ĽudiapreMalacky.sk » Na otázky redakcie reagovala Nemocničná len čiastkovo

Pred dvomi týždňami (1. 3.) oslovila redakcia LPM.sk Nemocničnú, ktorá prevádzkuje malackú nemocnicu so žiadosťou o informácie. Týkali sa pohotovostných služieb a sťažností pacientov na prístup lekárov, či zavedené poplatky za poskytované služby. Odpovede sme dostali čiastkové, aj napriek tomu ich uverejňujeme.

Ing. Zuzana Kovaľová, manažérka pre marketing a PR MEDIREX GROUP reagovala promptne ešte 1. marca:

Odpovede na uvedené otázky sú momentálne predmetom rokovania zúčastnených strán. Viac informácií budem  mať koncom budúceho týždňa. Sťažnosti preverujeme a poskytneme samozrejme vyjadrenie čo najskôr.

12. marca poslala uvedené stanovisko:

Lekárska služba prvej pomoci (LSPP), tzv. pohotovosť, ktorá poskytuje zdravotnú starostlivosť ambulantnou a výjazdovou formou po 15-tej hodine v pracovných dňoch a v dňoch pracovného pokoja a počas sviatkov, trvá v nezmenenom režime naďalej. Neodkladná/urgentná/akútna zdravotná starostlivosť je zabezpečená prostredníctvom ústavnej pohotovostnej služby priamo v nemocnici. V prípade zmien budeme o tom pacientov v našej spádovej oblasti určite včas informovať. Pravdou však je, že paušál od zdravotných poisťovní na udržanie LSPP pre deti a dospelých nepokrýva požiadavky zdravotníckych pracovníkov na finančné ohodnotenie. Prevádzka LSPP je skutočne stratovou prevádzkou.

Informácie z www.nemocnicna.sk

Na opis skúseností pacientov so službami v nemocnici zatiaľ nereagovala.

24. 2. 2012 o 15.00 h bol manžel našej čitateľky na pohotovosti s náhlou bolesťou kolena. Lekár v službe ho upozornil na nápis na dverách chirurga (nevieme jeho obsah) a poslal ho preč bez ošetrenia. Na druhý deň museli navštíviť potovosť na bratislavských Kramároch, keďže pre veľké bolesti kolena už do rána nemohol nohou ani pohnúť (bakerova cysta). Tam ho lekár vyšetril urobil punciu.

Príspevok našej druhej čitateľky je kritický k systému, ktorý je v nemocnici nastavený.  Je dlhodobo pacientkou pľúcnej ambulancie. Pre vážne problémy s dýchaním, ktoré u nej nastali v čase, keď mala jej obvodná lekárka dovolenku, kontaktovala pľúcne. Tam jej povedali, že ju môžu vyšetriť až o týždeň a za 10 €, pritom počuli v telefóne, že nemôže dýchať.  Nakoniec skončila na LSPP, kde bola lekárka zhrozená z prístupu pľúcnej ambulancie. Poslala ju na ÚPS, odkiaľ ju po ustúpení ťažkostí prepustili so správou a odporúčaním na odborné vyšetrenie v pľúcnej ambulancii s dvoma výkričníkmi. Ráno sa teda išla zaregistrovať, no hneď pri pulte ju odmietli, že k tomu potrebujú súhlas lekára. Na pľúcnom jej zase zdravotná sestre aj po predložení lekárskej správy z ÚPS ukázala dvere, lebo nebola objednaná. A  poslala ju späť na registráciu, s tým, že ju možno po zaplatení 10 € vyšetria.  Pacientka ostro protestovala, žiadala priamy kontakt s lekárom. Na to reagovala zdravotná sestra tak, že nech za zaregistruje a vezmú ju aj bez poplatku. Konečne sa dostala do ambulancie (bezplatne), no na kontrolu o dva týždne si už mala prichystať 10 €. Nechápala prečo musí platiť, keď si kontrolu vyžiadal lekár, opäť protestovala a žiadala vysvetlenie. Nakoniec ju vyšetrili aj bez poplatku.  „Nie je možné dostať sa do odbornej ambulancie. Dávajú krkolomné termíny, že ľudia sú nakoniec nútení zaplatiť prednostné termíny za poplatok. Stal sa z toho BIZNIS, kde je prvoradé zdravie tých, ktorí si platila,“ ukončuje svoj podnet naša čitateľka.

Aktuálne

Nemocnica v Malackách informovala o pripravovaných zmenách v štruktúre a rozsahu poplatkov v súvislosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v jej priestoroch. Opatrenia sa týkali zavedenia poplatku 1 € za nadštandardné služby pre špecializovanú zdravotnú starostlivosť a rádiodiagnostické oddelenie a zavedenia Klientskej karty pacienta. Vzhľadom na neočakávané technické problémy sme boli nútení termín účinnosti týchto opatrení odložiť. Ubezpečujeme Vás, že poskytovanie zdravotnej starostlivosti v Nemocnici v Malackách je zachovaná v kvalite tak, ako doteraz.

Praktikami Nemocničnej, a. s. pri účtovaní poplatkov sa zaoberala aj Simona Šípová v príspevku Cenník Nemocničnej zostáva záhadou v týždenníku Záhorák.

Poznámka redakcie: Podľa našich informácií chystá Nemocničná, a. s. tlačovú konferenciu zrejme aj na tému zavedených poplatkov. Redakcia LPM.sk vás potom bude o záveroch z konferencie informovať.



Lucia Vidanová - Reakcie, názory - 15.03.2012 - 5597 čítaní
URL: http://www.ludiapremalacky.sk/clanok/na-otazky-redakcie-reagovala-nemocnicna-len-ciastkovo/