Ľudia pre Malacky » Naša reálna ponuka v úvode je milión eur do dopravy

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Naša reálna ponuka v úvode je milión eur do dopravy

Oblasť dopravy je špecifická svojou časovou prípravou, náročným projektovaním a finančnou záťažou. Neopierame sa o domnienky, ale reálne skúsenosti a odbornosť, preto môžeme ponúknuť vlastný pohľad a koncept rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Pred nedávnom som zdôraznil oblasti, ktoré považujem po osemročnej poslaneckej skúsenosti pre budúci rozvoj mesta za strategicky prioritné. V krátkom rozhovore k blížiacim sa komunálnym voľbám som sa ako prvý zodpovedne prihlásil mimo iného k modernizácii dopravnej infraštruktúry ako môj jasný záväzok voči obyvateľom Malaciek.

Problém dopravy v Malackách vnímame vo viacerých smeroch - tranzit ťažkej nákladnej dopravy a osobných vozidiel, slabú MHD, neregulované parkovanie v centre mesta, žiadne alebo slabé cyklo a pešie chodníky, stav a kvalitu ciest a križovatiek. Ako priority pre roky 2014 - 2018 navrhujeme:

Realizácia obchvatu

Pripraviť pozemky a projektovú dokumentáciu na severnú časť obchvatu (križovatka Studienka), pretože si už nemôžeme dovoliť čakať na štátne orgány. Bez toho sa táto investícia nedostane do investičného plánu správcov komunikácií v čo najskoršom termíne. Našou snahou je pripraviť mesto aj na zámery Národnej diaľničnej spoločnosti vystavať diaľničné kolektory.

V aktuálnej zmene územného plánu mesta sme navrhli zreálniť a zakresliť nové trasovanie obchvatu mesta.

Vylúčenie nákladnej dopravy

Vylúčiť nákladnú dopravu zo Stupavskej a Štefánikovej ulice, odkloniť ju do priemyselného parku a spevniť časť Továrenskej ulice. Súbežne s prípravou obchvatu treba presmerovať nákladnú dopravu z Plaveckého Štvrtka. K tomu je potrebné stavebne prispôsobiť a zrekonštruovať časť Továrenskej ulice po napojenie na cestu I/2. Pomôže to odľahčeniu centra mesta z jeho južnej strany.

Počas volebného obdobia sme riešili otázku vlastníctva pozemku pod cestným telesom.

Úpravy križovatiek

Stavebne upraviť križovatky v centre mesta od Pribinovej ulice až po Veľkomoravskú a súbežne riešiť hlavnú centrálnu križovatku s cieľom zefektívniť jej prejazd, a to aj za cenu investície mesta do majetku Slovenskej správy ciest či Bratislavského samosprávneho kraja.

Získali sme prvé podnety a bezplatné štúdie z medzinárodného workshopu technických univerzít, ktorého konanie sme zabezpečili v Malackách.

Rekonštrukcia a dobudovanie ciest

Zrekonštruovať a dobudovať komunikácie Cesta mládeže, Veľkomoravská, Námestie SNP, Partizánska, Kukučínova, ktoré si vyžadujú komplexnú rekonštrukciu a od roku 2002 tvoria základnú dopravnú kostru na území mesta podľa územného plánu mesta. Prejazd tranzitujúcej ťažkej nákladnej dopravy musí zostať na týchto uliciach vylúčený.

Iniciovali sme vypracovanie projektovej dokumentácie.

Obnovenie MHD

Spustiť MHD v réžii mesta, ktorá je dnes zabezpečovaná medzimestskými spojmi Slovak Lines v nepravidelných časoch. Pre kvalitné fungovanie MHD je treba nastaviť jej pravidelné takty a udržateľné financovanie prevádzky mikrobusov.

Iniciovali sme obstaranie stratégie optimalizácie mestskej hromadnej dopravy.

Riešenie parkovania

Vytvoriť záchytné a vnútroblokové parkoviská, ktoré by nemali byť následne zabraté na účely prevádzok v centre mesta. Mesto musí popri tom pripraviť opatrenia na ochranu rezidenčného parkovania pri bytových domoch. Problémom je aj zabratie parkovacích miest vozidlami cestujúcich do Bratislavy z okolitých obcí, pre ktorých je potrebné sprostredkovať záchytnú zónu v areáli Píly.

