Ľudia pre Malacky » Požiar pri železničnej trati

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Požiar pri železničnej trati

AKTUALIZOVANÉ (20. 8., 12.00 h). Na viacerých úsekoch pri železničnej trati medzi Závodom a Plaveckým Štvrtkom horí alebo tlie trávnatý porast. Požiar pravdepodobne spôsobili iskry vlaku. V teréne je viacero hasičských jednotiek z Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Malackách a Záchrannej brigády HaZZ v Malackách.

O požiari nás krátko po 13.00 h informovali občania. "Horí pri trati, volali sme hasičov, už sú v teréne," zatelefonovala nám Janka z Vajanského ulice.

Po obhliadke terénu medzi železničnou stanicou a železničným priecestím od Vajanského ulice sme videli na úseku viacero už iba tlejúcich alebo uhasených zhorených plôch.

"Vonku je asi päť vozidiel zhruba pätnásť ľudí," povedal nám pred 13.30 h príslušník Záchrannej brigády HaZZ v Malackách.Tí mali v teréne dva vozy so šiestimi požiarnikmi. Podľa neho v tej chvíli zasahovali aj tri vozidlá z okresného riaditeľstva.

Krátko po 14.00 h sme sa spojili s Operačným strediskom Okresného riaditeľstva HaZZ v Malackách. "Prepáčte, nemôžeme sa vám teraz venovať, zavolajte neskôr," reagovali.

Po 15.00 h redakciu LPM.sk informovala o požiari prostredníctvom tlačovej správy aj hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Bratislave Petre Hrášková: "Dnes sme krátko po 13.00 h prijali oznámenie o požiari popri železničnej trati medzi Malackami a Stupavou. Podľa súčasných informácií vznikol požiar v dôsledku technickej poruchy brzdy jedného z vozňov prechádzajúceho vlaku. V súčasnosti sa na mieste nachádzajú záchranné zložky a vykonávajú nevyhnutné úkony na zabránenie šírenia požiaru a jeho likvidáciu. Z dôvodu požiaru bola na krátky čas uzavretá cesta medzi Plaveckým Štvrtkom a Malackami, ako aj Továrenská ulica v Malackách. Obe sú v súčasnosti prejazdné. Na štátnej ceste medzi Stupavou a Malackami regulujú premávku policajti.  Podľa doterajších informácií k zraneniu osôb nedošlo."

Hasiči sú v teréne

K Nádražnej

Pomáhali aj občania.

Od priecestia pri "Gajdárovi"

Priecestie na Vajanského

Foto: J. Č.

Železnice sa o kolajisko nestarajú a toto je následok

"Toto je krásny príklad toho, ako sa železnice starajú o svoje pozemky okolo trate," reagovala Jana Čelková na FB. "Zosekajú akurát stromy, aby nezasahovali do trate, nahádžu chrastie okolo trate ľuďom ku plotom, potom iskra a horí aj 10 kilometrov. A ľudia haste a zachraňujte si majetky. Naši chlapi hasili teraz dve hodiny a to neboli jediní. Všetci z domov s vedrami a hadicami, ale vodu z vodovodu, čo sme si minuli na hasenie, si zaplatíme sami," dodáva. Sama volala hasičov asi o 13.00 a to už horelo asi dvadsať minút. "Najskôr sme si mysleli, že niekto vypaľuje trávu," dodala priama účastníčka udalosti.

Železničná doprava stojí

"Vlaky nejazdia, horí trať od Sekúl až po Zohor," povedali nám o 14.20 h na železničnej stanici, keď sme zisťovali, či požiar ochromil dopravu. Vlaky už v tom čase meškali vyše hodiny. O hodinu (o 15.20 h) sme telefonovali opäť: "Na úseku Sekule a Veľké Leváre už by to malo byť v poriadku, hasiči sú ešte medzi Malackami a Plaveckým Štvrtkom. Vlaky ešte nejazdia, zatiaľ ten do Kútov (14.26 z Bratislavy, podľa CP 15.07 h z Malaciek, pozn.) ohlásil 30 minút meškanie. Možno pôjde do Bratislavy až 16.47 h z Malaciek, neviem vám teraz povedať," reagovala zamestnankyňa na stanici v Malackách.

