Ľudia pre Malacky » Usilujeme sa o otvorenie železničného priecestia

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Usilujeme sa o otvorenie železničného priecestia

Dostávam od obyvateľov podnety, aby sa opäť otvorilo železničné priecestie na Kollárovej ulici pri Gajdárovi. O sprejazdnenie sa snažíme už dlhšie, avšak železnice sú k jeho otvoreniu zdržanlivé. Nikto si nechce vziať na zodpovednosť prípadné nešťastie, keďže priecestie nie je vybavené dostatočnými prostriedkami. Napriek tomu so železnicami stále rokujeme a uvediem zopár dôležitých skutočností.

Naposledy sme opätovne začali rokovania so Železnicami Slovenskej republiky v súvislosti s uzávierkou nadjazdu Bratislavským samosprávnym krajom, ktorý dopravnú situáciu v našom meste z pozície investora nerieši. Zabezpečil prostredníctvom svojho dodávateľa dočasnú signalizáciu a značenie obchádzkovej trasy, čo sme nepovažovali za dostatočné. Preto sme sa minulý týždeň začali angažovať v zmenách a iniciatívne požiadali aj o otvorenie priecestia na Kollárovej ulici, ktoré je v súčasnosti pre osobné motorové vozidlá neprejazdné.

Z dlhodobého hľadiska sú dve funkčné železničné priecestia nedostatočné. Nášmu mestu by preto veľmi pomohlo otvorenie nového bezpečného železničného priecestia, ktoré by mohlo odľahčiť dopravu. Opätovnému trvalému otvoreniu železničného priecestia na Kollárovej ulici dlhodobo bránia dve prekážky.

Prvou je zodpovednosť. Tak ako je diaľničný nadjazd v správe Bratislavského samosprávneho kraja, tak sú železničné priecestia v správe železníc. Železničné priecestie na Kollárovej ulici (rovnako na ulici Oslobodenia) nemá osadené závory, nie je moderná signalizačná technika a nie je ani dostatočne široké na prejazd vozidiel. Z prvotného vyčíslenia vyplýva, že by trvalé otvorenie priecestia vyžadovalo investíciu cca 150 až 180-tisíc eur. A to je náklad, ktorý železnice nechcú znášať, keďže križovanie trate by malo byť riešené v súvislosti s modernizáciou železnice Batislava - Kúty podjazdami. Podľa mojich informácií však tento projekt nebude do roku 2020 reálny.

Akékoľvek úvahy o tom, že by bolo priecestie sprejazdnené bez závor a rozšírenia iba za asistencie polície sú tiež zbytočné. Ruku na srdce, pravdepodobne by si ani nikto z nás nechcel zobrať na zodpovednosť, ak by sa na nezabezpečenom priecestí stala nehoda.

Druhou prekážkou je zákon. Aktuálna legislatíva neumožňuje zriaďovať nové úrovňové železničné priecestia (klasické bez podjazdu) na hlavných tratiach ako je v Malackách.

Preto som počas rokovaní so železnicami poprosil aspoň o dočasné otvorenie priecestia na Kollárovej ulici pre osobné motorové vozidlá do 3,5 tony do 31.12.2015, resp. do času skončenia prípadnej uzávierky železničného priecestia na ulici Pezinskej, rekonštrukcia ktorej sa údajne pripravuje.

Takisto sme na železniciach otvorili možnosť dlhodobého prenájmu pozemku pri Pepsi na Nádražnej ulici k zriadeniu záchytného parkoviska pre tranzitujcich cestujúcich.

Výsledok v oboch prípadoch zatiaľ nepoznáme, ale robím všetko pre to, aby sme boli úspešní.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

01.06.2015 10:58:18 | el

Najprv uvediete argumenty, ze otvorenie tohto prejazdu nie je mozne z viacerych dovodov a nasledne tvrdite ze ziadate aspon o docasne otvorenie. Aky je v tom teda rozdiel ? Ved ak to nejde, tak to nepojde ani docasne.
Rozmyslali ste aj nad tym ako by to vyzeralo ak by sa tento prejazd aspon docasne otvoril, nevytvarali by sa zapchy v celom okoli koli autam cakajucim na prejazd vlaku ?
Ak by sa podarilo docasne otvorenie, nebolo by rozumnejsie aj z dovodu nedostatocnej sirky umoznit len jednosmernu premavku (napr len od Gajdara do mesta) ?

