Ľudia pre Malacky » Ďalší krok k príprave obchvatu Malaciek

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

Ďalší krok k príprave obchvatu Malaciek

Primátor Malaciek Juraj Říha informuje, že projektant dodal Národnej diaľničnej spoločnosti technickú štúdiu k novej diaľničnej križovatke D2 - Studienka pre spustenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) s cieľom odkloniť tranzitnú dopravu pred Malackami. A na novú diaľničnú križovatku D2 - Rohožník sa má začať tender na dokumentáciu pre stavebné konanie na jeseň.

V roku 2015 sme ako nové vedenie mesta iniciovali riešenie obchvatu Malaciek dvomi novými diaľničnými križovatkami D2 - Rohožník a D2 - Studienka k odklonu tranzitnej dopravy pred Malackami s priamym napojením na diaľnicu D2, keďže sa dovtedajšie plány na obchvat nášho mesta dlhou okružnou komunikáciou ukázali po rokovaniach s vedením Národnej diaľničnej spoločnosti a Ministerstva dopravy a regionálneho rozvoja SR ako nepripravené, nefinancovateľné a nerealizovateľné.

D2 - Rohožník do stavu projektovej dokumentácie


Príprava prvej diaľničnej križovatky D2 - Rohožník sa spustila v roku 2015 a za ten čas máme za sebou dlhé hodiny odborných rokovaní a politického vyjednávania. Diaľničné križovatky sa totiž nestavajú každý rok. Teší ma, že v súčasnosti je už vybraný definitívny variant riešenia, ktorý získal aj právoplatné povolenie z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (konanie EIA). Len toto samotné konanie trvalo rok. Ide však o nevyhnutný zákonný krok k povoľovaciemu stavebnému konaniu.

Kľúčové je, že podľa najnovších informácií by mala Národná diaľničná spoločnosť vyhlásiť verejné obstarávanie na dodávateľa projektovej dokumentácie pre územné a stavebné konanie na jeseň, čím sa zavŕši príprava tejto prvej diaľničnej križovatky k odklonu dopravy zo smeru Rohožníka.

D2 - Studienka do konania EIA


K rovnakému stupňu prípravy smerujeme aj druhú diaľničnú križovatku D2 - Studienka. Naším cieľom je odkloniť všetku tranzitnú dopravu pred Malackami s priamym napojením na diaľnicu pri Moteli M aj zo smeru Veľkých Levár. Na to musíme okrem tejto diaľničnej križovatky dosiahnuť výstavbu aj železničného nadjazdu a prípojnej komunikácie medzi tzv. levárskou cestou a navrhovanou diaľničnou križovatkou.

Môžem vyhodnotiť, že po troch rokoch našej práce je nový železničný nadjazd zaradený do zámeru výstavby v rámci modernizácie železničného koridoru Devínska Nová Ves - Kúty a prípravu spojnej komunikácie má zaradenú do Programového vyhlásenia samotný Bratislavský samosprávny kraj.

Po posledných rokovaniach máme na stole už aj návrh technickej štúdie, ktorú vybraný projektant dodal Národnej diaľničnej spoločnosti v požadovanom variantnom riešení. Dodanie technickej štúdie je dôležité, aby sa mohol spustiť proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (konanie EIA) aj k tejto navrhovanej diaľničnej križovatke.

Na základe analýz hodnotenia dopravného zaťaženia, stavebno- technického riešenia a analýzy odhadovaných stavebných nákladov odporučil projektant na realizáciu Variant 2 – fialový, ktorý umožňuje aj bezpečné a plynulé napojenie Motela M na obchvat mesta.

Treba dotiahnuť prípravu...


