Ľudia pre Malacky » Železniciam sa nedarí vysúťažiť dodávateľa modernizácie trate

Krátke správy

22.06.2020
Výstavba novej telocvične v areáli Základnej školy Dr. J. Dérera sa blíži ku koncu. Vedenie mesta by ju malo odovzdať škole do užívania v utorok 30. júna.

18.02.2020
Po viac ako dvoch rokoch verejného obstarávania je víťazom na modernizáciu železničného koridoru taliansko-slovenské združenie spoločností ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav - SK, a. s., Bratislava, za takmer 275 mil. eur bez DPH. Pôjde o obrovskú stavbu. Budú sa vymieňať kolajiská, budovať podjazdy, odhlučnenie trate a v Malackách aj nové nástupištia s podchodmi.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

marian18.05.2020
Plot je konečne preč, vzniká park

lebo16.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

preto16.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

Jana15.05.2020
Plot je konečne preč, vzniká park

preto14.05.2020
V centre meste vyrastie obchodné...

Marcel24.04.2020
Na Rádku možno vznikne nová škola

Jano13.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Ela05.03.2020
Od decembra platia nové pravidlá...

Príspevky z fóra

Iva26.05.2020

matej24.04.2020

matej24.04.2020

Edo24.04.2020

matej22.04.2020


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Železniciam sa nedarí vysúťažiť dodávateľa modernizácie trate

Projekt modernizácie železničnej trate od Devínskej Novej Vsi po Kúty patrí medzi najväčšie tendre tohto obdobia so sumou prevyšujúcou 300 miliónov eur. Dielo však musí byť zrealizované do roku 2022. Modernizácia sa dotkne aj miest a obcí, keďže všetky križovania ciest musia byť mimoúrovňové. Znamená to, že sa v celom úseku musia stavať buď nadjazdy alebo podjazdy.

Projekt modernizácie železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Kútmi sa nepochybne dotkne všetkých. Samospráv, obyvateľov, aj dopravy. Vo finále však bude zmodernizovaná železničná trať s novým koľajiskom, v zastavaných územiach pribudne nové odhlučnenie, všetky prejazdy budú bezpečne mimoúrovňové. Zmodernizovaná trať má dosahovať parametry pre rýchlosť 200 km/h. Ide o širší projekt na prepojenie medzi hranicami Maďarska a Českej republiky.

Na modernizáciu čakajú aj Malacky. Rekonštruovať sa má tiež samotná železničná stranica, kde by mali pribudnúť doteraz chýbajúce nástupištia, podchody a bezbariérové vstupy. Vedenie mesta očakáva nový železničný nadjazd za Malackami v smere na Veľké Leváre, ktoré budú tvoriť podstatnú časť prepojenia severného obchvatu mesta.

Železnice nedokončili tender na dodávateľa

V súčasnosti má projekt modernizácie právoplatné posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA). V uplynulom týždni Ministerstvo životného prostredia SR vydalo konečné potvrdenie rozhodnutia a zamietlo rozklad, ktorý bol v tejto veci podaný jedným z účasníkov konania. Železnice tak dostali zelenú v realizácii.

Komplikácie však pretrvávajú vo výbere dodávateľa. Už takmer dva roky trvajúce obstarávanie dodávateľa nie je stále ukončené. Železnice mali vybrať za dodávateľa skupinu Integra Construction – Todini. Úrad pre verejné obstarávanie ale rozhodnutie zrušil a železnice musia tender znovu vyhodnotiť, čo celý proces vracia na začiatok.

Pre železnice aj všetky samosprávy, ležiace na trati budúcej modernizácie, je výsledok obstáravania veľmi dôležitý. Víťaz tendra totiž nesie povinnosť vypracovať projektovú dokumentáciu k stavbe. Až z tej vyplynú konkrétne podrobnosti stavby, na ktoré čakajú práve samosprávy, aby poznali stavebné úpravy dotknutých ulíc. Nateraz nie je preto zrejmé, kedy sa celý proces skončí. Istý je len termín, do ktorého musí byť stavba zrealizovaná. A ten termín sa blíži.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

06.03.2019 05:59:28 | jozef

Dúfam, že sa to ani nikdy nezrealizuje v tejto podobe. Čo to prinesie Malackám? Zvýšený hluk a ďalšie negatíva, ako napríklad rozdelenie mesta, Ako sa vyrieši prechod cez trať na Pezinskej ulici a pri Tabaríne na Stupavskej? Kolko mesiacov budú trvať stavebné práce - napríklad úprava jestvujúcich nadjazdov a prechodov ? Asi treba spustiť podpisovú akciu proti tomuto zámeru !!!!!

11.03.2019 15:35:03 | Dano

Jožko Jožko vidím, že máš naštudované...

15.03.2019 07:16:32 | jozef

Dobrý deň.
Čakal som kvalifikovanú diskusiu a hlavne aktuálnu informáciu od zainteresovaných. Alebo vedenie Malaciek reaguje len na pochvaly?
.... " a z nedostatku pozitívnych správ sa dávali negatívnym správam optimimistické názvy..." (volný preklad z "Cesta na severný pól").

30.05.2019 21:08:50 | Ludo

Pán Jozef. Modernizácia práveže prinesie zníženie hluku. Styky koľají, kde kolesá vozňov búchajú na tej trati nebudú. Okrem toho, výhybky pre túto rýchlosť budú musieť byť štíhlejšie a možno že budú s prestavovateľnými srdcovkami. Takže znova ubudne búchanie a rinčanie. Osobné vlaky už budú jazdiť bez hluku. Ovšem ak tam nebudú radené vozne staršej stavby. Čo sa týka nákladných vlakov, európska únia dáva dotácie na modernizáciu starších vozňov. A to hlavne na brzdy, kde namiesto klasických oceľových brzdových klátikov sa používajú kompozitné, t.j. nekovové klátiky. Už len tým sa zníži hluk počas jazdy vlaku a počas brzdenia. Rýchlosť nákladných vlakov sa týmto nezmení, ale na novom koľajovom lôžku bez stykov, jám a novým profilom znamená zníženie hluku. Modernizácia nie je potrebná, ale nutná. V Malackách tie priecestia sú katastrofa. Ľudia nerešpektujú zabezpečovacie zariadenia na priecestiach a veselo si chodia na červenú. A potom sa budú všetci čudovať, keď tam niektoho pošlape vlak. Ak budú podchody a nadchody, dúfam, že to budú policajti kontrolovať a rozdávať pokuty. Aspoň sa štátu niečo vráti.