Ľudia pre Malacky » Prvé kroky v oblasti dopravy

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Prvé kroky v oblasti dopravy

Aktuálne sumarizujeme priority mesta na volebné obdobie 2014 - 2018, ktoré budú predložené poslancom mestského zastupiteľstva. Chcem dosiahnuť konsenzus a dostať od poslancov mandát na ich plnenie. Oblasť dopravy patrí medzi naše top ciele, preto sme už aj začali prvé kroky v rámci prípravy projektov.

Nedá sa riešiť všetko hneď. Dôležité je nastavenie priorít pre nasledujúce obdobie, aby sme vedeli pripraviť aj ich dlhodobé financovanie. V oblasti dopravy sme za posledný týždeň spustili rad opatrení:

  • Dali sme do verejného obstarávania prípravu projektových dokumentácií na rekonštrukcie ciest Cesty mládeže, Veľkomoravskej, Námestia SNP, Partizánskej, Kukučínovej, M. Benku, Hurbanovej, Kukučínovej, Továrenskej a Hlbokej, keďže v zásuvke sme nenašli žiadne projektové dokumentácie. Na základe toho nastavíme financovanie a spustíme stavebné konania v úsekoch, ktoré si to vyžadujú.
  • Do verejného obstarávania išla aj príprava projektovej dokumentácie na rekonštrukciu križovatky Záhorácka - Pribinova, kde spracovateľ pripraví technické riešenie, aby sme úpravu tejto križovatky mohli vyrokovať so Slovenskou správou ciest. Budeme musieť byť pripravení, že mesto bude musieť namiesto správcu prevziať jej rekonštrukciu. Okrem tejto križovatky zvažujeme v tomto roku rekonštrukciu ostatných križovatiek od M. R. Štefánika po centrum.
  • Nechali sme tiež spracovať kapacitné posúdenie centrálnej križovatky a križovatky pri LIDL s cieľom nájsť optimálny variant ich prevedenia.
  • Začali sme rokovania o riešení vlastníckych vzťahov pre napojenie cesty od Rohožníka na diaľnicu (východný variant obchvatu). V tejto súvislosti som začal osobné rokovania na pôde partnerov k spôsobu financovania tejto križovatky z eurofondov.
  • Posudzujeme analýzu mestskej hromadnej dopravy v réžii mesta s možnosťami financovania prevádzky autobusov. Okrem toho sme dali na finančné posúdenie aj vybudovanie železničného priechodu pri Gajdárovi a nových cestných spojníc.
  • Začali spracovávať finančné náklady na vyznačenie parkovísk v celom meste.
  • Rozpočtujeme prípravu cyklokoncepcie mesta, ktorá bude podkladom pre prípravu projektových dokumentácií prvých cyklotrás.

Je pred nami ešte veľký kus práce. Nechceme však strácať drahocenný čas. Popri tom som som dal pokyn k riešeniu síce dvoch drobností, ktoré však vyvolávajú v diskusiách rôzne názory. K úprave spomaľovačov a k obnoveniu pôvodného značenia parkoviska pri Materskej škole na Hviezdoslavovej ulici, ktorého nové značenie vzhľadom na kolízie nebolo podľa mňa vôbec účinné.

Z hľadiska dopravy nás čaká v krátkom čase aj diskusia k riešeniu petície za upokojenie dopravy na ulici Hviezdoslavovej a Cesty mládeže. Návrh, ktorý bol spracovaný ešte pred komunálnymi voľbami, je zverejnený na stránke mesta. Keďže som dostal za posledné obdobie dve protichodné petície a záporné stanoviská podnikateľských subjektov, zastavil som dočasne prijatie záväzných opatrení a zvolám verejné stretnutie s obyvateľmi na prerokovanie návrhu riešenia dopravy v tejto lokalite. Na základe výsledku rozhodnem o ďalšom postupe.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

16.01.2015 12:49:28 | Miloš

Uz som pisal na mesto panovi Koncekovi ale ci si to precital neviem. Tak to napisem tu S tym ze Cestu mladeze date spomalovace nic nevyriesite. Lebo aj tak soferi medzi týmito usekmi pridaju na plyne. Dalej zimna udrzba bude zla vid. Velkomoravska. Zona na 30km/h nepomoze lebo ju skoro nikto nedodrziava. Jedine ako sa da hluk znizit je uplna rekonstrukcia cesty.

