom to v tomto meste tak vyzerá, vyhrávajú voľby staré štruktúry s pár desiatkami,stovkami hlasov, mizerná účasť, 2 tretiny malačanov nedošli voliť a kašlú na všetko a potom iba nadávajú že v meste im chýba to aj hento -jediní koho chodia voliť mladí malačania to sú poslanci kandidáti Ludi pre Malacky., lebo vidia že pre toto mesto naozaj robia niečo, alebo Ondrejkových protikandidátov. Velmi sa mýliš, sestry sa budú súdiť po celom slovensku aj v Malackach, bolo to písané aj v hospodárskych novinách, nenechajú do seba neustále kopať, zákon a právo je na ich strane, súdy vyhrajú a nemocničná im bude musieť platiť odškodné, ako slušní ľudia sa doteraz snažili dať šancu zamestnávateľovi aby uvoľnil tie peniaze na platy ktoré ho zákona mal dať, a keď to neurobil, tak sa budú súdiť a nemusia sa prosiť ľuďom v zámockom parku o pomoc a podporu. To že na 1. mája mesto zohnalo plno podnikateľov do parku, lebo sa tam sami tlačili aby zarobili na ľuďoch, to nie je žiadna zásluha ani úradníkov mesta ani primátora, je to úplné minimum, čo mali urobiť a za čo sú p latení z našich daní, ktoré im Malačania platia. Podnikatelia za nimi určite sami chodili a prosili sa im o stánky v zámku.16.05.2012 12:39:10 | .
Milý pan Občan.To že sa budú sestry z Malaciek súdiť je síce pekné a ja im to úprimne prajem. No neviem, či si všetci uvedomujete, že Nemocničná a.s. je súkromná spoločnosť a nikto ani štát jej nemôže prikazovať, aký plat má dávať svojim zamestnancom, pokiaľ spĺňa podmienku minimálnej mzdy. Oni majú tiež svoje práva a ver mi, že pokiaľ sa budú súdiť, tak určite vyhrajú. Uvedomte si, že tu už pár rokov nemáme socializmus, v ktorom mala každá profesia určené koľko má zarábať. Keď chcú sestry viac zarábať, budú si musieť nájsť novú prácu, alebo sa dohodnúť sa so svojim zamestnávateľom. A čo sa týka tej firmy ktorá tu má vyrábať vakcíny, neviem čoho sa tak obávate? Konečne aspoň niekto, kto tu chce investovať. Treba predsa zaplniť tie holé pláne, ktoré tu ostali po lesoch.
16.05.2012 14:17:56 | Malačanka
možno by pomohla nejaká verejná petícia. čo myslíte??16.05.2012 16:37:41 | ano
Nemocničná neni úplne súkromná, majú tam podiel aj mesto malacky aj bratislavský kraj, od ktorého má pán Bardún tú budovu iba prenajatú, aj pozemky nemocnice, nie je to jeho majetok! A jeho psou povinnosťou ako nájomcu je dodržiavať zákon, ak zákon určuje vyššie platy sestrám, pretože je to zariadenie BSK, vje tam zavesená aj cedula na plote nemocnice, že to patrí BSK, že to nie je Bardúnove, ako tvrdí novinárom na tlačovkách. Ked sa BSK naštve môže mu tú zmluvu aj predčasne zrušiť. A keď nebude pánBardún dodržiavať zákon a prehrá súdy so sestrami, lebo právo a zákon je na ich strane, tak budú mať finančné straty za poplatky sestrám a právnikom aj Mesto aj kraj ako akcionári,aj oni majú právo do toho čo hovoriť, uvedomte si to, okrem toho bude mať mesto zasa hanbu v novinách. Ďalšia hanba bude keď túto novú kauzu nevysvetlí a nedokáže že to nemohol ovplyvniť svojím hlasom v Eurovalley.Malačania by sa mali spamätať, podľa TASR a výsledkov volieb bola len tretina ľudí voliť, terajší primátor vyhral nad Hamarovou s rozdielom iba 100-200 hlasov, skutočne to bolo o chlp, keby prišlo o 200 ľudí voliť tak už dnes je iný primátor, vyhrá voľby Hamarová. Len 27 percentná účasť voličov, hrozná bieda, tak sa ľahko vyhrávajú