Ľudia pre Malacky » Dokončenie rekonštrukcie vnútrobloku Partizánska

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Dokončenie rekonštrukcie vnútrobloku Partizánska

Medzi najbližšie investičné akcie, ktoré by mohli byť zrealizované, prioritne zaraďujem dokončenie rekonštrukcie vnútrobloku na Partizánskej ulici. Tento sídliskový vnútroblok bol rokmi vnášaný obyvateľmi do diskusie na výročných stretnutiach obyvateľov 6. obvodu. Našou snahou je dokončiť rekonštrukciu túto jeseň.

Na viacerých stretnutiach som spomínal, že 6. volebný obvod je rozlohou najväčší. Zaraďujeme doň lokality Padzelek, Rádek, Továrenskú, sídlisko na Partizánskej ulici, dokonca aj bývalý vojenský obvod Záhorie, dnes ulica Na majeri v smere na Rohožník. V obvode sa tak stretávajú rodinné domy aj bytové domy, neodklanalizovaná časť s odkanalizovanou, nové obytné zóny so staršou zástavbou. Prečo to takto úvodom spomínam? Pretože čím rôznorodejší obvod, tým rôznorodejšie problémy, ktorých riešenie obyvatelia žiadajú od svojich volených zástupcov. A to je správne. Ale čím rozsahom väčší obvod, tým viac miest, ktoré si vyžadujú investície. A tým pádom aj potrebná väčšia dávka snahy a trpezlivosti pri hľadaní kompromisov. Ale aj dlhší čas, kým sa k jednotlivým problémom dostaneme.

Partizánska na etapy

Ešte v uplynulom volebnom období sme sa pustili do finančne náročných akcií spojených s Partizánskou ulicou. Pred voľbami 2006 mi sami obyvatelia z bytových domov vyznačili v poslaneckom dotazníku problémy, ktoré považujú za najdôležtejšie. S Partizánskou ulicou boli spojené najmä otázky rozbitých parkovísk vo vnútrobloku, nedostatok parkovacích miest pre rezidentov a návštevníkov mesta, zlého stavu chodníkov, chýbajúcich detských ihrísk, neprejazdnosť spojnej uličky za poštou, prepadávajúcich komunikácií.

Počas prvého roku sme našli dohodu na príprave projektovej dokumentácie na rekonštrukciu celého vnútrobloku a postupne dohodli fázy rekonštrukcie podľa finančných možností mesta. Partizánska dostala v priebehu rokov 2008 - 2010 nový chodník oproti Tekosu, boli predĺžené parkoviská oproti Tekosu až po spojnú uličku za poštou, tá bola úplne zrekonštruovaná vrátane vymeneného podložia, prišlo k jej rozšíreniu bližšie k bytovému domu. Vystavaný bol nový chodník. V ďalšej etape sa zrekonštruovalo stojisko na zberné nádoby, vybudovalo sa detské ihrisko a druhé menšie ihrisko medzi bytovými domami.

Zrealizovaná rekonštrukcia počas predchádzajúceho volebného obdobia

Projektová dokumentácia obsahuje tiež možnosť rekonštrukcie betónovej plochy bývalého ihriska, na ktorom dnes parkujú vozidlá. Ďalej rozšírenie parkovísk vo vnútrobloku s vybudovaním príjazdovej komunikácie a nový spojný chodník medzi Radlinského ulicou a Partizánskou s osadením altániku. Na túto poslednú fázu už časové ani finančné možnosti do volieb nezostali.

Chápem opakované podnety a otázky obyvateľov najmä prvého bytového domu na Partizánskej ulici k rekonštrukcii práve vnútroblokových parkovísk. Situácia je tam zlá. Vnútroblok bol navyše zaťažovaný parkovaním, ktoré súviselo s pobočkou Tatrabanky. Viackrát sme tému diskutovali v predchádzajúcom volebnom období aj na výročných stretnutiach obyvateľov, kde som obyvateľov žiadal o pochopenie a trpezlivosť. Partizánska ulica bola z hľadiska investícií 6. obvodu jedna z mojich najväčších priorít. A treba si uvedomiť, že volebných obvodov je 6, finančný mešec jeden. Z tohto pohľadu sa podarilo v minulom volebnom období presadiť viac ako za mnohé roky predtým.