Dalej s Krizovatkami a pozor na to aby ste vsetky nespravily ako kruhove, lebo nie vsade sa hodia. Vidim to dost casto, ze tam kde sa mal nechat radsej semafor sa dal kruhovy a vznikol problem ze kruhovy sa zablokoval vo vsetkych smeroch.

16.01.2015 13:54:20 | Milan

Chcem vás poprosiť, aby ste nevyhoveli sťažovateľom na spomaľovače. Je to jediné riešenie na pretekárov v meste. Konečne môj syn dokáže prebehnúť Veľkomoravskú bez toho aby som počul škrípanie pneumatík. Vodiči ktorým to prekáža nech si uvedomia, že sú aj vodiči, ktorým nerobí problém jazdiť aj 90 km /h po Veľkomoravskej. Spomaľovače sú po celom svete. Keby bolo niečo účinnejšie určite by to tu už bolo. Sú aj mínusy napr. pri zimnej údržbe. Plusy ale prevažujú. To, že niekde stojí voda a pod. sa určite dá doriešiť. Ďakujem

16.01.2015 14:08:52 | Lucky

K vyriešeniu niektorých dopravných situácií stačí jednoduché riešenie. Tým riešením sú odbočovacie pruhy, dostatočne označené na vozovke aj na vertikálnom dopravnom značení. Reálna situácia: auto odbáčajúce doľava sa "múdro" postaví do križovatky. Auto čaká, lebo musí dať prednosť autám z pravej strany. Zatiaľ čo čaká, kým môže opustiť križovatku, tak sa za ním začne tvoriť kolóna áut. Kebyže existuje odbočovací pruh, tak autá by mohli odbočovať doprava, zatial čo auto v križovatke stoji.
Podľa môjho subjektívneho názoru by práve tento spôsob mohol čiastočne pomôcť doprave v MA.

17.01.2015 22:39:47 | Peter Barniak

Vazeni ad 5:
komu pomoze sprejazdnenie zel.priecestia pri Gajdarovi? Byvam nedaleko, takze sa ma to bytoste dotyka a doprava zatazi minimalne 50-100 obyvatelov Malaciek (Kolarova, Kukucinova a prilahle ulice). Mimochodom pytali ste sa obcanov - obyvatelov dotknutych lokalit, co si o tom myslia oni? Urcite nie. Alebo sa spoliehate na to, ze vasa myslienka bude asi ta najlepsia? Urcite ano. Kto chce ist autom, nech ide ale cez most. A nech caka na moste, krizovatke atd...Preco by ste mali prenasat hluk, prach a nebezpecne auta medzi domy, medzi nase deti??? Mate vsetkych pohromade??? Viete aku tepnu tym otvorite??? Povediete hlavny tah medzi DOMAMI!!!! Komu vadia auta, ktore idu od Rohoznika na prvu svetelnu? Hasicom? Kasinu? Parkovisku? Lidlu? Pile? Alebo mostu? Ak ich poslete cez Gajdara, budu vadit obcanom - volicom. Prosim vas zobudte sa. Vid uzasny malacky obchvat Velkomoravska, Kukucinova, Vajanskeho. O kolko 100% sa tu zvysila hustota dopravy v tychto OBYTNYCH ZONACH??? Rieste radsej ubytok aut (dial.privadzace, MHD, cyklotrasy) a nerobte vodicom lahsi zivot. Takto len motivujete motoristov k castejsiemu pouzivaniu aut. Sam jazdim a trpim to. Trpim to preto, lebo idem autom. Moja chyba, ze idem autom. Preto trpim a nehresim, lebo viem, ze je aj rychlejsia cesta - bicyklom (mimochodom od jari do jesene ho pouzivam). Kvoli takymto chorym myslienkam sa chcem z Malaciek uz dlhsie odstahovat. Dobre miesto pre zivot to nikdy nebolo a tymto krokom to pre mna ani nikdy nebude...