Hasiči boli v teréne asi do 19.30 h

Pri dnešnom požiari popri kolajisku, ktorý spôsobila porucha bŕzd nákladného vlaku, na úseku Kúty - Zohor zasahovali desiatky hasičov. Kým krátko po vzniku požiaru bolo v teréne asi päť vozidiel, počas dňa sa ich počet znásobil. "Zasahovali aj príslušníci hasičských zborov z Petržalky, z Pezinka, dobrovoľní hasiči. Len my sme mali vonku štyri vozidlá," informoval nás po 22.00 h pracovník Operačného strediska OR HaZZ v Malackách. V teréne boli asi do 19.30 h. Po 18.00 h sa na zasiahnutom úseku obnovila aj železničná doprava. Dovtedy medzi Kútmi a Zohorom premávali namiesto vlakov autobusy.

Ako požiar obmedzil železničnú dopravu?

"Včera o 12.50 h nahlásila pokladníčka na zastávke Moravský Ján (trať Sekule- Zohor) požiar porastu. Postupne boli zistené aj ďalšie požiare až po železničnú stanicu Zohor. Jednou z možných príčin vzniku požiarov mohol byť pribrzdený vozeň prechádzajúceho nákladného vlaku, od ktorého odskakovali iskry a tie zapálili suchý porast popri trati. K požiarom boli privolaní hasiči, zasahovalo 5 hasičských áut, " reagovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

"Súčinnosť s veliteľmi zásahových jednotiek ZPOŽ pri zabezpečovaní bezpečnosti cestujúcich a zamestnancov železničných spoločností zabezpečovali riadiaci zamestnanci železničných staníc, Oblastného riaditeľstva Trnava a Generálneho riaditeľstva ŽSR. Cestujúcu verejnosť o príčine meškania, prijatých opatreniach a odklonení trás vlakov  EC 274, 272 a 171 cez Trnavu a Jablonicu ŽSR v železničných staniciach informovali naši zamestnanci priebežne. Informovanie cestujúcich vo vlakoch zabezpečuje ZSSK cez vlastný dispečerský aparát a vlakový personál," dodala.

Z dôvodu hasenia požiarov a z dôvodu ohrozenia bezpečnosti železničnej dopravy na základe pokynu hasičov bola  úplne prerušená doprava v úsekoch:

  • Sekule – Veľké Leváre   od 12.50 – 13.30 h a od 14.06 – 16.45 hod.
  • Veľké Leváre – Malacky od 13.10 – 15.14 h
  • Malacky – Zohor od 13.10 – 17.30 h

Z dôvodu hasenia požiarov čiastočné obmedzená doprava v úsekoch :

  • Veľké Leváre – Malacky od 16.00 – 19.30 h jazda vlakov možná iba po 2. traťovej koľaji
  • Malacky – Zohor od 17.30 – 20.30 h jazda vlakov možná iba po 2. traťovej koľaji

Následky na dopravu :

  • EC274+258´ ( Zohor+110´, ďalej odklon späť Bratislava hlavná stanica –
  • EC274+Trnava – Jablonica +148´ )
  • EC272+82´   ( BHL+10´, ďalej odklon cez Trnava – Jablonica +72´ )
  • EC171+56´   ( odklon cez Jablonica – Trnava – Galanta +56´)
  • EC275+261´ ( KT+16´, Sek-V.Lev+25´, V.Lev.+72´ , V. Lev. – Mal +29´, Mal
  • EC275++118´ )
  • EC175+11´ EC270+7´ R370+7´ R372+67´ Os2022+9´ Os2024+45´ Os2031+53´

Náhradná autobusová doprava bola zriadená v úsekoch: Os2031 v úseku Kúty – Zohor,  Os2072 v úseku Zohor – Kúty Odrieknuté vlaky: Os2012 v úseku Zohor – Kúty, Os2023 v úseku Kúty – Zohor, Os2020 v úseku Zohor – Kúty , Os2027 v úseku Kúty – Zohor.

