Aj keď nie je mesto investorom stavby, aktívne sa snaží ovplyvniť najmä dopravné opatrenia. Podľa slov primátora mesta Juraja Říhu dosiahlo mesto zásadnú zmenu semafórov pri Tescu, vypínanie signalizácie počas noci a víkendov a požiadalo o pridanie jazdného pruhu za železnicou. "Ak to nebude postačovať ani s pomocou železničnej polície, som pripravený trvať na zrušení tejto signalizácie a presmerovaní výjazdu autobusov na Štefánikovu," oznámil včera primátor po kontrole staveniska.
Kraj uzatvoril nadjazd do 30. septembra, ale z vyjadrení riaditeľa regionálnej správy ciest vyplýva ambiciózny cieľ ukončiť práce do konca leta. V tejto súvislosti sa na internete objavujú tiež návrhy, aby mesto otvorilo železničný prejazd pri Gajdárovi na Kollárovej ulici. Ten je však v správe železníc a o jeho otvorenie sa už mesto pokúšalo viackrát. Viac priblížil obyvateľom na svojej facebook stránke sám primátor: "Otvorenie prejazdu si podľa železníc vyžaduje kvôli bezpečnosti investíciu niekoľko desiatok tisíc eur, od signalizácie, elektronického systému až po závory. A to nehovoríme o nákladoch na rozšírenie vozovky, keďže aktuálne je šírka na prejazd jedného vozidla. Ak by sme aj zaplatili náklady my ako mesto, železnice to vnímajú protichodne s cieľom rekonštruovať trať Bratislava - Kúty, pretože v takom prípade by budovali skôr podjazd. Napriek tomu otvorenie prejazdu skúšam presadiť ako dočasné riešenie."
Poďakovanie sa ušlo aj obyvateľom. Prostredníctvom médií im poďakoval primátor mesta za pochopenie a trpezlivosť s dodatkom, že isto mnohí súhlasia, že je v prvom rade dôležité mať staticky bezpečný most.
Na včerajšom prvom kontrolnom dni s účasťou predstaviteľov kraja a mesta predniesli zástupcovia Malaciek dva návrhy. Prvý spočíva vo vymaľovaní pilierov a spodnej strany nadjazdu príjemnejšou farbou ako je šedá, čo zástupcovia regionálnych ciest nevnímajú ako problém.
Druhým návrhom je zúženie jazdných pruhov a výrazné predĺženie ľavého odbočovacieho pruhu v smere k obchodnému reťazcu LIDL, ktorý by začínal vyššie na moste. Mesto chce časovo využiť uzavretie nadjazdu, počas ktorého by došlo k zmene súčasného značenia na vozovke. O detailoch návrhu bude mesto a kraj ešte rokovať.
Mesto má údajne už k dispozícii kapacitné posúdenie križovatiek v centre mesta, z ktorého križovatka pri nadjazde vychádza ako jedna z problémových. "Na základe odborných odporúčaní chceme v budúcom roku spustiť projektovanie rekonštrukcií križovatiek v centre mesta. Križovatka pri nadjazde má zásadný nedostatok v tom, že priamy a pravý jazdný pruh je spojený v jednom. Z hľadiska plynulosti dopravy bude naším cieľom dostať dopravnú obsluhu Lidlu pod nadjazdom od Bille a postupne vybudovať samostatné pravé odbočenie z nadjazdu," vysvetlil primátor mesta.