18.01.2015 06:56:19 | otec

na čo sú nam nové cesty keď tu máme plné mesto automatov a herní?

18.01.2015 15:33:03 | Kollar

Pan Milos: V zapadnych krajinach vo velkych mestach su asi vsetci sprosti ked buduju kruhac za kruhacom. Aj stavitelia pri OC Bory padli na hlavu a neviem preco namiesto tych kruhacov nenasekali same svetelne krizovatky. Nikde nie je problem len velkomesto Malacky by s tym problem malo. Skuste este raz popremyslat nad tym co ste tu napisali.
Pan Milan. Spomalovace veru nic neriesia. Medzi nimi pojdem urcite rychlejsie. Ak chcete obmedzit rychlost na ceste v obci staci ist mrknut do Rakuska.
Pan Barniak: Sucitim s Vami. ale bohuzial ani s Vami nesuhlasim. Ten prejazd uz mal byt davno sprejazdneny. Hlavne ked sa opravoval most. Aj mne jazdia pod onkom auta a co teraz zacneme vsetci jazdit na bicykli? Len nech ho cim skor sprejazdnia.

18.01.2015 20:58:57 | V. Šefčík

K sprejazdneniu železničného priechodu pri Gajdárovi: Treba si uvedomiť, že potom vetko z "Rádku" pôjde do Kauflandu po Kukučínovej. A tam je už teraz veľmi hustá premávka na to, aká významná tá ulica je. Stoja tam domy, z ktorých mnohé majú viac ako 100 rokov, a veľká väčšina z ostatných má 50 rokov a viac. Tieto domy nemusia vydržať zaťaženie dopravou po tejto ulici. Ak chcete sprejazdniť priechod pri Gajdárovi, tak dajte na Kukučínovu značku Zákaz vjazdu.
K rekonštrukcii Cesty mládeže: O akom úseku Cesty mládeže hovoríte jednak v otázke rekonštrukcie vozovky, a jednak v otázke zmeny dopravnej situácie a súvisiacej petície? Ja bývam na Ceste mládeže č. 21010/18, a mne nikto žiadnu petíciu podpísať nedal. Týmto chcem povedať, že Cesta mládeže sa začína na križovatke s Družstevnou ulicou, a nekončí sa križovatkou s Veľkomoravskou ulicou, ale dopravnou značkou "Koniec uzavretej obce" niekde za areálom First Farm.
K spomaľovačom: Mestská polícia obsluhuje veľa kamier na sledovanie dopravnej situácie. Nebolo by jednoduchšie a lacnejšie namiesto budovania spomaľovacích prahov dať do Zóny 30 km/hod kameru napojenú na radar? Mali by vinníkov pekne odmeraných a aj vyfotených a mali by aj viac peňazí z pokút.

18.01.2015 22:51:04 | Miloš

Pre pana Kollara.
Ak sa tak zastavate kruhacov tak preco napr. Vieden nema namiesto svetelnej krizovatky kruhace? Skuste zapojit svoj mozocek a zistily by ste asi preco. Alebo vam poviem chodte do Senca cez hlavnu spicku okolo 13hod. a uvidite ze soferi vam zablokuju uplne kruhovy a nikam sa nedostanete ani ked odboujete hned na prvom kruhovom. Takze my nedavajte rozum ked vôbec nic neviete. Co sa tyka Bory a kruhacov tak su vhodne iba niekde a nie vsade. Po druhe ak by sa spravil kruhovy na krizovatke pri Lidli, tak by ste boli prvy kto by picoval kvôli tomu ze by sa zablokoval kruhovy a vjazd na hlavnu krizovatku.

19.01.2015 09:52:25 | Miloš

pre V. Sefcik
Mestka policia nemoze pokutovat ludi ktori prekrocia rychlost a ani inak merat rychlost. Jediny organ ktori moze merat rychlost je Policia SR. Dakuj tomuto rozhodnutiu panovi Ficovi, ktori chcel viacej penazi pre seba a nie pre mesta!!! Co sa tyka Kukucinovej. Tak az tolko aut tam nejazdi! Bohuzial problem je v tom ze Slovensko zacina byt viac automobilizovane ako to bolo pred 10 rokmi. Teraz na domacnost vychadzaju 2-3 aut. Pred tym to bolo kolko 1-2 auta.