Povolenie  na jazdu vlakov vydali hasiči o  17.30 h. Výška škôd sa dokumentuje, bude vyčíslená dodatočne.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

20.08.2012 04:25:07 | mm

Jana Celkova ty musis byt minimalne vsevedko ked tvrdis ze sa zeleznice nestaraju.... mas tam napisane ze poziare vznikli z technickej poruchy na vozni subjektu. Ktory pravadzkuje dopravu po zeleznici. Cize uplne ina tzv tretia osoba ty fujara. Tak si tu neotiraj papulku o zelezniciarov ked o tom vies nic...len preto aby si sa stala zaujimava a akoze investigativna ....

20.08.2012 08:09:09 | Malačan

Pomáhali oj ľudia.
Si predstavte!

20.08.2012 08:10:32 | J.Říha

To, že má niekto nejaký názor, neznamená podľa mňa, že si musíte o neho "obtierať papulku" zase Vy.

20.08.2012 09:45:04 | Lucia Vidanová

Milý mm, neviem, prečo sa "návažate" do našej čitateľky, ktorá nám povedala svoj názor a podotýkam, že to nie je len jej názor, ale aj iných občanov Malaciek, ktorí bývajú pri trati a včera si zachraňovali vlastný majetok. Títo ľudia zvažujú, že podajú sťažnosť na železnice a asi na to majú svoje dôvody. A prípadná kontrola ukáže, na koho strane je pravda.

Pani Čelková bola ochotná ísť s "menom" na "trh", čo nie každý dokáže. Preto sa vždy pri tvorbe príspevkov zdroja pýtam, či môžem uverejniť celé meno a ani sa potom nedivím, že väčšina z nich nechce, pretože si potom číta takého adresné slovné útoky na svoju osobu. (To je prípad aj pridávania príspevkov do komentárov)

Minimálne sa budem pýtať železníc, koľko investujú do úpravy a udržiavania zelene pri trati.

Malačan, pomáhali aj občania (ľudia asi nebol šťastný termín :), a to ich chváli. Citujem z FB: "vajanského ul. susedia zas spojili sily dokopy, nastartovali čerpadlá v studiach a hasilo sa ostošesť. ulica je dost dlha, nie vsade sa poziarnici dostali autom."

20.08.2012 11:51:34 | Martin Damašek

Milý mm,
na rozdiel od Vás Jana Čelková neostala v anonymite, ale odvážila sa povedať svoj názor nahlas a aj si za ním určite stojí. Preto jej komentár má omnoho väčšiu hodnotu a váhu ako ten Váš.

A k tomu obtieraniu si huby o železničiarov: Niektorí ľudia si myslia, že celá železnica a aj koľajové vozidlá tvoria jeden celok. No v súčasnej dobe je systém pomerne komplikovaný- koľajnice má pod palcom firma ŽSR, osobnú prepravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko a nákladnú dopravu zabezpečuje Cargo. Popri tom po koľajach jazdia aj mnohé nákladné vlaky súkromných prepravcov a už aj osobné vlaky jedného prepravcu.

V tomto prípade podľa môjho názoru spoločnosť Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktorá má na starosti správu železničnej dopravnej cesty urobila v tomto prípade chybu. A to takú, že nedokázala udržať ochranné pásmo dráhy v takom stave, v akom to určuje §6 odsek 2 zákona číslo 513/2009 Z.z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom a účinnom znení.

Tento paragraf ukladá vlastníkovi pozemkov, ktoré sa nachádzajú v ochrannom pásme železnice povinnosť udržiavať a užívať pozemok v takom stave, aby sa neohrozila bezpečnosť a plynulosť dopravy na dráhe. Ak sú vlastníkom dotknutých pozemkov ŽSR, je to ich povinnosť, ak je to súkromný vlastník je to jeho povinnosť, ktorú však ŽSR môžu vymáhať ako správca železničnej dopravnej cesty...

Ako sme mohli vidieť včera, stačí troška sucha, jedna údajná porucha vlaku (ak ste si niekedy všímali ako brzdia vlaky- iskry lietajú bežne) a výsledok? Bezpečnosť a plynulosť dopravy na dráhe je ohrozená, spolu s bezpečnosťou osôb a majetku občanov, bývajúcich pri koľajniciach!!!