voľby.Takže nech sa pán primátor spamätá a nejde proti záujmom vlastných voličov, lebo budúce voľby utrpí zdrvujúcu porážku a s rozdielom nie 150 hlasov, ale tisícok hlasov, keď sa Malačania naštvú a dlhodobo bude ignorovať svojich voličov a sledovať záujmy len bohatých akcioviek. Potom si môže zbaliť kufor, zamávať MU a ísť znova niekde učiť na staré kolená a žiť znova z 500 eurového učiteľkéského platu,ako väčšina učiteľov v jeho veku, keď si okamžite nevstúpi do svedomie a nezačne brániť práva ľudí, čo v Malackách roky žijú.http://www.tasr.sk/23.axd?k=20101127TBB0060516.05.2012 17:10:58 | petricia
Ja tam nebyvam kde bude ta fabrika nech si peticiu pisu ti co budu mat tie kopy s*iacich zarodkov a vajicok rovno za plotom a bude im to v lete s*iet tie tony odpadu pod nosom a v zahrade. Ti nech nieco organizuju16.05.2012 17:27:08 | Milan
Si sa asi sekol v desatinej ciarke, Hamarova volby projela o 1779 hlasovhttp://www.malacky.sk/docs/volby/2010_komunalne%20volby_primator.pdf,
musim vsak suhlasit, ze ucast bola nizka
http://www.malacky.sk/docs/volby/2010_komunalne%20volby_ucast.pdf,
/> ale je to zase raz nas primator a mal by sa aj tak spravat, a ak je to pravda, ze úmyselne obisiel posudzovanie vplyvov na zivotne prostredie, kde sa definuju podmienky pre vystavbu a prevadzku takehoto zariadenia, zvysil tym podla mna vseobecné nebezpecenstvo, stazil jeho odvratenie alebo zmiernenie a mal by sa potrestat odnatím slobody na styri az desat rokov...skoda ze niesom pravnik
19.05.2012 14:01:46 | Jozef
p.Riha, teraz je vas skutocne potreba! Treba aktivizovat Malacanov proti tejto fabrike. Treba oslovit novu vladu s protestom. Mame sancu uspiet.Vopred dakujeme
21.05.2012 12:29:19 | Riana
AAk mali obavu na východe,už v našom meste sa nie je čoho obávať?Prečo nebola verejnosť informovaná,ak je to bezpečné ,prečo nie ,vznikli by pracovné miesta,ale je tu to ale,čo ak vakcína bude viac na škodu?Rozhodne mali občania o tak závažnej situácii byť informovaní.23.05.2012 17:59:30 | Miriam
....a čo čakáme od Ondrejku??? Sa pozrime, čo robí s týmto mestom a jeho okolím ... ale má peknú vilku...23.05.2012 19:45:33 | divak
Nechápem prečo sa primátor bojí postaviť pred kameru STV a posiela tam nejakú hovorkyňu Janotovú, ktorá sa normálne dnes do kamery RTVS na otázku o stavbe fabriky na vakcínu takmer rehotala ako koza dnes a povedala jedinú blbú vetu: Ak máte nejaké informácie o utajenej stavbe tak sa obráťte na zdroj informácií -To už ani nemusela nič povedať a radšej mala byť ticho. Mala povedať, že mesto sa snaží zistiť informácie o projekte, že je to primátorovi ľúto, že sa tá hala stavia, že to nemohol ovplyvniť alebo niečo podobné, aspoň sa snažiť klamať keď už pravda je hrozná, že je to primátorovi ukradnuté, že sa mu pár sto metrov od nového domu stavia nebezpečná fabrika s nebezpečným biologickým odpadom.. Hovorí sa "Kto mlčí- ten svedčí" Malacký primátor sa schováva pred verejnosťou keĎ sa má vyjadriť na kameru k fabrike, posiela neschopnú hovorkyńu pred novinárov ktorá vyzerá ako rusalka a nie ako seriózna hovorkyńa, pri vážnych témach sa pseudohovorkyňa rehoce na kameru- a takých ľudí platíme z našich daní, no neuveriteľné! A donekonečna sa robia, že sa ich to netýka, že nie sú platení z našich daní aby na ochranu zdravia vlastných občanov niečo robili.23.05.2012 19:51:25 | ochranné pásmo?
