Ľudia pre Malacky » Železniciam sa nedarí vysúťažiť dodávateľa modernizácie trate

Krátke správy

08.03.2019
S projektom rozšírenia škôlky pre 20 detí na Záhoráckej ulici sa uchádza mesto o podporu z eurofondov. Ďalšia škôlka s kapacitou vyše 40 detí by mala vzniknúť v areáli cirkevnej školy, kde je investorom Spojená škola sv. Františka Assiského.

22.12.2018
POHOTOVOSŤ POČAS SVIATKOV Pohotovosť pre dospelých: Malacky, nemocnica na Duklianskych hrdinov 34 Pohotovosť pre deti: Bratislava, Národný ústav detských chorôb na Kramároch, Limbová 1 Zubná pohotovosť: Bratislava, Drieňová 38 (počas pracovných dní od 17:30 do polnoci, počas sviatkov od 11:00 do 23:00, platí pre celý kraj)


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

jozef15.03.2019
Železniciam sa nedarí vysúťažiť...

Dano11.03.2019
Železniciam sa nedarí vysúťažiť...

to: slezak10.03.2019
Záhorácka ulica sa má rekonštruovať

jozef08.03.2019
Plynári pokračujú v obnove plynovodov

Stanislav Slezák06.03.2019
Záhorácka ulica sa má rekonštruovať

jozef06.03.2019
Železniciam sa nedarí vysúťažiť...

nobody05.03.2019
Majer spojí s mestom nový...

realista04.03.2019
Záhorácka ulica sa má rekonštruovať

Príspevky z fóra

Ondrej14.03.2019

Milan Ondrovič05.03.2019

evanaaa05.02.2019

Lucia Vidanová28.12.2018

jj28.12.2018


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Reality Záhorie 2

Železniciam sa nedarí vysúťažiť dodávateľa modernizácie trate

Projekt modernizácie železničnej trate od Devínskej Novej Vsi po Kúty patrí medzi najväčšie tendre tohto obdobia so sumou prevyšujúcou 300 miliónov eur. Dielo však musí byť zrealizované do roku 2022. Modernizácia sa dotkne aj miest a obcí, keďže všetky križovania ciest musia byť mimoúrovňové. Znamená to, že sa v celom úseku musia stavať buď nadjazdy alebo podjazdy.

Projekt modernizácie železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Kútmi sa nepochybne dotkne všetkých. Samospráv, obyvateľov, aj dopravy. Vo finále však bude zmodernizovaná železničná trať s novým koľajiskom, v zastavaných územiach pribudne nové odhlučnenie, všetky prejazdy budú bezpečne mimoúrovňové. Zmodernizovaná trať má dosahovať parametry pre rýchlosť 200 km/h. Ide o širší projekt na prepojenie medzi hranicami Maďarska a Českej republiky.

Na modernizáciu čakajú aj Malacky. Rekonštruovať sa má tiež samotná železničná stranica, kde by mali pribudnúť doteraz chýbajúce nástupištia, podchody a bezbariérové vstupy. Vedenie mesta očakáva nový železničný nadjazd za Malackami v smere na Veľké Leváre, ktoré budú tvoriť podstatnú časť prepojenia severného obchvatu mesta.

Železnice nedokončili tender na dodávateľa

V súčasnosti má projekt modernizácie právoplatné posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA). V uplynulom týždni Ministerstvo životného prostredia SR vydalo konečné potvrdenie rozhodnutia a zamietlo rozklad, ktorý bol v tejto veci podaný jedným z účasníkov konania. Železnice tak dostali zelenú v realizácii.

Komplikácie však pretrvávajú vo výbere dodávateľa. Už takmer dva roky trvajúce obstarávanie dodávateľa nie je stále ukončené. Železnice mali vybrať za dodávateľa skupinu Integra Construction – Todini. Úrad pre verejné obstarávanie ale rozhodnutie zrušil a železnice musia tender znovu vyhodnotiť, čo celý proces vracia na začiatok.

Pre železnice aj všetky samosprávy, ležiace na trati budúcej modernizácie, je výsledok obstáravania veľmi dôležitý. Víťaz tendra totiž nesie povinnosť vypracovať projektovú dokumentáciu k stavbe. Až z tej vyplynú konkrétne podrobnosti stavby, na ktoré čakajú práve samosprávy, aby poznali stavebné úpravy dotknutých ulíc. Nateraz nie je preto zrejmé, kedy sa celý proces skončí. Istý je len termín, do ktorého musí byť stavba zrealizovaná. A ten termín sa blíži.


Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

06.03.2019 05:59:28 | jozef

Dúfam, že sa to ani nikdy nezrealizuje v tejto podobe. Čo to prinesie Malackám? Zvýšený hluk a ďalšie negatíva, ako napríklad rozdelenie mesta, Ako sa vyrieši prechod cez trať na Pezinskej ulici a pri Tabaríne na Stupavskej? Kolko mesiacov budú trvať stavebné práce - napríklad úprava jestvujúcich nadjazdov a prechodov ? Asi treba spustiť podpisovú akciu proti tomuto zámeru !!!!!

11.03.2019 15:35:03 | Dano

Jožko Jožko vidím, že máš naštudované...

15.03.2019 07:16:32 | jozef

Dobrý deň.
Čakal som kvalifikovanú diskusiu a hlavne aktuálnu informáciu od zainteresovaných. Alebo vedenie Malaciek reaguje len na pochvaly?
.... " a z nedostatku pozitívnych správ sa dávali negatívnym správam optimimistické názvy..." (volný preklad z "Cesta na severný pól").