Preto súhlasím s názorom pani/slečny Jany Čelkovej v plnej miere.

20.08.2012 18:50:56 | mm

Vazeni diskuteri. To co citate v odseku ako poziar obmedzil dopravu tak to je moja praca. Skoro doslovne. Osobne som ju robil do polnoci...aby ste si mali co citat. ))) a k problemu : je rozdiel ked pri brzdeni lietaju iskry ako ked sa brzda pokazi zabrzdi s jeden vozen ale vlak pokracuje 80kou lebo pri hmotnosti vlaku cca 2000. ton ani rusnovodic nepociti nejaku chybu...a teraz k tomu bordelu...ano majitel sa ma starat o svoje pozemky... ako by ste to chceli zrealizovat mudrlanti okolo trate? ?? Kazdy kto moze radsej vysype. susedovi aby nahodu neplatil viac tak sup to za humno. A mozte sa bit do prs ze ne... sme na Slovensku... urcite vam ale konkretne cisla ktore zsr vynaklada na udrzbu trati rada poskytne pani hovorkyna a mozno sa vam znalcom budu paneny pretacat ze kolko to je... moze v investigativite autorka pokracovat...)))

20.08.2012 20:54:00 | mm

A este by som podotkol : je super ked hori, hasici aj ludia makaju a niekto pachti akoze po senzacii a mota sa tam s fotakom a potom si napise ze zeleznica sa nestara... zoberu ta do jojky moja )))

20.08.2012 22:11:40 | Lucia Vidanová

Pre mm. Vďaka. Joj-ku nepozerám, ani štýl práce bulváru mi nesedí. Myslím, že som sa snažila zachytiť aktuálnu situáciu, oslovila hasičov, volala na železnice a priniesla aj pohľad občana, ktorému horelo "pod nosom". Nepachtím po senzáciách, ani sa neteším z toho, že niekde horí, ale zachytila som to, čo sa dialo. Otázky hovorkyni som už poslala, takže sa dočítate.

Iný je možno názor Váš - ako zamestnanca, ktorý situáciu pozná z praxe. Takže nech sa páči, v duchu občianskej žurnalistiky môžeme vďaka Vám získať priamočiarejší či úplnejší pohľad na vec, keďže ako popisujeme v príspevku http://www.ludiapremalacky.sk/clanok/fotoobjektivom-/ reportér z ľudu môže byť zároveň odborníkom v oblasti, o ktorej píše, a tak je možné, že správa bude presnejšia, než keby ju napísal novinár, ktorý sa v danej oblasti nemusí orientovať.

Výzva pre Vás, pokojne napíšte na info@lpm.sk svoj pohľad a radi ho do nového príspevku zakomponujeme. A ak sa dohodneme, že chcete zostať v anonymite, tak aj to môže byť, lebo krytie zdroja (v prípade, že si neželá mať zverejnené meno) je bežnou súčasťou novinárskej práce.

Ak by som patrila k bulvárnym novinárom, tak pre mňa po požiari "zhaslo" a nemusela som hovorkyňu zahŕňať otázkami, ku ktorým ste ma aj Vy inšpirovali v diskusii. Preto vítam každý, aj opačný názor na vec a teším sa na Váš e-mail :)

21.08.2012 03:55:25 | mm

Mila Lucia. Takze pohlad z druhej strany : vypukol poziar. Mimoriadna udalost. Mojou ulohou ako zamestnanca na urcitom stupni riadenia je vsetky mozne dostupne prostriedky a ludi zvolat a vyslat do terenu. Samozrejme vonkajsie zlozky ako hasici policajti pripadne zachranka to okamzite avizuju dotycni zamestnanci tej ktorej dotycnej stanice. Ja som ten druhy hovor ked ma zamestnanec okamzite informuje ze sa stalo to a to a urobil som toto a toto. Ten chlapec co v ten den sluzil ako vypravca v Malackach je trosku novacik a aj napriek mozno menej skusenostiam zvladol vsetko bravurne a v tazkej stresovej situacii na nic nezabudol. Tak isto moj kolega a potom ja sme urobili maximum pre co najvcasnejsie odstranenie tejto mimoriadnosti.Ako som uz spomenul hodnotaciu spravu som robil do polnoci aby v pripade zvedavosti mohla hovorkyna poslytnut fundovane info. Medzitym sa vsak docitam ako zeleznica na to kasle ... tak to teda nie.Ja tvrdim ze seci "moji " ludia spravili v danej situacii vsetko co mali a mohli a ja si ich pristup a vykon vysoko cenim. Tot vse ...