01.06.2015 13:52:59 | Lucia

Super, drzim palce, aby sa podarilo aspon docasne otvorenie priecestia na Kollarovej...kazde rano vozime dcerku do skolky na Rakarenskej z Kukucinovej ulice a rano je to teda boj, cca 30 min.cez cele mesto...to ani nehovorim o ceste do nemocnice....tymto by sa nam cesta skratila na 5 minut...Hlavne si neviem predstavit zaciatok sk.roka pri este rekonstrukcii Pezinskej..
Je fajn, ze sa konecne aj v Malackach zacalo nieco robit ale zase rozbombardovat cele mesto naraz, to trenuje trpezlivost asi vsetkych..

01.06.2015 20:15:23 | J.Říha

Uviedol som dôvody, pre ktoré železnice opakovanie odmietli trvalé otvorenie priecestia. Preto sa snažím aspoň o dočasné.

01.06.2015 20:20:38 | Miro

To zdrzanie sposobene rekonstrukciou zatial nieje kriticke, tych 10-15 minut naviac sa da zvladnut, obzvlast aj preto ze vacsinou chodim na bicykli okolo Gajdara takze mi prerabka vobec nevadi. Skor mi bude vadit ked budu auta jazdit prejazdom okolo Gajdara, pokial tam nebude dost miesta pre auta aj cyklistov.

01.06.2015 21:17:49 | Juraj

Osobne si myslím že otvorenie tohto prejazdu by nebolo príliš rozumné z toho dôvodu, že od priecestia po križovatku je to dosť malá vzdialenosť.Takže si myslím že v koľajisku by dosť často zostalo stáť auto (ako poznám správanie niektorých vodičov)a to by z hladiska bezpečnosti nebolo nič moc.ďalej je tu ešte ulica Kollárova kde sa nachádza aj meterská škola ,pri zvýšenej premávke tiež nič moc :(...Ľudia vydržme to,tolerujme jeden druhého na cestách a nehľadajme nezmyselné riešenia ktorými si len zahltíme ulice dopravou...Mesto by malo skôr uvažovať nad výstavbou mestského obchvatu..

02.06.2015 11:13:02 | Dusan

ak by sa podarilo ciastocne sprevadzkovat jedno priecestie, preco nie aj druhe? Obe by boli jednosmerne a urcite by to trochu pomohlo. Myslim, tym zel.priecestie uplne na konci smerom na Studienku.

02.06.2015 13:02:05 | Martin

Milá Lucia. A čo tak použiť miesto auta vlastné nožičky? Celé Malacky sa dajú v pohode preísť pešo z jedného konca na druhý za 20 minút (na bicykli za 5 min.). Ono tie kolóny aut možno vznikajú práve kvôli takým hnilošom hnilým ako si ty.

02.06.2015 18:56:33 | evanaaa

Som len laik, v mnohom sa nevyznám, ale neviem, prečo sa železnice tak tvrdošijne bránia otvoreniu priecestia na žel. priechode pri Gajdárovi, Kedysi sa tadiaľ dalo jazdiť, boli iné podmienky? Viem, pán primátor to vysvetlil jasne, ale jasné mi to úplne nie je, lebo neviem pochopiť, že by toto priecestie bolo najhoršie zo všetkých? Na Slovensku sú aj horšie, aj bez závor, ale aj s nimi a čo sa týka nehôd, tie sa stávajú a budú aj naďalej, lebo ľudia sa nepoučia, ale aspoň by sa mali snažiť. A tiež sa nešťastia stávajú aj inde, aký je rozdiel? Ale aspoň na skúšku, ak by sa to dalo vyjednať, alebo na dobu rekonštrukcie mosta by to mnoho ľudí prijalo, a nielen jednosmerne, ako to tu niekto navrhol. No zdá sa, že každému sa nevyhovie a nie všetko sa podarí.

02.06.2015 19:20:48 | Zuzana

Ako zamestnanec ŽSR si myslím, že otvorenie priecestia, ktoré má len signalizáciu bez závor, by to bolo najhoršie riešenie, nakoľko bezpečnosť je prvoradá a ľudia sú nezodpovední...nik si to nezoberie na svedomie ani železnica a ani mesto. a ako by tadiaľ prechádzali chodci? medzi autami? kto by bral na nich ohľad?priecestie je blízko pri stanici, predzváňacia doba pre prechodiaci napr. IC vlak je krátka a mohlo by sa stať, že autá by ostali na priecestí, čo potom?