Práce na príprave obchvatu Malaciek je štvorročná tvrdá drina, ale zato sme dokázali urobiť míľové kroky v porovnaní s inými mestami. Pred voľbami do samosprávnych krajov niektorí kandidáti na poslancov nielenže bez poznania, ale ešte aj s chybným vysvetlením skopírovali naše slová a kroky. A hoci sa určite aj v komunálnych voľbách onedlho objavia rôzni kandidáti sľubujúci všetko možné, musíme si hlavne uvedomiť, že nikto nedokáže ani reálne postaviť obchvat za jedno volebné obdobie. Dá sa len pripraviť a v tomto smere sme s poslancom za 6. obvod Rádek a viceprimátorom mesta Milanom Ondrovičom naplnili úlohu do bodky. Po týchto konkrétnych výsledkoch som presvedčený, že za podpory verejnosti dokážeme tento cieľ dotiahnuť ešte ďalej.

Juraj Říha
primátor Malaciek



pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

21.08.2018 07:40:07 | Marek

Dobry den, od kedy je stranka LPM strankou mesta a teda i primatora mesta Malacky. Preco nepouzivate mestske media, napriklad stranku Malacky.sk? Dany stav pozorujem uz dlhsi cas.

21.08.2018 08:32:30 | J.Říha

Dobrý deň, Marek, napriek tomu, že ste okomentovali formálnu stránku a nie vecnú, s ktorou súvisí daný článok, si dovolím reagovať. V prvom rade asi vnímate, že stránku LPM.sk prevádzkovalo občianske združenie Ľudia pre Malacky dávno pred mojím vstupom do funkcie primátora mesta ako svoju dobrovoľnú iniciatívu. A tak tomu je naďalej.

Slúži na publikovanie návrhov či priamych názorov. A s tým súvisí sama podstata. Ani si neviem predstaviť, akú vlnu kritiky by som dostal za to, že publikujem svoje názory a kroky v oficiálnych mestských médiách. Už ako keby som videl tie bombastické vyhlásenia mojich protikandidátov o tom, že zneužívam mestské médiá.

Preto považujem túto formu za primeranú a prosím o Vaše pochopenie a uváženie podobných návrhov. Mestské médiá pracujú vo svojom autonómnom režime a často ani sám neviem, na čom pracujú.

Prajem všetko dobré a príjemný zvyšok leta.

21.08.2018 12:34:29 | verbal

Aha takže Říha je na tom asi tak, že už ani ako primátor mesta nedokáže komunikovať oficiálnymi cestami a na oficiálnej stránke... dobré vedieť...

22.08.2018 07:32:04 | Marek

Dobry den pan Riha, nakolko primator mesta je aj jeho statutar, tak na komunikovanie takychto veci by urcite mal pouzivat mestske media napr. (www. malacky.sk) tak ako to malo byt i v pripade obnovy ZS na Zahorackej ulici. Ved kto ziada o finacne prostriedky od statu, eurofondov, respektive dofinancovava dane projekty - Mesto Malacky. Nevidim na tom nic zle. Ale mozno je moj nazor nespravny.
Pekny den aj Vam a vela uspechov.

26.08.2018 15:27:48 | nobody

Takže sa máme na čo tešiť, keďže skoordinovať termíny stavebných prác je zjavne nad sily úradníkov.

Od 1.9.2018 sa bude prerábať rok. Všetka doprava bude presmerovaná cez Kuchyňu a Pernek.

Potom príde na rad diaľničná križovatka. NDS ešte len obstaráva dodávateľa projektovej dokumentácie pre územné a stavebné konanie.

Takže spravíme novú cestu do Rohožníka, mesiac dva sa povozíme a potom to zase zavrieme, lebo ďalších x mesiacov budeme búrať a most a stavať kruháč nad diaľnicou.

http://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=6218

https://www.minzp.sk/files/eia/rohoznik-zverejnene-dna-7.4.2017.pdf

https://www.ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb

Nešlo to spraviť naraz?

26.08.2018 20:05:37 | J.Říha

Dobrý deň, nobody, nie je to nad sily nikoho. Prosím, skúste vnímať veci v súvislostiach. Rekonštrukcia cesty medzi Malackami a Rohožníkom sa pripravuje azda aj osem rokov. Finančné krytie je z eurofondov, ktoré boli schválené v minulom roku a ich plnenie je do 2020.

