Ľudia pre Malacky » Pešie spojenie Juhu s Jánošíkovou ulicou

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Pešie spojenie Juhu s Jánošíkovou ulicou

Poslanec za 1. obvod Peter Ondruš sa snaží o lepšie pešie spojenie Juhu s centrom mesta. Dostupnejšia vzdialenosť pre obyvateľov je popri areáli Slovenského vodohospodárskeho podniku, ktorý je pre verejnosť uzavretý. Zmení sa to? Zisťovali sme viac informácií.

Podľa poslanca za 1. obvod Petra Ondruša je pešie spojenie Juhu s centrom mesta vhodné pri areáli Slovenského vodohospodárskeho podniku, ktorý sa nachádza na ulici Pri Maline. V tejto súvislosti dal aj podnet. Pýtali sme aj, či je možné areál vodární prípadne otvoriť pre peších, ktorí by prešli k mestským nájomným bytovkám.

Na základe jeho podnetu vyvolalo podľa našich informácií mesto rokovanie s vlastníkom pozemku. "Rokoval som s pani riaditeľkou podniku a hľadali sme možnosti riešenia chodníkového spojenia Juhu, ktorý by nebránil vodohospodárom v prístupe k Maline," reagoval na naše otázky primátor mesta Juraj Říha.

Podľa primátora je možné obyvateľom Juhu skomfortniť pešie spojenie s centrom mesta popri Maline cez Jánošíkovu ulicu. "Mesto by vybudovalo chodník tesne vedľa areálu vodohospodárskeho podniku, s čím by nemali ani vodohospodári problém," podotkol primátor, ktorý vychádzkovú trasu popri Maline zahrnul ako ideu do svojich prioritných cieľov.

Chodník by mohol viesť popri Maline k Jánošíkovej ulici

V ulici Pri Maline vyrástli už nové rodinné domy, ktorý prístup k Maline sťažujú. Potok Malina napriek tomu stále ponúka jedinečnú atmosféru k prechádzkam a zaujímavé by bolo reakreačné spojenie až s Vinohrádkom.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

12.05.2015 19:23:57 | majo

Prepojte jednotlive casti mesta malacky!!! ... aby ludia nemuseli chodit po hlavnych cestach, cez zeleznicne riecestia, odstranujte kolizne - nebezpecne miesta!!!!! Dakujem.
V ramci prepojovania jednotlivych casti mesta, davam do pozornosti!!!
"200 km/h. Česi majú plán, ako zvýšiť rýchlosť vlakov do Bratislavy. Momentálne sa pracuje na projektovej dokumentácii"
http://hn.hnonline.sk/slovensko-119/200-kmh-cesi-maju-plan-ako-zvysit-rychlost-vlakov-do-bratislavy-761254
Predpokladam, dufam, ze bezpecnostne predpisy pre zeleznicnu prepravu VYLUCUJU KRIZENIE CIES a ZELEZNICE V JEDNEJ UROVNI!!! Ak by to bezpecnostne smernice nevyzadovali, prosim zastupcov mesta, aby konecne ziadalo vybudovalo mimourovnove krizovatky pre chodcov, cyklistov resp. pre auta.
Pretoze, ako je v Malackach zvykom, ak bude dalsich 50 rokov na zeleznici mnoho mrtvych chodcov, cyklistov, ak by bola dalsich 50 rokov dopravna situacia v meste neunosna, tak v MALACKACH sa na jedimom strome ani listocek nepohne. Alebo?

12.05.2015 20:22:20 | JaJehoPapluha

Súhlasím s názorom, že spojenie Juhu s centrom nie je ideálne a treba s tým niečo robiť. Alternatíva chodníka popri Maline je dobrá, je to jednak pekné miesto, jednak sa tam netreba s nikým naťahovať. V článku sa hovorí aj o pešom spojení Juhu s centrom cez Jánošíkovú ulicu, to je fajn, aj ja tadiaľ rád chodím. Rád by som poznal ale odpoveď na otázku, ako chce mesto riešiť spojenie Juh – centrum pre cyklistov či inline korčuliarov. Dnešný stav je zúfalý: jazda po Stupavskej je adrenalínová (niekedy aj pre šoférov, hlavne keď pred nimi kľučkuje babka s dvomi taškami a dáždnikom), po Jánošíkovej zase kôli zaparkovaným autám a spomaľovačom ako po prekážkovej dráhe. Po chodníkoch sa na bicykli jazdiť nesmie (deťom to musíme tolerovať, nemajú na výber) a niekedy sa to ani nedá (fenomén áut odparkovaných na chodníku pre vlastným prázdnym dvorom alebo garážou). Ako vhodná alternatíva mi napadá trasa Juh – Vinohrádok – Cesta mládeže, resp. napojenie až na existujúci cyklochodník do Kostolišťa. Problém je ako vždy v peniazoch a dostupných pozemkoch, mesto by sa ale touto (alebo podobnou) trasou malo vážne zaoberať, minimálne z dôvodu bezpečnosti detí. Navyše, keď si pomyslím, aký potenciál majú Malacky a okolie na rozvoj cykloturistiku (nenáročný terén, rozsiahla sieť lesných a poľných ciest, možnosť napojenia sa na trasy v oblasti rieky Moravy či Malých Karpát) aké je jeho aktuálne využitie, tak sa niekedy hanbím ako pes kde to žijem. Začať sa dá aj s málom, nemusíme sa spoliehať iba na veľké projekty (i keď niektoré veci sa bez nich nezaobídu).