02.06.2015 21:31:48 | Kral

Skvely napad ktory mal byt realizovany aj pri prvej etape. Vcera bolo neskoro. Snad sa to teraz podari

02.06.2015 23:51:44 | Peter

Pan Riha, je to mrhanie casom a peniazmi. Pokladam Vas za dost inteligentneho na to, aby ste to sam vedeli aj Vy preto som rozcarovany z tejto temy. Zeleznice nepovolia nikdy trvaly prejazd (mimo podjazdu alebo mosta - co je v tomto pripade zelanie hodne Modreho z neba) len ak tak docasny. Ako iste viete vyziada si to investiciu viac ako 100 tis. € - signalizacia, zavory, rozsirenie, projektova dokumentacia a pod... Zeleznice s ich deravymi vreckami ako sam pisete tuto investiciu urcite nebudu realizovat zo svojho. Takze ostavaju Vam norske fondy alebo kasa nasej obce. Tieto peniaze = vyhodene peniaze. Ak mame na fontanu za 95 tis mame urcite aj na toto. Kym bude vypracovana projektova dokumentacia a vsetky zainteresovane institucie sa k zameru vyjadria, bude sa most uz opravovat treti krat. A to este nehovorim o vyberovom konani na zhotovitela a samotnej realizacii. Preco sa idu vyhadzovat peniaze na takom mieste, ktore len zhorsi kvalitu zivota ludi, ktori byvaju na dotknutych uliciach??? Dobre viete (a to som rad, ze to aj ciastocne budete realizovat napr. Rohoznik), ze najlepsie je dopravu vyhnat z mestskych ulic na obchvat, o ktorom sa uz 25 rokov rozprava ale zatial sa realizoval len fragment. Zatial budeme o nom teda kazdy vecer snivat. A poradim Vam este jedno lepsie riesenie - najlepsie je auta eliminovat. Vozit deti v lete do skolky autom? V nasej OBCI ste vsade za 5-10 min na bicykli, preco sa idu vsetci trepat autom? Ja viem preco. A aj Vam to prezradim: LEBO SA VODICOM NEUSTALE PRIPRAVUJU SAME VYHODY A USTUPKY. Ako je zvyhodneny cyklista v nasej OBCI? Znova Vam to poviem - NIJAKO. Moze byt rad, ze prezije slalom medzi autami, ktore soferuju nadejni volici nauceni ist autom aj na WC. To ze sa bude opravovat most, vieme vsetci uz dlho a kazdy sa mohol na to pripravit. Ludia si zvyknu za 2 tyzdne aj na to, ze sa uzavrie hlavna krizovatka... Sam jadzim aj autom ale len v nevyhnutnych pripradoch. Nasa OBEC nie je Hongkong aby si nemohla dovolit uprednostnovat cyklistov. A nechcem pocut argument, ze nie je na to vybudovana infrastuktura. Samozrejme ze nie je ale samotne cesty su v zlom stave a ich lepsia priepustnost je financne exponencialne narocnejsia ako vybudovanie infrastruktury pre cyklistov, chodcov, hromadnej dopravy a pod. 70% aut v nasej OBCI je tranzit a zvysok su rozkysnuti kavickari, nakupovaci o od*esi, ktori pendluju medzi Kauflandom, Lidlom a Tescom. Prosim Vas porozmyslajte radsej nad tym ako by ste zuzitkovali cas, ktory stracate nad takymto projektom v prospech ludi, ktorym toto miesto a kvalita zivota v nom nie je uplne lahostajna. Dakujem za pochopenie mojho mierne ironickeho prispevku.

05.06.2015 07:44:24 | Lucia

Mily Martin, super, ze sudis cloveka a dovolujes si ho nazvat hnilosom, ked ho vobec nepoznas...v prvom rade asi nemas deti, lebo si neviem predstavit ako presvedcis 3r.dieta, aby ti sliapalo dobre 3 km do kopca o 7.hod.rano do skolky a rovnako poobede zo skolky...a to nehovorim, ze vacsina mamin ma doma viac deti...to ich akoze ma rano vsetkych nalozit na bicykel a potom rychlo utekat este na autobus do prace...no myslienka pekna z tvojej strany o vyuzivani bicyklov ale pri situacii, ktora je v meste, by som povazovala skoro za hazard so zivotom predierat sa medzi premavkou s dietatom na bicykli...

05.06.2015 13:22:07 | Emy

Úplne súhlasím s Petrom, je to zbytočná investícia, peniaze treba použiť inde. Za dva mesiace už nikto nebude vedieť, že sa opravoval nadjazd a boli zápchy, je treba byť len trošku zhovievavý , tolerantný a trpezlivý. Pri prvej oprave neboli nainštalované ani semafory na Radlinského a prežili sme to. Taktiež čo sa týka cyklotrás, úpne s ním súhlasím, týmto smerom by sa malo mesto vydať.

