Ľudia pre Malacky » Železničný priechod môže byť bezpečnejší

Krátke správy

18.02.2020
Po viac ako dvoch rokoch verejného obstarávania je víťazom na modernizáciu železničného koridoru taliansko-slovenské združenie spoločností ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav - SK, a. s., Bratislava, za takmer 275 mil. eur bez DPH. Pôjde o obrovskú stavbu. Budú sa vymieňať kolajiská, budovať podjazdy, odhlučnenie trate a v Malackách aj nové nástupištia s podchodmi.

15.12.2019
Mestské zastupiteľstvo schválilo rozpočet mesta na rok 2020 jednohlasne. Mesto bude hospodáriť s rozpočtom 23 175 267 €, z čoho vyše 6 miliónov eur bude použitých na kapitálové investície. Stavať sa mimo iného budú aj cyklotrasy, dobuduje sa nová telocvičňa v ZŠ Dr. J. Dérera, kde sa zrekonštruuje aj kuchyňa. Stavať sa budú detské jasle či nové osvetlenie Radlinského ulice a Záhoráckej ulice pred základnou školou, v ktorej sa budú modernizovať odborné učebne.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

Jano13.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Ela05.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Anna04.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

miro02.03.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

marian21.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Pavel20.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Kamila19.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Peter18.02.2020
Stánkari na Nádražnej nesúhlasia s...

Príspevky z fóra

Michal29.03.2020

Mária Klčová25.03.2020

matej24.03.2020

matej19.03.2020

matej07.01.2020


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Železničný priechod môže byť bezpečnejší

Na železničnom priecestí na Kollárovej ulici vyhaslo už niekoľko ľudských životov a vážne sa zranilo mnoho chodcov a cyklistov. Napriek tomu, že v drvivej väčšine prípadov bola príčinou nešťastia nepozornosť a nerešpektovanie výstražného signalizačného zariadenia, je tu spôsob ako priecestie urobiť bezpečnejším a donútiť účastníkov premávky k väčšej opatrnosti.

Inštalovanie bezpečnostných závor na železničné priecestí, cez ktoré neprechádzajú motorové vozidlá, je zrejme bezpredmetné. Tento krok by si vzhľadom na technológiu osadenia závor a senzorové vybavenie vyžadoval investíciu cca 200 000 € a zdĺhavé rokovania so Železnicami Slovenskej republiky.

„Nesúhlasím však s tým, že priechod je zabezpečený dostatočne. Po konzultácii s dopravným inžinierom, ktorý sa špecializuje na železnice, som za to, aby sa preverila možnosť jednoduchého a nízkonákladového riešenia - umiestneniť na priecestie zábradlia, ktoré by viedli prechádzajúcich tak, aby boli nútení pozrieť sa v smere prechádzajúceho vlaku,“ vyjadril sa poslanec Milan Ondrovič.

Na dnešnom zasadnutí MsZ bude v tejto veci ako predseda komisie pre územný rozvoj, dopravu a životné prostredie interpelovať primátora mesta.

Situačná schéma znázorňujúca návrh osadenia bezpečnostného zábradlia



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

06.10.2011 16:34:37 | tomas tedla

aspon taketo riesenie by urcite pomohlo...uz tu zahynulo privela ludi na to, aby sme cakali na dalsie obete. NIecim bude tento prechod zahadny, ked sa tu stava tolko nestasti .Mozno by pomohlo a vycistenie krajov kolajnic od krikov, aby sa zvysila viditelnost pre tych, ktory tak ci tak budu chodit na cervenu. Vyrastal som na kollarovej a vzdy sa tu chodilo cez zakaz. Tak ako je pre tiez zahadou preco chodci na Kollarovej ulici nepouzivaju chodniky, ale chodia stredom cesty. To tiez smeruje len k jednemu.

06.10.2011 23:20:37 | renata

Návrh plne podporujem.tiež som išla pár krát cez prechod na Kollárovej počas blikania ale na priechode pri stanici ma odrádza prechádzať cez závoru, myslím, že veľa ľudí si uvedomí viacej nebezpečie keď sa tam osadi závora.AK sa.zachráni čo i len jeden život bude to súper.

06.10.2011 23:47:50 | Daniel

Myslím, že dané riešenie je rovnako bezpredmetné ako osadenie závor, aj keď je pravda, že možno by to aspoň cyklistov donútilo zosadnúť z bicykla a prejsť cez priecestie po vlastných. Osobne si ale myslím, že jediné, čo tento problém definitívne vyrieši je zablokovanie priechodu a vybudovanie podchodu (možno do polovice schody, do polovice plynulý prejazd pre cyklistov).

07.10.2011 08:39:53 | Martina

Nerozumiem......pozastavujeme sa tu nad nezodpovednosťou ľudí. Nič nezabráni tomu, aby ľudia riskovali svoje životy. Dokonca som bola svedkom ako si jeden pán zdvihol závoru, aby prešiel. Ako spomína p. Tomáš je to niečo podobné ako ked ľudia chodia mimo prechody pre chodcov. Myslím, že ich máme v meste dosť a ľudia si aj tak krátia cestu krížom krážom, len aby náhodou neprešli o meter viac. To sa ako bude riešiť????? Pomaľujeme si celé cesty?????