Príprava pokračovania rekonštrukcie vnútrobloku

V tomto volebnom období by sme s poslancami Andilom a Janíkovou radi dokončili veci, ktoré sú začaté ešte z predchádzajúceho volebného obdobia. Má to aj aspekt ekonomický. Projektová dokumentácia, ktorú mesto pri každej investičnej akcii obstaráva, sa zaraďuje do nedokončených investícií. A to je škoda najmä z dôvodu nárastu nových projektových dokumentácií.

Dobrá informácia je tá, že mestské zastupiteľstvo v júni tohto roku určilo, že z prebytku hospodárenia za minulý rok sa použije v rámci budovania a rekonštrukcie miestnych komunikácií 46 899,44 EUR na vnútroblok na Partizánskej ulici.

S vedúcim oddelenia územného rozvoja a dopravy mestského úradu Dušanom Prokopom sme v nedávnej komunikácii otvorili otázku priorít v tomto vnútrobloku, keďže na zostávajúce prvky asi určené peniaze nebudú stačiť.

S ohľadom na podnety obyvateľov z predchádzajúceho volebného obdobia som sformuloval návrh:

  • na prioritnú rekonštrukciu a rozšírenie vnútroblokových parkovísk,
  • a s tým spojenej obslužnej prístupovej cesty,
  • vrátane príslušnej deliacej zelenej výsadbe.

Ak by zvýšili peniaze z vyčleneného balíka, tak som odporúčal:

  • zrekonštruovať pôvodné ihrisko a vytvoriť z neho multifunkčné ihrisko,
  • a až ako posledné vystavať spojný chodník z Radlinského ulice do vnútrobloku s altánikom.

Zábery vytipovanej časti vnútrobloku k dokončeniu rekonštrukcie

Pôvodný plán je vyčerpať peniaze na rekonštrukciu ešte v tomto roku, preto očakávam, že mestský úrad pripraví realizáciu na jeseň.



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

10.09.2012 17:57:43 | susanne

Aj na velkomoravskej by potrebovali fixny priestor na smetne kose, niektory domovy dovernici si tam posuvaju smetne kose ako potrebuju parkovacie miesto. Vzdy je to len o velkosti penazenky a vplyvnosti znamich, nic nove v tych nasich malackach.

10.09.2012 18:05:19 | Malačan

\\\"S ohľadom na podnety obyvateľov z predchádzajúceho volebného obdobia som sformuloval návrh:

na prioritnú rekonštrukciu a rozšírenie vnútroblokových parkovísk,
a s tým spojenej obslužnej prístupovej cesty,\\\"
Tak to som zvedavý, ako bude vyzerať rozšírené vnútroblokové parkovisko. Nie je to tak dávno, čo Říha vyvolal vyložene hystériu v súvislosti s nadstavbou bytového domu na Bernolákovej a s tým súvisiacim rozšírením parkovacích miest. To bol cirkus! A netýkalo sa to len parkovacieho domu!! Vážení obyvatelia vnútrobloku čo vy na to? Necháte si siahnuť na svoju zeleň len preto, že to presadzuje ...

10.09.2012 19:40:29 | Lucia Vidanová

Rozšíriť a hlavne zrekonštruovať vnútroblokové parkoviská neznamená postaviť niekoľkoúrovňový parkovací dom. Len pre upresnenie. V Domkoch chcel súkromný investor zabrať mestský pozemok o rozlohe 1467 m2 (v súčasnosti, hoci zanedbaný, ale priestor pre ihriská a športoviská) a to hlavne preto, aby riešil nedostatok parkovacích miest potrebných pre realizovanie nadstavby bytového domu. Bývam v Domkoch, ďakujem, neprosím. Petíciu podpísalo 284 občanov. Však si skúste spraviť prieskum, aký bol názor tunajších obyvateľov a nielen tých, ktorí to podpísali. Pre ilustráciu http://malackepohlady.sk/?p=4363

Občania Partizánskej dostali priestor, ako píše Juraj Říha "uvítame názory obyvateľov aj priamo Partizánskej." A článok určite reflektuje aj na to, čo odznelo na tematických stretnutiach s obyvateľmi. Všetko je o konštruktívnom dialógu, počúvaní, vyhodnotení potrieb a možností. Ak by sa raz podobne zrekonštruoval aj vnútroblok Bernolákova - Veľkomoravská, potešil by sa určite každý obyvateľ Domkov.

