Ľudia pre Malacky » BSK nadviaže na spoluprácu s Dolným Rakúskom, ponad Moravu pribudnú ďalšie cyklolávky

Krátke správy

27.04.2023
Záchranná brigáda Hasičského a záchranného zboru v Malackách v súčinnosti s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Malackách pozýva verejnosť pri príležitosti osláv sviatku svätého Floriána, patróna hasičov, na Deň otvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 05. mája  v čase od 08.30 h do 12.00 h v priestoroch Záchrannej brigády Hasičského a záchranného zboru v Malackách na Továrenskej ulici č. 1.

30.10.2022
Z 10 kandidátov ĽPM sme získali 10 poslaneckých mandátov. Novým poslancom zastupiteľstva sa stane náš kandidát Tomáš Beňo.Kandidát na primátora Juraj Říha uspel so 4171 hlasmi, čo predstavuje 79,81 % z 5 226 platných hlasov odovzdaných všetkým kandidátom.


» Archív krátkych správ

Inzercia

Ordinačné hodiny

Posledné komentáre

eva11.03.2024
Ulica Martina Benku prejde...

Michal11.08.2023
Ulica Martina Benku prejde...

nobody29.06.2023
Primátor Říha: Stavebný ruch ustane...

Gusto25.04.2023
Mesto obstaráva cyklotrasu z...

Max24.03.2023
Začala stavebná úprava svetelnej...

Luboš06.03.2023
Mesto získalo takmer 950 tisíc eur na...

Peter Ditrich06.02.2023
Rok 2023 sa začne výstavbou škôlky...

mm30.04.2022
Futbalový štadión by sa mal...

Príspevky z fóra

jan04.12.2023

Jana19.10.2022

dj24.03.2022

Peter Ditrich16.03.2022

Ondro05.08.2021


Príspevky z tém

otázka19.04.2017
Družstevná v Malackách

riki18.03.2015
Skatepark Malacky

pre pána primátora..16.02.2015
Skatepark Malacky

občan daňový poplat13.02.2015
Skatepark Malacky

ironik12.02.2015
Skatepark Malacky

BSK nadviaže na spoluprácu s Dolným Rakúskom, ponad Moravu pribudnú ďalšie cyklolávky

Bratislavský kraj a Dolné Rakúsko budú pokračovať v spolupráci aj v ďalšom programovom období 2014-2020. Do konca roka podpíšu už tretiu zmluvu, kde zakotvia spoločné plány pre ďalší rozvoj. Predseda Krajinskej vlády Dolného Rakúska Erwin Pröll a predseda Bratislavského kraja Pavol Frešo označili za spoločné priority dopravu, počíta sa aj s výstavbou štyroch cyklolávok v území medzi Vysokou pri Morave a Malými Levármi. Hovorili aj o obchvate Bratislavy D4, ktorý má byť napojený na rýchlostnú cestu S8 v Rakúsku.

„Sme to práve my dvaja, ktorí nesieme tú najväčšiu zodpovednosť za ďalší rozvoj našich regiónov, je to veľká zodpovednosť, pretože práve tieto dva regióny patria medzi najdynamickejšie regióny v Strednej Európe,“ uviedol Ervin Pröll. Zároveň hovoril o plánovanom cestnom moste medzi Záhorskou Vsou a Angernom, ktorý mal odbremeniť tranzitnú dopravu, no na základe výsledkov miestneho referenda bol most občanmi zamietnutý. „Dá sa povedať z takej reálnej perspektívy, že najbližších 10 až 15  rokov výstavba tohto mosta na základe výsledkov referenda je nereálna. Práve preto sme sa dnes bavili o alternatívach, ako urobiť určité medziriešenia, vyriešiť túto situáciu. A zhodli sme sa na tom, že jedna z možností je zintenzívniť a vylepšiť túto tranzitnú dopravu,“ uviedol Ervin Pröll. BSK preto prišiel s alternatívou prepojenia oboch štátov cyklolávkami. Ervin Pröll túto iniciatívu víta, pretože zlepšia a zjednodušia dopravu aspoň pre peších a pre cyklistov.

„Spoločne sme dokázali, že na rieke Morava vieme budovať mosty. Spoločne sme dokázali, že ich vieme budovať rozumne, efektívne a s najmenšími nákladmi v porovnaní s podobnými mostmi,“ povedal Pavol Frešo. A preto vytvorenie ďalších cyklistických a peších lávok ponad rieku Morava, napr. z Vysokej do Marcheggu, má podľa neho veľmi realistický základ. „Samozrejme, okrem dennej cykodopravy výrazne pomôžu aj rozvoju turistického ruchu,“ dodal župan Pavol Frešo. Lávky medzi Záhorím a Rakúskom by mali slúži najmä cyklodoprave, čím by sa podporilo nielen cestovanie za prácou či za službami, ale aj cestovný ruch. Cieľom je, aby tieto lávky na rakúskej a aj na slovenskej strane končili priamo v obci a aby tak prechádzajúci mohli plynulo pokračovať v cestovaní integrovanou dopravou. Či už autobusom alebo vlakom.  Práve preto BSK plánuje realizovať lávky len na miestach, kde by nepredstavovali zásadný zásah do chráneného územia.

Pri Marcheggu a Vysokej pri Morave má v budúcnosti vzniknúť aj prepojenie diaľnice D4 a rakúskej rýchlostnej cesty S8. Rakúšania chcú prvú časť výstavby S8 spustiť už budúci rok. Druhú časť chcú dokončiť v rokoch 2018 až 2019 a rýchlostnú cestu vybudovať až po rieku Moravu, pričom k hraničnému prepojeniu by mali dôjsť najneskôr v roku 2022.

Premetom rokovania bola aj rekonštrukcia Malokarpatského osvetového strediska, ktoré je v zriaďovateľskej pôsobnosti BSK, na kultúrno-atraktívne centrum. BSK tak chce oživiť typické tradície a využiť danosti cezhraničného regiónu na rozvoj prírodného a kultúrneho dedičstva.

Ervin Pröll zároveň prijal pozvanie na stretnutie Vyšehradskej štvorky v Bratislave, na ktorom sa začiatkom júna strenú zástupcovia metropolitných miest a regiónov. Organizátorom Vyšehradského fóra je Bratislavský kraj a Hlavné mesto SR Bratislava. Nosnou témou rokovaní budú najmä skúsenosti a problémy metropolitných regiónov. Ervin Pröll prisľúbil aktívnu účasť s tým, že budú presadzovať spoločné potreby a priority.




pošli na vybrali.sme.sk

Pridaj svoj komentár

Pre pridávanie komentárov platia rovnako pravidlá dohodnuté pre diskusiu. Príspevok sa zobrazí v diskusii až po autorizácii administrátorom, takže ho prosím neposielajte viackrát.


Opíšte tento kontrolný text: lpm

Komentáre k článku

20.03.2015 20:30:58 | Enso

Výborná investícia 5 mostov pre 4-roch cyklistov ročne. To ozaj pomôže rozvoju regiónu. Vlastne to je úspech, mohlo to skončiť vybudovaním 10 koridorov pre migrujúce žaby.