V roku 2015 sme ako nové vedenie Malaciek iniciovalo riešenie obchvatu nášho mesta dvomi diaľničnými križovatkami. Ak by sme nevenovali toľko energie, dnes nie sme tak ďaleko. Len rok trval zákonný proces posudzovania vplyvov na životné prostredie - EIA. Pre Vás je možno dosiahnutie etapy tendrovania dokumentácie pre územné a stavebné konanie malinou, prosím, uvedomme si, že mnohé mestá za tak krátky čas nie sú ani v tejto etape.

A to najpodstatnejšie je, že technické riešenie križovatky D2 - Rohožník je schválené vo variante kruhovej križovatky nad diaľnicou, ktorej výstavba sa bude riešiť za plnej prevádzky mosta a komunikácie do Malaciek. Najskôr sa stavajú bočné komunikácie, ktoré sa sprevádzkujú a potom sa odstraňuje pôvodný centrálny jazdný pruh.

Takže všetko je z môjho pohľadu v poriadku a každému sa môžeme pozrieť rovno do očí.

29.08.2018 01:37:43 | bg

verím že všetko je naplánované všetko dajak trvá - úplne najtransparentnenšie by bolo vidieť práve tieto položky a časy - jednak aby sa človek vedel zariadiť - a druhak aby sa človek vedel opýtať, prípadne sa zapojiť do daného procesu

majte pekný deň

29.08.2018 09:10:47 | nobody

Ďakujem za Vašu odpoveď, pán primátor.

Je mi jasné, že príprava a realizácia takých veľkých stavieb, ako sú tieto dve, si vyžaduje dlhý čas a obrovské množstvo "papierov" v príprave a aj to, že tlačí termín na peniaze z eurofondov.

Som rád, že sa budú obe realizovať a je nepochybné, že obe budú na prospech Malaciek a ich okolia.

Ale zároveň si nerobím ilúzie o práci úradníkov. Nedotýkam sa zamestnancov mesta, ale mám na mysli skôr zamestnancov ostatných zainteresovaných inštitúcií.

Ak sa rekonštrukcia cesty Malacky - Rohožník pripravuje "azda aj osem rokov", minimálne obdobný čas sa špekuluje aj nad súvisiacou diaľničnou križovatkou: A určite tie dve myšlienky nevznikli samostatne a vo vzduchoprázdne.

https://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=3054

Som presvedčený, že priestor na lepší výsledok v koordinácii týchto vecí jednoznačne bol. Preto som vyjadril rozčarovanie z toho, že sa nepodarilo obe stavby skoordinovať. Vnímam to ako podobný problém v komunikácii, ako keď mesto opravilo Cestu mládeže a SPP ju hneď rozkopalo.

https://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=8462

Stále mám dojem, že úradníci žijú skorej svojím byrokratickým životom, ako riešením reálnych problémov obyvateľov tejto krajiny a rozmýšľaním nad tým, aký to bude mať dosah na život obyčajných ľudí. Stále rozmýšľame "ruským" spôsobom: úrad sa stará, tak čo ešte chcete a tlieskajte. Chýba pohľad na riešenia takýchto stavieb z pohľadu obyčajného človeka.

Zbytočne to znižuje body za "umelecký dojem" :-)

PS
môj komentár nebol kritikou Vašej práce

03.09.2018 09:48:23 | Ján Kupecký

Dobrý deň,

kruhová križovatka nad diaľnicou znie veľmi zaujímavo.

Mám dve doplňujúce otázky
- Bude súčasťou riešenia protihluková stena v priestore križovatky? Križovatka bude (odhadujem) min cca. 5m nad úrovňou diaľnice a zvuky sa budú šíriť do priestoru viac ako z mosta. Ideálne by bolo riešiť protihlukovú stenu vo väčšom zábere.
- Ako bude riešená možnosť prechodu ponad diaľnicu pre peších a cyklistov? Prechod cez most po jednej strane je dostatočne bezpečný, prechod cez kruhovú križovatku je oveľa nebezpečnejší pre najslabších účastníkov cestnej premávky.

Vopred ďakujem za odpovede.

Prajem pekný deň a veľa síl pri spoločnom zveľaďovaní miesta pre život.