10.09.2012 21:55:08 | vendet

So všetkou úctou k pánovi Říhovi, moc asi nechápem obmedzenia na Radlinskej ulici. Do miest označených x bežný malačan nemá potrebu ísť čo je rok dlhý. Myslím, že ulička slúži prevažne rezidentom a možno zopár zúfalcom, čo sa snažili zaparkovať pred mestským úradom kvôli papierovačkám, no tam je počas pracovnej doby non stop plno. Skrátka mi nejako uniká pointa... A ten obchvat v blízskosti detského ihriska... no nič moc... Parkovanie vo vnútrobloku bude určite nutnosťou, no čo na to povie tetula na životnom mi je už teraz jasné - že tu takýmto štýlom pomreme do roka na nedostatok kyslíku... :-)

10.09.2012 21:56:05 | susanne

Parkoviska na velkomoravskej by si investor kupil, zafinancoval a v konecnom dosledku by tie parkoviska vyuzivali ludia co by na to mali a ty co maju hlbsie do penazenky by stali na okraji cesty a nasi cierny policajti tak hned davaju papuce.

10.09.2012 22:05:28 | J.Říha

Zdravím, Malačan, nepanikárte a nevyvolávajte vášne.

K rekonštrukcii Partizánskej je spracovaná projektová dokumentácia z rokov 2007 až 2008. Ak ste zvedavý, ako by mohlo vyzerať, stačí si rozkliknúť priložený obrázok nákresu (výňatok z reálnej dokumentácie). Ako poslanec som požiadal o stretnutie s obyvateľmi už v tom čase, kde si možnosti odobrili obyvatelia, celý návrh sa odkomunikoval. Prítomný som bol ešte na jednej schôdzi spoločenstva vlastníkov bytov v uličke za poštou. Ja sa za trápne cirkusy neschovávam, ja reálne chodím medzi ľudí.

Ak už Vám toľko záleží na Partizánskej, nezaberie Vám príliš času zistiť si názory obyvateľov. O riešenie vnútrobloku ma totiž požiadali obyvatelia z prvého bytového domu, ktorí využívajú existujúcu plochu na parkovanie. A to nie raz, ale opakovane. Svoje som si vypočul ešte pred voľbami slovami, že som pomohol obyvateľom bytoviek bližšie k pošte a na prvý bytový dom som zabudol. Nie nezabudol, je to vecou kompromisu a finančných možností. Veľmi rád by som spolu s M. Andil a G. Janíkovou splnil dané slovo.

Keďže však nie je peňazí dostatok, vytipoval som v rozsahu hotového projektu niektoré veci, ktoré by sa prioritne mohli zrekonštruovať. Mohli, nie mali. A urobil som to, čoho sa Vy možno bojíte, nechal rozhodnúť obyvateľov. O tom je tento článok. Rovnako tak o myšlienke, ktorú načrtol M. Ondrovič.

A ak spomínate Domky. Považoval som za nutné, aby o oblude obrovských rozmerov rozhodli obyvatelia, ktorí by zo svojich okien hľadeli na šedú kocku. Vtedy sa materiály nezverejňovali, teraz už máme trochu inú dobu. A ja som rád, že sme presadili po voľbách také mechanizmy, aby sa podobný pokus zastavať celý vnútroblokový priestor opachou bez vedomia ľudí neopakoval.

Takže, máte niečo konštruktívne do diskusie? Alebo len mútiť stojaté vody? Som trpezlivý vysvetliť Vám eventuálne ďalšie nejasnosti.

11.09.2012 19:21:43 | Malačan

10.09.2012 21:56:05 | susanne
Parkoviska na velkomoravskej by si investor kupil, zafinancoval a v konecnom dosledku by tie parkoviska vyuzivali ludia co by na to mali a ty co maju hlbsie do penazenky by stali na okraji cesty a nasi cierny policajti tak hned davaju papuce.
Odhadujem to tak na 2,5 promile.