19.01.2015 13:06:44 | Peter Barniak

pre p. Kollara: ano, spominate "civilizovany zapad" - tam sa jazdi na bicykli a nikto s tym problem nema. je to dokonca akasi prestiz. predchadza tomu samozrejme vybudovanie infrastruktury a nejaka ta motivacia neist do kauflandu kupit pecivo autom. skuste si predstavit, ze by vam pod oknom auta nejazdili. mne teraz nejazdia a ani po tom netuzim.

19.01.2015 23:27:14 | Kollar

Ale no pan Milos. Spravajte sa slusne

20.01.2015 10:13:16 | Dusan C

Domnievam sa ohladom kruhovych vz. svetelna krizovatka,ze existuju aj svetelne kruhove samozrejme netreba verit ze sa to do detajlov zlepsi a vsetko vyriesi,ale treba trocha uvazovat ako sa to bude po vybudovani spravat v jednej a samozrejme druhej situacii potom to zvazit,vyhodnotit a vybrat najlepsiu alternativu.Na taketo veci by mali byt na meste architekti,diyajneri a rozny experti ludia co ich takato praca naozaj bavi-podla mna to mozu byt aj externy pracovnici,firmy,alebo aj studenti stavebnych skol-treba spravit survey a vsetko sa ukaze.

20.01.2015 20:34:43 | majo

Peter Barniak: Absolútne súhlasím, že v civilizovanom svete je prestíž jazdiť na bicykli a nie autom ísť aj na latrínu. Bohužiaľ Záhorie stále nieje a asi ešte dlho nebude civilizované. Ja jazdím denne do práce na bicykli 16km a kolegovia sa na mňa pozerajú ako na exota z inej planéty. Keď im hovorím, že všade vo svete na západ od SK hraníc je úplne normálne jazdiť na bicykli tak sa len uškŕňajú. Stačí ísť len pár km na Moravu do Břeclavi. Tam by si mestský poslanci mohli vziať príklad ako riešiť dopravu(cyklopruhy, cyklochodníky)

21.01.2015 16:23:55 | Peter Barniak

to majo: pekne si to napisal. bude to este par rokov trvat kym ta prestanu mat za exota. to su zahoraci. oni na to pridu sami. kazdy sme nejako pohodlny aj ja chodim autom. ale ked sa da idem na tom bicykli. dalo by sa viac, keby boli miesto reci a slubov ciny. davno tu mohlo uz nieco byt vybudovane. zachvilu budu chciet sprejazdnit autam aj zamocky park...apropo zamocky park je pekny priklad - mesto predlozilo este v r.2014 VZN, kde sa zakazuje jazda na bicykli v parku. nastastie to nepreslo. ale to je priklad tejto na hlavu padnutej alibistickej logiky. zbavit sa zodpovednosti a potom vyrukovat, ze ved mi sme schvalili take VZN...
dnes ist po malackach na bicykli je horsie ako uhybat gulkam na fronte. a to nehovorim, ze chces ist s deckami v sedacke, nedajboh aby isli sami na svojich bicykloch. to si mozes dat rovno slucku.

22.01.2015 14:47:33 | Kuki

Chcem podporiť príspevok p. Miloša k spomaľovačom. Už teraz sa ulici Veľkomoravská väčšina vodičov radšej vyhne a potom je preťažené centrum mesta. Ako to dopadne keď sa budú vyhýbať aj ceste Mládeže? Nebolo by rozumnejšie opraviť cesty a dať zákaz parkovania na ceste (hlavne v lokalitách s rodinnými domami, kde môže každý stáť vo dvore)? Je pravda, že v meste ľudia prebiehajú cez cestu ako ovce mimo prechodov pre chodcov a že je to nebezpečné, ale to spomaľovače a 30 na ceste nevyriešia....

