Ľudia pre Malacky » Rekonštrukciu cesty z Rohožníka podmieňujeme napojením na diaľnicu D2

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Rekonštrukciu cesty z Rohožníka podmieňujeme napojením na diaľnicu D2

Bratislavský samosprávny kraj má v záujme riešiť rekonštrukciu cesty medzi Malackami a Rohožníkom. Pre nevyhovujúci stav a úzky profil vozovky je vylúčená tranzitná nákladná doprava z Malaciek. Za mesto sme požiadali o priame napojenie na diaľnicu D2.

Aktuálne prebieha na pôde Bratislavského samosprávneho kraja diskusia k novému programovému obdobiu. V rámci nej sme upozornili na projekt rekonštrukcie cesty medzi Malackami a Rohožníkom, ktorý by mal byť financovaný z eurofondov. Jasne som pred primátormi, starostami a predsedom kraja deklaroval, že projekt bude mať podporu Malaciek iba za podmienky priameho napojenia na diaľnicu D2.

Neviem si totiž predstaviť, že kraj zrekonštruuje cestu a otvorí obojsmernú premávku pre kamióny bez doriešenia napojenia na diaľnicu pred ulicou Duklianskych hrdinov. Totiž nič nebude brániť, aby to tak aj Bratislavský samosprávny kraj urobil. A k tomu mám ako primátor mesta výhrady, pretože Malacky a obyvatelia sú už aj tak ťažko skúšaní tranzitnou dopravnou. Ťažká nákladná doprava smerujúca z Rohožníka do Bratislavy musí byť nutne odklonená pri vstupe do mesta.

Do strategického dokumentu Regionálnej integrovanej územnej stratégie, ktorý bude podkladom pre čerpanie eurofondov, sme zakomponovali podmienku, že realizácia projektu rekonštrukcie tejto cesty medzi Malackami a Rohožníkom bude priamo podmienená jej napojením na diaľnicu.

Obchvat navrhujeme nahradiť križovatkami

Maľovať čiary okolo Malaciek, ktoré by predstavovali budúci obchvat, je podľa mňa pre ich vysokú finančnú a majetkovo-právnu náročnosť zbytočne vynaložený čas a energia. Prišli sme preto s návrhom využiť existujúce diaľničné mosty a vybudovať dve diaľničné križovatky - Rohožník / D2 a Studienka / D2, pričom pri ulici Duklianskych hrdinov by nebola kvôli cene a blízkosti rodinných domov plná štvorramenná križovatka, ale za diaľnicou v smere na Rohožník by bol kruhový objazd, ktorý by spájal viacero ramien.

Národnej diaľničnej spoločnosti sme už ponúkli prípravu projektu do fázy stavebného povolenia ako aj vysporiadanie vlastníckych vzťahov. Zámer diaľničiarov postaviť súbežné kolektory popri diaľnici v úseku pri Malackách je podľa všetkého časovo nerealizovateľný. Oveľa účelnejšie, lacnejšie a rýchlejšie je otvoriť Malacky v spomenutých dvoch smeroch a odkloniť ťažkú tranzitnú dopravu zo severu aj z východu, čím dosiahneme náš strategický dopravný cieľ.

V súčasnosti máme už za sebou niekoľko rokovaní s cieľom získať povolenie na otvorenie tejto križovatky. Tá totiž mimo iného potrebuje kvôli zdialenosti kratšej ako 2,5 km od jedinej stávajúcej križovatky v smere na Pernek súhlas Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe toho môžeme postupovať ďalej a žiadať dokončiť proces štúdie realizovateľnosti v našom malackom úseku.

Ak preto bude chcieť Bratislavský samosprávny kraj zrekonštruovať cestu medzi Malackami a Rohožníkom, je aj v jeho záujme pomôcť nám v presadení navrhovaného riešenia.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

01.04.2015 20:50:48 | TT

Veľmi sa prajem, aby sa to podarilo, ako obyvateľka ulice Duklianskych hrdinov.Situácia už teraz je neúnosná, zvlášť v ranných a doobedňajších hodinách, kedy je tu množstvo osobných áut ,ktoré sa snažia za každú cenu nájsť parkovacie miesto v okolí nemocnice , do toho jazdia cisterny a kamiony a autobusy.Mal by sa tu realizovať nejaký prieskum,koľko aút (z toho ťažká kamionová preprava) na tejto ulice denne prejde. Ráno okolo pol ôsmej v smere do mesta sa stojí už pri Parnase.
Jednoznačne odklonenie pri vstupe do mesta !

02.04.2015 16:32:46 | Miloš

ako ze nepochopil som ako chcete ich pripojit na D2 smer Bratislava a z Ceska?

03.04.2015 17:43:39 | Emy

Jednoznačne je to dobrý nápad, ale tiež by ma zaujímalo, ako tú cestu chcú pripojiť na diaľnicu. Keď sa chce, všetko sa dá, treba na nich tlačiť stále a stále,dokiaľ nebudú súhlasiť.

04.04.2015 05:20:44 | Juraj

Zaujíma ma nájazd z cesty do Bratislavy, nakoľko za diaľnicou v pravo hneď sú rodinné domy , resp. začiatok " lesoparku "....

05.04.2015 15:18:41 | Enso

Popri ceste na Rohoznik by bolo fajn mysliet i obyvatelov casti Majer a vybudovat cyklo/chodnik.

10.04.2015 15:15:48 | MARTIN

Miloš: Mužeš mi vysvětlit, jaká je to dálnice z Česka? Ja takový stát neznám. Když už, tak: tak dálnice z České republiky. Dálnice z Česka končí totiž někde na Vysočině. Dál to je prosím Morava. Mi taky o Vás nemluvíme jako o Horních Uhrech, ale jako o Slovensku.

11.04.2015 19:05:15 | oli

pre MARTIN:
ČESKO

Název Česko je prvně doložen roku 1777.
Prvně se oficiálně objevilo roku 1918 ve složenině názvu Československo. Po federalizaci Československa (1969) se oficiálně k výrazu Česko pro Českou socialistickou republiku nepřistoupilo, údajně byl tento výraz příliš apolitický.

Po rozbití Československa se zdá nejlogičtější pro ČR užít slova Česko, jelikož tomu neodporuje historie, jazyk ani logika. ČSFR se přeci rozpadla na Česko a Slovensko.

Užívejme proto výrazu Česko jako souhrnné označení pro Čechy, Moravu a České Slezsko*. Nic nám nebrání mluvit o Moravě či Čechách, ale to vždy a jen pokud mluvíme o části našeho území.

Česko nijak nediskriminuje obyvatele Moravy i Slezska (na rozdíl od zmíněných ‚Čech‘), jeho základ nevychází ze slova Čechy.

12.04.2015 13:21:22 | mateson

Víc než to, že Miloš nazval Českou republiku Českem, mi vadí ta příšerná hrubka ,kterou tam máš. Mi taky s měkým i???? Jinak pravidelně se dívám na pořad který se jmenuje "Máme rádi Česko". A myslím si, že autor měl na mysli komplet všechno.

24.04.2015 11:48:20 | ika

mňa by najviac zaujímalo, prečo sa nevyužíva existujúca železničná trať: čo je už jednoduchšie ako naložiť náklad na vlak, než ho pustiť na cestu, napr. vo Švajčiarsku tranzitujúci kamión naložia hneď na hranici na vlak a na opačnej strane štátu vyložia. Trať je inak nevyužitá a pár pracovných miest by sa hodilo...Nestojí to aspoň za uváženie???