Iniciovali sme dodanie analýzy možností regulácie a dopytu po parkovaní v centre mesta.

Podpora cyklistickej dopravy

Vyznačiť a budovať cyklotrasy, ktoré podporia využívania nemotoristickej dopravy. Máme zakreslenú sieť cyklotrás, ktoré si vyžadujú stavebné úpravy ciest, k vzniku niektorých treba len nové značenie. Popri budovaní siete musí mesto zaobstarať aj príslušný mobiliár pre cyklistov.

Zabezpečili sme bezplatné vypracovanie záverečnej práce zameranej na rozvoj cyklotrás v meste.


Tieto zámery sme pripravení realizovať v nadchádzajúcom období, pretože problém dopravy považujeme z pohľadu rozvoja mesta a kvality života Malačanov za prioritný. Okrem začatých krokov sme pripravili finančnú kalkuláciu a mechanizmus financovania. Je to naša reálna ponuka.

Juraj Říha, Milan Ondrovič



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

06.05.2014 19:26:26 | ghazu

Je pekne vsetko co tu je a bolo by super, keby to bolo zrealzovane..ale trosku mam obavy, ze to je tym predvolebym casom..:D bohuzial niesom znaly v problematike mestskych penazi, ale ak slubujete 6 rocny rozpocet na dopravu v jedno roku bez obmedzenia dalsich veci, asi planujete kupit tlaciaren na peniaze ;) a dalsia vec ak ste v zastupitelstve 3 roky, myslim ze jeden z vas aj raz tolko, pride mi trochu malo chvalit sa vo vsetkych bodoch "prvym" krokom..ale bodaj by to bolo vsetko ok a nemuseli by sme znasat kolaps dopravy kazdy den v meste

06.05.2014 21:29:56 | J.Říha

Dovolím si pár postrehov k rozlíšeniu "obchvatu mesta" a "vnútromestskému dopravnému okruhu".

Obchvat je jedna vec a samostatne by sa mal riešiť vnútromestský dopravný okruh, ktorý je v územnom pláne od roku 2002. Takže je to schválené dávno pred nami. A je to niečo iné ako ochvat, ktorým treba vylúčiť z územia mesta ťažkú nákladnú dopravu, ktorá ale na vnútromestský dopravný okruh nesmie.

Chápem, aj ja by som sa vyľakal, ak by mi niekto povedal, že cesta predo mnou je zrazu "vnútromestský okruh". Predstavil by som si obchvat, kamióny, autobusy a neviem čo všetko. To však nie je pravda. Je to len pojem, ktorý nejaký architekt zvolil pri tvorbe územného plánu mesta v roku 2002. Keby mi však niekto povedal, že mi mesto zrekonštruuje cestu a predĺži ju o ďalšiu ulicu ďalej (dobuduje odbočku ako sa bežne deje v iných mestách), aby som sa OSOBNÝM autom dostal na druhý koniec Malaciek bez toho, aby som stál v kolóne na križovatke, tak na to pozerám inak.

V zmysle návrhu zmien a doplnkov územného plánu Radlinského ulica zostáva v celom úseku PREJAZDNÁ a bude po nej aj naďalej VEDENÁ MHD. Preto v prípade prepojenia ulíc nebude nárast na Kollárovej a Partizánskej veľký, len sa uľahčí spojenie medzi týmito časťami mesta, ktoré teraz musia chodiť cez preplnené centrum a blokujú križovatky Pribinova, LIDL - kde už je kolaps teraz a svetelnú križovatku Severínek (hlavná križovatka) - kde bude kolaps onedlho.

Vnútromestský okruh je štandardná komunikácia aká je aj teraz na Ceste mládeže či Partizánskej. Vnútromestský okruh neznamená nič iné len to, že sa ním zokruhujú cesty, aby sa občan dostal osobným autom dostal napríklad zo Štefánikovej na Kukučínovu priamo. Teraz musí ísť cez križovatku, Záhorácku a Pribinovu a v tom je dnešný problém centra mesta z hľadiska zaťaženia osobnými autami. Ak by to územný plán v roku 2002 nenazval vnútromestským okruhom, tak by sme dnes hovorili o dobudovaní mestských ulíc (ciest) a nerezonovalo by to tak v ušiach.