23.01.2015 09:30:41 | obcan1

Aký je tvoj názorJednoznacne hlupe napady, bez koncepcie a dlhodobeho vyhladu na zlepsenie. Navyse by bolo fajn, ak by niekto zratal obyvatelov cesty mladeze a hviezdoslavovej a povedal ake percento sa vobec podpisalo pod tuto peticiu. 80 ludi sa mi zda naozaj malo a viem o mnohych ludoch ktory ani osloveny neboli a byvaju tam.Na vinohradku stavaju bytovky, jednoznacne treba investovat do skvalitnenie cesty najlepsie s prispenim mudrych developerov ktory tam stavaju a firiem ktore tam maju sidlo a ich auta nicia cestu. Ostrovceky ani spomalovace nic nezlepsia doprava bude pomalsia, hustejsia, ani ekologicky to nicomu neprospeje..Treba jednoznacne celu cestu mladeze zrekonstruovat, najlepsie podobne ako napr. patronka v Ba, aby nedochadzalo neustale k tvoreniu vytlkov. Taktiez opravit obrubniky aby bola cesta jednoznacna. Zrusit 30ku jednoznacne. Hviezdoslava ulica ulica bez obchodov a prevadzok, jednoznacne zakaz parkovania na ceste ako to obyvatelia s oblubou robia pricom blokuju cestu. Taktiez treba zrekonstruovat chodniky a obrubniky aby sa cesta neprelinala s chodnikmi ako na vela miestach, pricom je to sposobene najma parkovanim aut.Je to pomerne siroka cesta kde by nebol problem ak by bola normalne dvojsmerna, samozrejme s tym ze auta nesmu nanej parkovat kedze cesta nieje parkovisko.Doprave by to jednoznacne pomohlo.30 nech tam teda ostane aj ked to je tiez specificky malacky blud dat vsade 30 a spomalovace.

23.01.2015 14:22:42 | Dusan C

Napadlo ma,ze ked sa nedodrziava rychlost na Velkomoravskej a Kukucinovej samozrejme asi je tam malo tych spomalovacov.Neviem ako Velkomoravska,ale Kukucinova ma len dva a to na tak dlhu cestu je dost malo.Ak vodici nedodrziavaju predpisi a idu rychlejsie ako by mali tak by sme sa nad tym mali zamysliet,vsimat si lokality a postupne budovat tieto spomalovace nielen na vyssie uvedenych cestach.
Za odbocovacie pruhy som,len mam dojem,ze by tomu pomohlo rozsirit komunikaciu o ten jeden dalsi pruh a samozrejme aby bolo zretelne aj znacenie,kludne aj vertikalne,ale aj vyznacenie tohoto pruhu na ceste.
Dalej si myslim,ze pri Gajdarovi sa nebude spustat sprejazdnenie v tejto lokalite,ale skor ze sa vybuduje podchod,alebo ine bezpecne zariadenie pre chodcov a bicyklistov,kedze je to usek dopravnych nehod tipu vlak chodec,alebo vlak cyklista.
Takysto som za zrekonstruovanie a opravu ciest,ale spomalovace a auta parkujuce na ulici je velmi dobry sposob obmedzenia rychlosti,takze ak nam ide o bezpecnost je to na dobrej ceste.Pre vodicov co som uz spomenul,ale v inom clanku-ak sa niekam chcete dostat a mate urceny cas tak predsa chodite denne po MA a viete kolko vam to bude trvat-sadni do auta o 5 az 10 minut skor,nebudes taky vystresovany a mozes dokonca pustit niekoho z vedlajsej cesty a ked tam budes nabuduce ty tak teba mozno niekto pusti a je to skutocne dobry pocit ked su ludia ohladuplni.

23.01.2015 15:44:05 | obcan1

"ale spomalovace a auta parkujuce na ulici je velmi dobry sposob obmedzenia rychlosti,takze ak nam ide o bezpecnost je to na dobrej ceste."
To si snad robite srandu nie? Nato uz sa asi neda nic povedat...