05.06.2015 17:41:59 | XYZ

Súhlasím s Petrom. Som už dôchodkyňa, ale...pamätám si ako každé ráno, veľmi skoro som spočiatku s jedným dieťaťom "jela" na "kole" do jaslí a po materskej dovolenke keď pribudlo po čase dieťa ďalšie, to staršie šlapalo pešo a menšie sa viezlo ...nie nechcem, aby doba išla späť, ale tie bicykle mi pripadá, že máte iba na formu. Veď keď sa vyskytla takáto situácia tak použite tie bicykle. A to sme si nesmeli dovoliť kritizovať Stranu a vládu. Tak mladí, zamyslite sa trošku prosím a prepáčte.

06.06.2015 12:44:51 | Peter

Mila Lucia, cele Malacky maju 3km. Ja jazdim normalne s 2 mi detmi na bicykli, je to vec zvyku a decka sa na to tesia - idu radsej bicyklom ako autom. A samozrejme treba mat snahu im to vysvetlit a viest ich tymto smerom. Lahko je sadnut do auta ked su na to deti zvyknute. Potom si budu sadat do auta ked budu mat 18 rokov same a nebudu vediet ako sa sliape na bicykli a vyrastie z nich dalsia generacia sedavych knedli.
S detmi jazdim na bicykli vylucne po chodniku, tiez si netrufam ist po ceste. Rano aj poobede je to prijemne straveny cas na vzduchu, pohyb atd...Treba sa na to pripravit a skusit to. Odporucam ti to urcite sa to deckam bude pacit a ty budes mat o 20min viac na seba... Ja som s Kukucinovej v skolke za 5 min :-)

06.06.2015 15:44:01 | Malačan

.v prvom rade asi nemas deti, lebo si neviem predstavit ako presvedcis 3r.dieta, aby ti sliapalo dobre 3 km do kopca o 7.hod.rano do skolky a rovnako poobede zo skolky...
Pretože zbožňujem kopce, poprosím o informáciu, kde si môžem v Malackách urobiť trojkilometrovú túru do kopca.

08.06.2015 09:48:39 | Martin

Milá Lucia. Môžem si s kľudným svedomím povedať, že ťa môžem súdiť za to, ako vychovávaš svoje dieťa a bez výčitiek svedomia ťa budem aj naďalej nazývať hniloškou. Pre tvoje info: dieťa mám(už dospelé). Vychoval som ho úplne bez auta. Do škôlky chodil do Bratislavy(lebo v Malackách mi ho nevzali). Ráno sme ja a moja manželka s ním chodili na autobus 5,25 do BA, tak aby sme stíhali ešte aj do práce. Všetko sme to prežili a dnes na tie časy so ženou spomíname, ako na tie najkrajšie v našom živote. Dnes chodím každé ráno do práce 17km na bicykli a ďalej pokračujem ďalších 20km vlakom. Tak čo? Stále si myslíš že ťa nemám právo nazývať hniloškou?

08.06.2015 09:55:53 | Martin

Pripájam sa k výzve Malačana a tiež si rád vyskúšam 3km túru do kopca v Malackách. Hlavne pretože by ma zaujimala tá spiatočná cesta. Lucia spomína, že aj domov idú zase do kopca. Neviem ako to je možné? Asi to bude tým, že zem sa otáča a ráno to je do kopca a poobede zase do kopca.(záhorácka logika)

08.06.2015 15:48:43 | Lucia

Mala som za to, ze toto je slusne forum a kazdy ma pravo vyjadrit svoj nazor bez ironickych poznamok...kedze moderator tejto diskusie taketo prispevky nepozastavuje, nebudem sa dalej vyjadrovat k urcitym myslienkovym pochodom istych ludi. Podaktori malacania maju tendenciu povazovat sa za nieco viac ako ostatni...co je smutne...

09.06.2015 10:56:20 | Martin

Tak teda slušne. Milá Lucka. Prezradíš nám prosím pekne tú 3km túru do kopca v Malackách? Za podrobný popis trasy ti vopred ďakujem. S pozdravom Martin.

09.06.2015 20:22:13 | nobody

Len aby sa nezabudlo. V nedeľu ráno na tom priecestí prišiel o život ďalší človek. R.I.P:

12.06.2015 20:30:08 | Gabriela

Myslím si, že otvorenie prejazdu a vyhadzovanie peňazí je úplne zbytočné. Chápem, že momentálne jazdenie autom po Malackách je dosť zložité, ale aspoň nás to prinúti trocha sa hýbať, chodiť pešo, alebo bicyklom. Tiež som mala malé dieťa, nemala som auto, pracovala som v Bratislave, prežiala som to bez ujmy, aj moje dieťa tiež. Tých pár mesiacov ubehne ako voda, netreba to vidieť tak tragicky.