Keď ukazovali tú fabriku na vakcíny tú rozostavanú halu v TV, jasne bolo vidieť že hneď za plotom budú mať iné haly- iných firiem, kde pracujú každý deň desiatky ľudí. V takom úzkom priestore bez dostatočného ochranného pásma / v kilometroch/ okolo haly s rizikovou výrobou by im žiaden úrad život. prostredia povolenie na výrobu vakcín nedal. Nemôžu skladovať biologický odpad a hnijúce embriá na dvore v tesnom susedstve iných firiem s ľuďmi. Vírusy sa šíria aj vzduchom na veľké vzdialenosti. Nemôžu prevážať nákladiakmi tony biolog. odpadu nebezpečného cez obytné zóny s množstvom ľudí a ulice s domami26.05.2012 08:29:51 | Martin Mráz
Neuveriteľné už zareagovali aj mestské médiá :-)http://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=3003
/>
takže vlastne všetko je v poriadku,bola to zbytočná panika asi :-) veď Malacky boli, sú a budú najkrajším miestom pre život :-)
tak prečo potom také tajnosti okolo toho? Keď je to celé také bezpečné a v pohode, prečo nespravili EIU?
26.05.2012 09:00:40 | to už tu bolo
takéhoto už nám nasľubovali. Keď sa išiel budovať priemyselný park, to nám boli predkladané vízie, že všetko bude vyzerať ako v lesoparku. Skutočnosť- hektáre stromov vyrúbané, ani jeden zasadený. Aj vo Švédsku sa boli pozrieť na ekologickú fabriku vyrábajúcu pre Ikeu. A naša skutočnosť, občasné letné večery plné prachu. Tak ako sme "bezbranní" voči týmto nesplneným sľubom, tak budeme,aj voči fabrike na vírusy. Veď, aby sa oplatila výroba, tak parlament už ľahko schváli zákon o povinnom očkovaní 3 x ročne.26.05.2012 09:47:20 | Mrázovi
Ten článok čo na meste niekto rýchlo zosmolil účelovo sa snaží psychologickym manipulovať s malačanmi a poprekrúcať skutočnosti este pred zasadnutim MZ aby tam neprislo prilis vela nespokojnych obcanov a nenadavali im tam!.Ani zmienka o tom, že o tom informovali ľudia pre malacky a keby oni to nepovedali malačanom tak nikdy o tom mestske media pod tlakom verejnej mienky nenapíšu, tutlali by to az do otvorenia vyroby!!! Az ked budu tony za*kov s*iet po polke malaciek....Ze vraj to bude v Malackách.... primátor veľmi dobre vie, a dlho to už vie, že to bude v MALACKACH, urcite im aj nieco ohladne tej fabriky uz podpisal, nejaky suhlas. Takisto tych pracovnych miest nebude az tak vela, iba 44 novych pracv. miest, co nam Malacanom ale za to vysoke riziko mat tony infekcneho odpadu hned za barakmi vobec nestoji!!!! Prilis velke riziko, zla poloha tovarne, nemali to dat do tej haly ktora bola urcena na skladove priestory a to ze uverejnia rozhovor s nejakym ceskym starostom, ktory samozrejme tiez iba chvali lebo za to dostal nejaku pozornost od tej fabriky v Cesku, to nas Malacanom neoblbne!Malacania dojdite na to zasadnutie zastupitelstva buduci tyzden s transparentmi a povedzte ludom na meste co si o tom myslite, ze o fabrike vedeli, aj mozno nieco podpisali, ale tutlali to pred ludmi a ohrozili tou vyrobou zdravie Malacanov, lebo netlacili na preskumanie dopadu na okolite prostredie a ludi co tam ziju!26.05.2012 10:00:48 | Prispevku predo mnou
Pan Mraz to myslel urcite ironicky :-)26.05.2012 10:12:04 | demovalley
Malačania nie ste naštvaní, že sa na meste a v Eurovalley kde ma ucast mesto stále rozhoduje bez vás o vás a ani náznak súcitu alebo ľútosti zo strany vedenia? Stále iba zatlkaju, zatlkajú, správajú sa k svojim voličom ako k blbcom, to Eurovalley kde je primátor v predstavenstve iba zatajuje svoje projekty už 3 roky neinformovali poslancov a vyrúbali lesy na okolí malaciek, ktoré vyrábajú vašim deťom kyslík a predali halu na vírusovú fabriku? Taký priemyselný park nechceme čo vyrúbe všetky lesy na Záhorí a bude na okoli malaciek púšť a piesok. Zoberte moc do svojich rúk a začnite protestovat keď len svojou prítomnosťou na rokovaní MZ, nech