07.10.2011 11:57:05 | Natasa Spelicova

Osadenie zabradlie by podla mna malo zmysel. Otvoreny prechod bez zabrany laka chodcov a cyklistov prejst, zabradlie je najma psychologickou zabranou- upozornuje na nebezpecenstvo. Rovnake riesenie je pouzite kusok za hranicami - na Morave v Podivine a funguje to velmi dobre. Pred 60-timi rokmi sa tam stala tragicka nehoda, ked pri zrazke autobusu a vlaku zahynulo 34 ludi. Cestny prechod potom zrusili, pre chodcov ostal otvoreny. Samozrejme, ze chodci vystrazne znamenia nerespektovali a tak napokon osadili zabradlie. K ziadnej nehode tam od vtedy nedoslo. Nevravim, ze je to plnohodnotne riesenie, ale moze to isty efekt priniest. Najnebezpecnejsie na tomto prechode je vsak to, ze vystrazne svetla blikaju aj ked ziaden vlak nejde - ked vlak stoji v stanici. Ludia o tom vedia a cakat niekedy aj desat minut sa mnohym nechce - a tak radsej prejdu.
Mozno by pomohlo este nieco - aj ked znacne drasticke. Osadit tam tabulu s fotkami z nehod, ktore sa tam stali.....

07.10.2011 12:32:16 | jo

Tam je pes zakopany ! Blika to aj ked vlak nejde. Toto treba predovsetkym vyriesit !

07.10.2011 12:50:41 | jedno

Myslím, že to riešenie by pomohlo. Ale vždy to bude na ľuďoch.

08.10.2011 20:27:28 | Malačan

Je skutočne dojímavé, koľko ľudí sa snaží tento problém riešiť na tomto fóre. Koľkým ľuďom záleží na životoch tých, ktorí na svoj vlastný život vyložene kašlú a vkročia na koľajnice napriek tomu, že červené svetlá blikajú, zvonky zvonia.... Môžte tam postaviť čo chcete, ak príde človek ktorý sa chce hodiť pod vlak, tak nič a nikto mu v tom nezabráni. Takže polemizujte, riešte, ale tomu, čo chce svoju pozemskú púť skončiť dobrovoľne pod vlakom, bohužiaľ nepomôžete.

09.10.2011 15:03:46 | roman

ak bude niekto chciet zastavit vlak roztiahnutými rukami tak tam moze byt aj zábradlie. N E P O M O Z E.

09.10.2011 16:57:30 | paulina kovacova

osobne si myslim, ze je to zbytocne, signalizacia vzdy avizuje prichod vlaku, ktoru ludia kazdodenne ignoruju, prebehovat budu tak ci tak / chodim tade kazdy den /...nic to na situacii nezmeni...

09.10.2011 18:27:18 | Natasa Spelicova

Nemyslím si, že posledné dve obete na tomto priechode svoj život ukončili dobrovoľne....

09.10.2011 18:29:22 | Milan Ondrovič

Toto opatrenie samozrejme nie je zamerané na samovrahov, ale na ľudí ktorí riskujú a povedia si veď ten vlak nevidím - ešte to stihnem (neuvedomujúc si, že pri tých najrýchlejšie prechádzajúcich vlakoch, majú cca 7 sekúnd od spozorovania do zrážky – a to nie je veľa) a pre tých, ktorí možno z obyčajnej nepozornosti prejdú priechodom a nerozhliadnu sa.

V zahraničí je to úplne bežné opatrenie na zvýšenie ostražitosti a tým aj bezpečnosti na priechodoch, či už cestných alebo železničných.

Určite sa nikomu z vás nestalo, že by podvečer prešiel na našej križovatke cez priechod na červenú, alebo že si pri Lidli svetlá na priechode ani nezaregistroval a prešiel. Hold niektorí ľudia riskujú a niektorí sú nepozorní a práve pre nich by malo slúžiť takéto zábradlie.

Súhlasím, že definitívne problém vyrieši až zablokovanie priechodu, a pri najhoršom scenári pre Malačanov môže k tomu prísť aj bez vybudovania podchodu, nebolo by to zo strany ZSR po prvý krát.

10.10.2011 19:19:54 | Malačan

Debatovať na tomto mieste o vybudovaní podchodu pod železnicou je vyložene utópia a z realitou to nemá absolútne nič spoločné. Ak chcete konštruktívnu debatu, nezačínajte s takými nezmyslami ako je podchod pod železnicou v Malackách.

11.10.2011 07:40:06 | Palo

žijem v Malackách 50 rokov, vyrastal som na Partizánskej ulici a hrával som sa pod žel. mostom kade tiekla Malina a pamätám si od týchto čias, že keď boli rampy ľudia ich vždy podliezali a prichádzalo k nehodám a často krát som bol svedkom týchto nehôd. Pamätám si ako 2 bratia na motorke podliezli zatvorené rampy a za prechádzajúcim nákladným vlakom hrdo vyrazili v ústrety rýchliku idúcemu z opačnej strany. Nebolo to nič iné ako ľahkovážne hazardovanie so životom. Môžu sa urobiť akékoľvek opatrenia vždy sa nájdu hazardéri so životom a ignoranti akýchkoľvek pravidiel a vždy obídu akékoľvek zábrany a myslia si precikajú železný kolos na kolajniciach. A bohužiaľ skončí to tragédiou a nejmä bolesťou pozostalých

29.07.2012 20:57:48 | frantisek

byvam kusok od tohoto prechodu, vsetci co tu pisete mate pravdu...ale kolko treba este obeti ak sa to da nazvat tak ked s tim nikdo aj tak nic v malackach neurobiii ako je zvikom zeee az ked sa nieco stane potom maju seci skvele napadi podchod,nadchod,signalizacia...hmmm a ze to stare zabradie na tej fotke je uz kolko rokov cooo a tie stare elektricke skrine.....hmmm co s furt v nich nekdo ripe doslova aby blikali dve cevene svetielka hmm
Inštalovanie bezpečnostných závor na železničné priecestí, cez ktoré neprechádzajú motorové vozidlá, je zrejme bezpredmetné. Tento krok by si vzhľadom na technológiu osadenia závor a senzorové vybavenie vyžadoval investíciu cca 200 000 € a zdĺhavé rokovania so Železnicami Slovenskej republiky.