23.01.2015 16:34:24 | Fero H

Pridávam dva návrhy k téme oblasti dopravy na zváženie mestom :

1) V Nemecku som sa stretol s tým, že majú vybudovanú kombináciu ukazovateľov rýchlosti a semaforov len s dvomi farbami červená a zelená. Ak vodič neuberie rýchlosť ktorú mu ukazuje digitálny merač automaticky mu po niekoľko metroch zasvieti na semafore červená. Pokiaľ je rýchlosť dodržiavaná na semafore je vždy zelená. Ak by išiel na červenú je to už priestupok. Využitie v meste napr. smerom od Kostolišta dať ukazovateľ rýchlosti ak tam nie je a pri AFK namontovať uvedený semafor k prechodu pre chodcov. To isté sa dá realizovať na ul. Stupavská, Veľkomoravská, Kukučinová atď.

2) V niektorých mestách / Senica ? / využívajú dôchodcov a ich seniorské kluby na riadenie prechodov pre chodcov počas dochádzania detí do školy. Majú služby, cítia sa tak využitý, prospešný a mesto by ich mohlo fin. podporiť recipročne napr. zaplatením autobusu na výlet a pod. Mestsky policajti som počul , že to robia už po ich službe, ponáhlajú sa už o 7:30 preč z prechodov. Toto som však len počul. Avšak dať priestor aktívnym dôchodcom by bolo možno fajn a policia by sa mohla venovať iným činnostiam než riadiť pri školách premávku.

28.01.2015 21:26:33 | Maťašovský

Rad by som aj ja pripojil svoj nazor na dotknute lokality ohladne dopravy.
Myslim si, ze netreba mat vzdelanie z oblasti dopravy, aby sme mohli skonstatovat, ze doprava v Malackach je neunosna!!!!!!! Na tom sa snad vsetci zhodneme.
V predchadzajucich prispevkoch ste spominali spomalovace, ostrovceky, cestne radary, svetelne oznacenie krizovatiek a pod. Vsetko je aktualne na riesenie spackanej dopravnej filozofie v MESTE MALACKY, ale len "kozmeticke".
Vsetci vieme, ze tuto katastroficku situaciu sposobili neodborne a klientelisticke rozhodnutia stavebneho uradu. Kto to kedy videl, aby sa rozrastal tzv. priemyselny park na Ceste mladeze a popri tom sa vydavali stavebne rozhodnutia stavbu RD a na rozvoj byvania? Ved si len vsimnite, kolko firiem vzniklo v blizkosti obytnych zon. Prepanakrala, kto to kedy videl. A teraz riesime ostrovceky, spomalovace??? Neskoro!!!!!!! A dalsia skryta deformacia dopravy. Rozrastajuca sa vystavba v okolitych dedinach ( Jakubov, Gajary, Kostoliste a pod.) dopomohla k tomu, ze vsetci obyvatelia z tychto dedin, kazdy den jazdiaci do priemyselnych parkov za pracou, vyuzivaju tieto dotknute cesty obytnych zon v Malackach ako tranzit. My, co byvame na Velkomoravskej ulici, vieme presne kedy sa smeny zacinaju, kedy koncia, kedy sa striedaju a pod. Hrozne. Jedeno auto za druhym a myslite ze 30-kou? Ale nie, minimalne 50-tkou. A po tych miestnych vytlkoch vznika hluk, prach a nebezpecie prepadajucich sa ciest s pieskovym podlozim. Tu nepomoze nic, len jedna vec. Zastavit a nevydavat stavebne povolenia na narastujuce budovanie novych a novych obytnych domov, vyriesit vyjazd z Cesty mladeze skupenim pody za cintorinom a vyjazd urobit za Malackami smerom na Stupavu. A vymalovane.

30.01.2015 19:29:15 | XYZ

To sú zákony! Štátni zamestnanci, politici atď. každý, kto zaviní svojim neodborným rozhodnutím takéto niečo o čom sa bavíme /hádame/ by mal byť postihnuteľný. Kto robil v určitých rokoch kedy na stavebnom úrade, veď to sa dá nájsť v archive... nech sa mu malačania poďakujú. Neviem sa vyjadriť odborne, ale myslím, že ma chápete, čo tým chcem povedať.