vidia kolko malacanov nesuhlasi s tou vyrobou -máte-na to právo, tam sa postavte pred budovu MU , mimoriadne zasadnutie- to že to bolo iba pod tlakom poslancov ľudí pre malacky- že by to inak nezvolal- to sa vám neprizná, že inak by vírusovú fabriku mimoriadnym zasad. neriešili, lebo je to podľa neho a jeho hovorkyne "OK,nič sa nedeje, poďakujme sa za 4O nových prac. miest a zničené život. prostredie na okolí a zdravie občanov na okolí, lebo keby bol posúdeny vplyv vopred na zivot. prostredie, tak by tam tu vyrobu nikdy nepovolili v tej hale". To prerokovanie nového riaditeľa centra služieb tam rýchlo pridali na rokovanie aby to nepôsobilo a ľudia nezistili pravdu,že hlavný problém ktorý malačanov trápi je utajena vírusová fabrika o ktorej doteraz netušili a že ho asi poslanci donútili a pisomne poziadali aby vôbec urýchlene zasadli a INFORMOVAL konečne verejnosť, inak by mlčal ako ryba na túto tému, ako mlčí na tému Nemocničnej a poplatkov pre malačanov, kde je tiež v predstavenstve, nikdy tie poplatky verejne neodsudil a neprejavil sucit s pacientami malacanmi a nechá svoju hovorkynu aby sa vysmievala obavam verejnosti z tej fabriky pred novinármi.Preco tu fabriku utajili - lebo zodpovedne urady by im ju v tej hale nikdy neschvalili a v tej lokalite, keby prebiehali normalne zakonom stanovene schvalovacie procesy a bola by prizvana verejnost, ktora tam byva na okoli. Malačania je to VASE mesto, nepatrí zopár úradníkom, ale VAM a vaše deti tu vyrastajú!26.05.2012 11:27:34 | Martin Mráz
bolo to myslene ironicky.. ako environmentalistu ma dosť táto záležitosť rozčúlila... a myslím a dúfam že malačania nie sú už taky apatickí ako kedysi.. a že sa niekto snaží to obkecať a nevyvolávať qvazi paniku je pochopiteľné.. ale vo mne to tým že nebola spravená EIA, nikto nevie ako sa bude nakladať s bioodpadom, aká bude BOZP v danej prevádzke, to bohužiaľ vo mne obavy vyvoláva..http://www.novinky.cz/veda-skoly/266659-mlady-vedec-se-v-laboratori-nakazil-pri-vyvoji-vakciny-a-zemrel.html
26.05.2012 14:03:24 | Martinovi
No veď to., nielenže ľudia ani mesto nevedia aká farmafirma bude garantovať výrobu vakcíny podľa Trendu, čo je absurdné, ale takisto mala byť dotknutá verejnosť žijúca na okolí tej fabriky informovaná o tom, aká firma s potrebnými povoleniami a certifikátmi bude akým spôsobom likvidovať biologický odpad,aby nedošlo k vzniku pandémie pri nedodržaní skladovacích podmienok a podmienok bezpečnej likvidácie. Ved to nebudú likvidovať v tej hale, budú to skladovať asi vonku na dvore v kontajneroch, kde sú naokolí iné firmy s pracovníkmi, budú to prevážať potom, ale kam, kde sa to bude likvidovať? Po akej trase, v akých zabezpečených autách? A keď tam nebudú robiť vyškolení pracovníci Imunopharmy s certifikátmi a dlhoroč. skúsenosťami ale nejakej protekčnej firmy, ktorá vznikla len pár dní pred podpisom zmluvy a nemajú skúsenosti s výrobou vakcín ani s bezpečnostnými predpismi pri jej výrobe,ktorej meno usilovne taja v rámci utajenia, čo potom?30.05.2012 08:45:34 | majo
Malacky budu dobre mesto pre zivot vtedy, ked mestto bude hajit zaujmy obcanov. Zaujmi koho haji Ondrejka a spol. Nad ramec zakona utajuje pred obcanmi co sa deje v Malackach.Ilustračný záber, zdroj: internet
Najčítanejšie články
Dnes je 04.12.2024
- Meniny má Barbora
Počasie
- Voľby 2022 (6)
- Voľby 2018 (9)
- Reklama (4)
- Predstavujeme (11)
- Správy BSK (97)
- Životné prostredie (20)
- Kultúra (215)
- Malacky dnes (142)
- Reakcie, názory (72)
- Vybrali sme z pošty (11)
- Cestopisy (8)
- Rôzne (404)
- Šport (257)
- Rozhovory (32)
- Témy (65)
- Mesto (480)
Odkazy
- Mesto Malacky
- Primátor mesta
- Mestské zastupiteľstvo
- Elektronické služby Malaciek
- Bratislavský samosprávny kraj
- ZMOS
- Cezhraničný projekt Paltour