11.09.2012 22:31:46 | Vančo

Na návrhu Milana Ondroviča nesúhlasím prepojením vnutroblokového parkoviska so samostatnou cestou zo strany parkovísk Partizánskej ulice. Táto cesta by rozdelila plochu na ktorej sa hrajú deti na dve časti (nezávisle od jej šírky by sa museli zrušiť hojdačky) a autá smerujúce na a z tohoto parkoviska by ohrozovali ich bezpečnosť. Parkovisko za bývalou Tatrabankou nie je využívané iba obyvateľmi bytoviek. Je využívané aj zákazníkmi obchodov na Radlinského ulici. Keďže by sa táto cesta stala jediným prístupom na vnutroblokové parkovisko a ak by všetka táto doprava mala prúdiť popred blok C (ak sa nemýlim v názve bytovky), zmení sa celkový charakter prostredia - zvýši sa prašnosť, hluk, zníži sa bezpečnosť a v neposlednej rade môžu tieto skutočnosti vplývať aj na cenu bytov v danej lokalite.
Ďalšou otázkou je priepustnosť ulice a hlavne šírka novej cesty. Ak sa v stretnú dve protiidúce autá na parkovisku medzi blokmi, šírka cesty im neumožňuje aby sa vyhli bez toho, že by jedno auto nevyšlo na trávnik. Ak sa znásobí premávka, tieto situácie budú častejšie a bude len otázkou času kedy dôjde ku kolízii áut, auta s chodcom resp. dieťaťom.

Ohľadom budovania dodatočných parkovacích plôch vo vnutrobloku, je otázne koľko nových parkovacích miest treba. Veľmi zriedkavo sa stáva, že sú vsetky parkovacie miesta medzi blokmi alebo pri hlavnej ceste obsadené a auto musí byť odstavené mimo vyznačené miesto. Väčšinou je to o ľudskej pohodlnosti (alebo lenivosti) - ľudia chcú mať auto priamo pod oknom a nie sú ochotní prejsť pár metrov naviac a zaparkovať auto tak aby nikomu neprekážalo alebo nestálo na trávniku, betonovom ihrisku alebo medzi smetiakmi. Bývame s rodinou v bytovke už štvrtý rok, a ešte sa mi nestalo, že by som nenašiel voľné parkovacie miesto v akúkoľvek dennú alebo nočnú hodinu.

Je viacero možností ako zmeniť vnutroblok na Partizánskej. Rád by som sa zapojil do ďalšieho kola diskusie - viete mi povedať kedy a kde sa bude konať?

12.09.2012 00:27:21 | Milan Ondrovič

Ono v súčasnosti asi nie je potrebné rozdúchavať vášne a budovať nový prístup i keď mať dva vjazdy do vnútrobloku v prípade havárie alebo rekonštrukcie na ceste nemusí byť zlé – nehovorím, že to musia byť regulárne široké dvojpruhové cesty.

V súčasnosti sa zrejme stačí držať pripraveného projektu pretože rekonštrukcia Radlinského ulice na pešiu zónu za súčasnej finančnej situácie mesta nie je aktuálna.

Ak by sa otázka rekonštrukcie Radlinského ulice otvorila, bola by to diskusia celomestského významu, a v prípade, že by malo prísť k jej uzatvoreniu museli by byť realizované aj ďalšie investičné akcie a napojenie vnútrobloku by potom bolo možné riešiť aj inak - podľa pôvodného projektu. Pokiaľ by sa Radlinského ulica len upokojila, je táto diskusia bezpredmetná úplne a vjazd pre rezidentov môže zostať tam kde je..

Nemyslím, že som ďaleko od pravdy ak poviem, že ak by raz z Radlinského ulice bola pešia zóna, ceny okolitých nehnuteľností by vyleteli nahor.

Neviem o pripravovanom stretnutí s obyvateľmi, ale ak je tu záujem je možné napísať odporúčania sem, na mail, alebo sa môžeme stretnúť a porozprávať osobne.

14.09.2012 07:29:45 | bo

Na Partizanskej by bolo asi ideálne najskôr vysporiadať vlastnicke prava pozemkov, lebo mesto síce uz raz robilo rekonštrukciu parkovísk a ciest a bolo to bez súhlasu majiteľov. Predpokladám, že aj v tomto prípade ide o podobnú situáciu a majitelia pozemkov ani netusia, čo sa na ich majetku plánuje. Hlavne, že sa k tomu budu vyjadrovať občania. Na Partianskej nebol prvy prípad, kedy bola realizovaná stavba bez súhlasu majiteľa pozemku.

18.09.2012 22:45:26 | J.Říha

Braňo, viem o probléme, ktorý nastal na Partizánskej pri uličke za poštou. Neviem však ako sa vec doriešila. Ak si pamätám správne, pán Oreský v tom čase požiadal mesto aj o náhradu, resp. odkúpenie. Výsledok nepoznám.

Tá situácia je myslím trochu iná. V tom prípade mesto vykonalo okrem povrchovej úpravy, aj stavebné zásahy do podzemia. Mojou snahou vo vnútrobloku je umiestniť prvky v rámci existujúceho rozsahu ako spevnené plochy.