06.05.2014 23:00:24 | Milos

Ja uz som davno navrhoval ze pre mesto by bolo napojenie cesty I/2 na tovarensku a tiez by to bolo ako okruh mesta. Len by to chcel napojit na Rohoznicku cestu este.
Dalsia vec je kruhovy na hlavnej krizovatke. Tu by to nemusela byt vyhra. A preco? Jednoducho a poznam to hlavne zo Senca v dobravnej spicke maju zablokovany kruhovy kvôli chodcom ale aj nedalekej svetelnej krizovatke, lebo spaja dve hlavne tepny do mesta z BA dialnica a BA stara cesta. Takze tu by som bol opatrny, lebo nam sa tu bude spajat tiez dve hlavne trasy na dialnicu a na staru cestu BA.

07.05.2014 07:37:17 | Jozef Ježek

•Prvý krok sme už urobili, v aktuálnej zmene územného plánu mesta č. 7 sme navrhli zreálniť a zakresliť nové trasovanie obchvatu mesta.
•Prvý krok sme už urobili, počas volebného obdobia sme riešili otázku vlastníctva pozemku pod cestným telesom.
•Prvý krok sme už urobili, z medzinárodného workshopu technických univerzít, ktorého konanie sme zabezpečili v Malackách, sme získali prvé podnety, bezplatné štúdie.

atď.

p. Říha, kto robí tie prvé kroky ? LPM, MsZ, poslanci, mesto. ???
Tak ako to píšete, sa mi zdá, že kroky robí len p. Říha a pán Ondrovič.

Otázka.
A čo koncepcia pre komunikácie na rozhraní intravilánu a extravilánu mesta? /Poľná, J. Kubinu atď./. Aj takéto komunikácie zaujímajú daňovníkov, aj keď samozrejme nemajú takú prioritu.

07.05.2014 17:52:18 | danovnik

Rovnako by ma zaujimala ako pana Jozefa Jezka otazka dobudovania cesty na ulici J.Kubinu, dotiahnuta asfaltova cesta len do pol ulice a s mnozstvom aut denne smerujucich k zahradkam uz dlho poburuje vsetkych obyvatelov tejto ulice.
Samozrejme vieme, ze su momentalne ine priority. Len aby tento niekolkomilionovy projekt neochudobnil ine lokality mesta, ktore momentalne nie su v prioritach Mesta.

07.05.2014 19:30:18 | Vilo

P. Říha,
trochu by som poopravil vase tvrdenie a ziadal vysvetlenie. Vnutromestske ohruhy po Kukucinovej a Velkomoravskej ulici, ako ich nazyvate, v sucasnosti su vyuzivane ako tranzit osobnych vozidiel z okolitych dedin. Navyse, Velkomoravska ulica ma predpoved vysoko pretazenej ulice z dovodu nekoordinovaneho rozrastajuceho vystavneho osialu cinziakov a rodinnych domov v blizkosti. Kade budu buduci obyvatelia z tychto lokalit vychadza z MA? Odpoved: cez Velkomoravsku ulicu. Mate zmapovanu hustotu prejazdov tychto a buducich aut? Navyse je na Ceste Mladeze vybudovana velka priemyselna zona, ktore tiez je zarukou vysokej dopravnej vytazenosti Velkomoravskej ulice. Za hodinu prejde touto ulicou cca 800-900aut. Myslite, ze je to umerne na obytnu zonu? Hovorite, ze uz od roku 2002 sa tento pojem" okruh" prvy raz pouzil s tematikou dopravy v MA. Je ale rok 2014, situacia s dopravou v MA sa zdramatizovala, rozhodnutia tohto typu treba prisposobit sucasnemu stavu.

03.10.2018 19:10:26 | Obcan

V roku 2002 bola schválená trasa vnutromestskeho okruhu Malaciek. Dnes( o 16 rokov ) jazdí na našich uliciach omnoho viac áut. Vy napriek tomu pokračujete v tomto ďalej. Odpovedzte mi, ako dlho vydržia domy, ak 2 m od nich jazdí 600 áut za hodinu? Každý vie aký je rozdiel v rozmeroch medzi Kukučínovou a Záhorackou ulicou.
Prečo nezrušite chybné rozhodnutie...?