Bratislavský samosprávny kraj si platí reklamný priestor v regionálnych novinách ProZáhorí, kde propaguje kraj a samotného predsedu Pavla Freša. Ide pritom o mesačník so sídlom v Skalici a informuje o dianí v Trnavskom kraji. Za mesačníkom pritom stojí Frešov spolustraník z čias SDKÚ-DS Milan Roman. Podľa zistení SME došlo počas rokov 2011 až 2014 k objednávke inzercie za 115 tisíc eur a od júla 2015 do júla 2016 vyše 40 tisíc eur. Ďalšia objednávka z februára tohto roku je na inzerciu v mesačníku Záhorí, za ktorým tiež stojí samotný Milan Roman z SDKÚ-DS vo výške takmer 20 tisíc eur.
Dôvodom má byť podľa Lucie Forman z úradu Bratislavského samospráveho kraja, že ich oslovila obsahová štruktúra a distribučná sieť novín ProZáhorí. Ako upozorňuje denník SME, Frešov úrad nerobil ani súťaž na periodiká, v ktorých by si platil reklamu.
Inzerovanie v stranícky previazanom periodiku zase podľa zistení redaktorov Denníka N nadväzuje na spoluprácu medzi krajom a združením od roku 2010, vtedy ešte s názvom Za lepšie Skalicko. Ide pritom o magazíny, ktoré propagujú samotných spolustraníkov Milana Romana a tiež ďalších z mládežníckej organizácie SDKÚ.
Milan Roman pritom kandidoval do parlamentu za SDKÚ-DS a po odchode Pavla Freša z SDKÚ-DS je dnes v jej vedení.
Pre Denník N sa vyjadril aj samotný Milan Roman, ktorý je v súčasnosti poslancom mestského zastupiteľstva v Skalici. „Kraj si objednal inzerciu v mesačníku, ktorý zrejme spĺňal najlepšie kritériá podľa jeho potrieb,“ hovorí pre Denník N samotný Roman.
Podnet na kontrolu kupovania reklamy v novinách spolustraníka predsedu kraja by mohli dať aj poslanci zastupiteľstva.