21.08.2012 08:15:36 | Jana Čelková

Pozývam vás ku nám na kávu. Rada Vám ukážem zanedbané koľajisko za našou záhradou. Ak sa o to nepostaráme sami, nikto sa nepostará.... pri čistení si železnice naukladajú na vozík len hrubé drevo a konáriky a chrastie hádžu ľuďom k plotom, naozaj je to zanedbane....ja som sa ohlásila priamo, keď sa to dialo u robotníkov...dostala som vyhubované, že sa nemám starať, lebo to nie je môj majetok, ale majetok železníc...dokonca som dala zavolať majstra a ten sa ani neunúval sa so mnou rozprávať... burina, trávy, malinčie, suchá tráva...všetko prerastalo nám aj mnohím susedom do záhrad...
Chápem, že ak ste zamestnanec, zastávate si zamestnávateľa...možno Vám za to dajú aj nejakú pochvalu....ale keby ste dennodenne žili pri trati a mali takú skúsenosť ako my, určite by ste sa takto neokrôchane nesprávali.

21.08.2012 09:22:56 | Lucia Vidanová

mm, vážim si Vašu prácu a určite nie som jediná. Nespochybňujem to, že ste v nedeľu spravili maximum a vlastne každý, kto sa snažil v tej situácii pomôcť, či už to boli záchranné zložky alebo aj občania, ktorí hasili a zachraňovali si aj vlastný majetok.

Ak sa spätne vrátim k príspevku, tak odsek má priniesť názor občianky, ktorá pri trati býva a hodnotí spätne - z dlhodobého hľadiska. Tiež vie vyhodnotiť, tak ako aj píše v komentári predtým, čo sa im pred vlastným plotom deje a má osobnú skúsenosť.

Každopádne sa dnes chystám do terénu. Odpoveď od pani Pavlíkovej, hovorkyni ŽSR už mám, určite aj vďaka Vám. Som ju pochválila za promptnosť, lebo základné informácie, ktoré sú uvedené v príspevku, mi poslala do minúty po odoslaní otázky, s čím som sa ešte nestretla.

21.08.2012 10:51:27 | mm

:)) urcite dostanem pochvalu... pred nastupenou rotou ..alebo eventuelne rozvinutou zastavou ako by povedal klasik. Rozdiel je vsak v tom ze si zastavam ludi a nie zamestnavatela... sam som posobil niekolko rokov na Zahori a urcite som vypravil nejeden vlak v ktorom ste sa viezli, dokonca aj v Malackach konkretne ... poznam tych ludi, zrejme uz nie vsetkych, lebo uz vyse 10 rokov robim nieco ine, ale za tymi ludmi budem vacsinou stat! Nie slepo a bezbreho, ale preto co dokazu aj v tych podmienkach ake momentalne aj celospolocensky su.Co sa tyka toho vozika a nakladania a vyhadzovania trstia a travy k vasmu plotu mozem informovat v ramci nadstandartnych osobnych vztahov.toho najvyssieho veduceho majstra v Malackach o tejto diskusii a ze ci ma zaujem o takuto reklamu... nebude to ziadna oficialna cesta, ktoru naopak mozte vyuzit vy ako poskodena ...

21.08.2012 11:03:15 | mm

A ked sa zda moje spravanie take neokrochane asi aj ta kava padla ...ci?))) Ale dakujem za pozvanie...

22.08.2012 09:44:53 | Jana Čelková

Milý mm, rada Vás na tej káve privítam, len neviem, či by ste k takej "fujare", čo si obtiera papuľku o železničiarov, prišli.