12.05.2015 22:51:55 | Štefan Hronček

P. Ondruš je super , že ste sa začali Juhom zaoberať a počúvať potreby ľudí , ktorý tu žijú.

Potreba prepojenia mesta z Juhom a Vinohrádkom pre peších a cyklistov s využitím brehu Maliny je dávno známa a ak povznesiete nad LPM štandart ( len náš názor je ten najlepší ) a dokážete sa pýtať tých ktorý už tuto problematiku riešili určite pomôžete vytvoriť super tepnu . Nehovoriac , že sa jedná aj o dôležité prepojeni pre ľudí žijúcich v Nájomných bytoch , ktorý sú rovnako Malačanmi ako ktokoľvek iný.
Preto dovoľte pár rád.
1. určite ste komunikovali s Povodím Moravy pretože táto cesta bola vedená ako prístupová na údržbu brehov a sú tam definovaná určité pravidlá i keď dohoda je možná 
2. chodník by mal pevný a to za predpokladu spevnenia brehu . ( a to najmä v blízkosti novopostavených bytov- môžem Vám poskytnúť detailnejšie fotky s obdobia keď sme to riešili s p.riaditeľkou Oddelenie územného rozvoja a životného prostredia
3. nezabúdať na zábradlie , keďže sa jedná o breh Maliny a ako náhle vytvoríme na jej brehoch oficialny chodník – sú isté štandardy bezpečnosti.
4. osvetlenie , táto časť v tomto prípade bude potrebovať a adekvátne osvetlenie – nie je tam žiadne
je kopu ďalších vecí , ktoré je potrebné zobrať do úvahy . Verím že tu nejde len o prezentaciu a neurobí sa s toho narýchlo nedotiahnuté odfajknutie úlohy a v spolupráci stými ktorí budú tento chodník najviac využívať docielime správne riešenie.

14.05.2015 18:37:33 | Emy

Dobrý nápad na prepojenie k Jánošíkovej ulici, treba však vybudovať alebo dobudovať chodník na ľavej strane jánošíkovej ulice smerok k sociálnym bytom pri maline, ktorý doteraz chýba,chodník sa končí pri ul. Novomestského a ďalej ľudia musia prechádzať po ceste, čo bude dosť nebezpečné, ak sa prepoja tieto cesty.

19.05.2015 22:53:48 | Občan

Po rôznych sľuboch v predvolebných kampaniach verím, že nezostane opäť pri sľuboch ale začne sa riešiť konečne napr. aj želežničný podchod pri ,,Gajdárovi ,, .

Bohužiaľ kríže a hrobečky pri trati pribúdajú a svedčí to o niekoľkoročnej impotencii mesta toto vyiešiť. Osadením cedulí ,, Zosadni z bicykla ,, sa to nevyriešilo. Stačí sa pozrieť ako sa to dodržiava :-(

Verím, že pán Ing.Ondrovič PhD. ako ,,Ráčan,, bude aj toto prioritne riešiť z pozície zástupcu primátora a obyvateľa tohto obvodu. Z pozície mestskej funkcie a vzdelania má na to predpoklady / riešiteľ medzinárodných projektov v oblasti udržateľnej mobility, dopravnej bezpečnosti, inžinierska činnosť v oblastiach: projektovanie miestnych komunikácií, spracovanie dopravno-inžinierskych podkladov, spracovanie častí územných plánov a územno plánovacích podkladov v oblasti dopravy, dopravné štúdie ...

Vďaka vopred za všetkých občanov, ktorý majú obavy o svoje deti, ktoré tadiaľ prechádzajú denne do a zo školy !!!